4000 man met 2 toppen per kant kan je met elk systeem shaken volgens mij....
Dynacord XA-2
Collapse
X
-
Lijkt mij ook....Ik wil gewon weten wat je met een setje kunt draaien...dat het ook goed te horen is...
Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Blijkt dus een B-set te zijn, tot , zeg eens een man of 600, oid???citaat:Geplaatst door **************
moah , de specs noemen 134 dB, of zo... niet echt wereldschokkend...
soort broer van UPA-setje, drukt ook zoiets.
Comment
-
Hey guys,
Is inderdaad niet wat je van Meyer gewoon bent, maar voor de netto prijs van die Xa-2 koop je nog geen 2 UPA-p tjes.
En inderdaad, ik heb al meerdere Xa-2 demo'tjes achter de rug en de verhouding dB/€ is geniaal. Geen Hifi sound, niet zo "beschaafd" als de vroegere Xa systemen vanwege de neodymium 12" speaker en driver, maar de basisset (2 TOP, 4 SUB) is meer dan voldoende voor een live gig voor zo'n 1.500 man (en tot 25 meter ver), ook in open lucht!
Grtz.
JanComment
-
Tsja... dat is toch afhankelijk van de eisen die je aan zo'n set stelt. Ik ken alleen de oude Xa systemen, maar die gebruik ik liever niet voor meer dan zo'n 300 mensen of zo (binnen!). Kan me nauwelijks voorstellen dat je met twee subjes en een topje per kant buiten 1500 mensen van fatsoenlijk geluid kan voorzien. Maar goed, misschien wordt ik nog weleens overtuigd als ik iemand met zo'n set tegenkom onderweg
Comment
-
kijk voor de agenda van de XA2 ontour www.jannes.nucitaat:Geplaatst door Robert
Tsja... dat is toch afhankelijk van de eisen die je aan zo'n set stelt. Ik ken alleen de oude Xa systemen, maar die gebruik ik liever niet voor meer dan zo'n 300 mensen of zo (binnen!). Kan me nauwelijks voorstellen dat je met twee subjes en een topje per kant buiten 1500 mensen van fatsoenlijk geluid kan voorzien. Maar goed, misschien wordt ik nog weleens overtuigd als ik iemand met zo'n set tegenkom onderweg
haha
groeten richardWe Love Crown With GAEComment
-
gisteren feesttent gedaan in otterlo. per kant 2 subjes xa2, 2subjes xa-28, 1 top xa 2, 1 top xa 28 en een f9 top als fill. ok het ging erg goed en erg hard.. goed gevulde tent maar moet eerlijkheidshalve nu toch ook wel vertellen dat de koppeling die ik van het hoog kreeg zo overheerste dat ik op de tafel tophoog heb moeten wegdraaien.
de subjes gaan tot ca. 30/40 meter redelijk, maar daarna wordt het wat dunnetjes. door het minderen van het tophoog bleef het tot achter in de tent goed klinken, en luid genoeg.
conclusie ja een tent met ca 2500 personen is met een xa2 goed te doen!! (maar vergeet dan niet een xa-28 setje en een f9 als fill mee te nemen!!)Comment
-
ik kan alleen subjes vinden die FX heten, en de 28 serie is helemaal niet te vinden. Of zit ik verkeerd?
citaat:Geplaatst door cru
Hey guys,
Is inderdaad niet wat je van Meyer gewoon bent, maar voor de netto prijs van die Xa-2 koop je nog geen 2 UPA-p tjes.
Grtz.
Jan
ik weet sinds gisteravond beter....Comment
-
Ik heb vandaag het XA2 systeem gehoord....Werkelijkwaar : verbluffend! Ik had het echt niet zo verwacht....Ik dacht in eerste instantie ook : ja..het zal wel...Ik heb het naast onze Mach set gehad, stront voor de ogen! En die 1262 kasten van Mach gaan ook als de bradweer..Maar ze hebben het de laatste paar jaar weer erg goed onder de knie bij Dynacord, moet ik er toch ff bijzeggen...Ik hoor in de 2 weg top van het XA2 systeem meer dan in de 3 weg top van Mach...Het laag van XA2 heeft meer ballen dan de M182 van Mach...De folder van XA2 liegt wel een beetje...die 4000 personen ga je niet halen...maar de helft moet geen problemen zijn met 3/4 bassen en 2 toppen per kant...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
ja olaf dat is dus wat wij er ook van vinden.. kom nu net terug uit een kroeg in enter waar de set heeft gestaan met een optreden.. als een idioot ging het weer. afgelopen week zoals omschreven een flinke tent gehad met ca 1500/2000 mensen, met een enkele xa-28 set en een enkele xa-2 set per kant. het stacken gaat erg mooi omdat de kasten de zelfde breedte hebben, dus dat gaat perfect. zoals ik al eerder zei het enige wat ik een beetje een nadeel vondt , aan de andere kant ook weer een voordeel dat ik op het hoog zo veel headroom had dat ik gewoon moest knijpen. eigenlijk weet ik dus wel zeker dat je met een dubbele xa-2 per kant zeker tussen 2000/3000 mensen aan kunt, denk persoonlijk dat je nog wel een ultrasubje nodig hebt om het bereik van de top gelijk te laten lopen met het sub, want dat is er na 40 nog zeker, enkel de punch die je wilt voelen is er niet echt meer, klink wel modder vet.. maar ja rock & lol-ers willen nu eenmaal dat een set ook over die afstand nog "ballen"heeftComment
-
Wij hebben bij ons in de zaak zowel de XA-2, de Cobra-2 met extra Subs en de Madras naast elkaar testklaar staan. mocht je willen testen dan kan dat zonder probleem.
Edit door mod.
Dat mag dus niet....
En ten tweede, welkom!Comment
-
In duitsewebshop in aanbieding gezien voor 14.000 euro geloof ik (incl BTW), hier geloof ik dat ie rond de 16.000 kost
Goed Nieuws: In nederland zit ie ook rond de 14 mille incl btw.
Dank voor het welkom. Soundworld.Comment
-
Agenda gechecked,citaat:Geplaatst door Lightjockey_richie
Geplaatst door Robert
kijk voor de agenda van de XA2 ontour www.jannes.nu
haha
groeten richard
Voor de liefhebbers dan in Beckum 15-05 vanaf 16.00 uur te vergelijken met een EV-RX set in de tent.(van de plaatjesdraaiers)
Of je laat de XA-2 in de vrachtwagen zitten en prikt bij onze set in.
Zoveel publiek zal er 's middags helaas niet zijn. Het is wel een tent van 50 x 20 meter, maar veel meer als 400 man zit er die middag helaas niet in, vrees ik.
Frank
Black Light Drive-in ShowGewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.Comment

]
Comment