MBO theatertechniek

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

    #16
    ik zit op de opleiding sound en vision in arnhem en ik mag zeker niet klagen,

    wij hebben een zooi ev boxen, veel camera's, veel mixers van school zelf

    wij zitten in loods 11 van rent*ll in bemmel waar wij 3 dagen in de week werken met theater, av, en licht techniek
    als wij ergens me willen werken of onderzoeken (spullen die we niet hebben) gaan wij naar rent*ll en halen we daar de spullen op om te onderzoeken hoe het werkt(zoals bijv: profieltjes o.i.d.) maar nogmaals de meeste spullen hebben we zelf!
    voor de andere 2 dagen zitten we in arnhem waar we beeld en audiobewerkingen doenin een appart huis voor ons waar we met nuendo, acid, reasen, wavelap enz werken.

    ook gaan wij op projecten die je zelf kan organizeren of dat de school naar je toe komt of je dan met een klus mee kan draaien (inmiddels helpen wij mee in walibi om daar het haloween hororfest te laten draaien (denk aan licht, geluid en beeldondersteuning)) in walibi zitten permanend 3 leerlingen en in het weekend zijn dat er 10!

    je begint met de basis dus zijn nu het solderen van kabels erin aan het stampen en zijn ook druk bezig met stroomberekeningen maar ook met berekeningen voor rigging

    citaat:Jah das een school die ook hun eigen licht geluid opleidingen starten zonder enige ervaring of eisen.
    naar mijn mening geen school die maar wat doet zonder te weten wat!!!!

    p.s. de leraren zelf hebben bijna ook allemaal een achtergrond met l&g of beeld
    Met vriendelijke groet,

    Frans Jansen

    Comment

    • xsystems
      • Jun 2004
      • 72

      #17
      @ ice; misschien een linkje naar dat andere topic toevoegen.. heb ff gezocht kon hem niet vinden.. ben erg benieuwd nl.
      ...:: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ::...

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #18
        citaat:Geplaatst door xsystems

        @ ice; misschien een linkje naar dat andere topic toevoegen.. heb ff gezocht kon hem niet vinden.. ben erg benieuwd nl.
        Het is verwijdert want het topic dat ICE bedoelt stond in het productie forum. Denk dat het commentaar de topicstarter teveel werd
        Hij had zoiezo al de ergste foto's verwijdert uit het topic na verloop van tijd en misschien moest hij van de school wel alles weghalen om de naam (de schoolnaam stond nogal duidelijk op de fc's op de foto) niet nog verder onderuit te halen.

        Comment

        • xsystems
          • Jun 2004
          • 72

          #19
          Ok dan, wat jammer. Was erg benieuwd eigenlijk. in ieder geval thnx voor de uitleg.
          ...:: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ::...

          Comment

          • BS
            • Feb 2005
            • 24

            #20
            Originally posted by rene.derksen
            ...... Bovendien, aan een papiertje heb je in deze branche toch niks, je hebt meer aan goede ervaringen en goede referentie's...!
            "Niks" zoals hierboven staat lijkt me behoorlijk kort door de bocht. Ondanks dat goede ervaringen en referenties inderdaad tellen, wordt er (in de branche) toch steeds meer gevraagd om een papiertje. Zo'n papiertje van een podiumtechniekopleiding of aanverwante opleiding geeft voor een werkgever toch wel een (globaal) idee over wat diegene kan (of heeft geleerd). Dat is soms nog maar afwachten bij alleen ervaring zonder papiertje.

            Voor professionalisering van de branche is dit zeker niet slecht!

            Mét papiertje, mét ervaring en mét referenties geeft natuurlijk de meeste kans op werk .

            Comment

            • jimi
              • Sep 2005
              • 39

              #21
              Ik ben van plan om ook op die opleiding te gaan maar wil eerst nog horeca gaan doen, raden jullie dit aan om de opleiding theater techniek te gaan doen?

              mvg jimi

              Comment

              • BS
                • Feb 2005
                • 24

                #22
                Gewoon doen wat je het leukste vindt.

                Succes met kiezen!

                Comment

                • deurklink

                  #23
                  Originally posted by lampie_01
                  Deltion College Zwolle Grafisch Lyceum

                  Werkt met:
                  Tannoy PA
                  Grooth for Sound
                  Dynacord Monitoring
                  Midas Venice/verona
                  Carver
                  Audix
                  Shure
                  Sennheiser
                  MA-Dimmers
                  Zero88 Fat Frog
                  Mac250 kryptons
                  Thomas Par64
                  Div Fresnell en Profielspots
                  30-30 Triangle Eurotruss

                  Opzich voor een school best aardig
                  Jaaa ... best aardig Ben al bijna trots op m'n school. Blijkbaar is er in m'n jaar stage dat ik weg ben geweest niks verandert! 1 1/2 jaar lang niks uitgebreid? Terwijl d'r toch geld zat is volgens mij! En trouwens als je met zulke opleiding niks kan waarom worden mensen die al werken in een theater toch wel vaak naar die opleidingen gestuurd :S? En is de Audia vervangen?

