Line Arrays......

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rock On
    • Jan 2004
    • 250

Als dat in Den Haag in de spuistraat was, is het Dynacord. Heel bizar idd!
    Daar heb ik me ok behoorlijk over verbaasd......
    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• joe
      • Jan 2003
      • 446

Ach... het is natuurlijk ook wat de klant/techneut van de band wil. Ik stond laatst met me line array (meyersound m'elodie) bij een concert van Katie Melua in de orange shop in rotterdam. 2 upa per kant had ook gekunt, maarja.... het klonk wel goed trouwens

Groeten,
      Marco

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

Originally posted by joe
        Ach... het is natuurlijk ook wat de klant/techneut van de band wil. Ik stond laatst met me line array (meyersound m'elodie) bij een concert van Katie Melua in de orange shop in rotterdam. 2 upa per kant had ook gekunt, maarja.... het klonk wel goed trouwens

Groeten,
        Marco
        ???

Dit streeft dus echt zijn doel voorbij. Katie Melua zal niet opeens knalharde metal gespeeld hebben, en die winkel zal ook niet veel groter zijn dan 6x10m. Dus idd paar UPA of een ander leuk kastje met misschien een leuk basje eronder was ook leuk geweest.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Sikkie
          • Sep 2004
          • 126

Ik was laatst voor mijn stage ook in de orange shop in Rotterdam. Klein concert van Keane, maar daar stond een synco supercombi en een synco sub per kant. Ruim voldoende lijkt me. Was wel een xl3 mee, maar goed...

Comment

• joe
            • Jan 2003
            • 446

Tja, ze wouden het toch. Ik was in eerste instantie ook een beetje verbaast, maar toen het eenmaal hing(was ook een uitdaging met die hoogte) klonk het toch best wel ok. Winkel was wel een stukje groter, (orange flagship store) Ik had er graag een a/b testje willen doen wat het verschil zou zijn met een upa.

Comment

• joe
              • Jan 2003
              • 446

Klein concert van Keane, maar daar stond een synco supercombi en een synco sub per kant
              Appart, ik dacht dat keane ook een line array had aangevraagt, (als het afgelope dinsdag was)
              Niet dat dat nodig is hoor (zie hierboven een post)

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Originally posted by Rock On
                Als dat in Den Haag in de spuistraat was, is het Dynacord. Heel bizar idd!
                Daar heb ik me ok behoorlijk over verbaasd......
                Deze set hing in Utrecht, en was niet aangesloten, ook niet te gebruiken want 5 meter verder was alweer een muur waar de set dan tegenaan zou staan te spelen, in de rest van de winkel inderdaad een aantal Dynacord tops en subs, Die set hangt daar alleen voor de show.

Comment

• Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

subs richten

Tav peterkuli
                  Er zijn meer dan genoeg manieren om sub te richten en ook om de afstraling aan de achter kant te verminderen.
                  Het vergt alleen veel werk en goede voor bereiding.
                  manier 1 sub lijn alle subs voor de buhne uit met max. 2.26 mt (afhankelijk v/d x-over freq.) tussen elke kast eventueel met een 2de lijn er achter vertraagd met de zelfde afstand (electronisch) als dat de kasten uit elkaar liggen en de polariteit om gedraaid. Resultaat +/- 6db optelling aan de voorkant uitdoving aan de achterkant(niet geheel maar wel aan zienlijk)
                  Manier 2 Een arc = het zelfde als boven alleen liggen de subs niet in een rechte lijn maar in een "boog" voor de buhne uit.
                  Manier 3 een end fired line 4 subs achter elkaar met de achterste als 0 punt en de rest gedelayed naar het nul punt( erg goed als je een breede zaal hebt ipv een lange
                  manier 4 een gradient eigenlijk 4 x een end fired line naast elkaar
                  vergt nog al wat subs maar goed als het geld er niet toe doet
                  Who cares
                  Last edited by Timo Beckman; 17-11-06, 12:49.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Wat een gedoe!!

Ik heb de Nexo CD18 subs gehoord en jawel! Achter de subwoofer geen laag!
                    Wat was ik daar van onder de indruk zeg!!

Moest ik ff kwijt, maar er werd in dit topic gezegd dat je lage tonen niet kan richten...

