compact live-rackje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #16
    [topic kaap]
    Ik heb zelf ook een compact live rackje (iets compacter als dat van de OP). Lekker compact rackje dat behoorlijk universeel inzetbaar is, maar in tegenstelling tot het rackje hiervoor niet altijd geschikt voor een complete band. Binnenrack heb ik zelf gebouwd en laten spuiten, buitenrack heb ik laten bouwen door een flightcase bouwer. De samson compressor wil ik eigenlijk nog een keer vervangen door nog een dbx 166A, maar dat komt nog wel eens. Tevens is een van de bypass knopjes van de EQ afgebroken, deze staat in bestelling...


    klik

    excuses voor de magere fotokwaliteit, ik had geen zin om een echte camera te zoeken..

    Inhoud Live rack:
    Allen & Heath GL2 10 mono + 2 stereo
    Botex distributor & racklight
    DAP CD-110
    TC Electronics M-one
    DBX 166A
    Samson S-com4
    Rane ME60
    Achterin een 4 kanaals DI omdat de aux-en van de GL2 ongebalanceerd zijn. Patchkabeltje ertussen en voilà..
    Last edited by Big Bang; 18-04-10, 23:15.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    • Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

      #17
      Niemand commentaar op mijn rackje?

      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

      Comment

      • Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

        #18
        Tjah, ziet er goed en doordacht uit!

        De DI, is dat zo'n 4-voudige behringer?? (wel slim trouwens).
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

        Comment

        • Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

          #19
          Thanks.
          DI is geen behringer maar een IMG Stage-Line, een DIB-104 ofzo dacht ik...
          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

          Comment

          • Waveform
            • Dec 2009
            • 321

            #20
            Leuk rackje, ziet er zeer netjes uit.

            Hoe is je ervaring met die DAP cd-speler?
            Last edited by Waveform; 24-04-10, 12:34. Reason: leesfout van me

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #21
              Het rackje wat ik ooit 'ns voor Saskia&Serge heb gemaakt.

              De basis (binnenwerk) is nog steeds hetzelfde maar er schijnt van alles aan de zijkant (buitenkant) bijgebouwd te zijn. En de MD-speler is naar voren gehald omdat deze anders niet af te lezen was. En nee, die kon niet ergens ander! Alles zit zo dicht op elkaar dat je net je pluggen er in kan duwen.

              En voor wie het zich afvraagt: de Roland is een gitareffect en bovenop ligt het 1e type O1V. En van de Goose is alleen de voorkant en print over. Rest (loze ruimte in behuizing) is er af gezaagd omdat het anders niet paste.

              De lekker vage foto's (in die tijd was de fotocam nog niet zo goed):





              Jammer dat ik van m'n eigen rackje geen foto's meer heb. Zat ook wel leuk in elkaar...
              Last edited by Outline; 27-04-10, 03:39.

              Comment

              • Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

                #22
                Originally posted by Waveform
                Leuk rackje, ziet er zeer netjes uit.

                Hoe is je ervaring met die DAP cd-speler?
                Dank je. Die DAP doet eigenlijk gewoon wat ie moet doen. USB afspelen is natuurlijk maar zo-zo, handig als er ergens een act op een stickie staat oid maar je kunt niet zoeken met een keyboard ofzo, dus niet voor veelvuldig gebruik maar een enkel nummertje opzoeken gaat prima. Voor het geld gewoon een heel net ding.
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                Comment

                • Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

                  #23
                  @ outline:

                  Now that is what i call COMPACT!!

                  Ik had al wel bedacht om bij mijn tape-rackje het connectorpaneel van de mixer naar onder te kantelen, zodat ik 'achter' de mixer nog 2 he extra ruimte heb (voor galmpje). Maar zoals jij hebt gedaan, de mic ontvangers/iem naar de achterkant is ook een slimme oplossing. (ga ik zeker onthouden).
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                  Comment

                  • Waveform
                    • Dec 2009
                    • 321

                    #24
                    Originally posted by Big Bang
                    Dank je. Die DAP doet eigenlijk gewoon wat ie moet doen. USB afspelen is natuurlijk maar zo-zo, handig als er ergens een act op een stickie staat oid maar je kunt niet zoeken met een keyboard ofzo, dus niet voor veelvuldig gebruik maar een enkel nummertje opzoeken gaat prima. Voor het geld gewoon een heel net ding.
                    Tof. Ik zocht nog iets leuk en compacts als backup voor mijn Tascam CDR-5000. Die DAP zou daar wel eens voor kunnen dienen.

                    Comment

                    • Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

                      #25
                      Originally posted by Whitefarmer
                      @ outline:

                      Now that is what i call COMPACT!!

