Vrx Jbl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

Heren, dit topic noemt 'Vrx JBL', niet 'met zen allen bashen op...'

Ik probeer hier bruikbare tips uit te halen om te corrigeren wat we fout doen. Dus bashen op VRX heb ik niks maar hoedanook niks aan...

Comment

• TLAproductions
      • Jan 2006
      • 98

Originally posted by luc2366
      ik voorzie al een aantal jaren enkele wagens op Aalst karnaval. Dit jaar had ik eindelijk eens de tijd om m'n "eigen" trucks en die van de concurrentie te gaan aanhoren en ik moet zeggen: héél veel PS-15 (dat me alwéér niet kon overtuigen) en 1 grote wagen vol VRX (als ik me niet vergis werd deze geleverd door Soundfield). Wel, dat was de enige wagen die me écht kon overtuigen! Het ging retehard en klonk nog goed ook!
      Spijtig dat de beestjes zo duur zijn...

toevallig foto's van die VRX mobiel
      hoeveel kastjes hingen erin en welke subs ? (die costum reeks ?)

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Originally posted by sis
        VRX , veel te duur en klinkt voor geen meter ook niet op langere afstanden .
        OK , ik ben een EAW fan , MAAR die gaat eruit ... iets veel beter gevonden
        raad eens ?
        sis
        Sis, je maakt me onrustig.....

Wat is het??????????

[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by sis
          ... iets veel beter gevonden
          raad eens ?
          sis
          the M-word again?

Heb me er ook tegenaan bemoeid, maar de VRX is geen line-array in de zin van een linearray. Ik snap JBL eigenlijk niet, dit lijkt een Line-array in het kader van : "De markt wil verticale array's, dus geven we de markt verticale arrays. " Ht ontbreken van een wave-guide oid maakt me sterk in deze opvatting.
          Last edited by Gast1401081; 06-08-07, 09:14.

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

@Mac: ik hoorde dit weekend een combi van 2x 650 met 2x MTL-4 per kant in een tent. Is dit een normale set-up?

De eerste tech kreeg de set helemaal niet afgeregeld - het klonk helemaal nergens naar Geen laag, veel te veel hoog,...
            De tweede tech kreeg het geluid al iets meer in balans (geluid klonk veel warmer) maar Meyer kon me zaterdag toch niet helemaal overtuigen

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by luc2366
              @Mac: i.........2x 650 met 2x MTL-4 per kant .......
              Msl-4 denk ik, enne ja dat zou redelijk moeten gaan.
              BOT again?

Comment

• zjeten
                • Mar 2003
                • 331

vrx

Ik heb ook een vrx set maar wel kleine opstelling.
                2 per kant. Dit aangestuurd door xti 4000 versterkers.
                De eq is ook door udo doorgestuurt en de kasten worden gecrost op 90 hz 48 dB per octaaf. de eq settings zijn een dip op 2.16 khz van 5.5 dB met een q factor van 4.
                En op 134 hz een versterking van 4.5 dB en een q van 1.81 .
                Ik vind persoonlijk dat de set mooi transparant klinkt met een goed opgenomen cd.(dire straits live en jazz at the pawnshop)
                Ik zet mijn kasten wel op 0 dB,dus de middelste stand.
                op -3 vind ik de kasten iets te dof klinken bij een middelmatig niveau.
                Live heb ik nog niet zoveel ervaring met de kasten. De +3 db stand kan goed zijn maar dan mag je zeker de eerste 10- 15 meter de kast niet horen.Dus de kast redelijk hoog vliegen.

Ik heb ook de settings of tunings in de xti versterkers gestopt dat jbl opgeeft in zijn data sheet maar dit vond ik bar slecht.

Dit was mijn mening
                Vriendelijke groeten
                Jeffrey

Astro productions
                Last edited by zjeten; 06-08-07, 23:47.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by zjeten
                  Ik heb ook de settings of tunings in de xti versterkers gestopt dat jbl opgeeft in zijn data sheet maar dit vond ik bar slecht.

