rare opstelling van de bassen, waarom?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Okee, kan zijn, ik was er niet, dus ik kan sowieso niet oordelen...
    Als het op een avond niet klinkt lijkt het me heel sterk dat het aan V-DOSC am sich ligt, er zijn zat factoren die tegen kunnen werken. Het systeem is heel goed in staat om dance weer te geven, dat heb ik vaak genoeg ondervonden.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Mijn ervaringen zijn juist op dance gebied minder als met live.

Maar goed V-dosc is een goed systeem.

Mischien had de geluids-man weinig zin of zo maar ik had het idede dat op veel momenten de fases verdraaide of zoiets.

Kan het niet uitleggen.........

Klonk gewoon niet super.

Comment

• paulheu
        • Oct 2003
        • 156

citaat:Geplaatst door sparky
        Ik vraag me af hoe de ster van de avond een mening kon hebben over het geluid, hij staat zelf in een booth omringd door een stel bijzonder goedklinkende monitoren. Baseerde hij zich op soundchecks? Was hij tijdens de show regelmatig in de zaal?
        Ach.. zolang een groot deel van de 'show' toch voorgeprogrammeerd is kan hij rustig (even) de zaal in. Tiesto 'in concert' yeah.. right...

Is dit trouwens niet Off Topic hier.. Hoort volgens mij in het 'drive-in show' forum

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

P.A. techniek in een stadion lijkt me toch een serieus stukje live-audio, de discussie of een D.J. een artiest is die een instrument bespeelt is al vaker gevoerd en pas echt off-topic op deze plek.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• DBAirwave
            • Apr 2003
            • 70

Vond het goed geslaagd in Hasselt daar afgelopen zaterdag.
            En qua geluid zat het ook wel goed.
            Ben nu niet echt een kenner van die prof. geluidssystemen, maar ik stond in het midden, en daar was het voor mij goed genoeg.
            Genoeg bas, mid en hoog.
            Wie vooraan stond, moet tegen het einde zowat doof geweest zijn.
            Wie vanachter stond, kon inderdaad genieten van een lekkere klank, maar is dat niet omdat er daar over het algemeen meer plaats is?

Greetz

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

citaat:Wie vanachter stond, kon inderdaad genieten van een lekkere klank, maar is dat niet omdat er daar over het algemeen meer plaats is?
              het laag moet nog altijd door heel het volk heen en dat klonk achter gewoon veel beter als in het midden...

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

Ik lees het geluids gedeelte van het forum niet vaak meer, vandaar mijn late reactie/inbreng van deze img.:

Dit is overigens een foto van de opstelling tijdens TIC (tijs in concert :P)in Arnhem

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2138

zo had ik het me al voorgesteld. maar hoe zit het nu juist? staan ze elkaar nu niet tegen te werken, of zit er een geweldig inginieus systeem achter??

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Jag
                    • Nov 2002
                    • 319

Waarom zouden ze elkaar op die manier tegenwerken? Als je een sub omdraait verandert het geluid dat eraf komt niet van polariteit .

Comment

• Daan Hoffmans
                      • Aug 2000
                      • 1225

Precies, Mac heeft dit principe al eens uigelegd. Door ze op de juiste afstand achter elkaar te zetten, en voor die afstand ook weer te corrigeren middels delay, krijg je een mooi afstraalgedrag waardoor het achter de subs lekker stil is.
                      Het feit dat ze een kwartslag gedraaid staan heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de kasten te diep zijn om ze gewoon neer te zetten. Het maakt verders niets uit omdat de kasten individueel in principe omnidirectioneel zijn.
                      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2138

foto verkeerd bekeken. dacht echt dat ze met de voorkant naar elkaar stonden gericht...[:I]

zo werken ze elkaar idd niet tegen, heb dit nogthans nog eens gezien op een festival, ook met l'acoustics toen. op die manier haal je idd het laag achter de kasten weg, was ook de uitleg toen die we kregen

mvg
                        ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jadjong
                          • Oct 2003
                          • 654

Hier nog een foto, maar dan van DanceValley 2003.

Comment

• Michel van de Beek
                            • Oct 2000
                            • 283

Heb 1x zo'n subwoofer array gehoord, qua wat het doet met de afstraling is het leuk, maar qua klank was ik niet onder de indruk (voorzichtig uitgedrukt). Leek erop of alle muzikaliteit uit het laag was verdwenen, alles klonk hetzelfde, namelijk als 1 doffe naresonerende brei.
                            Groeten,
                            Michel

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2138

hoi michel, bedoel je soms op islander in amsterdam? daar was ook zo een basarray en dat klonk ook niet echt strak nee. maargoed daar waren wel meer problemen met geluid had ik de indruk toen...

als ik me niet vergis was je toen ook komen kijken, ik was daar samen met tom,iko en jasper, voor het funktion one in het kleine tentje.

mvg
                              ronny
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Michel van de Beek
                                • Oct 2000
                                • 283

citaat:Geplaatst door ronny

hoi michel, bedoel je soms op islander in amsterdam? daar was ook zo een basarray en dat klonk ook niet echt strak nee. maargoed daar waren wel meer problemen met geluid had ik de indruk toen...
                                mvg
                                ronny
                                Heb daar idd geroepen dat het het smerigste laag was dat ik ooit gehoord had. Maar wegens de 'problemen' die er daar waren laat ik die keer maar buiten beschouwing, hoewel het wel een bevestiging was van wat ik eerder op een (buitenlands) festival gehoord heb.
                                Groeten,
                                Michel

Comment

Working...