Foto's Nacht van Almelo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Foto's Nacht van Almelo

Ik was vroegtijdig aanwezig, en heb wat foto's geschoten van het podium en belichting/geluid. Maar horen moving heads aan 1 klem te zitten? En hoe zit het met de safety's?

Anyway de foto's:

Ziet er wel goed uit vind ik zelf
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Nou tis op zich wel mooi (daarom geen 1), maar het is niet verantwoord! Natuurlijk zijn die ALP-liften of Geni-liften prachtig, maar die truss zit op twee kleine stukjes met een bandje vastgemaakt, maar de truss kan er nog steeds afglijden, cker als de band het ineens begeeft.

Nergens zijn safeties gebruikt, dus als een clamp het begeeft heb je een ENORM probleem.

De clamps van de MH's ben ik nog niet tegen gekomen en vraag me af of ze die dan zelf hebben gemaakt... Komt ie iemand anders bekend voor?

De FoH mog van mij daar ook wel afgerokt worden, staat veel netter.

Ook lijkt mij het niet de bedoeling dat die speakers daar samen op dat lichtstatief staan. Ze hebben zelf iets van een adapter moeten fabrieken denk ik.

Volgens mij kunnen de rigging-experts zo nog wel een paar grove fouten eruit halen?

Een apparatuurlijstje is misschien wel leuk. Een schrale troost zeg maar.

Comment

• CyberNBD
      • Aug 2000
      • 1318

Voor zover ik kan zien hangen die macs gewoon met doodnormale triggerclamps van dougthy op, niks mis mee. Sterker nog, die dingen worden standaard geleverd met 1 clamp!
      Beetje zonde dat er weer stapels kritiek wordt geleverd terwijl mensen blijkbaar niet eens weten waarover ze het hebben. [V]
      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Stijn Vanstiphout
        • Oct 2000
        • 1160

Inderdaad, mac250's met 1 clamp zie je maar al te vaak.
        En ook truss op supertowers vastgemaakt met 1 of meerdere spanbanden is geen nieuws onder de zon. Hoe wil je het anders gaan doen? Bouten, steels??
        Afrokking van een FOH-tafel zie ik eigenlijk enkel op vip-evenementen, en zelfs dan nog niet altijd.
        En als laatste de twee speakers: hier in België zitten een aantal firma's die Bose 802's, Meyer UPA's en nog heel wat andere kleine speakers langs elkaar op een wind-up gooien ...

mvg,
        Stijn Vanstiphout,
        LVL Multimedia
        België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

En ook truss op supertowers vastgemaakt met 1 of meerdere spanbanden is geen nieuws onder de zon. Hoe wil je het anders gaan doen? Bouten, steels??
          Is de band rond een vertikaal deel niet betrouwbaarder dan rond een horizontaal deel? [?]

En die clamps bestaan dus wel... Nog nooit tegengekomen. [xx(]

Comment

• Iko
            • Feb 2002
            • 766

citaat:Geplaatst door jurjen_barel
            [En die clamps bestaan dus wel... Nog nooit tegengekomen. [xx(]
            Erug vaag... die dinge kom je nl echt overal tegen.. Misschien niet waar jij werkt?! Maar je ziet ze wel echt veel..

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

citaat:Geplaatst door Iko
              Misschien niet waar jij werkt?!
              Mijn werk? Naast TC en drive-in show doe ik niets in showbizz-land.[:I] Althans nog niet... Binnenkort ga ik bij een plaatselijk theater als vrijwilliger aan de slag. Toch wat extra kennis vergaren. [8D]

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

Nergens zijn safeties gebruikt, dus als een clamp het begeeft heb je een ENORM probleem.
                Vergroot de foto's maar eens, ik zie bij de par's wel een safety koordje
                Bij de MH's kan ik ze niet ontdekken, en de scanners & blinders heb ik verder niet op gelet, maar ik ga ervan uit dat dit een prof. bedrijf is en die dingen toch wel zekert, vooral omdat artiesten als Jim en De Kast optraden, en als die een MH op de kop krijgen ben je duur uit lijkt me []

