Vrx Jbl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

dus de itech reeks, is een betere keuze kwa versterking?

Wat zijn eventueel de bedenkingen bij de crown macrotech reeks? Aangezien wij ook overwegen van een set vrx te kopen en al beschikken over diverse modellen crown macrotech....

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Olrac
      • Feb 2004
      • 28

Beste ronny,

De macrotech reeksen zijn OK. Toch het gewicht speelt hier in het nadeel. Tevens moet je PIP module bijpluggen om een netwerk te maken. Als je altijd de zelfde set gebruikt is dat geen probleem. Met de Itech heb je tevens minder voeding nodig. Ze gebruiken de tegen EMK van de speaker als energiebron. Dat is een voordeel van I-technolgie.
      De MA-2400 is toch het minimum voor VRX.
      Als je een opstelling maakt van 3 x VRX,samen 1 x 15 inch gevlogen. Dan
      hebt je bijna een full range systeem. Enkel wat subjes leggen en spelen.
      Als je dan de verhouding gewicht/vermogen bekijkt. Kan geen enkel systeem daaraan tippen. Misschien binnenkort met de nieuwe LABgruppen versterkers. groeten BC

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

ja ik begrijp dat gewicht natuurlijk een belangrijke factor is wanneer je op de baan zit. Uiteraard heb ik er voordeel bij, want ik moet er zelf mee sleuren.

Maar de baas gebruikt natuurlijk ook graag de versterkers die hij al heeft... Nuja als een itech echt veel meer mogelijkheden heeft, dan komt die er ook gewoon.

Nuja wij wachten dus nog op een demo en daarna hebben wij er ook een beter beeld over.

Overigens heb ik dit nog gevonden:
        MZ-SOUNDLINE LAX-15/3 Line-Array Topteil - Mediazero-Shop

Dit lijkt mij weer een kloon van de jbl vrx reeks. Niet dat we ambitie hebben om die te kopen, maar ik vond het wel leuk om even te laten zien...

mvg
        ronny
        Last edited by ronny; 10-11-06, 20:47.
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Davy Gabriels
          • Aug 2002
          • 819

Originally posted by Olrac
          Vrijdag hebben we optreden gehad. 4 x VRX/kant en dat op 1 x Itech4000. Ongelooflijk deze bleef draaien zonder ook maar iets warm te worden. Het volle vermogen werd gebruikt. We lieten de kastjes vertrekken van 63 Hz. Opvullend hebben we nog 6 luidsprekerkasten gelegd (=12 x 15 inch). En wat een sound !! We konden maar op -10 db blijven spelen. Zo hard ging dat. Een enorme headroom. Dat is de toekomst! Lichte luidsprekers met veel power en lichte versterkers. Dit is allemaal in het voordeel van de firma op transport, personeel, klanttevredenheid,enz...
          De VRX toppen laat je beginnen vanaf 63hz, laat je uw subs dan ook maar gaan tot 63hz of laat je die hoger doorlopen tot bv 100hz?
          Is die 63hz niet een beetje laag voor de topkast?

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

Algemeen worden ze gecrossed met subs vanaf 75 a 85 Hz (dat zijn ook de settings die door audioXL aangeraden worden).
            En die I-techs zijn de extra-kost echt wel waard, door de bovenstaande redenen, en doordat de outputs zo precies afgesteld kunnen worden dat de speakers onmogelijk nog "kapot te spelen" zijn.
            --- watt ever you want ---

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Was verleden jaar naar het VERBIEST VRX demo gegaan, en vond VRX setje niet zo goed klinken. Heel veel hoog, krijserig zelfs en na 15meter was het mid goed als verdwenen. Was 3 VRX toppen per kant met 1 of 2 dubbel 18 SRX per kant, I Tech. En de prijs van de rigging toebehoren ... amaai ...
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

Heb het zelf nog maar 1 keer gehoord, in gebruik met een set op een festival als infills waar ik wat materiaal kwam leveren, en ik heb daar een verrassend aangenaam (en voor mij positief) geluid gehoord.

Heb een paar dagen geleden met een tech van audioXL gesproken erover, en heb een van de weken een demo. Wat me vooral duidelijk was aan het verhaal was dat de volledige settings ervan zeer belangrijk zijn, maar zodra deze in orde zijn, dat er echt wel een mooi geluid uit komt, met gebruiksdoeleinden in de meeste markt segmenten, maar dat er met slechte settings een ronduit slecht geluid uit komt (maar dit is het geval bij zovele pro-systemen...)

Ik wacht dus nog (positief) af, enerzijds door die 5 minuten dat ik ze gehoord had op dit optreden, en anderzijds de merknaam en reputatie van JBL in gedachten houdend....

Wij plannen echter alleen de topjes te kopen, en te gebruiken in combinatie met onze eigen subs (electro voice MT2). Had ook al gehoord dat je waanzinnig veel sub moet neerleggen om de topjes bij te houden (dit verhaal schijnt alleszinds te kloppen). Men sprak van 4 topjes per kant (of 3 plus een delay'tje) om party's tot 4 a 5000 man te draaien...

Comment

• Davy Gabriels
                  • Aug 2002
                  • 819

Kevin, zouden je MT2 bassen er beter bij passen als een standaard 18" basreflex kast denk je? Want de JBL sub die eronder hoort is normaal ook een basreflex dacht ik.

