Bier over de mixer...
Collapse
X
-
Deq heeft daar al jaaaaaren een redelijke oplossing voor: de faders zitten haaks op de behuizing geschroefd. Eventueel bier, cola, regen of andere nattigheid kan bijna niet in de faders komen. In mixer waar meer electronica in zit dan in de dateq doosjes: een water bestendige print is niet echt moeilijk... En zoals vermeld waterdichte knoppen en potmeters zijn er zat! -
Heb ook geregeld op dergelijke feestjes gestaan maar zou het toch zonde vinden om daar een onbeschermde mengtafel neer te zetten.
Met rubber flappen om de faders de boel beschermen is inderdaad niet de manier.
Ik zat zelf meer te denken aan faders welke vlak onder een kunststof plaat gemonteerd zitten met op de schuif een magneetje, de eigenlijke knop is aan de onderzijde ook voorzien van een magneetje en deze loopt dan in een afdekplaat welke vlak boven de faders zit. Zo heb je dus een 100% waterdichte oplossing zonder dat het ten koste gaat van bedieningsgemak. De overige switches en potmeters zijn een stuk eenvoudiger waterdicht te krijgen.
Wel makkelijk, als er dan een keer bier overheen gaat leg je de mixer op een platte aanhanger wanneer je je auto door de wasstraat rijdt.
Leave a comment:
-
Ik ken het fenomeen tentfeesten + continu omstekende geluidstechs wel.
Bij mij in de buurt heb je af en toe nog wel eens van die tentfeesten, stond vorig jaar ergens ook met zo'n geluidstech te praten. Hij werkte voor een verhuur bedrijf, en wat ze daar deden (elk jaar trouwens) ze pakte de oudste meest uitgebreidste mengtafel (iets van 10 subgroupen, heel veel auxen enzo) en als er dan bier over de mengtafel ging (en bijvoorbeeld een subgroep stierf) ging hij alles om weer veranderen zodat het hele zwikje weer werkte, en aan het eind van de dag ging die mengtafel een hele nacht boven een kachel en dan was het mengtafel nakijken (en meestal waren er maar een paar weerstandjes / eelco's gestorven) en dan was het tafel repareren en volgend jaar gaat weer mee naar dat tentfeest :PLeave a comment:
-
het eerste waar ik aan moest denken waren tentfeesten, waar je allemaal boeren hebt die bier lopen te smijten en de geluidstech continu bezig is om alles om te steken omdat de master allang gestorven is door het bier en hij langzaam zijn subgroepen aan het kwijtraken is omdat die hele mengtafel onder het bier zit xD
1 soundengineer fighting for his desk.
With his master down he need to survive with his subgroups, but can he maken the switch?
right... back on topicLeave a comment:
-
het eerste waar ik aan moest denken waren tentfeesten, waar je allemaal boeren hebt die bier lopen te smijten en de geluidstech continu bezig is om alles om te steken omdat de master allang gestorven is door het bier en hij langzaam zijn subgroepen aan het kwijtraken is omdat die hele mengtafel onder het bier zit xDLeave a comment:
-
nou ik zeg je de functionaliteit is iets anders. Faders die stroef gaan, faders die je net niet zo kunt instellen zoals JIJ het wilt. En na verloop van tijd zijn de spatlappen al weer versleten en sluiten elkaar aan.
kortom niet echt een succes
update
na ff zoeken kom je wel wat mixers tegen die een weather-resistant coating hebben. En ook sealed plastic potentiometersLast edited by dj-wojcik; 06-03-09, 00:46.Leave a comment:
-
Heb heel simpel een stuk dik transparante folie bij me, wordt als (meng?)tafelkleed verkocht bij risico klussen plak ik dat met een stuk tape aan de aansluitzijde op de case van de mengtafel en hang het over de lampen. Kan overal bij en zi wat ik doe maar bier krijgt geen kans.
Vraag me overigens ook af waarom er geen spatwaterdichte mengtafels worden gemaakt, nu zit de gevoelige electronica direct onder de sleuven voor de faders om over de faders zelf maar niet te spreken.
Hoeft ook weer niet zo te zijn dat een mengtafel tot 40 meter diep waterdicht is maar een slim systeem wat zorgt dat direct binnendringend vocht opgevangen en afgevoerd wordt voor het ergens bij kan komen moet toch mogelijk zijn.Leave a comment:
-
Het bier was blijkbaar een goede oplossing:
The moment the mixer dies is about 57 seconds in when the sounds are no longer badly distorted!
;-)
@lex
PS niet allemaal gaan happen, ik weet dat het microfoontje werd overstuurd...Leave a comment:
-
-
-
tijdje terug kwam normaal op een festival waar ik aan het werk was.
om de lichttafel een houten schot met plexiglas erop en voor de opening een dubbelen rij handoekenLeave a comment:
-
het concert is gelijk stil gelegd, ik vraag me af wat er met de biergooier is gebeurt...
de rest van de fans waren vast niet blijLeave a comment:
-
Dat "die dure spullen" in het midden van de zaal staan, lijkt me logisch (bezoekers willen ondanks het voor-mij-persoonlijk-niet-heel-aantrekkelijke-muziekgenre toch nog wel wat kwaliteit in het geluidsbeeld eisen). Bij dit soort concerten mag je dan wel extra maatregelen treffen, want rijkelijk vloeiend vocht is zeker iets waar je in dit soort scenario's rekening mee moet houden. Helaas is hier niets over bekend (op dit punt dan, komen er nog andere bronnen over dit incident?) Moeilijk een mening over te vormen dus...
Wel een goede les voor anderen: bufferzone van dranghekken maken, eventueel een verhoogd podium voor FoH en mocht het echt een gekke tent zijn: zeiltje over je spullen spannen (tsja, ziet er niet uit, maar dat heb je soms liever dan wekelijks je geld in nieuwe tafels zien verdwijnen).Leave a comment:
-
Jaaaa......laten we vooral de verkeerde conclusie trekken.....
Show wordt vernaggeld door zwemles, wel scherp blijven he, tis nog vroeg!Leave a comment:
Leave a comment: