edit :wedereom erg duidelijk nederlands
In Ear Monitoring
Collapse
X
-
-
Ik ben nu bezig om voor onze kerk een in-ear systeem aan te schaffen. Ben nu druk bezig met inventariseren. Voor ons zou het tussen de 15.000 euro en de 20.000 euro komen. Wat zijn die dingen duur man!!
We hebben nu de mogelijkheid om halfopen systemen aan te schaffen. Dit is werkelijk ideaal!! Je bent niet helemaal afgesloten van de buitenwereld maar vangt ook nog een deel omgevingsgeluid op wat perfect is als je op het podium staat!
Ik hoor wel wat jullie bevindingen zijn.
Groetjes, JelleComment
-
ff een kickje.
zijn de Garwood Radiostation ts en de In ear station 3 nog steeds hoog aangeschreven staan...(ook al zijn ze gemiddeld zo n 10 jaar oud)
kunnen ze zich nog meten met de sennheisers, shure's en wat weet meer..Last edited by MusiQmaN; 29-03-07, 11:09.Drummer en techniek freak.
_____________________________________________Comment
-
dacht dat jij al een setje had??Originally posted by MusiQmaNff een kickje.
zijn de Garwood Radiostation ts en de In ear station 3 nog steeds hoog aangeschreven staan...(ook al zijn ze gemiddeld zo n 10 jaar oud)
kunnen ze zich nog meten met de sennheisers, shure's en wat weet meer..Comment
-
Sorry
niemand die weet of de garwood systemen nog rendabel zijn in deze tijdslijn? met name de ts (wat is trouwens het verschil tussen de ids en de ts.. er zo weinig te vinden over dit grote merk erg jammer..)
dit al iets:
Model/Configuration:Garwood Radio Station IDS
List ($):$6,999
U.S. RF Range (MHz):515-818
Channel/Groups:18 (eight countries)
At Once:18 (34)
Model/Configuration:Garwood Radio Station Classic
List ($):$2,999
U.S. RF Range (MHz):516-602
Channel/Groups:2
At Once:10-22
Model/Configuration:Garwood Radio Station TS
List ($):$2,999
U.S. RF Range (MHz):518-599
Channel/Groups:16 (four groups)
At Once:16 (64)
Model/Configuration:Garwood System Plus 2 (half-rack)
List ($):$1,599
U.S. RF Range (MHz):516-608
Channel/Groups:2
At Once:18
Model/Configuration:Garwood System 2 (half-rack)
List ($):$1,299
U.S. RF Range (MHz):516-608
zo t zien is de ids voor internationaal grootverbruik bedoeld (meer land instellingen, kanalen) koste ook 2 keer zo veel....terwijl de classic meer ontvangers tegelijk kan hebben zo te zien.Last edited by MusiQmaN; 30-03-07, 13:50.Drummer en techniek freak.
_____________________________________________Comment
-
Ik lees wel vaker dat je van de geluidsman afhankelijk bent, maar er zijn systemen die deze afhankelijkheid heel slim hebben gereduceerd.Originally posted by BarthezMet in-ears valt en staat ( net als in mijn ogen met floors ) je sound met de kwaliteit van de technicus..
Wanneer je niet met een vaste technicus speelt; begin niet aan in-ears. Of maak je eigen mix met een submixer met een comp/Lim achter het eind signaal..
Vergeet niet dat profi doppen (variphone, Ultimate Ears, Shure) volumes kunnen halen die overduidelijk schade aan je oren kunnen toebrengen..
In de handen van mensen die hier niet mee om kunnen gaan kan dit zéér gevaarlijk zijn voor jouw gehoor.
In-ear monitoring is het beste wat er is, mits gebruikt door mensen die weten waar ze mee bezig zijn, de mogelijkheden (en gevaren) kennen, en met de juiste spullen werken.
Dus weet waar je aan begint, en zorg ten alle tijde dat je het eind volume met een comp/L in de hand houdt, want je wilt niet dat door het uitpluggen van iemand z'n gitaar de rest van jou carrière in duigen valt...
Wij werken met Shure PSM200 systemen (pakweg 600 Euro), mooie daarvan is dat je eigen sgnaal van je toesten erin gaat, EN je krijgt een zaalmix van de tafel. Het mooie ervan is dat je zelf de balans tussen eigen geluid en zaalmix kun afstellen.
Wij hadden eerst een 1 gitarist hiermee, maar nu komen de 2 zangeressen erbij. Het zal me niet verbazen als de overige gitarist en de toestenist (zeult nu met 2 powered monitors) ook eerdaags overgaan.
