Ervaring RCF TT+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Ik zou dan eerder voor 3 subs 8001as gaan, hoewel ze iets minder hard gaan dan de TT's, komen ze wel een stukje lager en vind ik ze ook vetter klinken.
    In de TT serie zit een digitale amp, en in de 4pro's gewoon een oude ringkerntrafo,

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by Hansound
      Ik zou dan eerder voor 3 subs 8001as gaan, hoewel ze iets minder hard gaan dan de TT's, komen ze wel een stukje lager en vind ik ze ook vetter klinken.
      In de TT serie zit een digitale amp, en in de 4pro's gewoon een oude ringkerntrafo,
      verklaar je nader .
      Ik kan ook vissen met de juiste hengel
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Je bedoelt vissen met een voorgeprogrammeerd Tyros orgeltje toch

Ik bedoel dat de oude voeding in de 4pro wellicht meer vermogen levert op zo'n 18 inch speaker dan een digitale versterker.
        Of het komt omdat de TT semi hoorngeladen is.
        In elk geval gaan de 8001as subs lager dan de TT subs.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Je bedoelt vissen met een voorgeprogrammeerd Tyros orgeltje toch
          Ohh ja , tyros 2 moet zoiezo geprogrammeerd worden, dit verschijnsel doet hem ook voor bij synth's , guitare preamps, EQ's, proc noem maar op en niet te vergeten ook bij KV2 ( lijkt wel KV mechelen )
          sis

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Voor het eerst 2 x TT per kant gevlogen, 40 kg makkie hoorntje gedraaid en gaan. vier 18 inch 4pro subjes per kant.

Erg leuk die verbaasde blikken van opdrachtgever, inprikkers, gasttechneuten, pfff das een klein setje, dat goat nooit goe....
            Maar nee, het ging wel goed, heel erg goed, 600 man en nog een heerlijke ruimte op de gain, te gek

Comment

• eddie
              • Nov 2004
              • 169

hallo, ja ja maar welke tt's heb je gevlogen
              willen de mensen die in belgie wonen en RCF 4pro, of tt's bezitten mij eens een mailtje sturen, dit in verband met het soms bijhuren
              van materiaal mvg eddie
              Last edited by eddie; 13-09-07, 21:42.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Voor het eerst 2 x TT per kant gevlogen, 40 kg makkie hoorntje gedraaid en gaan. vier 18 inch 4pro subjes per kant.

Erg leuk die verbaasde blikken van opdrachtgever, inprikkers, gasttechneuten, pfff das een klein setje, dat goat nooit goe....
                Maar nee, het ging wel goed, heel erg goed, 600 man en nog een heerlijke ruimte op de gain, te gek
                maar jij hebt toch KV2, of ben ik nou helemaal verkeerd ?
                sis

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Het waren twee TT22a's horizontaal.

We gebruiken KV2 en RCF op dit moment op verschillende klussen, ook om te kijken wat we het fijnste vinden om mee te werken, RCF staat zeker in de plus, alleen al omdat het ergonomisch beter in elkaar zit dan de KV2 niet te stapelen, niet te stacken, niet te tillen(handvatten verkeerde plek) en de RCF TT-serie klinkt rustiger.
                  Daar komt bij dat de hoorngeladen KV2 top niet erg veel verder komt dan de frontgeladen RCF TT22a.

Comment

• Deejay1970
                    • Jun 2006
                    • 23

Hansound,

Ik vermoed dat jij het over de KV2 EX12 hebt...vergeleken met de TT22a. Over de klankverschillen spreek ik me niet uit, want heb de RCF niet gehoor, maar weet uit m'n verleden dat die kerels bij RCF ook wel weten hoe het moet. De KV2 is dan echter wel € 700 duurder...
                    Trouwens beide kastjes werken met hetzelfde principe, dus wat bedoel jij met dat 'hoorngeladen/front loaded?...Tenzij je het over de KV2 ES1.0 hebt, maar dan kan ik moeilijk geloven dat die TT22A enigszins in de buurt kan komen...

Greetz,
                    M.

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Ik heb het hier over de KV2 ES1.0 topkast 12/6/1 inch hornloaded
                      De RCF top komt evenver als de KV2 top.

Comment

• outvorst
                        • Jul 2005
                        • 84

Even een vraag vanuit de zijlijn. Ik heb momenteel 2 RCF 4pro8002AS subs. Zou het met een uitbreiding van TT22A toereikend zijn om met een 5mans coverband op bruiloften tot ca.250 man op een goede manier voor de dag te komen?
                        Groeten,
                        Hans

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Ja dat is geen probleem.Wij doen niet anders.Maar voor het mooie zou je er twee 4pro 8001a subs bij kunnen zetten.

Comment

• eddie
                            • Nov 2004
                            • 169

hallo, ik ben toch niet zeker dat je laag midden zal genoeg hebben, bij disco-bar geen probleem, maar met live muziek ??, ik doe soms ook pa werk met mijn set die bestaat uit 4 bassen en een 7001, en mijn max volume wordt
                            bepaald door te topkasten, laag genoeg. Ik begrijp niet waarom iedereen voor
                            die tt22 kiest, terwijl die tt25 toch maar iets meer kost en dan heb je wel een
                            15" ipv een 12"
                            mvg eddie

Comment

• Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

De 15" is al een kilootje of 7 zwaarder, en dat zet je niet zo makkelijk in je eentje op een paaltje, en de combi 15" naar een driver is altijd een punt van discussie.
                              De 15 inch komt niet hoog genoeg en de driver niet laag genoeg om echt goed te klinken

Comment

• eddie
                                • Nov 2004
                                • 169

hallo, sorry Hansound maar jij kent de tt25 niet, Die probleem kennen ze bij RCF ook, en wat zeggen ze zelf : 3" voice coil woofers cannot handle the
                                power , 4" voice coil woofers are too slow for two way systems.. so we purposely invented RCF 3.5", high energy, mid bass , best balance between low end capability and midrange clarity and control
                                het gewicht van de tt22 is 23.2kg de tt25 26.8kg
                                mvg eddie

Comment

Working...