Line Arrays......

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rock On
    • Jan 2004
    • 250

Hey Mathijs,

Ik heb dat systeem bij dat gala gebouwd (we kwamen elkaar ook nog tegen bij de afbouw....).
    Ik ben het deels wel met je eens. Conventioneel was waarschijnlijk beter geweest daar. In elke lichttruss een paar 15" tweeweg kasten en de zaal was gecovered. Een stapel hout op elke hoek van het podium was niet bespreekbaar van de klant uit. Die wilde de zichtlijnen helemaal vrijhouden. Ook vanwege de cameraposities (om jouw collegae achter de muur in de truck tevreden te stemmen).
    Wat ik wel merkte: de spreiding was met die twee banaantjes en totaal 4 fills compleet dicht. Ik had verder niets te zeggen daar (er waren al genoeg kapiteins op dat schip) dus ik heb me helemaal niet bemoeid met het afregelen. Maar dat het goed klonk bij Jeroen vind ik niet heel gek .

Voor die zaal zou een gevlogen middencluster (gewoon mono) van het één of andere compacte systeem met in elke truss een delaylijn het beste werken. De zaal is zimpelweg te breed om mooi stereo te mixen, 3-kwart van het publiek (dat meestal grof betaalt, €1500 in dit geval) mist dan de helft. Beetje jammer.
    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Mobile-Tom
      • Nov 2006
      • 11

Het grappige is zelfs dat DAP Audio ook meegaat in de Line-Array markt.
      Verwacht er niet veel van aangezien DAP haast bijná ieder merk heeft na-gemaakt.

Technische Info van het LT 516 mini line array systeem:

Componenten: 2 x 5” luidsprekers 1 x 1” hoorn
      Impedantie: 16 Ohm
      Frequentie Bereik: 85 Hz~18.000 Hz SPL
      (1W/1m): 92 dB Max.
      SPL: 113,5 dB
      Behandeling: 150w RMS X-OVER
      Frequentie: 2000 Hz
      Afmeting (Wxdxh) : 597 x 167 x 320 Mm
      Gewicht: 14 Kg

Zie ook de beschrijving in de Highlite Folder Pagina 17

Grtn Tom

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

zullen we proberen de naam DAP uit dit forum weg te laten? laten we het hebben over goede en interessante spullen.

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Beste Rock On

Ben het helemaal met je eens.
          Dat de klant geen stack op een podium wil is uiteraard geheel te begrijpen.
          Past ook niet on zo'n situatie.

dat meestal grof betaalt, €1500 in dit geval
          Doe er maar nog een 0 achter

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Originally posted by Mike Manders
            zullen we proberen de naam DAP uit dit forum weg te laten? laten we het hebben over goede en interessante spullen.

Ik weet nu al dat ik die DAP line array een keer ergens ga tegenkomen
            Net zoals al het andere spul van Highlite,

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by Hansound
              Ik weet nu al dat ik die DAP line array een keer ergens ga tegenkomen
              Net zoals al het andere spul van Highlite,
              en ik weet nu ook al wat ik dan ga doen
              Bierdrinken aan de bar!!!!!!!!!! En mn auto ingepakt laten...

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

Originally posted by MacGyverSounds
                en ik weet nu ook al wat ik dan ga doen
                Bierdrinken aan de bar!!!!!!!!!! En mn auto ingepakt laten...
                haha dat wordt even gezegd... en terrecht..!!

Maarja je ziet het al wel meer, het line array dingetje van MZ bijvoorbeeld.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by Watt Xtra
                  haha dat wordt even gezegd... en terrecht..!!

Maarja je ziet het al wel meer, het line array dingetje van MZ bijvoorbeeld.
                  sja, t is en blijft de mode...
                  denk dat ik maar s een nieuwe modetrent in geluid ga bedenken... gewoon een dolby-achtig systeem, ofzo...

Comment

• Jan Scholten
                    • Sep 2006
                    • 6

Originally posted by MacGyverSounds
                    Als je een sub-arc truuk toepast niet, maw een linearay bouwen voor je sub... Of dat hoog weghangen, kan ook.
                    Jammer, maar bij Borsato in Gelredome is dat mislukt.... en die heeft 10 pogingen om het aan te passen, en genoeg spul om mee te stoeien.

Comment

• Mike Manders
                      • Aug 2006
                      • 341

bier drinken aan de bar is okee!!!!!
                      geef mij maar een stapeltje hout, dan maak ik het.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

als ze met DAP aankomen maakt het mij niets uit. Zolang het maar klinkt. En ik weiger een rode kaart te geven aan apparatuur die ik nog niet heb gehoord.

Als DAP in de line array's gaat dan kan het goed en slecht gebeuren. Als je kijkt naar de historie bij LEM en behringer weet je ook dat het grootste deel niet best was. Maar er zaten ook een paar onvervalste koopjes tussen.

De bedrijven waar ik het liefste bij huur hebben technici die voor mij dat uitzoekwerk hebben gedaan en de goede spullen hebben gevonden. Daardoor betaal ik alleen voo zaken die nodig zijn. Bij microfoons blijkt er nog steeds geen middenweg. Terwijl B-merken bijvoorbeeld verrassend goede DI-boxen en eindversterkers in hun gamma kunnen hebben.

Een submixertje van tapco is bijvoorbeeld zo een gevalletje. Voor je een beter geluid koopt ben je echt een heel butget verder.

Bij luidsprekersystemen moet je ook niet jezelf blind staren op de naamplaat.
                        lekker belangrijk!

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

Originally posted by showband
                          Bij microfoons blijkt er nog steeds geen middenweg
                          en toch zijn die er wel.

Probeer de Omnitronic M-58 maar eens of de DAP condensatormicrofoons

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Originally posted by luc2366
                            en toch zijn die er wel.

Probeer de Omnitronic M-58 maar eens of de DAP condensatormicrofoons
                            U wilt beweren dat deze mic's goed klinken ?

Comment

• Robin.vd.Have
                              • Nov 2005
                              • 165

Even over marco borsato in het gelderedome en zijn subs.

Ik ben er 2x geweest 1x zitten (rect tegen over het podium) en 1x staan (we stonden zo'n 10 m voor de FOH en iets naar links) en ik vond het beide keren erg goed klinken. Sub heb ik totaal niet gemist. Het was er niet zo overheersend als een gewoon gestackt stapeltje frontloaded maar het was er wel degelijk. Ik heb me erg staan verbazen over het geluid. Ik was in ieder geval erg onder de indruk.

M.V.G

Comment

• Jeroen
                                • Aug 2000
                                • 1021

Mja, een array van subs bowen werkt ook wel alleen hou je, in tegenstelling tot de toppen, wel het probleem dat je aan het podium een bak meer hebt dan over 80 meter en dat is dan weer een beetje jammer.
                                Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

Working...