In Ear Monitoring

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Klein mixertje met een Sennheiser HD25 koptelefoon erop, vele drummers zijn er prima tevreden mee. Als tech heb ik er dagelijks eentje op, ook in de mixer gestoken, moet zeggen dat ik nooit de behoefte heb gehad hier een limiter tussen te zetten haha.
    Last edited by sparky; 18-09-08, 10:33.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• kitman
      • Sep 2008
      • 14

bedankt.
      Geen limiter? dan ken je onze gitaristen niet;-)

Comment

• kitman
        • Sep 2008
        • 14

trouwens ik ben net terug naar de winkel geweest ivm de ruis die ik hoor, zelfs met volume op 0, blijkt dat ze dat allemaal hebben. Nu heb ik geen ervaring met andere merken maar ik vind het toch raar voor een apparaat van bijna 800 Euro.Had ik niet verwacht. Als iemand anders een wireless in ear wil kopen mischien eerst eens een goedkoop merk proberen, volgens mij doen die het even goed?

Comment

• Furby
          • Apr 2008
          • 36

Hey, ik ben ook drummer.

Ik heb thuis nog een koptelefoon-naversterker staan, Behringer Powerplay HA4000. Ik denk eraan om hiermee wired in-ear te gaan. De ear pluggen van Shure SCL2 lijken mij wel fijne doppen.

- Is de combinatie van HA4000 en pluggen SCL2 aan te raden? Levert de HA4000 (bedoeld voor koptelefoons, studiotoepassingen) het goede vermogen af voor de relatief kleine in-ear plugs in een live-situatie?
          - Wat zijn jullie ervaringen met de Shure SCL2 in-ear pluggen?

Graag ontvang ik jullie reacties!

Comment

• Martijn van den Akker
            • Feb 2011
            • 3

Hallo,

sinds twee weken ben ik de trotse bezitter van de EU-4 Pro in-ear monitors van Ultimate-Ears.

Ik heb alleen het idee dat (vooral rechts) de kanaaltip tegen mijn trommelvlies aankomt, m.a.w. dat de tip te lang is, omdat, als ik tegen m'n monitor druk, ik behoorlijk oorpijn heb.

Ik dacht de eerste week dat het gewoon wennen was, maar het blijft zeer doen.

Ik ben benieuwd of iemand nog meer deze ervaring heeft. Ik denk eraan om Audique (Ned. importeur Ultimate-Ears) een mail te sturen om er nog eens naar te kijken.

Ik hoor graag van jullie!

Gr.

MartijnGitaar

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

@ martijn:

grotere kans dat je gehoor kanaal is ontstoken,

als het goed is heeft de gieter voordat de pasta in je oren ging, een watje in je oren gedrukt om te voorkomen dat de pasta tegen je trommelvlies komt
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Martijn van den Akker
                • Feb 2011
                • 3

@ Shure-Fan:

En nu.....?

Comment

• Martijn van den Akker
                  • Feb 2011
                  • 3

@ Shure-Fan:

Bovendien weet ik niet hoever dat watje van m'n trommelvlies af zat...

Comment

• SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

Originally posted by Martijn van den Akker
                    @ Shure-Fan:

En nu.....?
                    Gewoon... Marcel (audique) bellen.
                    Als er iets is waar hij om bekend staat is het zijn service.
                    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

wat sound of silence dus aangeeft,

of anders naar de oor arts, die kan dat zien met zo'n "kijk-in-het-oor" apparaatje
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Sikkie
                        • Sep 2004
                        • 126

Mocht het probleem idd zijn dat de ene dop te lang is kunnen ze dat zo voor je oplossen. Niet te lang mee rond blijven lopen, gewoon ff bellen. Dan vijlen ze er een stukje af. Zo'n duur product hoort perfect te passen!

Comment

Working...