MBO theatertechniek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiwlaAmtsop
    • Jan 2008
    • 11

Sorry dat ik zo bezig ben, maar ik heb nog 1 vraagje. Ik wil graag alsjullieblieft weten hoeveel vraag er naar collega's is binnen de theaterwereld... sorry ..

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Je bent niet de enige die met die vraag zit. Dat is namelijk niet onderzoek en dus niet bekend. Er is ooit een poging gedaan om dit te onderzoeken, maar dat is alles behalve compleet.

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Ik kan mij toch ergens een plekje in mijn geheugen herinneren waarin Han Ellebroek ooit iets in Zichtlijnen heeft geschreven. Als opleidingshoofd van MA-College Amsterdam heeft hij gekeken hoeveel vraag er is naar nieuwe mensen vanuit de opleidingen. Uit mijn hoofd (niet op vastpinnen graag) is er vraag naar 300 nieuwe mensen elk jaar, waarvan 200 worden voorzien door de huidige opleidingen.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Ruud_de_Koning
          • Aug 2003
          • 112

Bakker

En niet de slager maar de Bakker heeft zich daar inderdaad ook al eens druk over gemaakt. In ditzelfde medium waar ik nu in schrijf, kan ook ik mij herinneren. Dank voor de prachtige link. Omdat oom Frits het altijd over 7.500 technici heeft, en dat naar onze inschatting een beetje erg weining is.

Een beetje de nieuwe postings lezend (!) zie ik mezelf reppen over 125 VSCD schouwburgen en hun gemiddelde omzet. Is het heel ingewikkeld om een schatting te maken hoeveel technici daar zullen werken? Ten minste 1 en ten hoogste 18? Gemiddeld 8? Daar staan op een gemiddelde vrijdag in alle zalen voorstellingen? Zal ongeveer driekwart van die theaters een tweede zaal hebben? 200 voorstellingen met gemiddeld 6 technici?

Dan nog de evenementenhallen. De party's. Congrescentra. Hotels. Cruiseschepen. Daar de discotechnici nog bij optellen. De verhuurbedrijven niet vergeten. De onderhoudsmensen. De installateurs. De verkopers.

Lastige vraag blijft het toch.....wanneer gaan we ons aansluiten bij de VVEM? Zodat we eindelijk een fatsoenlijke branchevertegenwoordiger krijgen? Die dit soort dingen eens goed voor ons uitzoekt?

Tot die tijd blijft het voor iedereen koffiedik kijken. Ook voor mij.

(O o o, niet rennen achter het horizondoek!)
          Last edited by Ruud_de_Koning; 05-02-08, 07:58. Reason: Zag de link pas later, tekst een beetje aangepast
          "If you really want to annoy your parents, and you don't want to be a homosexual, you can always go into arts" -Vonnegut-

Comment

• PeterZwart
            • Jan 2008
            • 402

kunnen we niet gewoon een website oprichten met het
            grote theatertechneuten-register?

iedereen zich er proberen te laten registreren..

men ook een eigen profie(met foto's enzo) krijgt.. zodat we van elkaar makkelijk kunnen zien wat voor kwaliteiten diegene heeft

op die manier kun je een heel groot netwerk opbouwen van zoveel mogelijk theatertechnici en tevens ook meteen kijken hoeveel mensen zich wel niet registreren..

is maar een idee hoor.. is alleen wel redelijk lastig een normaal profielensysteem te bouwen..

maar op die manier kun je toch registreren hoeveel mensen er ongeveer zijn

iedereen zit tegenwoordig op't internet toch?
            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Jan Kortbeek
              • Jan 2004
              • 37

Zoiets is al opgezet door Willem, Theater techniekers united - Hyves.nl.

Deze heeft op dit moment 263 leden. Erg weinig nog.

Ik denk dat veel technici ook geen zin hebben om in hun beperkte vrijetijd nog online aan het 'werk' te zijn.

Comment

• Ruud_de_Koning
                • Aug 2003
                • 112

Tis niet zo'n kleine stommerd...

Nou, ik vind het eigenlijk wel een briljant idee. Is dat niet iets voor Roan van de site Theatertechnisch.nl? De database heeft ie al. Kwestie van uitbreiden?

In Engeland en Duitsland is het een bekend verschijnsel. Hoe moet het heten? theaterboard.nl?

(Hé grappig, in Zaandam zaten vroeger ook van die trektouwtjes aan de poten...)
                "If you really want to annoy your parents, and you don't want to be a homosexual, you can always go into arts" -Vonnegut-

Comment

• Ruud_de_Koning
                  • Aug 2003
                  • 112

Boarenoare onder mekoar....

Ja, dat is waar. Ik ben zelf ook "vriend' van die Hyves site. Maar ik denk dat niet veel theatertechnici zich tot dat medium aangetrokken voelen. Tis toch een beetje een hype dat Hyves, een dingetje van de massa. Iets waar uit mijn ervaring de gemiddelde theatertechnieker dan juist bij wegblijft. De ultieme gezelligerds uitgezonderd natuurlijk. (Toch, Jan? )

Ik denk dat een echte site, die iets meer kan bieden dan alleen 'wie is wie', bij het netwerk van technici met een profbroek aan, beter zou aanslaan.