Comment

• Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

Misschien wel, misschien niet.
                    Mijn hoofdafweging is vooral van financiële aard, aangezien wij een aanvulling zoeken op ons MT2 systeem. Wij zijn nog steeds tevreden hierover, maar zoeken (vooral in bepaalde specifieke toepassingen) een aanvulling hierop. Ik heb hierover ook met de audioXL-tech gesproken (en heb uit dit gesprek wel degelijk begrepen dat hij een meer dan behoorlijke on-the-road ervaring heeft, en niet vooral verkoperspraatjes uitkraamt) en hij zei me meteen dat hij zelf al een aantal keer de set op deze manier gebruikt heeft (dus met MTL-2's eronder) en dat hij d'r zeer positieve resultaten mee behaald heeft.
                    Trouwens, 1 baskast van JBL zou ik sowieso per kant mee vliegen, bovenin de cluster, dit ook op aanraden van de tech waar ik mee gesproken heb (niet zozeer voor het laag wat hij produceert, maar wel doordat dit het mid/hoog helpt om langere afstanden te overbruggen, mid/high draagt op de sub-golven).
                    Uiteraard weeral belangrijk, het resultaat hangt heel hard af van de juiste settings en de juiste amps (die zou ik door hem dus zelf laten doen).

Even puur in de marge, zij hadden wekelijks demo's met deze set, demo's waar zij de presets en de inregeling deden (oa VRT, VTM, vele discotheken, etc etc) en in een verbazend groot deel van de gevallen moesten ze de demo-set zelfs niet meer weghalen, klant was overtuigd.

Maar ik wacht dus eerst de demo af, voor ik zelf conclusies trek, maar ik heb van een aantal mensen (die kennis van spreken hebben) overtuigende conclusies gehoord, dus ik vertrek wel met een eerder positief gevoel.
                    Last edited by Kevin_DM; 16-11-06, 21:23.

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

hoi, ik heb dit topic altijd met veel aandacht zitten volgen. De reden hiervoor is dat we ook het idee hadden om een vrx set te kopen. Enja het is nu zover, we hebben 6 topjes en een itech 6000 om mee te spelen

Eerste bevindingen:

- zeer egaal geluidsbeeld
                      - spreiding verticaal is effectief goed
                      - spreiding horizontaal ook zeer goed

itech als versterking is gewoonweg geweldig. Men werkgever had al diverse crownmodellen(3600, 5000,... met dbx 260 processing), maar die itech presteert dus zo goed tov de rest . Beter gecontroleerd laag, meer punch,...

Wij gebruiken rcf event subs. gisteren een klus gaan bouwen met 3 topjes per kant en 12 subs in totaal verspreid over de breedte van het podium. Het was daar een metaalhal met betonnen vloer. Alles voor de 40hz vrij veel moeten dippen, want dat was een rommeltje. Verder een ophoping van laag(rond 160hz), kleine dipjes rond 2k, 4k, 6k3 en 8k. Deze instellingen gaven een mooi egaal klankbeeld over de hele zaal tot een meter of 30. Topjes hingen op een hoogte van 4,5m(zaal was niet hoger), met een tussenafstand van 10m. hierdoor had je in het midden voor het podium tot 2m van het podium af een gat waarin je buiten het geluidsbeeld viel... Valt natuurlijk op te lossen door infil te plaatsen, maar hebben we daar niet gedaan, was een discofeestje en geen optreden.

vliegsysteem werkt ook keurig en snel. Topjes wegen echt niets!

tja, nog maar 1 klusje gedaan met het systeem, maar nu na nieuwjaar volgen enkele pa's, dus dan kunnen we pas echt een beeld krijgen hierover.
                      Ik zal mijn bevindingen posten dan.

Als er vragen zijn, shoot..!

mvg
                      ronny
                      Last edited by ronny; 06-04-07, 17:04.
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 806

Originally posted by ronny
                        Als er vragen zijn, shoot..!
                        Ja ik heb er eentje. De volgende keer als ge opgebouwd hebt een telefoontje doen naar mij, kan ik eens komen piepen naar Raf zijn nieuw speelgoed

Raf was me blijkbaar gisteren vergeten te bellen (of had ie het te druk?)

Greetz

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

wil ook wel eens komen piepen als 't in vlaams-brabant, antwerpen of limburg te doen is

Comment

• Davy Gabriels
                            • Aug 2002
                            • 819

er is blijkbaar al een opvolger:

JBL Pro - Portable Sound

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2139

Nu weer een vraag van mij:

Zijn er ondertussen meer mensen die een vrx set gebruiken? Wat zijn jullie bevindingen?

En zijn er misschien mensen bij die ook een sub per cluster meevliegen?
                              Draagt mid hoog effectief verder?

Ervaringen met itech versterkers?

Voor mij tot nu toe alleen maar positieve ervaringen, ook van gasttechniekers.

mvg
                              ronny
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Olrac
                                • Feb 2004
                                • 28

ervaring

hallo,
                                gisteren een PA gedaan (rock) voor 600 personen met 2 x VRX/kant en
                                6 x 15'/kant. De versterkers 3 x i-tech 4000. Draadloos netwerk. De zaal waarin we stonden had houten vloer en stevige demping. De bass klonk ongelooflijk strak.Het systeem ging zeer hard. Op bass voldoende reserve.Echter haddden we bij 1 groep wat vermogen te kort. Maar nu bleek dat topjes tot op -3dB waren afgezwakt. bij laaste groep hebben we dat bij 1 topje verandert en was de sound stukken beter (mid en hoog ging harder). Nog beter is een sub meevliegen maar dan moet je weer extra versterker bijhebben. En eens de i-tech gebruikt is het beste alles hetzelfde te nemen. omwille van de latency van de versterkers.
                                Verder is systeem zeer licht en gebruiksvriendelijk. Gisteren konden we niet vliegen en stonden de speaker op een statiefje van K&M. Zeer tof.
                                Kunnen toch met deze opstelling max 900 personen aan als topjes op max staan.
                                Last edited by Olrac; 07-04-07, 06:23.

Comment

Working...