Dit was mijn mening
                  Vriendelijke groeten
                  Jeffrey

Astro productions
                  Dit was nou net wat ik bedoelde.
                  JBL geeft de settings maar het klinkt niet, zo heb ik het ook ondervonden
                  Eigenlijk kan dit niet voor zo'n topmerk.
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Poelmans
                    • Feb 2004
                    • 806

Originally posted by zjeten
                    En op 134 hz een versterking van 4.5 dB en een q van 1.81 .
                    Die filter maakt die veel hoorbaar verschil? Donderdag iig eens proberen wat het geeft (dan hebben wij er ook slechts 2 per kant hangen)

Comment

• PowerSound
                      • Nov 2001
                      • 1892

Originally posted by Poelmans
                      Die filter maakt die veel hoorbaar verschil? Donderdag iig eens proberen wat het geeft (dan hebben wij er ook slechts 2 per kant hangen)

Krijgt elke VRX koper verschillende presets ofzo ????
                      PSL Bvba powered by
                      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                      Yahama LS9-32 / MC7L-48
                      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 806

Originally posted by PowerSound
                        Krijgt elke VRX koper verschillende presets ofzo ????
                        blijkbaar...

Nu die settings zijn van audioXL, niet van JBL zelf. En udo zal hier en daar ook wel dingen aanpassen mettertijd. Die 2k2 dip komt wél terug, en die zou met hoorncompressie te maken hebben, dus zo onconsistent vindt ik het ook weer niet...

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Hoe vinden jullie de JBL VRX932 in vergelijking tot de D&B Q7's ?

Ik heb de afgelopen weken op beide systemen in kleine settings mogen werken en dat is mij best goed bevallen eigenlijk.

Ik weet zelf nog niet zo wat ik fijner/beter vind. Ook heb ik geen direct zicht op de precieze prijzen van dergelijke sets. Ik denk er eventueel aan om zelf een zelfde soort setje te gaan aanschaffen dus vandaar hier de vraag naar vergelijking van deze twee systemen.

Ik hoor heel graag jullie reacties.

Comment

• jadjong
                            • Oct 2003
                            • 654

Bij de buren van prosoundweb.com vonden ze 6xQ1 beter en harder klinken van 6x Vdosc per kant, alleen het laag bleef wat achter. Nou heb ik nog geen Q1 gehoord, maar VRX en Vdosc wel en dat komt niet echt bij elkaar in de buurt. Daarnaast kan je 6 VRX onder elkaar hangen en dan heb je een rondje door de vaste hoeken van 10(?) graden, Q7 heeft meer keuze in hoeken en kan je door de draaibare horn ook rechtop neerzetten.

Q7 is verticaal 40 graden spreiding, Q1 is 15 graden. Misschien is dat een betere vergelijking voor de VRX?

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Er wordt in dit topic beweerd dat je met slechts 3 kastjes per kant een mega aantal subs nodig hebt en dan tot wel 5000 man kunt bedienen.
                              Ik kan me dat echt niet voorstellen, is er iemand hier die dat al gedaan heeft?
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• daviddewaard
                                • Mar 2008
                                • 627

Originally posted by MusicXtra
                                Er wordt in dit topic beweerd dat je met slechts 3 kastjes per kant een mega aantal subs nodig hebt en dan tot wel 5000 man kunt bedienen.
                                Ik kan me dat echt niet voorstellen, is er iemand hier die dat al gedaan heeft?
                                5000 man gaat echt niet met VRX.
                                met 3 a 4 kastjes VRX per kant en per kant 2 of 3 costum subs kun je wel tot 2000 man draaien denkt ik.
                                licht aan aan de soort muziek of je nou een jazz band hebt of harde metal of techno.

het grootste klusje wat ik met VRX heb gedaan was voor ongeveer 1500 man buiten met mer kant 3x VRX en 2x een costum sub bijde op een I-tech HD 12000 met house muziek en had midden op veld 100db en had nog genoeg power over.
                                voor meer als 1500 man pak ik gewoon vertec.
                                zou zeker ik ook geen bandje over met VRX voor 1500 gaan doen dan is met VRX denk ik 1000 man de max
                                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...