Foto's Nacht van Almelo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kwaak
    • Jun 2003
    • 177

dat ziet er dus echt heel mooi uit!!!
    greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• fl@x
      • Oct 2003
      • 194

citaat:dat ziet er dus echt heel mooi uit!!!
      Thanx!! Ook mede namens AJB denk ik..
      Zo niet, dan toch!!!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

zeker... Mooie plaatjes Sander, jammer dat ze van ver weg zijn, maar wel verrekte scherp voor die afstand. Leuke cameraatje
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• badboyscrew
          • Aug 2000
          • 304

Nou wil ik niet vervelend zijn maar een macje weegt echt welmeerdan 12 kilo hoor 20 kg voor een mac 300 en 22 kg voor een mac 250
          groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Mac300 19 kg, maar goed je hebt gelijk; geen 12... Alles gesafed, M10 bouten...zat wel goed Soms moet je ook op je gevoel afgaan, en bedenk ook, dat de achterste rij macjes op nog geen 3 meter hing... Natuurlijk zul je met fantastische berekeningen tot de conclusie komen dat die bout zijdelings veel minder belast mag worden... Maar hij is gekeurd op SWL200 (is 1000 kilo breeklast), en ik gebruik 20 kg... Laten we dan niet gaan neuzelen over niks, theoretisch hebben jullie natuurlijk allemaal weer gelijk...

Laten we ons beperken tot creatief-technische discussies, en het rigging verhaal laten varen... Trust me; dit facilitair bedrijf weet waar het mee bezig is...
            Arvid Buit

Comment

• fl@x
              • Oct 2003
              • 194

Mee eens, liever reacties over wat jullie van de foto's vinden.
              Ik meen zelfs dat in de originele Mac 250 folder een foto staat dat een mac horizontaal aan 1 clamp hangt.

Groeten Sander
              Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

Dat is een goed show-tje wat jullie daar gegeven hebben, petje af

Comment

• sussudio
                  • May 2001
                  • 534

citaat:Geplaatst door Dj Mark

Ik was vroegtijdig aanwezig, en heb wat foto's geschoten van het podium en belichting/geluid. Maar horen moving heads aan 1 klem te zitten? En hoe zit het met de safety's?
                  Sorry hoor Mark, mag ik je even herinneren aan

Beetje ongepast om dan, ook nog eens ten onrechte, "kritiek" te hebben op je professionele collega's ...
                  Drive-in Discoshow Sussudio
                  Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

• Robert
                    • Aug 2000
                    • 630

Is toch geen kritiek? Gewoon een vraag. Gezien de discussie niet eens een heel onnozele. Bovendien schrijft hij ook dat het er goed uit zag.

Ik vind die foto's niet bijzonder trouwens, nogal veel licht tegelijk aan, wordt een beetje te druk naar mijn smaak. Vaak kan je met wat minder spotjes mooiere plaatjes maken. Maar goed, de foto's zijn waarschijnlijk tijds 1 of 2 nummers gemaakt, dus het zegt niet zoveel over de hele avond.

Grtz. Robert

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

citaat:Geplaatst door Robert

1) nogal veel licht tegelijk aan,

2) Vaak kan je met wat minder spotjes mooiere plaatjes maken.

3)foto's zijn waarschijnlijk tijds 1 of 2 nummers gemaakt
                      1) What the f*ck is dat voor nietszeggende opmerking ???

2) Hoe kom je aan deze (onjuiste) wijsheden ?? De laatste act was er een met een hoog show-gehalte, 15 bekende zangeressen (waaronder LoisLane, Frederique Spigt, Manuela Kemp) die een feestje bouwen. Is toch wel anders dan een eenakter in een achteraf theater (waar 1 gedimt toplichtje al teveel kan zijn). Ga nou niet van die wannebee-wise opmerkingen maken, je zet alleen jezelf voor aap...

Even een voorbeeldje...

Michael Jackson... Lighting Designer Peter Morse, heeft hierin ruim 200 Vari*Lites, en 80 andere moving fixtures verwerkt...

3) Klopt, en tevens van 50 mtr afstand, uit een schuine hoek (FOH). Daardoor niet een compleet beeld. Tevens zijn kleuren niet realistisch weergegeven (L181 wordt bijv. blauw op foto's). Hoogte podium is vanaf een kleine foto niet goed in te schatten, maar in real-life was er absoluut geen sprake van overkill.
                      Arvid Buit

Comment

• Robert
                        • Aug 2000
                        • 630

Ik heb het gevoel dat je je aangevallen voelt Wilde je verder niet beledigen hoor.

Zoals je hebt kunnen lezen begon mijn opmerking met "ik vind". Maar goed...