PSM200 kan ik dus aanbevelenIt\'s the inside that mattersComment
-
Die is ook wired te maken toch? Je kan ook een mixertje gebruiken (gebruik zelf een mg8/2fx icm een HearSafe bass shaker en amp) kan je nog wat meer kanalen invoegen ook.Originally posted by BalsanIk lees wel vaker dat je van de geluidsman afhankelijk bent, maar er zijn systemen die deze afhankelijkheid heel slim hebben gereduceerd.
Wij werken met Shure PSM200 systemen (pakweg 600 Euro), mooie daarvan is dat je eigen sgnaal van je toesten erin gaat, EN je krijgt een zaalmix van de tafel. Het mooie ervan is dat je zelf de balans tussen eigen geluid en zaalmix kun afstellen.
Wij hadden eerst een 1 gitarist hiermee, maar nu komen de 2 zangeressen erbij. Het zal me niet verbazen als de overige gitarist en de toestenist (zeult nu met 2 powered monitors) ook eerdaags overgaan.
PSM200 kan ik dus aanbevelen
Wel een erg mooi systeem van Shure.
ik gebruik vanaf volgende week deze oortjes:

Vocietronic VT-05 dualdriver
btje tussen de standaard doppen en custom's in. net als de E5c/g en de Ultimate-Ear Super fi 5 pro, waar ik dan van de e5 weer het nadeel aan vind dat je de kabel niet kan verwisselen bij mogelijke breuk.Last edited by MusiQmaN; 14-04-07, 21:19.Drummer en techniek freak.
_____________________________________________Comment
-
ik heb een vraagje over in ear monitor systemen. ik ben zangeres en wil zelf graag de sennheiser EW300 iem G2 aanschaffen, nu vroeg ik me af of de oordoppen die daarbij zitten wel goed genoeg zijn, beschermen ze je oren tegen beschadiging of zou ik dan aparte doppen moeten aanschaffen?
verder las ik in deze thread dat je gehoor beschadigd kan worden met in ear monitor als de geluidsman er niet mee overweg kan, hoe zit dat dan precies? je kunt toch zelf met je bodypack het volume regelen? en wat is een comp/lim?
Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee ik ben echt een geluids n00b
alvast bedanktComment
-
De ew300 iem g2 is een prima in ear setje, en de doppen tsja dat is ieders eigen smaak, ik heb vergelijkbare dopjes van Sony en ze werken prima, je moet alleen de dopjes wel op de goede manier in je oren stoppen anders kun je veel last krijgen van wat er buiten je doppen gebeurt (dus het afsluitende gedeelte gaat lekken als de doppen niet lekker / goed in je oren zitten)ik heb een vraagje over in ear monitor systemen. ik ben zangeres en wil zelf graag de sennheiser EW300 iem G2 aanschaffen, nu vroeg ik me af of de oordoppen die daarbij zitten wel goed genoeg zijn, beschermen ze je oren tegen beschadiging of zou ik dan aparte doppen moeten aanschaffen?
verder las ik in deze thread dat je gehoor beschadigd kan worden met in ear monitor als de geluidsman er niet mee overweg kan, hoe zit dat dan precies? je kunt toch zelf met je bodypack het volume regelen? en wat is een comp/lim?
Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee ik ben echt een geluids n00b
alvast bedankt
Wil je in 1 x goed investeren in goede oortjes, kijk dan eens naar Variphone of Westone / Ultimate ears, deze " soort" oortjes worden profesioneel gebruikt door artiesten en zijn gegoten te krijgen maar daar betaal je ook voor (rond 1000 euro)
over beschadiging: ja dat kan gebeuren en zelfs als je zelf het volume in de hand houdt. Als je geluidsman een mix maakt die jij niet lekker vind dus bijvoorbeeld net iets te weinig vocaal van jezelf, dan ga jij je beltpack openschroeven om jezelf harder te kunnen horen maar tegelijk gaat de rest van je mix ook omhoog waardoor je (vanwege het geluids niveau) beschadiging kunt oplopen, daarom is communicatie tussen de artiesten en je geluidsman ook zo belangrijk, geef aan aan die persoon wat je wil horen, en als er iets toch niet klopt zeg dat dan ook en ga zolang door totdat jij een geluid hebt waar je helemaal tevreden mee bent, en waar je tevens (indien mogelijk) ook zachter kunt spelen (hoe zachter hoe beter).
Een compressor is een apparaat wat pieken op kan vangen (mits goed afgesteld) deze word weleens tussen de tafel en een in ear setje geplaatst om eventuele pieken in het signaal af te kappen, van die pieken kun je namelijk ook beschadegingen oplopen.
zo kun je een compressor ook gebruiken om een vocaal (onbedoelt) piekje af te vlakken.
