Foto's Nacht van Almelo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet snap waarom mijn stelling is gebaseerd op gebakken lucht.

Heb ik gezegd dat minder spotjes ALTIJD beter is? Nee.
    Heb ik gezegd dat het SOMS mooier is om niet alles aan te zetten? Ja.
    Vind jij dat onzin AJB?

Eerst reageer je hopeloos agressief op mijn post, en als ik (op vriendelijke wijze) wat terugzeg en uitleg waarom ik het niet met je eens ben, geef je helemaal geen reactie meer! Wel op Mark, Daan en Sander, maar niet op mij.

Dus... Heb ik nou onzin gepraat of niet? En zo ja, waarom?

Robert

(Blijven lachen)

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Sorry Robert voor de late reactie, door je puntgewijze quote, las ik er overheen (leek op die van mij namelijk)...[:I]

Ik reageer niet hopeloos agressief, ik reageer geirriteerd. Waarom ? Omdat je een reactie geeft die uitsluitend is gebaseerd op standaard opmerkingen van dit forum. Zonder enige uitleg, geef je een voor de hand liggende reactie, die laat blijken dat je de foto's niet kunt interpreteren. Als jij serieus grote shows doet had ik je gekend; dit is idd niet het geval... Misschien dat je eens in real life langs kunt komen, dan babbelen we eens over lichtontwerp (ben namelijk zeer benieuwd naar je visie, maar dan wel graag in eigen bewoordingen).
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Robert
        • Aug 2000
        • 630

citaat:Als jij serieus grote shows doet had ik je gekend
        Sorry hoor, maar dit vind ik grote onzin. Herman Slaats heeft met zijn vaste bandje Beef in het voorprogramma van UB40 staan knipperen. Doe je dan grote shows? En Beef staat wel vaker op wat grotere podia dan de plaatselijke OJC. Toch kende Piebe (Patrick Kramer) hem niet... En denk je dat Marcus van Golden Earring Robert (niet ik) van Green Lizzard kent? Wat een onzin! Maar wat dat betreft ga ik me nu verder niet verdedigen (en al helemaal geen lijst maken met wat ik allemaal wel niet heb gedaan), want dat is voor het onderwerp niet relevant.

citaat:Omdat je een reactie geeft die uitsluitend is gebaseerd op standaard opmerkingen van dit forum. Zonder enige uitleg, geef je een voor de hand liggende reactie, die laat blijken dat je de foto's niet kunt interpreteren.
        Ik zei alleen dat ik het gebruik van zo veel licht (dus zoals op de foto) niet mooi vind, omdat het te druk is. Wat moet ik daar nou nog meer aan uitleggen? En jij geeft als reactie "Nee want bij Michael Jackson hebben ze ook veel lampen aan staan". Ik vind die foto ook niet overdreven mooi. Maar is al (zoals ik heb gezegd) al wat minder druk door de minder contrasterende kleuren.

En waarom voor de hand liggend? Eerdere berichten waren in de trant van "dit is echt HEEL mooi". Ik geef gewoon mijn bescheiden mening, blijkbaar heb je daar moeite mee.

citaat:Misschien dat je eens in real life langs kunt komen, dan babbelen we eens over lichtontwerp (ben namelijk zeer benieuwd naar je visie, maar dan wel graag in eigen bewoordingen).
        Dit waren mijn eigen bewoordingen. Maar ik kom graag een keer in real life langs hoor, lijkt me gezellig. En er zijn weinig dingen die ik liever doe dan over lampen praten Je kan ook een keer afreizen naar het zuiden natuurlijk!

Groeten! Robert

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

[EDIT] WEG WEGENS ONSUBTIELE BOODSCHAP [EDIT]

Ik zeg ook niet dat ik die show van Jackson mooi vind; ik geef aan dat dat "minimalistische" en tevens volkomen kansloze gezeik nogal kenmerkend is voor de gemiddelde drive-in boer, en jou als lichtman geen goed doet...

Verder mag je natuurlijk vinden wat je wilt, leuk ook dat je reageert. Maar geef eens serieus commentaar ! Minder contrasterende kleuren... Duidelijk plaatje met blauw/geel (waarbij blauw in real-life L181 was). Lijkt me een basic-combi, die netjes in het geheel paste...

Beledigd voel ik me niet door de text, maar de persoon die reageert. Is deze serieus met zijn vak bezig, heb ik geen enkel probleem met commentaar. Probeert deze persoon boven zichzelf uit te stijgen heb ik daar wel degelijk problemen mee. Vandaar mijn ietwat felle reactie !
          Arvid Buit

Comment

• Robert
            • Aug 2000
            • 630

... en die felle reactie kwam al voordat je ook maar iets van deze persoon wist.

