Ervaring RCF TT+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Inderdaad heb ik dit verhaal van RCF gelezen.
    Toen heb ik de TT25a een paar gig's mee gehad, en later de TT22a,
    onze conclusie de TT22 klinkt beter,
    4 kg is net dan ene beetje teveel he.

Comment

• eddie
      • Nov 2004
      • 169

hallo,ja dit kan ik wel begrijpen maar , wat is de zaalgrote waar je doorgaans
      speeld?? tussen de tt22 en tt25 is wel 5db verschil, in theorie gaat de tt25
      zo hard dan 3 x tt22
      mvg eddie

Comment

• Erik steeman
        • Aug 2005
        • 45

Extra vraagje:
        Is deze set:
        4 X RCF 25-A + 2 X RCF TTS28-A, geschikt voor een theaterzaal met 300 zitplaatsen?? Of hebben we het hier over een Rock&Roll set?
        Erik.

Comment

• eddie
          • Nov 2004
          • 169

hallo, voor 300 man zou ik zeggen 4 x tts18-a en 2 x tt25-a, deze set zal ook iets makkelijker stapelen, tenzij je de toppen wil vliegen
          natuurlijk, dit is niet specifiek een r&r set , als ik mijn eerst set in demo kreeg hebben wij alle genre's muziek getest, klinkt altijd zuiver
          ook op laag vermogen een mooie klank
          mvg eddie
          Last edited by eddie; 29-09-07, 21:12.

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Originally posted by Erik steeman
            Extra vraagje:
            Is deze set:
            4 X RCF 25-A + 2 X RCF TTS28-A, geschikt voor een theaterzaal met 300 zitplaatsen?? Of hebben we het hier over een Rock&Roll set?
            Erik.
            Ook hier zou ik dus de TT22a kiezen, en voor het mooie twee per kant.
            Heb je ook een betere spreiding, en voor het laag twee 4pro8001as subs per kant, komen lager en klinken mooier dan de TT subs,vind de TT subs een beetje wollig klinken
            Rock en Roll set is het zeker niet,

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

Voor een iets grotere setup wat zou je dan doen:
              Als ik denk aan 2x TT22a per kant en 3x subs per kant:
              2x 4pro8001a en 1x 4pro8002a
              of 3x 4pro8001a
              Even hypothetisch want ik ben nog zeer tevreden over mijn nexo ps15's + ls1200 bandpass-ers.
              Last edited by purplehaze; 03-10-07, 14:23.

Comment

• sjoerd
                • Apr 2004
                • 341

kwa opzet vind ik de tts-18a en tt22a wel wat lijken op het Q7/Qsub systeem van D&B. Hoe is dit in vergelijking in klank/geluidsdruk met D&B? Of is dat wellicht toch wat te hoog gegrepen?

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

Als er overeenkomsten zijn met Q7 en Qsub en RCF TT zou dat zeer positief zijn.
                  Ik heb een keer gewerkt met 1x Q7 en 1x Qsub per kant gevoed door 1 D12 per kant en dat gaat zeer hard maar toch aangenaam door de heldere onvervormde weergave.
                  Trouwens onvoorstelbaar als je de vermogensopname van de D12 ziet op het laag bijvoorbeeld zo gemiddeld was dat rond de 50-75 watt met pieken richting 200 watt en het ging toch behoorlijk pittig kan ik je melden.

Maar goed nu weer terug naar RCF TT.

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

TT22a komt qau klank zeker in de buurt van de Q7 , denk alleen dat de Q7 uiteindelijk ietsjes harder gaat, logisch dubbel 10 tegen enkel 12

Comment

• outvorst
                      • Jul 2005
                      • 84

Hallo,
                      Ik heb vandaag een eerste test met de RCF TT22A i.c.m.de 4PRO8002AS gedaan. Ongelofelijk hoeveel kabaal er uit zo'n kastje komt! Het was echt nodig om de master van de TT22A een heel eind terug te schroeven om de sub een kans te geven.
                      Had op een gegeven moment echter wel het idee dat ik wat midlaag miste. Zou dat met een EQ nog wat op te vijzelen zijn of is het simpelweg een kwestie van "het zit er niet in, en daarom zal het er ook nooit uitkomen"?

Groeten,
                      Hans

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

De 4Pro8002a is een van de mindere producten uit de 4Pro serie.
                        Kast heeft geen echt laag, en na 8 meter is al je geluid weg.
                        Beter is de 8001a die komt een stuk lager en geeft veel meer druk.
                        Ik zou de set zeker eens met deze speaker beluisteren.
                        De sub wel tot 120 hz door laten lopen, en de top aansturen met de crossover uitgang van de sub.

Wij hebben nog geen mid laag gemist

Heb inmiddels de TT08 ook gehoord, 8 inch + 1 inch, niet te geloven wat daar nog voor een geluid uitkomt, samen een een mini 12 inch subje, zo groot als een schoenendoos, oke geen broekspijpenlol, maar toch echt veel meer laag dan je uit zo'n minikastje zou verwachten.

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Hansound, hoe klinkt de TT08 in verhouding met een TT22 .
                          Ok , minder spl enzo, maar toch de TT08 heeft ook 750 watt aan boord . Misschien iets voor kleinere doeleinden in comb. met 1 of 2 TT12A ?
                          Ik wil gewoon even weten hoe de klank is t.o.v.een TT22
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Sis,

Heb de set gehoord met één TTS12 subje en één TT08 per kant.
                            Oke het is geen 18 inch sub met een hele diepe bas.
                            Maar voor zo een mini setje (past in de kofferbak van een gewone personenwagen) komt er verbazend veel geluid uit.
                            En tot op flinke volume's nog steeds strak en helder,

tov van de TT22 klinkt de (1 inch) driver nog iets helderder

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Ok bedankt
                              waar ergens heb je ze beluisterd ?
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Roger
                                • Jun 2007
                                • 26

Hallo,
                                Ik heb zelf toevallig ook de tt08 in combinatie met het 12"baskastje beluisterd en kan het oordeel van hansound alleen maar onderschrijven. Wat een enorme kracht uit zo'n klein kofferbaksetje. Ideaal voor kleine gelegenheden.
                                De tt08 klinkt idd nog iets helderder dan de tt22. We hebben ze overigens beluisterd bij de importeur in Malden.
                                Ik ben het overigens niet eens met hansound met betrekking tot de 4pro8002. De kast heeft wel degelijk laag. Natuurlijk heeft de 8001 meer punch maar daarom is het ook een ander principe. De 8002 gaat bij ons ieder geval verder dan 8 meter.
                                We gebruiken ze afhankelijk van de locatie in diverse combinaties met de 8001AS, 7001A en de TT22A.

Comment

Working...