Advies gevraagd praktijkervaring geluidsman

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Heb even naar de MP3's zitten luisteren en toen ik het hoorde ook eens in Cool Edit (een audioprogramma op de computer) zitten kijken en wat ik hoorde zag ik toen duidelijk; iets te maximaal opgenomen zal ik maar zeggen. Nog nooit zoveel oversturing uit mijn geluidskaart horen komen. Ik zou als ik jullie was deze nummers eens opnieuw opnemen en op de site zetten.

Comment

• Grace
      • Sep 2004
      • 17

Hi Vasco,

Bedankt voor de tip, die neem ik zeker mee dit weekend naar de bandrepetitie!

Thanx,

Gr. Irene.

Comment

• Dr.Sjeele
        • Apr 2004
        • 15

Wow, wat een topic. Ben een tijdje weg geweest maar kom weer eens ff kijken op dit forum. Ik vind het super dat een band zoveel moeite doet om een tech te behouden. Normaal gesproken ben je zo goed als de laatste show, m.a.w. altijd goed geluid: nog geen bedankje; één keer iets minder en je mag voorgoed verdwijnen.
        Ergens tussen alle berichten stond het advies van een eigen monitordesk meenemen (liefst dig. natuurlijk): Doen!!
        Ik vermoed dat jullie geluidsman ook onzeker wordt door steeds wisselde apparatuur op de verschillende locaties. Bedenk dat geluid niets meer is dan toonregeling en volume: hierin is iedere tafel gelijk. Laat hem bij aankomst op locatie meteen naar de PA tech gaan, zich ff voorstellen en op z'n gemak kijken waar hij mee moet gaan werken. Waar zitten alle knoppies, welke aux zijn fx-send, waar zitten laag/hoog-af filters, fx-returns, etc.. Laat de PA tech de dynamics prikken en inregelen (eventueel ook een basisinstelling van de fx maken)en de routing bepalen, daar is hij voor en de eigen geluidsman heeft meer tijd voor het maken van een balans. Het is overigens geen schande om een PA tech een linecheck te laten doen en e.e.a. op te laten starten. Een goede tech zal zijn collega altijd helpen !
        Ondanks dat denk ik alles gezegd is over deze topic kon ik het niet laten ff een berichtje te plaatsen.
        Sukses ermee
        rtfm

Comment

• Diedel
          • Sep 2004
          • 24

He Irene,

zoals iedereen al zegt, de enige oplossing die hier nog een redelijk resultaat kan hebben op korte termijn is een man erbij halen die het wel kan. Hij moet een voorbeeld hebben als ik het zo lees. Hoe graag ik het ook zou willen(ook voor mezelf), twaalf theorielessen zijn precies goed voor de basics van geluid, dan weet je nog lang niet alles.
          Ook die 70 shows geven aan dat er iets structureel niet goed zit en is zorgwekkend. Aan de andere kant, je kan best 70 keer dezelfde fout maken als je niet beter weet. Zorg dus dat hij van ervaren man gaat leren, en stel hem voor, zoals ook AJB al voorstelt, nog een cursus te gaan doen die vooral op praktijk is gericht.

Groeten

Diedel!

Comment

Working...