[EDIT] IDEM [EDIT] Mijn punt is dat niet iedereen in het wereldje iedereen kent. Ook niet als je met echte spullen en echte crews werkt. Blof is wat dat betreft toch goed bezig? In ieder geval de mooiste vrachtwagen van Nederland . Ken jij alle 8 de mensen die met Blof op pad zijn? Nou dan... Dus de eerste quote in mijn post hierboven is gebaseerd op gebakken lucht.

In die post leek het echt zo alsof je die foto van MJ mooi vind. Maar dat zal wel aan mij liggen.

"Minimalistisch gezeik" heb je van mij niet gehoord. Ik vind alleen een overkill van licht niet zo mooi. Dus praat geen onzin wat dat betreft.

Verder zeg ik ook al niet dat 181/101 of 181/179 of wat het dan ook was geen mooie combi is. Gebruik het zelf ook vaak. Ik zeg alleen dat ik die foto van MJ mooier vind dan die van die show van jou, omdat het licht daar minder druk is. En dat komt door de minder contrasterende kleuren.

"Deze persoon" probeert trouwens helemaal niet boven zichzelf uit te stijgen. Ik heb zelfs gezegd dat ik het waarschijnlijk niet beter zou kunnen dan jij. Maar mag ik dan niets meer zeggen? Als Johan Cruijff commentaar geeft op van Nistelrooij zeg je toch ook niet: "Doe het dan zelf, ouwe!!".

Groeten! Robert

P.S. Ik wil niet zeggen dat ik net zoveel verstand heb van licht als Johan Cruijff van voetbal

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

citaat:Geplaatst door Robert

1-Ken jij alle 8 de mensen die met Blof op pad zijn? Nou dan...

2-Maar dat zal wel aan mij liggen.

3-Ik vind alleen een overkill van licht niet zo mooi.

4-omdat het licht daar minder druk is. En dat komt door de minder contrasterende kleuren.
              1- Xander, Jacky, Bert, Marty, Patrick, Ron, Arjan, Eus...
              2- Klopt
              3- Welk overkill dan beste jongen ? De kleurencombi is eenvoudig, en er hangt practisch geen licht ! (wat parren en een paar macjes). Vertel dan eens wat jij overkill vind ! Kleur was het niet, en hoeveelheid licht lijkt me erg sterk...
              4- Uit jouw zin maak ik het volgende op; contrasterende kleuren maken een plaatje druk... WAT EEN VETTE ONZIN !

Arvid Buit

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Zo, mag het nu weer over het onderwerp gaan?
                Voor AJB: volgende keer dat je mensen uitmaakt voor alcoholist of anderzins meent te mogen beledigen: dit is definitief de laatste keer dat je de forum regels overtreedt.

Het beledigen, belasteren van personen is GEEN doel van het forum. Toch weet jij dit tot een kunst te verheffen.
                Als signaal naar anderen dat dit gedrag uiterst ongewenst is deze publicatie in dit onderwerp. mail hierover in je mailbox

Edit: AJB gesproken en over en weer het een-en-ander verduidelijkt.
                conclusie: tijd voor een real live biertje.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

1- Geinig wel. Ik geloof zelfs dat je die namen niet van www.blofcrew.nl hebt. Maar nog steeds vind ik het onzin dat het onmogelijk waar kan zijn dat ik grote producties draai, alleen omdat jij mij niet kent.

2- Aha. Waar was het dan een voorbeeld van? Als jij die foto ook niet zo mooi vind, waar ligt dat dan aan?

3- Ik doelde bij overkill niet direct op jouw foto's hoor. Maar wat die betreft: bij alle foto's met 101/181 had ik persoonlijk wat minder spotjes gebruikt. Ik ga hier af op wat ik op de foto's zie.

4- Contrasterende kleuren maken een plaatje niet meteen druk. Wel drukker dan wanneer je geen contrasterende kleuren gebruikt. Wat ziet er drukker uit? combi 118/181 of combi 101/181? Als dat lichtere blauw van MJ 101 was geweest was het ongetwijfeld drukker geweest! Maak er nou niet van dat ik vind dat plaatjes met contrasterende kleuren altijd te druk zijn, want dat heb ik helemaal niet gezegd.

Maar waar je maar geen antwoord op blijft geven: Waarom is "Vaak kan je met wat minder spotjes mooiere plaatjes maken" een onjuiste wijsheid? Kan jij een plaatje altijd mooier maken door meer fixtures erbij te zetten?

Bovendien is "mooi" een kwestie van smaak. Noem mij daarom dus niet wanabee-wise. Zeker niet als je me niet kent.