1) Nietszeggende opmerking? Ik zeg alleen maar dat het mijn smaak niet is (te druk). Het wordt nogal vol in de lucht, hoog boven de artiesten. Vind die foto van Michael Jackson ook niet hopeloos geweldig, maar daar zit dan weer wat minder contrast in de gebruikte kleuren. Maakt het alweer wat minder druk en sfeervoller.

2) Onjuiste wijsheden? Oke, misschien had ik moeten zeggen "minder spotjes die aan staan" in plaats van "minder spotjes". Maar ik blijf bij mijn "wijsheid" dat het soms mooier is om van de 280 moving fixtures er soms een paar niet te gebruiken in een bepaald (stuk van een) nummer. Meer is niet per se beter. 1 gedimd toplichtje is het andere uiterste, daar doelde ik uiteraard ook helemaal niet op.

Wanabeee-wise opmerkingen... Je kent me niet eens, dus dat soort opmerkingen vind ik een beetje flauw als ik eens wat kritiek geef op dingen hier op het forum. Ik wil helemaal niet zeggen dat ik een bijzonder goede belichter ben hoor, maar heb best wel wat ervaring, ook met redelijk grote shows. Ik wil niet eens zeggen dat ik het zelf beter had gekund. Maar wil dat dan zeggen dat ik iets niet mooi mag vinden?

3) Oke.

Je mag wel iets minder agressief reageren trouwens.

Groeten! Robert

Comment

• Daan Hoffmans
                          • Aug 2000
                          • 1225

Moet heel eerlijk zeggen dat ik Robert gelijk moet geven.
                          Ik wil benadrukken dat ik absoluut niet denk dat ik het beter kan (ik weet wel zeker van niet), maar zo geweldig ziet het er op deze foto's niet uit.
                          Ook de foto van het concert van Michael Jackson vind ik niet denderend, waren mooiere momenten in die show...

Licht moet volgens mij een middel zijn, en geen doel. Hiermee bedoel ik te zeggen dat ik de eerste vijf seconden dat ik naar de foto van Michael Jackson kijk alleen maar licht zie. Het trekt aandacht, terwijl het volgens mij juist sfeer zou moeten maken.

Maargoed, het berust natuurlijk allemaal op smaak.
                          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• fl@x
                            • Oct 2003
                            • 194

Bedenk je goed dat de foto's onder de show zijn genomen.
                            D.w.z. : er stond bijv een shape aan, er liep een par chase.
                            Dus optimale plaatjes zul je op deze manier nooit kunnen schieten.
                            Licht blijft toch altijd een kwestie van persoonlijke smaak, je vindt het wel of niet mooi.
                            En een foto geeft toch nooit de realiteit 100% weer.

Greetz
                            Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Mark-LED
                              • May 2004
                              • 822

citaat:Geplaatst door sussudio

citaat:Geplaatst door Dj Mark

Ik was vroegtijdig aanwezig, en heb wat foto's geschoten van het podium en belichting/geluid. Maar horen moving heads aan 1 klem te zitten? En hoe zit het met de safety's?
                              Sorry hoor Mark, mag ik je even herinneren aan

Beetje ongepast om dan, ook nog eens ten onrechte, "kritiek" te hebben op je professionele collega's ...
                              Beste sussudio,

tuurlijk mag jij mij daar aan herinneren, mag ik jou er dan ook aan herinneren dat we statieven hebben?

Ik lever geen kritiek, ik [u]vraag</u> hoe het zat met de 1 clamp van de MH's en de safety's. Als je het hele topic door had gelezen had je ook gelezen dat ik later toegegeven heb dat ik safeties zag.

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

No problems Mark, waarschijnlijk communicatie foutje van sussudio Niemand wil je terecht zetten, ik vind het al tof dat je de moeite hebt genomen foto's te maken !

@Daan... De foto van Jackson heb ik niet geplaatst om aan tegeven dat dit mooi is, maar om te laten zien aan Robert, dat zijn stelling gebaseert is op gebakken lucht. Uiteraard verschillen smaken (gelukkig wel!) Probleem met de foto's is o.a. het formaat. Lijkt alles daar dicht op elkaar te hangen, spreken we in het echt over een hoogte van 7 mtr. ! Vergis je niet... Sander kon echter niet op het stampensvolle plein staan, en heeft daarom op afstand foto's gemaakt. Idd zijn de foto's gemaakt over 2/3 liedjes, en je krijgt dan ook niet helemaal een gebalanceerd beeld. Helaas waren jullie er niet bij, had dan graag de meningen gehoord. Vooraf is alles 3D geprogrammeerd in MSD (ivm daglicht ter plekke), maar helaas ben ik vergeten goede renders te maken...[xx(][B)]

@Sander; ik gebruik geen par-chases Altijd 1 basic-color, rest is moving light...Vandaar het rechtdoor gestelde par-licht he +
                                Arvid Buit

Comment

Working...