Ik weet 1 ding blijf weg van Nady = rommel 1ste klas. Ga voor de Sennheiser of de Shure. De 300G2 van Sennheiser is wel een goed toestel maar de PSM200 van Shure is dan weer iets goedkoper.
In Ear Monitoring
Collapse
X
-
Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Mits je de doppen op de goede manier in je oren stopt kunnen ze best goed dempen, dan hoor je dus niks meer van buitenaf, bij een goede demping zullen ze dan 20 tot 25 db kunnen dempenFreelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Een compressor met een ratio van oneindig is een limmiter. Waarschijnlijk zit er een limmiter in de beltpackjes van Sennheiser. Omdat je in-ear doppen heel dicht op je trommelvlies zitten en omdat ze heel erg hard kunnen gaan zijn je oren versnelt beschadigd als er erg harde geluiden worden weergegeven.
Stel je hebt je in-ears in en afgesteld op een lekker volume en dan plots gaat je zang microfoon snoeihard feedbacken met de FOH set of je laat je mic vallen, dan heb je te maken met harde geluiden. Een goed afgestelde limmiter zal er voor zorgen dat die harde geluiden niet harder worden weergegeven dan je ingestelde treshold waarde. Daardoor bescherm je je gehoor.
Sennheiser heeft deze limmiters al in het beltpackje zitten, maar die moet je dus ook op het beltpackje instellen. Wil je dit niet dan kun je het signaal limmiten voordat je het naar je transmitter stuurt. In die situatie heb je nog een losse compressor/limmiter nodig.Comment
-
Probeer ook de MIPRO MI808 In ear set eens.
Technisch is die MI808 echt wel in orde.
In België draaien er al heel wat (internationale) muzikanten mee, en er is nog niemand komen klagen over de bekende drop outs.
Een minpuntje ook bij MIPRO is de limiter. Ook hier werd op veilig gespeeld, dus als je hem aanzet...is het volume uiteindelijk te laag.
Vr.Gr.
M.Comment
-
Als je een leuke start wilt maken kan ik je de Shures aanraden. Voor 100 euro kan jebij de betere muziekhandel een setje kopen, voor 50 euro meer heb je een twee-weg setje. Ik heb zelf lang met op maat gemaakte (dus erg dure) doppen gespeeld en het geluid is erg mooi, maar als je (zoals ik) een beetje zweet gaat de boel erg snel kapot.Mocht je toch willen kiezen voor op maat gemaakte doppen dan raad ik je RS audio aan.
*
*
Groet*
*
*
RobComment
-
de mipro is idd technisch zeer goed in orde, ontvanger werkt via diversity dus bijna geen last meer van drop outs,Probeer ook de MIPRO MI808 In ear set eens.
Technisch is die MI808 echt wel in orde.
In België draaien er al heel wat (internationale) muzikanten mee, en er is nog niemand komen klagen over de bekende drop outs.
Een minpuntje ook bij MIPRO is de limiter. Ook hier werd op veilig gespeeld, dus als je hem aanzet...is het volume uiteindelijk te laag.
Vr.Gr.
M.
technisch dus in orde, maar op het gebied van audio klinkt ie enorm dof, gewoon niet zo open als ik met sennheiser gewent ben.
ik heb een tape artiest eens laten zingen met mijn sennheiser (hij had ook mipro, dus avondje wisselen), en de volgende keer dat ik em zag had ie zelf ook een ew300g2 in zijn rack gebouwd,
oja, over de limiter van mipro, ja als die aanstaat is het geluid nog veel te zacht, en moet je al snel de limiter uitschakelen wil je een beetje op werkbaar volume spelen (geen 100db op je oren)Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Op mijn werk hebben we nou sinds een tijdje een IEM set van AKG, de IVM 4. Deze is nog niet zo lang op de markt geloof ik. We hebben er nu een aantal shows mee gedraaid en zijn er echt heel erg tevreden over!! Geluid klinkt lekker, geen last van drop-outs en alles zit erop en eraan. Er zit een ingebouwde EQ in, comp/lim en effecten.
Op de zender kun je nu uit bepaalde standaard instellingen kiezen maar wanneer je je laptop eraan hangt met de bijbehorende software die eraan zit te komen schijnt het zo te zijn dat je alles volledig kunt afstellen zoals jij dat zelf wilt. Dus dan hoef je niet meer te kiezen uit een standaard compressor setting enz.
Scheelt kwa prijs ook een stuk met bijv. een Shure psm600/700 die ondertussen toch weer wat verouderd zijn en waar minder mogelijkheden opzitten. Dus ik zou het wel weten... paar leuke oortjes erbij kopen en je bent klaar! Zijn er nog meer mensen die al ervaring hebben met deze AKG IEM??Comment
-
Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
ik heb een AKG beltpak voor mijn gitaar. Naast 10 EW setjes voor "de rest"
Ik moet zeggen dat de (awg40?) AKG prima klinkt. Maar vreselijk slechte mechanische properties heeft. Dunwandig plastic, Kliksystemen voor batterijluikjes. Flimsy xlr contactjes enz.
Dus voor montage in een stevig, permanent bekabelt, vast rek kan ik er wat bij voorstellen. Maar zoals de meeste vocalisten en muzikanten met een zender uit een kistje leuren raad ik niet aan.lekker belangrijk!Comment
-
Ik heb ook zeer goede ervaring met Mipro systemen, gebruik continue 8 sets langs elkaar zonder ook maar één drop out. Ook de dynamic blijft goed, dit heb ik vergeleken met Sennheiser en dB techn. Deze laatste is 3x niks vergeleken met de Mipro.
Niet te vergeten de spare parts en zo, want de setjes hebben soms veel te leiden, hier is goed en betaalbaar aan te komen. Maar aan de zend techniek van Sennheiser hoef je ook zeer zeker niet aan te twijvelen.Comment
-
Ik neem aan dat je met de Sennheiser EW300 G2 slechts naar 1 beltpack kan senden? Of is het mogelijk om meerdere beltpacks aan te sturen?
Ik wil bekijken of in-ear voor onze band een optie is. Echter 4 x € 800,- is een hoop geld. Dus als je met 1 zender bijv. 2 beltpacks kan bedienen (met verschillende monitormix) scheelt dat een hoop geld. Waarom in-ear?Scheelt o.a. een hoop gesleep met monitoren
Voorwaarde is wel dat er een goed limiter en volumeknop opzit teneinde gehoordschade te voorkomen.
Comment

Comment