Vrx Jbl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by MarkRombouts
    Hoe vinden jullie de JBL VRX932 in vergelijking tot de D&B Q7's ?

Ik heb de afgelopen weken op beide systemen in kleine settings mogen werken en dat is mij best goed bevallen eigenlijk.

Ik weet zelf nog niet zo wat ik fijner/beter vind. Ook heb ik geen direct zicht op de precieze prijzen van dergelijke sets. Ik denk er eventueel aan om zelf een zelfde soort setje te gaan aanschaffen dus vandaar hier de vraag naar vergelijking van deze twee systemen.

Ik hoor heel graag jullie reacties.
    Gevaarlijke vergelijking hoor Mark. Het spul is beide echt uit ander hout gesneden...(slechte woordspeling )
    Waar mijn voorkeur naar uit gaat is duidelijk, maar ik zeg erbij Q7 is zeker niet heilig. VRX daar loop ik niet warm voor; enige keer dat ik dit goed heb horen klinken is bij een set van Excess. Het hangt ook bij Hart van Holland in Nijkerk wel eens binnen; maar daar wordt ik dus echt niet warm van...

Maar vergelijk VRX eerder met Q1 en niet met Q7.
    (Twee of zelfs 3 Q7's op z'n kant vliegen met een gedraaide 40 graden hoorn is vragen om faseproblemen; en klinkt niet.)
    Kom maar eens een keer T10 luisteren bij ons!
    d&b Audiotechnik

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Ik weet dat het zeer verschillende systemen zijn, maar de toepassingsgebieden zijn voor een groot deel wel vergelijkbaar in mijn ogen.

Ik heb ook zeker wel een lichte voorkeur voor D&B, maar aan de andere kant is VRX ook lokaal makkelijker in te huren voor mij, dus vandaar dat ik deze vergelijjking wil aangaan.

Wat ik in ieder geval een groot voordeel van Q tov VRX vind is de grotere mogelijkheden voor het opstellen van het systeem. Bij VRX ben je bijna altijd genoodzaakt het systeem te vliegen, zodra je meer dan een top gebruikt per kant. Bij D&B Q zijn er veel meer opties in mijn ogen.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik moet zeggen dat ik met de VRX 932 zeer goede ervaring heb.
        De plaatsen waar we met onze bigband zijn gaan optreden, waar we mochten "inprikken" op een VRX frontset heb ik veel blije gezichten gezien bij de muzikanten. (En tegen dat die gasten content zijn, moet er al veel water door de zee stromen)

Ik zie dat die VRX 932 in een actieve en passieve versie te krijgen zijn. Wat zou je kiezen?

Comment

Working...