Advies gevraagd praktijkervaring geluidsman

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grace
    • Sep 2004
    • 17

Jeps Sparky,

Dat probleem had hij ook al bij die andere band, alleen werd dat steeds beter naarmate hij meer gigs draaide...maar nu vraag ik me af of het af en toe gewoon toeval was dat een optreden goed werd gedraaid...omdat hij na een paar maanden niets te hebben gedaan weer terug bij af lijkt. Alhoewel dat met zijn theoretische kennis dus niet is en die is alleen maar vooruit gegaan, denk ik.

Gr. Irene.

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

In mijn ogen gaat het al mis bij de communicatie tussen de muzikanten en de technicus. Je kunt als technicus nog zoveel cursussen doen, als je niet snapt/weet wat een muzikant op zijn eartjes wilt hebben zal je nooit de voor hem perfecte mix kunnen aanleveren.

Als je dan uiteindelijk snap wat een muzikant bedoelt met zijn gebaren, moet je natuurlijk nog wel op staan te letten en zien dat hij de gebaren maakt.
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Ik moet zeggen, dat het wel een kwestie van gewenning is, ik zit nu eigenlijk ook alweer een paar maanden zonder vaste band en ik geloof dat het toch wel een stuk of 3/4 shows achter elkaar kan duren voordat ik er weer lekker in zit en alles op zn plek valt.

Mischien is dit bij hem ook het geval, als je het je als band kunt veroorloven, geef hem dan nog een aantal shows de kans.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Grace
          • Sep 2004
          • 17

Hai Sparky,

We geven hem wel degelijk de kans, maar we kunnen het ons niet verloorloven om hem nu de volgende optredens ook te laten draaien. Er hangt teveel van af. Wel is het voor wat ons betreft okee als een ervaren geluidstechnicus meegaat en draait en dat onze huidige geluidsman dan toekijkt, evt. advies geeft hoe wij het willen hebben en van hem leert. De geluidsman heeft zelf zelfs toegegeven dat het nu niet verstandig is om hem te laten draaien....daar kijken we ook naar natuurlijk. Als hij al niet zeker is van zichzelf..tja

Verder heeft hij inderdaad een probleem met het communiceren met de muzikanten. Hij is niet assertief genoeg en stelt zich een beetje onderdanig op, waardoor wij vaak niet weten wat hij precies nodig heeft. We vragen er wel naar en dan komt het vaak ook wel los. Maar het is zeker zaak dat hij in de toekomst meer initiatief gaat tonen en zeker ook op het gebied van structuur en assertiviteit. En dan bedoel ik natuurlijk niet de muzikanten afkatten als het hem even teveel wordt, nee dan bedoel ik duidelijk en rustig aangeven wat je nodig hebt en je werk goed uitvoeren. Mocht een muzikant dan voor hem over de schreef gaan, dan kan hij dat rustig aangeven. Ook moet hij gewoon uitleggen, als wij geen vertrouwen erin hebben, waar hij op dat moment mee bezig is. Als hij niets zegt, dan verliest hij ons vertrouwen helemaal natuurlijk. Ik vraag natuurlijk niet om een uitgebreide beschrijving van handelingen, maar wil wel weten (hoe moeilijk dat ook is) dat hij weet waar hij op dat moment mee bezig is en enige structuur aanbrengt in zijn werk(wijze).

Gr. Irene

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Nee je hebt gelijk, katterig mag een vaste tech pas worden als de bassist voor de zoveelste keer op rij niet al op het podium staat als de drums zijn gesoundcheckt, terwijl je 10 minuten soundchecktijd hebt . Nam hij bij de vorige band ook geen iniatief?
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• paulheu
              • Oct 2003
              • 156

Ik denk dat dit onderwerp wel redelijk uitgekauwd is nu. Jullie zijn niet tevreden over de huidige geluidsman, die duidelijk niet geschikt is voor wat ie moet doen maar hebben geen (financiele) mogelijkheden om er iemand bij te zetten om het voor te kauwen en hopen op goodwill van een goede techneut die er vervolgens feitelijk niets mee opschiet.

Het klinkt misschien hard, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het voor jullie beter is deze jongen te bedanken en een andere meer geschikte technicus te zoeken. Zelfs als jullie de huidige plannen even in de ijskast moeten zetten. Ik vrees echter dat jullie binnen het zeer, zeer krappe budget weinig mensen met enige kwalificatie zullen kunnen vinden..

Comment

• Grace
                • Sep 2004
                • 17

Beste Paulheu,

Ik snap je heel goed hoor. Maar uitgekauwd is het zeker niet. Tot nu toe krijg ik nog steeds hele goede adviezen hier. En ja ons budget is krap en dat zal voorlopig niet veel beter worden. We moeten namelijk eerst zien dat de betreffende platenmaatschappij ons een contract aanbiedt en dan ben je alweer een half jaar verder. In de metal wordt je over het algemeen nooit echt goed betaald, zeker niet in de underground.

Wat mij goed doet, is dat ondanks dat ze er niets mee opschieten er intussen toch al zes geluidstechnici mij hebben benaderd dat ze onze huidige geluidsman wel willen begeleiden bij een optreden van ons. En dat terwijl ze ons budget weten. Petje af jongens! Het is fijn om te weten dat er nog steeds mensen iets doen, zonder dat ze er zelf echt beter van worden. En in het begin ben je toch afhankelijk van vrijwilligers, vanwege dat krappe budget. Onkosten betalen we uiteraard wel. Onze twee roadies, onze merchandise lady, onze fotograaf en fotografe, onze monitortechnicus....allemaal vrijwilligers. En die doen het zelfs alleen maar voor wat te eten en drinken? Maar goed....ik dwaal af....(on topic!)

Comment

• Grace
                  • Sep 2004
                  • 17

Nou mensen, vandaag heb ik het gesprek met de betreffende geluidsman (zucht).

Wish me luck!

Groetjes,
                  Irene.

Comment

• MC Party
                    • Sep 2003
                    • 481

onze monitortechnicus....

Heb ik nu wat gemist of ...
                    Kan deze man hem niet begleiden/vervangen ?
                    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Jeroen
                      • Aug 2000
                      • 1021

succes Irene
                      Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Ja, ook namens mij...

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Hey Irene,

Hoe is het gesprek gegaan en wat is er zoal uitgekomen?
                          Stond hij zelf open voor zaken en kwam hij ook met eigen ideeën of moest alles van jou/jullie komen?
                          citaat:MC Party
                          onze monitortechnicus....
                          Heb ik nu wat gemist of ...
                          Kan deze man hem niet begleiden/vervangen ?
                          Dit vind ik wel een goede eigenlijk, helemaal overheen zitten lezen zie ik nu. Kan deze man/vrouw hem niet goed ondersteunen c.q. in nood vervangen?
                          Hij/zij kent ook jullie reportoire en band dus prima optie lijkt mij, nog beter dan een gasttech.

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

En dan de lokale technicus de in-ears laten doen!!!??

Maareh, hoe ging het?

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

citaat:Geplaatst door sparky

En dan de lokale technicus de in-ears laten doen!!!??
                              Nee dat lijkt mij niet handig maar als ze maar 1 tafel hebben en de monitors ook bij de FOH moet gebeuren dan lijkt mij hun eigen monitor man/vrouw geen slechte oplossing als FOH techvervanger/leraar/ondersteuner

Comment

• sparky
                                • Apr 2002
                                • 2104

Eeeuuuhhh, ja, dan wel natuurlijk ...[8)]
                                Hoewel dat niet altijd het geval is.

Comment

Working...