                  Ach ja over 3 weken is stage helaas afgelopen want daar moet je het uiteindlijk toch wel van hebben! En daar is de school dan wel weer goed voor.. Heb je geen contacten? Dan maakt school die!

                  Comment

                  • masterblaster

                    #24
                    Originally posted by deurklink
                    Jaaa ... best aardig Ben al bijna trots op m'n school. Blijkbaar is er in m'n jaar stage dat ik weg ben geweest niks verandert! 1 1/2 jaar lang niks uitgebreid? Terwijl d'r toch geld zat is volgens mij! En trouwens als je met zulke opleiding niks kan waarom worden mensen die al werken in een theater toch wel vaak naar die opleidingen gestuurd :S? En is de Audia vervangen?

                    Ach ja over 3 weken is stage helaas afgelopen want daar moet je het uiteindlijk toch wel van hebben! En daar is de school dan wel weer goed voor.. Heb je geen contacten? Dan maakt school die!
                    En er word tegenwoordig toch meer gevraagd naar opleidingen.
                    Er zijn tegenwoordig bijna geen theaters meer die mensen aannemen zonder ervaring of opleiding dus dan heb je die school nodig als je nog geen mensen kent.

                    Ik heb bijvoorbeeld mazzel gehad dat ik een vriend ergens had werken die voor mij ook een baantje kon fixxen.
                    Dus heb je dat niet dan zijn mbo opleidingen een goede optie.

                    Even een notitie voor mensen die naar zo'n opleiding willen.
                    Leer even snel voor je toest of je intake gesprek Wat "termen" uit je hoofd anders kan je het wel vergeten om aangenomen te worden, aangezien de vraag zo groot is.
                    Ik zit bijvoorbeeld in een klas waarbij niemand tot nu toe (in het tweede jaar)al iets geleerd heeft van de hele school omdat we zelf alleen uit zijn op dat diplomaatje en niet voor de kennis omdat bijna iedereen die bij ons al heeft.

                    Met andere woorden je moet het wel door hart en nieren willen om aangenomen te worden. (dat is tenminste mijn ervaring met wat ik gehoord heb over glr, gla en een roc opleiding van utrecht

                    Comment

                    • BS
                      • Feb 2005
                      • 24

                      #25
                      Originally posted by masterblaster
                      Even een notitie voor mensen die naar zo'n opleiding willen.
                      Leer even snel voor je toest of je intake gesprek Wat "termen" uit je hoofd anders kan je het wel vergeten om aangenomen te worden, aangezien de vraag zo groot is.
                      "termen" leren?? De juiste leer je op school wel. Motivatie en de juiste houding is toch echt belangrijker. Als je al iets doet in de sector is dat veel meer een pré dan zomaar met wat termen te gooien waarvan je waarschijnlijk niks weet....

                      Comment

                      • masterblaster

                        #26
                        Originally posted by BS
                        "termen" leren?? De juiste leer je op school wel. Motivatie en de juiste houding is toch echt belangrijker. Als je al iets doet in de sector is dat veel meer een pré dan zomaar met wat termen te gooien waarvan je waarschijnlijk niks weet....
                        Dat bedoelde ik ook. Maar als je nog niks weet heb je in feite geen schijn van kans (bij ons dan) om aangenomen te worden tenzij je laat zien dat je wel zo extreem geintresseerd bent en dus al een voorbereidende studie hebt geworpen op termen, werktuigen etc. etc.
                        Ik bedoel ook niet dat als je wat vaktermen tegen die vent aangooid tijdens je intake gesprek dat je dan aangenomen word

                        Comment

                        • Drive inn tnt
                          • Sep 2003
                          • 1082

                          #27
                          Als je al 8 jaar in het "wereldje" werkt maak je dan een kans?
                          En dan niet het drive in show gebeuren!
                          Vette boksuh meneer

                          [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

                          Comment

                          • masterblaster

                            #28
                            Originally posted by Drive inn tnt
                            Als je al 8 jaar in het "wereldje" werkt maak je dan een kans?
                            En dan niet het drive in show gebeuren!
                            Hee lees is goed alsjeblaft

                            Comment

                            • deloitte
                              • Sep 2005
                              • 135

                              #29
                              ik zit nu ook in mijn examenjaar. en wil hierna een vervolg opleiding gaan doen met licht en geluid. weet iemand hier een goede opleiding in de buurt van arnhem/nijmegen op sound & vision na??

                              alvast bedankt gr bram
                              voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

                              Comment

                              • Drive inn tnt
                                • Sep 2003
                                • 1082

                                #30
                                Originally posted by masterblaster
                                Hee lees is goed alsjeblaft
                                Smel the Sarcasm
                                Vette boksuh meneer

                                [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

                                Comment

                                Working...