(De vloer mag wel weer eens in de olie...)
                  Last edited by Ruud_de_Koning; 05-02-08, 13:45. Reason: kromme zin recht gebogen

Comment

• PeterZwart
                    • Jan 2008
                    • 402

Ruud , zou jij kunnen bedenken wat die site dan bijv. zou moeten hebben?

ik heb wel een beetje verstand van het maken van website's & scripten van PHP

hier en daar wat free scripts van't internet afplukken en die wat aanpassen/bijwerken.. dan valt er toch vast wel wat leuks te maken?

Comment

• Jan Kortbeek
                      • Jan 2004
                      • 37

Boarenoare onder mekoar....

Ha "Buurman",

Maar ik denk dat niet veel theatertechnici zich tot dat medium aangetrokken voelen. Tis toch een beetje een hype dat Hyves, een dingetje van de massa. Iets waar uit mijn ervaring de gemiddelde theatertechnieker dan juist bij wegblijft.
                      Dat is absoluut waar... Een aantal dames hebben bij mij ook aardig wat overtuigingskracht moeten gebruiken voordat ik lid werd zegmaar... En ik heb er geen spijt van moet ik zeggen.

Nou, ik vind het eigenlijk wel een briljant idee. Is dat niet iets voor Roan van de site Theatertechnisch.nl? De database heeft ie al. Kwestie van uitbreiden?
                      Roan heeft toch de site W W W . Z U L U . N L? Ik dacht dat theatertechnisch.nl door een van de jongens uit Schiedam gemaakt wordt?

Maar het is misschien een goed idee om een soort wie=wie te maken, maar dan wat multimedialer. Maar nu ik het bedenk, waren ze daar bij de VPT al niet mee bezig?

Misschien is biertijd.nu een goede naam?

Groet uit een gurig Boarn!
                      Jan
                      Last edited by Jan Kortbeek; 05-02-08, 17:31.

Comment

• PeterZwart
                        • Jan 2008
                        • 402

Originally posted by Jan Kortbeek
                        Ha "Buurman"

Dat is absoluut waar... Een aantal dames hebben bij mij ook aardig wat overtuigingskracht moeten gebruiken voordat ik lid werd zegmaar... En ik heb er geen spijt van moet ik zeggen.

Roan heeft toch de site W W W . Z U L U . N L? Ik dacht dat theatertechnisch.nl door een van de jongens uit Schiedam gemaakt wordt?

Maar het is misschien een goed idee om een soort wie=wie te maken, maar dan wat multimedialer. Maar nu ik het bedenk, waren ze daar bij de VPT al niet mee bezig?

Misschien is biertijd.nu een goede naam?

Groet uit een gurig Boarn!
                        Jan

voorlopig vind je op geen van deze website's iets van wat we bedoelen toch?

ik bedoel echt puur een nette website waar iedereen zijn "portfolio-profiel"
                        kan maken... 't lijkt mij niet verkeerd...

theater & pop-podia register en dergelijk erin..
                        als elke licht-geluid-forum-member zijn of haar lijst erin verwerkt

dan heb je al een aardige database vol denk ik?

Comment

• Ahmed Al Dayri
                          • Oct 2005
                          • 354

Leuk idee, maar waar stel je de grens?

Mag iedere 11 jarige huiskamer discjockey zich komen registreren?
                          Wie worden er met de telling meegeteld?

Hoelang moet je al meedraaien om een "echte" Av-er te zijn?
                          Studenten die nog op school zitten mogen ook joinen?

Comment

• PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

en dat is iets waar we overna moeten denken..

misschien 10 vragen bedenken ofzo welke een beetje techneut wel kan beantwoorden?

zodat je daarmee je registratie kan voltooien?

Comment

• Ruud_de_Koning
                              • Aug 2003
                              • 112

Originally posted by Jan Kortbeek
                              Jaaahaa, natuurlijk is dat Zulu. Ik zit dingen door elkaar te halen.
                              Theatertechnisch is zelfs uit de lucht, zie ik.

Waar zou het aan moeten voldoen?
                              Die vraag stellen ze hier ook. En nadat ze het er over eens zijn dat een 'crew pool' geen zwembad voor technici is, komt er zelfs een klein beetje wat zinnigs uit. Ik heb nu even geen tijd om even langer te zoeken, maar er zijn zeker wel goede voorbeelden in het buitenland vindbaar. Green room? Blue Room? Wie helpt me even?

Ik kom er zeker nog op terug.

(Gelukkig, vandaag hebben we bediening in de artiestenfoyer..)

Comment

• Ruud_de_Koning
                                • Aug 2003
                                • 112

Hulp is direct nabij

A Ahmed..... je komt precies op tijd....

Je bedoelt dat je wat goede suggesties hebt om een goede grens te trekken voor het aspect 'professional' ? Wat ik altijd technici met een profbroek noem.

Aan het begin van een nieuw idee de kritische vragen stellen dat kunnen we allemaal. (Heel goed zelfs!! ) Laten we het even zo opbouwend houden als heer Zwart het voorstelt.

"Het is heel erg ver fietsen naar het dorp, toch Pap? En zijn de banden wel opgepompt? Hoe nemen we dan de boodschappen mee terug?" Ik heb vier kids, ik herken dit als geen ander. Maar de vraag was: "Zullen we naar het dorp gaan om boodschappen te doen?"

("Heb jij nieuwe batterijen in de zenders gedaan?)

Comment

Working...