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Die line array dingetjes in die kledingzaken heb ik ook wel eens gezien, als ik me niet vergis in Zwolle. Alleen die waren nep...Daar hing wel voor het 'gewone' geluid Dynacord MX...Het enige wat ik daar jammer aan vind is dat de kastjes zwaar verkeerd hangen in vrijwel alle Sting kledingzaken...
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by Mike Manders
                        Ikzelf werk veel met Synco, en met de juiste configuratie kasten kan ik tot 60/70 meter diepte makkelijk halen, of het nu binnen is, of buiten. Dit lijkt mij voor vele toepassingen meer dan voldoende. Zelfs de HMH doe ik nooit met Line-array en ook in Ahoy (toch een moeilijke zaal) heb ik tot nu toe het beste geluid gehad met een gewoon Synco systeem.
                        Er zit naast de geluidskwaliteit natuurlijk ook een andere zijde aan je systeem: bouw en breek. Een setje Compacts of Longbows (Synco W8L) hangt een stuk sneller en makkelijker dan een stack STS (wie verzint er trouwens dat MH bovenop moet... dat zijn de zwaarste ja! :P) en kost de bouwers/brekers (waar ik er tegenwoordig ook eentje van ben) niet de rug of andere lichaamsdelen.

Heeft iemand trouwens ervaring met gevlogen STS? Zover ik weet heeft Ampco daar geen grids voor, maar het kan wel...
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by renevanh
                          Heeft iemand trouwens ervaring met gevlogen STS? Zover ik weet heeft Ampco daar geen grids voor, maar het kan wel...
                          zou maar s met een vergrootglas naar de zonnebaan afreizen

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

Originally posted by MacGyverSounds
                            zou maar s met een vergrootglas naar de zonnebaan afreizen
                            haha inderdaad
                            knoppen en waarden :)

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Originally posted by renevanh
                              Heeft iemand trouwens ervaring met gevlogen STS?
                              Die zal voorlopig niet vliegen. De lancering is gescrubbed vanwege problemen met de brandstofsensors. (Kudo's voor degene die 'm gelijk snapt)

Maar even in alle serieusheid, line arrays zijn inderdaad pas leuk als je de grote klussen gaat draaien. Het is toch van den domme dat je dalijk wat grotere drive-ins tegen gaat komen die een partij LA's in gaat kopen terwijl ze die met geen mogelijkheid in gaan zetten. Ik kan snappen dat zo'n rijtje speakers in een truss er vetter uitziet dan een paar duffe zwarte dozen op een paal, but get real!

Ik stond trouwens een aantal weken terug in Duitsland op een SF-conventie, en daar hadden ze ook een stackje staan wat op het eerste gezicht erg op een line array leek, maar de speakers waren veel smaller (cabinets waren niet groter dan 20x40cm oppervlak aan de voorkant, staand) en er stond ook nog een subkast onder. Speakers hadden achterop wel een switch voor 'LA mode' (gokte ik Line Array mode dus). Cabinets waren blauw met zilver van kleur (blauw doek, zilveren kast), iemand ervaring met dat systeem? (Ik zal zo er even en foto van zoeken). Setje klonk best goed maar niet iets wat ik zo gauw zou wegzetten in een zaal van dat formaat (was nog geen 25m diep).
                              Last edited by Stoney3K; 09-12-07, 06:33.
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Davy Gabriels
                                • Aug 2002
                                • 819

Originally posted by Stoney3K
                                Ik stond trouwens een aantal weken terug in Duitsland op een SF-conventie, en daar hadden ze ook een stackje staan wat op het eerste gezicht erg op een line array leek, maar de speakers waren veel smaller (cabinets waren niet groter dan 20x40cm oppervlak aan de voorkant, staand) en er stond ook nog een subkast onder. Speakers hadden achterop wel een switch voor 'LA mode' (gokte ik Line Array mode dus). Cabinets waren blauw met zilver van kleur (blauw doek, zilveren kast), iemand ervaring met dat systeem? (Ik zal zo er even en foto van zoeken). Setje klonk best goed maar niet iets wat ik zo gauw zou wegzetten in een zaal van dat formaat (was nog geen 25m diep).
                                misschien deze kastjes:

Comment

Working...