In Ear Monitoring

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kitman
    • Sep 2008
    • 14

Ok ok, bedankt voor de uitleg ivm stereo.
    Dat Aviom systeem is dan toch weer splitsen(aftakken).
    Maar hoe zit het eigenlijk met de limiter, weet iemand welk soort limiter daar wordt gebruikt, of zou daar verschil in zitten tussen de merken? Iemand ervaring mee?
    Er zijn limiters die afkappen en er zijn er die smooth gaan, zoals een broadcast limiter, daar hoor je er niets van.Kan je daar iets aan regelen? Voor mij zou dat het belagrijkste onderdeel zijn.

Comment

• kitman
      • Sep 2008
      • 14

trouwens Sparky, ik heb hier geen definitie van stereo gegeven hoor!

Comment

• Robbus13
        • Sep 2008
        • 1

Simpele in ear met overheads.

Vraagje.

Ik zou een eenvoudige / makkelijke in ear mix willen maken met het volgende.

Ik heb een Hearsafe in earset . 4 mono of 2 stereo kanalen.
        Zit een complete laag 2 mid en hoog regelaar op en limiter en een aparte basshaker aansturing. Die heb basdrumshakerversterker heb ik ook met 2 eh speakers onder de kruk! met die basshaker kun je zelfs de frequentie op zoeken die het best reageert. Een 18 "basdrum klinkt uiteraard anders dan een 22".
        Ik speel in een bluesband en ik zou een overhead boven de drums willen hangen 1 overhead bij de bassist zanger en 1 bij de gitarist zanger. Ik heb ook een bassdrummicro ingebouwd in de basdrum. Kortom een makkelijke en lichte oplossing.. Maar werkt dit...!? Ik ben niet van het HIFI geluid als ik maar een relaxt totaal beeld heb.. ( voor de basdrum en drumoverhead heb ik ook spliters dus ik kan de mix in m`n oren dan los van de "zaal/cafe" mix maken )

Andere optie is:

2 keer zang in de spliter, basgitaar in de spliter via direct out en de gitaar via mic in de splitter. Drumoverhead in de splitter en de basdrummic in de spliter voor een mix. maar dan heb ik teveel kanalen en moet dus een mengpaneel gebruiken...

Als jullie tips hebben . GRAAG !!

Groeten

ROb
        .
        Last edited by Robbus13; 11-09-08, 10:25.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by kitman
          trouwens Sparky, ik heb hier geen definitie van stereo gegeven hoor!
          Niet?
          ...stereo is nml een manier van opnemen.
          ...maar inderdaad dat wordt ook stereo genoemd, terwijl het eigenlijk linker en rechter kanaal is, en in opname termen is stereo toch ff iets anders.
          Hier geef jij toch echt twee definities op die volgens jou beweringen heel stellig kloppen. Even goede vrienden verder hoor maar het klopt gewoon niet wat je zegt.

Comment

• kitman
            • Sep 2008
            • 14

Natuurlijk! My guess is as good as yours. ;-)
            Heb toch de Sennheiser IEM 300 G2 gekocht. Het verwondert me alleen dat daar toch ook wat ruis op zit, had ik met mijn vast systeem niet zo.
            Kan ik mijn microfoonsignaal gewoon met een kabel splitten of is het best een blokje te nemen?

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

Natuurlijk! My guess is as good as yours. ;-)
              Heb toch de Sennheiser IEM 300 G2 gekocht. Het verwondert me alleen dat daar toch ook wat ruis op zit, had ik met mijn vast systeem niet zo.
              Kan ik mijn microfoonsignaal gewoon met een kabel splitten of is het best een blokje te nemen?
              ten eerste, als je ruis hoort op je iem dan moet je je squelch van je ontvanger hoger zetten,

en wat voor blokje bedoel je?
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• kitman
                • Sep 2008
                • 14

zoiets als een Dap stage bloc 1512? dacht ik. met een wikkleing in.
                Ik heb de squelch al op Hi staan, natuurlijk vanaf het ogenblik dat er muziek komt hoor je het niet meer, maar toch dacht ik dat het echt stil zou zijn, zoals onze Soundcraft mixer, als je daar een koptelefoon op aansluit met niets ingeplugd en de schuif op 0 hoor je niets.

Comment

• kitman
                  • Sep 2008
                  • 14

Onze drummer wil nu ook in-ear, maar niet draadloos.
                  Welke merken heb je hier dan in? Moet wel met goede limiter zijn, te vergelijken met de limiter die in mijn Sennheiser zit.

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

je drummer kan een hardwired beltpack kopen van bij fisheramps,

of een 2 kanaals mixertje neerzetten bij de drummer.

met wat voor oortjes ??

Comment

• kitman
                      • Sep 2008
                      • 14

Maar dan heb je toch nog geen limiter er tussen? of wel?
                      Moet echt wel.
                      Ik denk dat hij ook de oortjes nog moet kopen.

Comment

• shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

Maar dan heb je toch nog geen limiter er tussen? of wel?
                        Moet echt wel.

waarom??? ik heb vele iem sets gezien waar niemand ooit een limiter bij gebruikt, (ik bedoel dus een externe limiter, niet die in beltpacks)

het is niet dat er van een monitor tafel een signaal naar een rack limiters gaat om vervolgens richting alle in ears gaan.

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Thread wordt wel lekker gekaapt zo he!!

Een limiter gebruik je om ervoor te zorgen dat onverwachte dingen geen gehoorschade oid veroorzaken, that's it. Het eindvolume heb je zelf in de hand, er zit nl gewoon een knop op! Dus als je een monitormixer hebt waar je op kunt vertrouwen is er niks aan de hand.
                          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

Originally posted by berolios
                            Thread wordt wel lekker gekaapt zo he!!

Dus als je een monitormixer hebt waar je op kunt vertrouwen is er niks aan de hand.
                            en kun je je limiters gewoon thuis laten.

Comment

• kitman
                              • Sep 2008
                              • 14

Ik bedoelde, of er in die in-earsystems met kabel ook een limiter ingebouwd zit? Bij de Sennheiser wireless zit die in de ontvanger, maar die heb je dan niet eh!
                              Nee geen extra limiter, maar ergens moet er een tussen.

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Ik bedoelde, of er in die in-earsystems met kabel ook een limiter ingebouwd zit? Bij de Sennheiser wireless zit die in de ontvanger, maar die heb je dan niet eh!
                                Lees de productspecs eens door van de beltpack die jij/de drummer wenst zou ik zo zeggen. Deze informatie lijkt mij prima te vinden bij de fabrikant namelijk. Wij kunnen jouw hier in elk geval niks vertellen over een beltpack als je geen merk/type noemt.
                                Nee geen extra limiter, maar ergens moet er een tussen.
                                Als je er zo graag één tussen wil/moet hebben koop er één en zet die er tussen. Denk dat berlios en shure-fan al duidelijk waren.

Comment

Working...