- edit -

Bij de MH's zie ik ook safety's, vergroot foto 2 maar eens, en kijk naar de 2e par balk van rechts en de rechter MH

Comment

• kwaak
                  • Jun 2003
                  • 177

Althans nog niet... Binnenkort ga ik bij een plaatselijk theater als vrijwilliger aan de slag. Toch wat extra kennis vergaren. [8D]
                  welk theater?
                  hier in Den Haag
                  greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

citaat:Geplaatst door kwaak
                    welk theater?
                    hier in Den Haag
                    Nope, Camuz L'dam

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Volgens mij is het niet eens spanband maar hijsband. Dan lijkt het me helemaal geen probleem. 1 Tons hijsband kun je best gebruiken lijkt me, zoveel krachten staan er nog op die truss (in horizontale richting), de wind en misschien onstabliliteit van de lifters, maar lijkt me sterk dat je dan aan een ton komt. Rinus take it away!

Verder mis ik 1 belangrijk ding; de nacht van almelo Allemaal overdag foto's waarop je geen lichtplaatjes ziet, maar ik hoop dat je die alsnog plaatst wanneer het zover geweest is?

Comment

• fl@x
                        • Oct 2003
                        • 194

Aangezien ik zelf deze klus heb gebouwd kunnen we wel ff een paar onduidelijkheden wegnemen.

citaat:Nergens zijn safeties gebruikt, dus als een clamp het begeeft heb je een ENORM probleem.
                        Alle Mac's en 918 scans waren gezekerd d.m.v. safety!

citaate clamps van de MH's ben ik nog niet tegen gekomen en vraag me af of ze die dan zelf hebben gemaakt... Komt ie iemand anders bekend voor?
                        Standaard worden die Clamps met 1 doughty geleverd. Ik weet niet hoe hoevaak jij een mac 250 in de handen hebt gehad??? Waarschijnlijk nooit.

citaat:Ook lijkt mij het niet de bedoeling dat die speakers daar samen op dat lichtstatief staan. Ze hebben zelf iets van een adapter moeten fabrieken denk ik.
                        Kom nou!!!!!

Nou ff apparatuurlijst dan:

6 x Mac 300
                        8 x Mac 250
                        4 x Pro 918

8 x fourbar Multipar.

1 x ACL

4 x Blinder

10 x par 30 in trusspootjes

1 x Oilcracker

1 x JEM stagehazer

Avolites Pearl 2000

Geluid:

4 x KS T12 stack per kant
                        2 x T4 midfill
                        2 x T4 Sidefill

GAE monitoren

Allen & Heath ML-5000 monitor

Yamaha PM-3500 op front

Dubbele T4 delaystack

Groeten Sander

Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Mark-LED
                          • May 2004
                          • 822

citaat:Geplaatst door (iCe)

Verder mis ik 1 belangrijk ding; de nacht van almelo Allemaal overdag foto's waarop je geen lichtplaatjes ziet, maar ik hoop dat je die alsnog plaatst wanneer het zover geweest is?
                          Ik moet je teleurstellen, foto's van de belichting in werking heb ik niet, simpelweg omdat ik verdom 9 euro te betalen voor een kaartje in je eigen stad. Tuurlijk de artiesten moeten wel betaald worden en de technischi ook, maar ik woonde er vlak bij, dus achter het huis kon ik alles ook prima horen. Misschien heeft Sander foto's van de belichting in werking?

Comment

• MC Party
                            • Sep 2003
                            • 481

ja die heeft ze, zullen een dezer dagen wel online komen.

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• fl@x
                              • Oct 2003
                              • 194

Ik zal morgen ff een paar foto's posten.
                              Beetje druk met klussen namelijk.

Greetz
                              Zo niet, dan toch!!!

Comment

Working...