                      Ik had al wel bedacht om bij mijn tape-rackje het connectorpaneel van de mixer naar onder te kantelen, zodat ik 'achter' de mixer nog 2 he extra ruimte heb (voor galmpje). Maar zoals jij hebt gedaan, de mic ontvangers/iem naar de achterkant is ook een slimme oplossing. (ga ik zeker onthouden).
                      Een van de eerste dingen die ik hier ooit geroepen heb, was dat ik het compactste tape-rackje van NL gebouwd heb...

                      De opdracht die ik van Serge kreeg, was dat alles wat op dat moment in 2x 5 He-rackjes zat in 1 rack te bouwen. En zoals je ziet, is dat gelukt.

                      Vraag overigens niet hoe! Als je weet hoe diep de units afzonderlijk zijn en dat het rackje de diepte van een O1V heeft... En dan moet je niet vergeten dat ook de voeding voor de Sennheiser's en een stekkerblok voor de rest van de 220V-stekkers er in zitten... Het zit allemaal zo dicht op elkaar dat het me echt verbaasd dat er nog geen hitte-problemen zijn geweest (de trafo's, MD maar helemaal de Roland) maar vooral dat het allemaal storingsvrij werkt! Ook het gitaarsignaal wat door het rackje loopt, heeft geen storing. Toch aardig knap gedaan dus.

                      Wat overigens een bijkomend voordeel is van de ontvangers en IEM aan de achterkant zetten, is dat je antenne's bij 99 van de 100 klussen die je doet, een directe line of sight hebben met je de staven en IEM-ontvangers. En dus ook geen drop-outs... Ik heb Serge iig nooit over gehoord.

                      Overigens wil ik dit wel een keer opnieuw doen met een LS9. En dan een E-10 of 12 MD-speler en een SS-R1 Flash-speler. Dan kan iig die 31-bander er uit en zou het in een 4 He-rack moeten passen. Moeten je voor de diepte natuurlijk geen UR's nemen...

                      Maar dit rackje demonstreert dus op een mooie manier hoe compact je kan gaan als je een digitale mixer hebt!
                      Last edited by Outline; 27-04-10, 23:02.

                      Comment

                      • Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

                        #26



                        mijn taperackje, inhoud:

                        (oude) soundcraft racpac mixer
                        iem 300
                        2* ew 100 met 865kapsels
                        dbx 1666 xl
                        tc M300
                        Tascam MD350
                        de freeport is voor talkback.

                        Deze case staat op een 8He met daarin een spare MD (sony htk), EQ en een amp (voor monitors)

                        Als eerste wil ik een andere galm (voorstellen zijn welkom)

                        Omdat de PRE auxen ook PRE eq zijn, heb ik aparte monitorkanalen (dubbels) aangemaakt voor zowel Mics als MD en hiervoor POST-fader auxen gebruikt.

                        Last edited by Whitefarmer; 29-04-10, 09:10. Reason: ik was nog niet klaar...
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                        Comment

                        • Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

                          #27
                          Jammer dat ik de foto´s van m´n eigen rackje niet meer heb...

                          Dit rackje was zo´n 52x52x52 cm buitenom en hier zat in:
                          -A&H PA12, topmounted op plaat
                          -Rane 2x 15 bands EQ
                          -TC C300 compressor/limiter
                          -TC M350 galm
                          -Sony MD

                          Het draadloze werk zit hier altijd een een apart rack. Dan kun je het altijd voor andere klussen gebruiken en uitwisselen met anderen e.d.. Over de kwaliteit van het setje zoals ik het had: De verschillen in klank tov duurdere apparatuur merk je in een volle, drukke kroeg absoluut niks van. Dit hebben we een keer uitgeprobeerd met o.a. O1V en MPX1.
                          Last edited by Outline; 30-04-10, 01:02.

                          Comment

                          • MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

                            #28
                            Zitten die sprietjes niet giga in de weg?
                            MEEO Audio Licht Rigging,
                            Mark van der Werff
                            Groningen

                            Comment

                            • Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

                              #29
                              Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                              Zitten die sprietjes niet giga in de weg?
                              Nuhj, ik heb er eigenlijk geen last van.

                              Ben ook bezig met het idee om het draadloze apart te casen, ivm de genoemde uitwisseling mogelijkheden, maar ik heb nu op korte termijn aardig wat opdrachtjes staan voor een duo, dus deze set-up is voor nu wel even 'praktisch'.
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                              Comment

                              • Waveform
                                • Dec 2009
                                • 321

                                #30
                                Die Racpac lijkt me wel een leuke compacte mixer voor je toepassing.

                                Comment

                                Working...