compact live-rackje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #76
    erg mooi.

    vraagjes:

    1) waarom de stageblokken weer naar een patchpaneel? Tegen bier?

    2) waarom de twee stageblokken in een kist? Als je ze in twee kleienere stopt kun je ze op twee plaatsen op het toneel zetten wat rommel op het toneel scheelt toch? (lijkt me optimaal. eentje bij de drums/bas/toetsen en eentje voor bij de rest van de band. en ingebouwd de wireless zaken al aangesloten.)

    3) klinkt ie nou beter? dan de behr?
    lekker belangrijk!

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #77
      Ziet er netjes uit, voor de finishing touch nog even de randen van het plexi plaatje polijsten zodat deze er niet meer dof gezaagd maar ook netjes transparant uitzien
      Originally posted by showband
      1) waarom de stageblokken weer naar een patchpaneel? Tegen bier?
      Voor ons is een reden dat een los chassisdeel op een patchpaneel goedkoper en makkelijker is te vervangen dan die in de stagesnake zitten. Kan mij voorstellen dat dit ook de reden is voor Trooper.

      Comment

      • Trooper
        • Aug 2006
        • 90

        #78
        [QUOTE=showband;613152]erg mooi.

        vraagjes:

        1) waarom de stageblokken weer naar een patchpaneel? Tegen bier?
        -tegen bier, deksel van midas kant blijft dicht, enkel kant patchbay hoeft open.
        -alle inputs zitten nu netjes van 1 tot 32 genummerd , zelfde voor outputs: 1 patchpaneel voor alle 16 outputs, DUMMIEPROOF
        -om de stagebox inputs zo lang mogelijk in goede toestand te houden, liever op lange termijn een patchbay vervangen dan een DL16



        2) waarom de twee stageblokken in een kist? Als je ze in twee kleienere stopt kun je ze op twee plaatsen op het toneel zetten wat rommel op het toneel scheelt toch? (lijkt me optimaal. eentje bij de drums/bas/toetsen en eentje voor bij de rest van de band. en ingebouwd de wireless zaken al aangesloten.)
        -heb ik ook over nagedacht, ik zet tegenwoordig de dubbele stagebox vlak naast drum, en dat is meestal centraal voor alle instrumenten/zang, op een podium van 8m-10m breed op 4-6mdiep zal dit in XLR kabel niet zo veel verschil maken met 2x aparte stagebox en risico op meer prikfouten door stagehands.
        Alle outputs samen, als er dan wat IEM naast monitors moeten bijkomen, kan alle draadloze samen bij de stagebox setup.
        En indien echt nodig, ligt er wel een 8x XLR snake naar drum en komt de stagebox aan 1 zijkant.
        -1 kist= 1 stroom , 1UTP , compacter


        3) klinkt ie nou beter? dan de behr?
        Qua klank heb ik nog geen A/B vergelijk kunnen doen met de behringer X32, wel op beide al gewerkt,
        Faders en de iets rechtere opkant van de Midas zijn toch niet iets prettiger om te werken. En ik mag hopen dat de duurzaamheid van de Midas ook langer is dan de X32.

        Comment

        • Trooper
          • Aug 2006
          • 90

          #79
          [QUOTE=vasco;613154]Ziet er netjes uit, voor de finishing touch nog even de randen van het plexi plaatje polijsten zodat deze er niet meer dof gezaagd maar ook netjes transparant uitzien
          Of deze nog afwerken met een gekleurd rubber randje, want zo is de plexi vrij scherp , heb ik al mogen ondervinden bij het haastig langs heen lopen.


          Voor ons is een reden dat een los chassisdeel op een patchpaneel goedkoper en makkelijker is te vervangen dan die in de stagesnake zitten. Kan mij voorstellen dat dit ook de reden is voor Trooper.
          Inderdaad

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #80
            Voor men begint met polijsten ga je eerst schuren, direct even het scherpe haakse randje beetje schuin of ronding schuren. Maar een (rubber) band er om als afwerking is natuurlijk ook een optie.

            Comment

            Working...