Robert

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

1- Thnx voor de site=> is leuk ! Je zult ongetwijfeld actief zijn in het professionele circuit, kom je vast nog wel eens tegen...

2- Ik vind de opbouw van het Michael-Jackson plaatje niet mooi, het grid te hoog (waardoor idd de aandacht wegvalt van de artiesten), en de positionering ronduit slordig. Operator heeft hier niet helemaal zijn best gedaan.

3- Ik denk nog steeds dat je de indruk hebt dat het in Almelo bomvol licht hing; dit was niet het geval... L181 is een donkere kleur, daar zijn nou eenmaal iets meer lampjes voor nodig, en 8xmac250 geel is mijns inziens geen overkill...

4- Omschrijf "druk" eens Robert... Ik zou de term in dit geval willen vertalen naar "onrustig" of "uit-balans"... Niet het geval op dit klusje heb ik toch sterk het idee...

citaat:Maar waar je maar geen antwoord op blijft geven: Waarom is "Vaak kan je met wat minder spotjes mooiere plaatjes maken" een onjuiste wijsheid? Kan jij een plaatje altijd mooier maken door meer fixtures erbij te zetten?
                    Nu draai je je stelling om, en ook hiermee ben ik het niet eens. Het is niet een questie; met minder danwel meer licht kun je een plaatje "altijd" mooier maken... Het hangt helemaal af van de situatie, en aangezien jij die niet kent (foto's zijn over het algemeen nogal stil), vraag ik mij af aan de hand waarvan je dit beoordeelt.

Geen persoonlijke offence, maar wel heel duidelijk vraag om concrete uitleg bij je stelling !
                    Arvid Buit

Comment

• Robert
                      • Aug 2000
                      • 630

1- Je kende die site niet? Staat al tijden op zo ongeveer alles wat die mannen aan hebben.
                      -Ik kijk ernaar uit, krijg je een biertje van me
                      2- Oke, duidelijk.
                      3- Die indruk had ik inderdaad. Lijkt ook zo als je de foto bekijkt.
                      4- Druk = te vol = onrustig.

Ik zei: "Vaak kan je met wat minder spotjes mooiere plaatjes maken". Ik bedoel dus: Als je mooie plaatjes moet maken met heel veel intelligent licht, is het soms mooier om niet alle fixtures te gebruiken.

Misschien had ik wel "soms" moeten schrijven in plaats van "vaak". Is een nuanceverschil. Is het nu nog steeds een onjuiste wijsheid van een wanabee-wise figuur die zichzelf alleen maar voor aap zet ?

Als je het niet met mij eens bent vind ik dat heel raar voor een operator. Als je bedoeld: "In Almelo was het toen niet mooier om wat spotjes uit te zetten", kan ik daarmee leven.

Groeten!! Robert

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Als je stelling is; In grote rigs is het mooi om af en toe eens iets uit te zetten; ben ik het volledig met je eens. Voorwaarde is wel dat je redelijk veel licht moet hebben. Dan is een a-symetrisch plaatje met een paar spotjes vaak ook heel mooi, of gewoon alles gedimd gebruiken. Je oorspronkelijke stelling was echter; door spotjes weg te laten krijg je vaak mooiere plaatjes.

Laten we het houden op mis-communicatie...

Arvid Buit

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door AJB

Trust me; dit facilitair bedrijf weet waar het mee bezig is...
                          Eindelijk, dat werd ook tijd ook, potvolperenmoes....

zal er binnenkort eens een NEN-3140 inspectie houden.

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Doe mij ook een bakkie van die moes
                            Arvid Buit

Comment

• kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

citaat:Geplaatst door AJB

citaat:Geplaatst door Robert

1-Ken jij alle 8 de mensen die met Blof op pad zijn? Nou dan...
                              1- Xander, Jacky, Bert, Marty, Patrick, Ron, Arjan, Eus...
                              Op de puntjes hoort dus Sylvia heren, die is er ook van het begin tot het einde bij.

Het is trouwens niet belangrijk of je hun kent, het draait om de mensen die jou kennen!
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• badboyscrew
                                • Aug 2000
                                • 304

Ajb dat van de gewichts verbetering van die macjes was meer als geintje bedoelt dan als kritiek ben er heilig van overtuigt dat het veilig is, Zou het zelf hebben kunnen doen........
                                Maar ja wij hebben er dan ook M12 in zitten (past de bout precies in het gat van de klem kan je hem zonder sleutels vast draaien )

Maar blijt een feit dat jij graag mensen op hun fouten wijst, maar doet een ander dat bij jou reageer je daar toch op zijn zachts gezegd redelijk geirriteerd op.

groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

Working...