Dynacord XA-2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sound world
    • May 2005
    • 5

Dan is ie in nederland toch goedkoper.

Comment

• Art of Noize
      • Dec 2004
      • 38

Hoi,
      Ik heb inmiddels ook de XA2 mogen beluisteren gisteren in Uden, trouwens een fors gedeelte van het dynacordproduktgamma werd tentoongespreid.
      Ik kan niet anders zeggen dan dat de XA2 een stevig geluid neer zet met toch wel een indrukwekkend laag vergeleken met de eerder gedemo-de setjes (o.a. powermax5/ madras).
      Echter dit speelde zich af in een zaaltje wat gezien de hoorngeladen kasten eigenlijk te klein was voor zo'n set, er waren +/- 30 man, en de set zat al tegen zijn max. aan te werken met mechanische muziek.
      Het mid/hoog kwam op een vervelende manier op je af op 10 meter afstand, idd een bult zo rond de 4-5 kHz.

Persoonlijk had ik meer van deze set verwacht. Ik heb ook Cobra gehoord in frankfurt, nu stond daar wel wat meer dan 1 stack maar qua klankkarakter is dat naar mijn gevoel wel wat neutraler en evenwichtiger, Cobra zou dan ook wel mijn voorkeur hebben als ik al voor Dynacord zou gaan.
      Maar ondanks de degelijkheid, naam, goede inruilprijzen enz, voelt Dynacord me net wat te middelmatig aan.
      Maar ja ik moest van mezelf toch maar weer eens gaan luisteren, nu weet ik het weer..

groet, Art

\'t is de kunst om van herrie muziek te maken, of was het nu andersom

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Commerciele uitingen en discussies erover zijn nog steeds niet toegestaan, mijne heren, dames ook...
        Ik heb echt geen moeite met een linkje naar een site, maar een drietal uitgebreide posts over het wel en wee van de verkopers van apparatuur gaat mij tever.

hiervoor is de snuffelsite uitgevonden. http://www.snuffelsite.nl/snuffelsite

Afgesproken?

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

Is er inmiddels al een lijstje van verhuurbedrijven die met XA2 werken ? Lijkt me gemakkelijk i.v.m. eventueel bijhuren.
          Life is what you make it

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Een lijstje zou inderdaad makkelijk zijn...Momenteel hebben nog een keer een XA2 set in de schuur staan, ter demo. Ik heb er van de week nog een paar collega's bij gevraagd, om hun oordeel te geven....Een daarvan was binnen 5 min. verkocht en die persoon draaid regelmatig met o.a. D&B C4.....Zelf draaid die persoon nog maar zo'n 25 jaar mee en heeft o.a. de f.o.h. van Anouk, BZB en One, Two Trio gedaan.Maar als het live bevalt, wil hij bij ons wel het XA2 systeem inhuren....Ik vond zelf de vergelijking met C4 hoog gegrepen...Maar ik vind het wel een mooi compliment...

In afwachting verblijven wij...
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

blijven wel on topic, mijne dames en heren?
              heb al weer enige zaken mogen verwijderen.

edit 13-5 : alweer eentje.

Comment

• Bigfoot
                • Nov 2002
                • 151

Ik heb afgelopen maandag, toevallig netzoals Art of Noize, oa Madras, Powermax 3& 5, en xa2 naast elkaar mogen beluisteren. Kleine opkomst in een klein zaaltje. Dat zal oa de reden zijn geweest dat xa2 er niet zo geweldig uit kwam op die locatie, en ik powermax beter vond klinken, en helemaal in de vergelijking met de prijs. Naast een xa2 setje met dubbele sub. (wat voluit ging, waar ik op een flinke afstand niet van onder de indruk was, kan ook komen door de slechte opnames.) Het was bv niet wat ik er van verwachtte zoals cobra etc...

Offtopic 2-> Art of Noize, wat vond jij van de hele avond? was het ook de importeur die zijn babbel deed?
                Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Reemski
                  • Dec 2001
                  • 690

citaat:Geplaatst door Bigfoot
                  (wat voluit ging, waar ik op een flinke afstand niet van onder de indruk was, kan ook komen door de slechte opnames.)
                  Slechte opname bij een Demo?? Knap waardeloos.

