Dynacord XA-2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

citaat:Geplaatst door BlackLight_Frank
    Agenda gechecked,

Voor de liefhebbers dan in Beckum 15-05 vanaf 16.00 uur te vergelijken met een EV-RX set in de tent.(van de plaatjesdraaiers)
    Of je laat de XA-2 in de vrachtwagen zitten en prikt bij onze set in.
    Zoveel publiek zal er 's middags helaas niet zijn. Het is wel een tent van 50 x 20 meter, maar veel meer als 400 man zit er die middag helaas niet in, vrees ik.

Frank
    Black Light Drive-in Show
    Al meer bekend?
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

Zal deze week wel meer over bekend worden,is vanmiddag pas.

Comment

• MC Party
        • Sep 2003
        • 481

Ik bedoel of de mensen van PGT ook werkelijk de Dynacord set gebruiken of dat ze inprikken bij Blacklight.
        Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• subfreak
          • Dec 2004
          • 41

zal wel afhangen wat er besloten is door het evenementen bureau dat die zanger verkocht heeft.. mij leek het wel leuk om te weten

Comment

• Bass_en_Co
            • May 2005
            • 87

Zelf heb ik nog een XA68 set + nog 2 extra F17PWH tjes.
            Ontzettend goede set,ultra vet laag en een ontzetten ver dragend hoog(50 meter geen probleem) maar ik mis wat in de kickbass!! Helpt het nieuwe Xa2 setje met het creeëren van lekkere strakke punch bassen?
            [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• BlackLight_Frank
              • Feb 2004
              • 143

citaat:Geplaatst door subfreak

zal wel afhangen wat er besloten is door het evenementen bureau dat die zanger verkocht heeft.. mij leek het wel leuk om te weten
              Zo,.......
              Weer bijgekomen van een lang weekend draaien !

Vrijdag werd er al naar de organisatie gebeld met de vraag of Jannes bij ons in kon prikken. Na vermelding van hetgeen er stond (bij ons) hebben ze dan maar besloten om zelf geen set mee te nemen. Anders moest er bijgehuurd worden, .... ??

Maar ik had me een klein beetje vergist in de opkomst van Jannes-fans. Zoals gezegd zitten er normaal gesproken een keer 4 a 500 man in de tent op zondagmiddag, dit was afgelopen zondag iets anders.
              Het was eerder 1000 - 1500 man, onze tent zat vol.

Maar aangezien zo'n artiest gewoon met een afgemixte MD draait (dus geen live-band) was onze set voldoende voor dit optreden. (Hing op 15 meter van het podium nog wel een delay van 2 x ZX-5)

In de andere tent stond voor de zaterdag (Within Temptation) en zondag (Guus Meewis) volgens mij een EAW KF730 Line array, alleen de topjes. Maar wat gaat dat hard voor zo'n klein stapeltje.

Zal eens kijken of de foto's ervan gelukt zijn.

Groeten, Frank
              Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• lampie_01
                • Apr 2005
                • 55

citaat:Geplaatst door BlackLight_Frank

Anders moest er bijgehuurd worden, .... ??
                Dat PGT waar Jannes mee kwam geluid moest bijhuren?
                Of dat Jannes bij moest huren?
                Hoe bedoel je?
                Bij mijn weten heeft PGT een dubbele GAE-Directorset in bezit, dus bijhuren had dan vast niet gehoeven.

Gegroet
                Powerrrrrrrrr...

Comment

• subfreak
                  • Dec 2004
                  • 41

EV setje na 15 meter al het sub weg, en stond volledig in het rood... conclusie: TE WEINIG VERMOGEN stiekem vernomen van iemand uit de organisatie

Comment

• theo
                    • Nov 2001
                    • 503

Dat zat er dik in, met name in de manier van stacken.
                    fotos gezien op de site van jannes.
                    Als men zo stackt is volgens mij t sub snel weg.
                    gr

Comment

• BlackLight_Frank
                      • Feb 2004
                      • 143

citaat:Geplaatst door subfreak

EV setje na 15 meter al het sub weg, en stond volledig in het rood... conclusie: TE WEINIG VERMOGEN stiekem vernomen van iemand uit de organisatie
                      Goed onderbouwd commentaar zo !
                      Stiekem vernomen van iemand uit de organisatie, toch vreemd dat wij daar nooit geen klachten over horen, maar ja met een naam als subfreak zak de sub wel nooit hard genoeg kunnen. Ook geen klachten gehad van de geluidsman van Jannes ??

