compact live-rackje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #31
    ja, alleen jammer dat:
    * je kiest voor subgroep 1-2 OF 3-4, en dat je alleen ALLE subgroepen of GEEN naar de eindmix kunt sturen.
    * je maximaal 2 PRE auxen hebt 1 (pre) en 2(schakelbaar pre/post), en dat je maar 2 potmetertjes heb voor aux 3, 4 en 5, 6 (via 'shift' schakelaartje)
    * er geen 'mute' functie op zit.

    Verder ben ik nog steeds blij met dit oude beestje., en inderdaad ERG compact!
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

    Comment

    • Outline
      • Feb 2006
      • 1434

      #32
      Originally posted by Whitefarmer
      Ben ook bezig met het idee om het draadloze apart te casen, ivm de genoemde uitwisseling mogelijkheden, maar ik heb nu op korte termijn aardig wat opdrachtjes staan voor een duo, dus deze set-up is voor nu wel even 'praktisch'.
      Je draadloze werk kan in een 3 He (2x ontvanger, 2x zender en aansluitveld). En dan moet je in je deksel een opbergvak maken waar je je staven en beltpacks in stopt (deksel moet tot sluitprofiel 5,5-6cm diep zijn, past precies).

      Wel moeten je aansluitingen (en dus de rackrails) zo diep liggen dat je BNC's niet voorbij het sluitprofiel van je tunnel komen. Maar het scheelt dan weer een lade en werkt net zo goed.

      Als je foto's wil moet je even tot volgende week wachten: ben namelijk net thuis en, zoals ik zei, heb ik de foto's van m'n eigen spul (wat ik ivm gezondheid verkocht heb) niet meer.

      Comment

      • Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

        #33
        Originally posted by Outline
        Je draadloze werk kan in een 3 He (2x ontvanger, 2x zender en aansluitveld). En dan moet je in je deksel een opbergvak maken waar je je staven en beltpacks in stopt (deksel moet tot sluitprofiel 5,5-6cm diep zijn, past precies).

        Wel moeten je aansluitingen (en dus de rackrails) zo diep liggen dat je BNC's niet voorbij het sluitprofiel van je tunnel komen. Maar het scheelt dan weer een lade en werkt net zo goed.
        ...
        Das een goeie, misschien toch een 1 he lade voor de 'vlag', want die reist nu in de (aankoop) doos mee.

        Eventueel een rackbag, en dan de micro's en beltpacks in een 'tasje' achterin...
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #34
          Originally posted by Whitefarmer
          Das een goeie, misschien toch een 1 he lade voor de 'vlag', want die reist nu in de (aankoop) doos mee.

          Eventueel een rackbag, en dan de micro's en beltpacks in een 'tasje' achterin...
          Ik mag aannemen dat je een kabelkistje mee hebt? Heb je zo een vakje/bakje langs de zijwand of in de deksel (kun je het makkelijkst bij) gemaakt waar je vlagje in kan. En dan wel slim zijn om ook wat reserve BNC-kabels mee te nemen (als je 'm op een los statiefje gebruikt).

          Nog een tip: Die foam in de originele doos kun je mooi gebruiken in het vakje/bakje wat je in je kabelkist maakt. Hoef je dat ook niet meer aan te schaffen...

          Wij hebben gewoon flightcase's voor het draadloos. Wij stapelen het altijd zo: versterkerrack (daarop) draadloosrack (daarop) mixrack. Laat daar maar eens je gedachten over gaan qua uitwisselbaarheid, tilbaarheid en werkhoogte (bij versterkerrack van 8 tot 10 HE). Geloof me als ik zeg dat die paar XLRen en Powercon die je meer moet aansluiten tov zo'n hoog rack heel snel voor lief neemt op het moment dat je wat traptrede's tegen komt!
          Last edited by Outline; 01-05-10, 19:06.

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #35
            Originally posted by Outline
            Geloof me als ik zeg dat die paar XLRen en Powercon die je meer moet aansluiten tov zo'n hoog rack heel snel voor lief neemt op het moment dat je wat traptrede's tegen komt!

            als je een trap tegenkomt dan zorgt de opdrachtgever toch voor 1 of 2 extra mensen die kunnen tillen? (staat toch in je algemene voorwaarden?)
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

              #36
              [QUOTE=Outline;533208]...Nog een tip: Die foam in de originele doos kun je mooi gebruiken in het vakje/bakje wat je in je kabelkist maakt. Hoef je dat ook niet meer aan te schaffen...

              Wij hebben gewoon flightcase's voor het draadloos. Wij stapelen het altijd zo: versterkerrack (daarop) draadloosrack (daarop) mixrack. Laat daar maar eens je gedachten over gaan qua uitwisselbaarheid, tilbaarheid en werkhoogte (bij versterkerrack van 8 tot 10 HE). Geloof me als ik zeg dat die paar XLRen en Powercon die je meer moet aansluiten tov zo'n hoog rack heel snel voor lief neemt op het moment dat je wat traptrede's tegen komt![QUOTE]
              Heb je misschien een fotootje van zo'n/dat rackje?

              Wat heb je dan allemaal bij de mixer inzitten? Mixer, MD, Galm, Comp?

              Ik vind het inderdaad geen ramp om een extra kabeltje te moeten prikken.