Comment

• Bigfoot
                    • Nov 2002
                    • 151

Keuze vd muziek, kon zo ie zo al beter, maar ik zwijg er maar even over.

Comment

• Bass_en_Co
                      • May 2005
                      • 87

citaat:Geplaatst door Bigfoot

Ik heb afgelopen maandag, toevallig netzoals Art of Noize, oa Madras, Powermax 3& 5, en xa2 naast elkaar mogen beluisteren. Kleine opkomst in een klein zaaltje. Dat zal oa de reden zijn geweest dat xa2 er niet zo geweldig uit kwam op die locatie, en ik powermax beter vond klinken, en helemaal in de vergelijking met de prijs. Naast een xa2 setje met dubbele sub. (wat voluit ging, waar ik op een flinke afstand niet van onder de indruk was, kan ook komen door de slechte opnames.) Het was bv niet wat ik er van verwachtte zoals cobra etc...

Offtopic 2-> Art of Noize, wat vond jij van de hele avond? was het ook de importeur die zijn babbel deed?
                      Was de importeur dan op bezoek in Uden? Importeur zit namelijk niet in Uden.... En een goede demo bezoek je met eigen muziek. Neem een paar nummers mee die je van haver tot gort kent. Normaal gesproken mag je deze altijd opzetten.
                      [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• Bigfoot
                        • Nov 2002
                        • 151

Nee, was in doetichem, samen met muziekhuis vriese in een zaaltje..

Comment

• Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

En die set deed het nog goed? Die kwam net van ons af..

We hebben trouwens vandaag onze eigen XA2 set binnengekregen...

Na een aantal AB vergelijken toch gekozen voor XA2 omdat er de toekomstige huurders zwaar enthousiast waren....En dat zijn niet de minste hier uit de omgeving.
                          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Bigfoot
                            • Nov 2002
                            • 151

Ok Olaf, dit verklaart meer waarom iedereen positief is, en ik maar gematigd.

Comment

• mverdult
                              • Dec 2003
                              • 123

Ik ben aan het rondkijken voor de XA2 set, maar haal je genoeg vermogen uit de topjes ? Die draaien op 8 ohm terwijl de baskasten op 4 ohm draaien op de versterkers. Ben heel benieuwd hoe de reactie's van de mensen zijn die er nu al een tijdje mee werken, ik wil er voornamelijk tape artiesten mee gaan verzorgen en af en toe wat drive-inn werk. Trouwens iedereen de beste wensen voor 2007 en dat we maar veel plezier in ons werk mogen hebben en blijven houden !!

Comment

• Ws Soundexpresse
                                • Jun 2001
                                • 1007

en ff n dikke kick....

hoe zijn nu de ervaringen met de XA2 setjes???

Wij draaien nu met rx en px van ev, prima spul, maar wel met de nodige handleiding.

Gewoon even voor de kenners,
                                we draaien nu veelal tape-acts, drive-innshows en veel discotheken werk, echter heb ik n 2 a 3jaar geleden mn eerste PX gekocht, spul werkt prima, klinkt naar tevredenheid, maar...: het is niet echt verhuur proof.

Nu zit ik in dubio: rx en px eruit, en overstappen op xa2 setjes (puur omdat het door elke m*ng**l aan te sluiten is en dus makkelijker te verhuren is, en voor onze klussen veelal makkelijker is...) of px houden. Ik ben over de klank van mijn ev super te vreden, echter dynacprd is ook niet verkeerd (al klinkt het naar het agressieve toe), maar ga ik er naar jullie mening erg op achteruit kwa kunnen?

We draaien nu met px tot ca. 2000 pers (3bassen, 2toppen en 3tg5+dc1 per kant) en met de rx tot n 400 pers.

nu zit ik te denken om rx en px er misschien uit te doen, en er xa2 setjes voor terug te pakken.

Wat is jullie mening? Het hoefd voor mij niet direct, maar ik ben wel aan het kijken of we de systemen meer plug en play kunnen krijgen (rx gaat goed, maar px is dat verre van....)
                                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

Working...