rare opstelling van de bassen, waarom?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roety
    • Aug 2003
    • 18

rare opstelling van de bassen, waarom?

Hallo,

afgelopen zaterdag was ik gaan kijken naar tiësto in concert en heb ik iets op gemerkt over de bassen. het was aan iedere kant een blok geluid maar de opening van de baskasten waren op elkaar gericht in plaats van naar de zaal toe. iemand ervaring met dit soort stacken?

Groeten,

• ronny
    • Dec 2002
    • 2138

ben er ook geweest, vond het geluid in het midden van de zaal maar matig. helemaal achteraan klonk het nog het beste..

maar naar elkaar toe zeg je?? weet dat ze ze ooit achtereen neerzetten, vaste afstand er tussen en dan delay erop. zo halen ze het sublaag aan de achterkant weg..

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• roety
      • Aug 2003
      • 18

aah ik vondt het geluid wel best goed hoor, ik vondt vooral dat er een goeie dinamiek in het geluid zat en daarmee dat ik toch eventjes naar voor ben gaan kijken en had zo een opstelling nog nooit eerder gezien.

Maar wat bedoel je met delay op bassen?

Greetz,

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

het geluid was zeker niet slecht, alleen in het midden klonk het iets minder als achteraan.

de opstelling gelijk jij ze zegt heb ik ook nog nooit eerder gezien eigenlijk.

met delay bedoel ik een vertraging in signaal op de verschillende bassen onderling. ja heb het ook maar zeer snel gezien toen en zo eens wat uitleg gevraagd. denk dat ze zonder delay elkaar maar beetje tegenwerken[}]

magoed, mss dat iemand met meer verstand van zaken die vreemde opstelling kan verklaren...

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Waarschijnlijk hebben ze de bassen naar elkaar gericht om een goede koppeling en laag weergave te krijgen...
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Om het eerlijk te zeggen vond ik het geluid slecht !!! ben zelf alleen op vrijdag geweest en dan ook backstage geweest ( persoonlijke uitnodiging van Thijs ) vond de hele show mooi vooral het licht was met veel aandacht gedaan maar het geluid klonk gewoon slecht. ook de sfeer in de zaal was matig. De menigte kwam pas tegen het einde los. Toen tegen het einde ( vanaf een nuur of 4 ) thijs wat door ging douwen klonk het hele systeem niet mooi meer ( laag viel weg en de toppen gingen agressief klinken ) Niet gewend van dit systeem maar bij dj werk al vaker voorgekomen. Live klinkt dit systeem gewoon super. ( kan ook mss aan de geluidsman liggen )

Wat ik begreep van Thijs is dat hij niet echt tevreden was over het geluid.

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Is er ook bij iemand bekend wat voor systeem er hing/stond? alleen systeem, hoeven geen bedrijven te weten..
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

v-dosc van L-Acoustic toch ???

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2138

idd l'acoustic met vdosc

vond het ook niet heel lekker klinken. in het midden had je geen laag en weinig bas. helemaal achteraan was er dan weer laag in overvloed.

hoog klonk idd vrij agressief van tijd...

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

@ Mephisto

Ik vraag me af hoe de ster van de avond een mening kon hebben over het geluid, hij staat zelf in een booth omringd door een stel bijzonder goedklinkende monitoren. Baseerde hij zich op soundchecks? Was hij tijdens de show regelmatig in de zaal?
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

Ook ik heb vrijdag bij het feestje van Tiesto rond gelopen.

Eigenlijk kom ik nooit op die housefeestjes. Ik vond het geluid bij Tiesto niet slecht, maar ik vond wel dat er alleen op het veld al heel veel verschil zat in klank zat. Volgens mij is het bij een line array juist de bedoeling dat je een gelijkmatige verdeling creeerd n(maar ik kan het natuurlijk mis hebben).

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=9004

er is in de meeste opstellingen nog heel wat aan te passen, voordat het aan de voorwaarden van een "systeem" voldoet.

Kampioen in deze is Magu Ramirez, die er trouwens ook gewoon les in geeft. Dus : ga maar eens op cursus. Leer je een boel; van, ( de conmcurrentie trouwens ook.....)

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

@ Sparky :

Thijs heeft ook mensen in de zaal staan die hem op de hoogte houden hoe het daar is .......

Heel simpel toch !!

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Okee, ben ik nou een smart-ass als ik zeg dat het de mening van die mensen was en dat hij geen eigen mening daar over kan hebben?

EDIT: 2

Toch te ongenuanceerd Cobi? Naja dan haal ik het ook maar weg
                            gheheh.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

Nee hoor maar die mensen weten ook wat hij wilt.

Maar ik denk dat er meerdere zijn die het met mij eens zijn dat het geluid gewoon niet goed was ( wat je niet gewend bent van V-dosc )

Het is een goed systeem maar wat DJ werk betreft heeft het zich al een paar X gestoten.

Comment

Working...