              Wat betreft dat mannetje bij de trap, dat is er altijd wel, maar het blijft 'huffen' met een hoog mixrack. Ik heb ook een gesplitst rack, en dat vind ik toch wel lekker werken...
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #37
                Dat mannetje heb ik vaker niet dan wel gezien! Zeker als het 'maar' 4 treden of zoiets is. Dat ziet men niet als een trap, maar een verhoging...

                In het mixrack zit bij ons: Yamaha O1V, Lexicon MPX1, Sony E10 MD, Tascam SS-R1 Flash, digitale Behringer 31-bands en (afhankelijk van welk rack je pakt) een Behringer ADAT met bijbehorende 108p-multi-aansluiting.

                En dan zijn er ook nog rackjes met een LS9, geen 31-bander maar wel intercom.

                Zal kijken of ik vandaag wat foto's kan trekken met foon.

                Comment

                • Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

                  #38
                  Nog geen tijd voor foto's gehad maar heb vanavond weer en klusje. Ben druk geweest met Dhr. Neutrik, Eurocable, Tasker, Pirelli en Kopp...

                  Comment

                  • NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

                    #39
                    Mijn schuifrackje met m'n XR 20
                    in geheel uiterste positie.
                    (als ik draai staat ie nagenoeg plat hoor).



                    De aansluitingen zijn 2 x LK 85 voor Eff. rack en multi en 1 x LK 13
                    voor m'n wirelesscase.


                    Minder charmant ziet de achterzijde eruit.

                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                    Comment

                    • djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

                      #40
                      Hoe bevalt die XR 20? Die zie je (ik in ieder geval) hier (in twente) niet zovaak namelijk, en ik ben wel benieuwd.

                      Mooi rack, trekken die LK's de zooi niet een beetje scheef als je ze allemaal in gebruik hebt? Want dat zijn beste jongens.
                      Persoonlijk zou ik ze naar beneden of horizontaal "richten" (dus meer als op de eerste foto, maar dan naar achteren, en met de tafel vlak), en als je ze horizontaal doet +- 15cm in de achterkant verzinken om de stress op de blindplate en de hoek die de kabel moet maken te verminderen.



                      Daan
                      Last edited by djspeakertje; 11-05-10, 16:37.
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                      Comment

                      • DMiXed
                        • Jan 2008
                        • 370

                        #41
                        XR 20 is een hele leuke tafel, met zowat alles erop en dr aan, maar dat maakt hem ook weer in een klap soms wat onoverzichtelijk, maar zodra je wat ingewerkt bent op de tafel is dat geen probleem meer.

                        Zit bommevol met knoppen, misschien net iets te vol, bijvoorbeeld de kleine knopjes naast de fader, voor o.a. PFL en uitgang aanwijzen (master,group1-2, group3-4) zijn wat onhandig geplaatst voor mensen met dikke vingers, maar daar kom je onder het mixen niet meer aan, meestal, en zal dus geen probleem zijn, en de pfl zit helemaal onderaan de fader, dus dat is ook niet echt hinderlijk.
                        iig beter dan bij een soundcraft GB2 waar ie halverwege de schuif zit...
                        maar de conclusie, alles zit erop, klinkt goed, en over de indeling is ook nagedacht, helaas wat krapjes.

                        Oja, aux 1-2 zit op één potmeter, ,met daaronder een PAN tussen aux 1 en 2. jammer dat dit zo is, maar hier kan je toch ook weer makkelijk je effect/galm op kwijt, je hebt immers ook nog aux 3-4 en 5-6. Alle per 2 pre/post schakelbaar. en je subgroepjes niet te vergeten!

                        [EDIT] wel errrg compact waar het hier natuurlijk om gaat [/EDIT]
                        Last edited by DMiXed; 11-05-10, 19:24.
                        Jeroen van Geffen

                        Comment

                        • Big Bang
                          • Apr 2008
                          • 652

                          #42
                          Originally posted by DMiXed

                          Oja, aux 1-2 zit op één potmeter, ,met daaronder een PAN tussen aux 1 en 2.
                          Was mij ook opgevallen ooit en heb dat destijds aan iemand van Crest gevraagd waarom dat zo was. Bleek dat ze dat gedaan hadden met het oog op de steeds meer voorkomende stereo in ear monitors bij tape artiesten e.d.
                          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                          Comment

                          • DMiXed
                            • Jan 2008
                            • 370

                            #43
                            daar zit inderdaad wel wat in, je moet 't wel maar weten, met drie man heb ik gister daarover nagedacht, maar hier kwamen we toch net niet op
                            Jeroen van Geffen

                            Comment

                            • kevinveerbeek

                              #44
                              ook maar even mijn rackje er op...








                              Gewoon een heel simpel&compact rackje, er komen nog een effectje en een beetje dynamic's in.

                              Comment

                              • DMiXed
                                • Jan 2008
                                • 370

                                #45
                                Verder geen MD, of eventueel al media-speler (met usb/sd/blablabla)? ken niet veel artiesten die met CD's aankomen, alle hebben toch het liefste een MDtje, CD is meer als back up. en de flash media begint ook heul stilletjes op te komen. heul stilletjes. Met wat dynamics en een mooi lexi / TC galmpje inderdaad een leuk rackje
                                Jeroen van Geffen

                                Comment

                                Working...