Voor verdere vragen horen we het graagFreelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Harstikke bedankt voor je uitleg! dan ga ik het toch maar proberen met de doppen die erbij zitten, en sparen voor die op maat gemaakte doppen want dat is toch wel erg duur. dan is een compressor misschien toch ook wel handig aangezien we met de band geen eigen geluidsman hebben en altijd afhankelijk zijn van de geluidstechnici in de zalen....wat voor compressor zou ik dan moeten hebben? dat zal zeker ook wel weer duur zijn??De ew300 iem g2 is een prima in ear setje, en de doppen tsja dat is ieders eigen smaak, ik heb vergelijkbare dopjes van Sony en ze werken prima, je moet alleen de dopjes wel op de goede manier in je oren stoppen anders kun je veel last krijgen van wat er buiten je doppen gebeurt (dus het afsluitende gedeelte gaat lekken als de doppen niet lekker / goed in je oren zitten)
Wil je in 1 x goed investeren in goede oortjes, kijk dan eens naar Variphone of Westone / Ultimate ears, deze " soort" oortjes worden profesioneel gebruikt door artiesten en zijn gegoten te krijgen maar daar betaal je ook voor (rond 1000 euro)
over beschadiging: ja dat kan gebeuren en zelfs als je zelf het volume in de hand houdt. Als je geluidsman een mix maakt die jij niet lekker vind dus bijvoorbeeld net iets te weinig vocaal van jezelf, dan ga jij je beltpack openschroeven om jezelf harder te kunnen horen maar tegelijk gaat de rest van je mix ook omhoog waardoor je (vanwege het geluids niveau) beschadiging kunt oplopen, daarom is communicatie tussen de artiesten en je geluidsman ook zo belangrijk, geef aan aan die persoon wat je wil horen, en als er iets toch niet klopt zeg dat dan ook en ga zolang door totdat jij een geluid hebt waar je helemaal tevreden mee bent, en waar je tevens (indien mogelijk) ook zachter kunt spelen (hoe zachter hoe beter).
Een compressor is een apparaat wat pieken op kan vangen (mits goed afgesteld) deze word weleens tussen de tafel en een in ear setje geplaatst om eventuele pieken in het signaal af te kappen, van die pieken kun je namelijk ook beschadegingen oplopen.
zo kun je een compressor ook gebruiken om een vocaal (onbedoelt) piekje af te vlakken.
Voor verdere vragen horen we het graagComment
-
Zoals je de pagina's hiervoor kan lezen is het succes van je in-ears overstap erg afhankelijk van de technicus. En als jij elke avond met andere technici, die misschien nog nooit eerder monitors op in-ears hebben gemixt, en ook niet kan horen wat jij hoort. Kan het wel eens erg gaan tegenvallen en is het zonde van je grote investering. (toch €800) Houd daar rekening mee en huur eerst eens een setje om te proberen of het werkt voor jou.Harstikke bedankt voor je uitleg! dan ga ik het toch maar proberen met de doppen die erbij zitten, en sparen voor die op maat gemaakte doppen want dat is toch wel erg duur. dan is een compressor misschien toch ook wel handig aangezien we met de band geen eigen geluidsman hebben en altijd afhankelijk zijn van de geluidstechnici in de zalen....wat voor compressor zou ik dan moeten hebben? dat zal zeker ook wel weer duur zijn??
Er zit een compressor ingebouwd in de beltpack. En ik mag hopen dat er compressors staan in de zalen waar je optreedt.Comment
-
hallo Lanfear.
In je ew300 G2 zit een limiterfunctie ingebouwd. Als je die aan (laat) zetten. Dan begrens je het maximale volume wat uit de doppen komt. (je kan het zelf makkelijk aan/uit zetten met de handleiding erbij)
De waarde waarop begrenst wordt is helaas Preferred default-set door de fabrikant. Die heeft een veilige waarde gekozen. Als dit volume voor jou net te zacht is zit je met een dilemma...
Het is natuurlijk wel heel veilig om dat te gebruiken. Echter bij mij in de band hebben van de 6 in-ear gebruikers er maar twee die functie aan staan.
Wij gebruiken met veel plezier allemaal standaard doppen. Shure E3, ultimate ears, sennheiser enz. Gegoten is beter maar de bassist werkt bijvoorbeeld probleemloos met een set sennheiserdoppen van 49,- bij de mediamarkt...Last edited by showband; 29-10-07, 13:29.lekker belangrijk!Comment






Comment