Over dat bijhuren, heb ik zelf niet aan de telefoon gehad, maar zal wel van het boekingsbureau uit zijn gegaan. Scheelt hun weer geld, ze hoeven alleen maar te betalen voor een man met tapeact-rackje en vangen geld voor optreden in grote tent ($$$$)

Even to the point, helaas moeten wij onze stacks zover uit elkaar zetten omdat er 's avond weer bands op het podium staan die alles volproppen op de plekken waar je het meeste rendement uit haalt.
                      Dat is nou eenmaal zo, hebben wij ook mee leren leven. Voor ons is de set zolas hij er stond prima, past binnen ons budget en die van de organisatie.

Als er 's avonds bands staan die er geweldig overheen gaan met hun PA is het meestal (uitzonderingen daargelaten) geen probleem om daarop in te prikken. Dan is het verschil niet zo gigantisch groot als wij weer moeten draaien.

Frank

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

ik had vannacht al een slotje willen zetten ivm het VanHorenZeggen commentaar, maar als we dat nu achterwege kunnen laten... laat ik m nog ff open...

Comment

• BlackLight_Frank
                          • Feb 2004
                          • 143

Ik had er ook eerst geen commentaar op willen geven, maar enige uitleg voor de werkelijk geinteresseerden kan geen kwaad.

Het kan natuurlijk altijd zijn dat er iemand wat te klagen heeft over het de geluidssterkte, maar we hebben het hele feest intensief contact met alle mensen die erover gaan betreffende het hele feest, dus dat iemand wel klachten hoort van die mensen en wij niet lijkt me erg sterk.
                          (Anders stonden we daar niet al voor het 8e jaar achtereen)

Misschien dat er iemand commentaar kan geven die er wel is geweest, de geluidsman van Jannes bijvoorbeeld.

Frank

O ja, de beloofde foto's van WIT & Guusje:

Staat ook nog wel een foto met onze stack tussen (Voor de geinteresseerden)

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

dat bedoel ik dus met een verkeerde benutting van het principe.
                            zie ook topic line-array.

Comment

• Guus
                              • Oct 2003
                              • 104

citaat:Geplaatst door Lightjockey_richie

Al iemand ervaring op gedaan met een XA-2 van Dynacord?
                              Een gehouden demo en test in het zuiden van het land gaf mij het volgende beeld.
                              Dynacord XA-2 Systeem ziet er werkelijk perfect en mooi afgewerkt uit, heeft ideale afmetingen bij het stacken en is daarmee nmm qua bouw, afmetingen maar ook niet te vergeten vwb klankkleur duidelijk beter dan z'n voorganger.
                              De subs doen wat je ervan mag verwachten en het rendement van het geheel ligt hoog. Daarbij slechts twee lichtgewicht systeem amps (sub-mid/high), zodat je bij elke toren slechts 1 systeem ampje van 2 HE zet met een korte speakon kabel naar de speakers. Ideaal !

Het systeem heeft overigens veel weg van het D&B C7 systeem dat echter totaal anders klinkt. De vertikale spreiding van deze dynacord vindt ik b.v. beter en rustiger dan die van de C7 van D&B.

Geen minpuntjes ? Ja toch wel, alles kan voor geluidsfreaks altijd beter, toch?
                              Ik had eerlijk gezegd wat hogere verwachtingen van de klankkleur van de topbox. Z'n voorganger kon in het midgebied kil doorprikken. Bij gebruikers een bekend gegeven. Welnu, ook deze topbox had voor mij net even iets warmer mogen klinken. Het gebied 4-5 kHz (en z'n harmonischen)is naar mijn gevoel (te) penetrant aanwezig.
                              Ja, ja ik weet het. Onder bepaalde omstandigheden is dit juist een voordeel maar ik denk dat dit gebied in praktijk meestal gedrukt zal (moeten)worden. Is dat erg? Neen, beter een frequentie wat drukken dan erin proberen te draaien, toch?

Samengevat: een systeem met best hoge SPL, eenvoudig en snel op te bouwen, ideale afmetingen om te stacken, goede amp's en klankmatig vele mogelijkheden.
                              Vooral in het feest(bier)tenten circuit zullen we deze jongen nog vaak tegenkomen.
                              de Guus

Comment

• jens
                                • Aug 2004
                                • 1066

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Nadat ik mijn bril ook nog ff gepoest heb, zag ik ook XA2 staan....Prijzen zijn in de laatst verschenen prijslijst nog niet bekend, maar de importeur weet dat vast wel..
                                de prijs van deze set in duitsland (music productive) kost:

15750 eurio inc btw

Comment

Working...