FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronald B
    • Jul 2010
    • 24

Hier is mijn rack

Samson Power Brite 9 ( staat niet op de foto )
    TC electronics D-two
    Sony V77
    Lexicon PCM 92
    2 Klark Technics Square one Dynamic
    Klark technics Square one Graphic

De 2 dynamics gaan worden vervangen maar daarvoor word eerst nog even gespaard.
    Hier komen 2 system 500 van Api Audio voor in de plaats.

Dit rack staat vaak naast een legend 3000.

Tevens heb ik een Gearbag met
    Voice master pro
    Yamaha Rev 500
    Lexicon MPX1
    Domme vragen bestaan niet !!! Alleen domme antwoorden.

Comment

• Breur
      • May 2007
      • 80

Originally posted by Bjornberkvens
      Waarvoor wil je 2 multifx gaan gebruiken?
      Op dit moment gebruik ik van de M3000 vaak 1 kantje op vocals en de andere op snare. Zodra ik er een SPX bij heb, gaat deze op alles van slagwerk en wordt het ongebruikte kantje van de M3000 opgevuld door of blazers, of een delay, of, of, of... Meer een engine om mee te experimenteren dan .

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

@RonaldB: API System 500? Bedoel je niet gewoon de Lunchbox? Die zijn heel gaaf, kan je ontzettend veel modules voor krijgen, bijv. de Neve Portico's...

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Bjornberkvens
          • Aug 2011
          • 15

@ Ronald B
          {
          mooi rack, hiermee kan je me wel blij maken. Als je de dynamics doet vervangen door lunchbox gear, is het een erg mooi rack waarmee je menig technicus blij maakt.
          }

@breur
          {
          Ik gebruik dit rack als extra op wat er op de lokatie al beschikbaar is.
          Is wel handig dat je 2 galmpjes kan gebruiken, maar ik ben niet zo'n tc man.
          Vandaar de lexicon. Zoals jij beschrijft, in dat geval schroef ik deze spullen over in mijn groter rackje daarin zit nog een Yamaha spx990 + bss 402 onderanderen.
          }

Ik ben nog even aan het rond kijken, wat de juiste aanvulling op mijn spullen is. Transient designer 4ch ben ik heel benieuwd naar.

Comment

• Breur
            • May 2007
            • 80

Ik gebruik mijn rack meestal ook als aanvulling op wat op lokatie aanwezig is. Meer om mijn eigen klank te krijgen zeg maar. Als je je daarnaast bedenkt dat ik regelmatig werk met een rack met alleen een m-one en Alesis compressoren, dan weet je waarom mijn rack ook redelijk 'basic' is !

De keuze tussen TC en Lexicon was makkelijk en moeilijk tegelijkertijd. Echter na een hoortest bij Rob (Keenoncoolstuff) bleek de M3000 voor mij voorlopig goed genoeg. Wellicht dat ik over enige tijd toch nog ga kijken voor een PCM maar voorlopig heeft dat heel weinig prioriteit.

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

@ Ronald B: Waarom doe je die Square One's weg? Bevielen ze niet?
              @ Breur: Zo gauw die 404 en TD4 erin zitten mag je dat Ʃcht geen basic rack meer noemen

Groet, Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Ronald B
                • Jul 2010
                • 24

Originally posted by keenoncoolstuff
                @ Ronald B: Waarom doe je die Square One's weg? Bevielen ze niet?
                Ik ken enkele firma's waar ze wel eens minder goed werken. Tevens vindt ik het leuk om een rack mee te hebben waar alleen mooi spul in zit.

En je moet ook altijd nog iets te wensen hebben
                Domme vragen bestaan niet !!! Alleen domme antwoorden.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by Ronald B
                  Tevens vindt ik het leuk om een rack mee te hebben waar alleen mooi spul in zit.
                  Je hebt natuurlijk ook wel een geluidsset waarbij je die kwaliteit ook hoorbaar kunt maken.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

........................
                    Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 18:33.

Comment

• Rieske
                      • Aug 2002
                      • 544

Hierbij mijn effectenrack. Don't worry .... de Behringer DEQ 2496 hangt passief als spectrum analyzer aan een aftak van de Ashly eq. Dit rack wordt sinds de komst van een digitale tafel niet veel meer gebruikt.

Life is what you make it

Comment

• Bjornberkvens
                        • Aug 2011
                        • 15

Ik zie steeds vaker geluidsmensen hun macbook/geluidskaart incl reverb plugin gebruiken.

Gebruiken jullie dit ook al? Zoja welke plugin en ad/da converter?

Comment

• BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

Zo nu en dan gebruik ik de Lexicon Native PCM plugin wel. Met als host Cantabile Lite.
                          Je latency van de kaart moet je gewoon van de predelay aftrekken

Comment

• peterwagner
                            • Oct 2008
                            • 317

Toen m'n MBP nog leefde gebruikte ik Apple Mainstage met een M-Audio Fasttrack Pro. 2x mono in 1x stereo out.

Comment

• w00Dy
                              • May 2006
                              • 257

Hier Reaper + VST...

meestal voor FX die de groep algemeen goed vind en ik moeilijker vind klaar te maken op effectenbak X op locatie Y

het gaat meestal over een Flanger
                              Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• hugovanmeijeren
                                • Oct 2004
                                • 1436

Naar aanleiding van dit topic heb ik even wat geƫxperimenteerd met het programma LiveProfessor (gratis: http://www.ifoundasound.com/?page_id=8) in combinatie met een RME MADIface.

LiveProfessor is een programma waarin je VST-plugins zelfstandig kunt laten draaien en direct aan een input en output kunt koppelen (of aan elkaar, er zijn zeer uitgebreide routing mogelijkheden). Zo kun je bijvoorbeeld live gewoon Waves draaien.
                                Het programma werkt ook met snapshots zodat je snel live verschillende favoriete functies kunt recallen, dat zou ook nog eens via MIDI moeten werken, maar dat heb ik nog niet getest.

Groeten Hugo
                                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...