FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Originally posted by hugovanmeijeren
    Wat betreft de galm, opzich ben ik erg tevreden over de M-One XL, maar heb hem dan ook nog nooit rechtstreeks met een duurdere galm vergeleken. Waar zou jij naar uitkijken dan? Bij TC blijven (M2000, M3000)? Of bijvoorbeeld naar Lexicon gaan (PCM-91)?
    Bij mij heeft de M3000 de PCM81 (beide in mijn rackje) van zijn troon gestoten. Zowel qua kwaliteit van de galm, als ook qua bedieningsgemak en veelzijdigheid (je kunt hem ook als compressor of gate misbruiken).
    Nu nog op sommige plaatsen te krijgen voor onder de 1000 euro. Een paar grote duitse online-winkels hebben hem inmiddels teruggezet naar de €1795,- die hij een paar jaar geleden ook kostte...

Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• flash-a-new-generation
      • Nov 2006
      • 228

Originally posted by qvt
      Allemaal mooie rackjes Maar nu vraag Ik me af of jullie ook een bepaalde aansluitnorm aanhouden? En op welke connectors?

Gezien Ik zelf binnenkort ook nieuwe rackjes ga bouwen en nog zit te twijfelen tussen Ampco norm of een gebalanceerde 12 kanaals variant op Link connectors
      Wij hebben al onze racken bekabeld of zijn daarmee bezig met Harting 72. 24 aders, werkt prima en is niet te duur.. Qua normering hebben wij onze eigen norm omdat ik merk dat bij de meeste bedrijven gewerkt wordt met Harting 108 of LK.

Qua Galm fx vind ik een TC het beste klinken. In onze eigen racken zit een M-one icm met een D-Two en een SPX990 maar ik vind de M2000 of de M3000 prima galmpjes. het bedieningsgemak is vele malen beter dan een PCM90 (vind ik) en ik vind dat er veel ruis uit een PCM komt in vergelijking met de andere galmpjes.
      EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Waveform
        • Dec 2009
        • 321

Compacte (12HE) fx-rack in constructie. Is uitgevoerd op Link150 multikabel. De planning is om achteraan een connector paneel te maken met een Link150 base connector, CEE/16A toevoer, wat shuko/powercon connectors voor andere apparatuur in te pluggen en een Harting 42p connector voor CD/MD rack.

De cd speler zal dus samen met een md in een aparte rack komen die perfect op de FX-rack past. Dan komt er meteen wat plek vrij voor een extra effectenbak,... Mogelijk een TC Helicon Voice doubler.

Van boven naar beneden:
        -Racklight waar nieuwe lampjes in moeten
        -Yamaha SPX900
        -Klark Teknik DN504+ (4x comp)
        -Klark Teknik DN504 (4x comp)
        -Klark Teknik DN514 (4x gate)
        -BSS FDS-960
        -Tascam CDR-5000

PS: Lading zwarte schroefjes is onderweg

Commentaar is altijd welkom, alsook tips.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Je hebt iig geval genoeg kooimoeren in de profielen aan de achterzijde.
          Verder zou ik de achterzijde van mijn apparatuur altijd bereikbaar willen houden zodat je makkelijk iets om kunt steken en er dus geen powerdistributie centrum van maken. Ook al omdat je bij je effecten rack over het algemeen slechts 220V nodig hebt voor het rack zelf en voor de mengtafel die beiden nauwelijks stroom verbruiken.
          Vraag me ook af waarom er twee dikke ventilatoren in zitten....
          Verder een heel net rack.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• BvE
            • Oct 2004
            • 385

Wat vind je van die galm? Niet veel andere keuze zo in dit rack denk ik.

Comment

• Waveform
              • Dec 2009
              • 321

Leuk voor wat standaard room-reverb aan je snare/vocals mee te geven, maar daar houdt het ook echt wel mee op. Nu moet ik wel toegeven dat ik me nog niet helemaal in het toestel heb verdiept kwestie van eigen presets maken,... Maar het ding was best goedkoop en in perfecte staat. Het is ook een toestel dat de meeste mensen wel kennen denk ik.

Voor kleine zaaltjes is het juist voldoende voor mijn toepassingen, maar bij grotere optredens trek je het er idd niet mee. Daarom wil ik er een Voice Doubler bij voor de stemmen wat vetter te maken.

Comment

• Waveform
                • Dec 2009
                • 321

Originally posted by MusicXtra
                Verder zou ik de achterzijde van mijn apparatuur altijd bereikbaar willen houden zodat je makkelijk iets om kunt steken en er dus geen powerdistributie centrum van maken. Ook al omdat je bij je effecten rack over het algemeen slechts 220V nodig hebt voor het rack zelf en voor de mengtafel die beiden nauwelijks stroom verbruiken.
                Vraag me ook af waarom er twee dikke ventilatoren in zitten....
                Verder een heel net rack.
                Achterzijde blijft volledig vrij, er gaan geen kabels over de achterkant lopen. Mogelijk voorzie ik een deurtje. Bij het stapelen van kistjes lopen alle kabels achteraan uiterst links naar beneden.

Ik heb een systeem bedacht om ampracks, fx-rack, cd/md, processor-racks,... zo conform mogelijk te maken. Dit om in de toekomst zo weinig mogelijk xlr's te moeten prikken en zo weinig mogelijk met shuko blokjes te moeten werken. Er is wel degelijk over nagedacht hoor. Moeilijk uit te leggen, maar ik post wel wat foto's als alles eens in orde is.

Ventilatoren draaien op halve snelheid, gewoon voor wat extra koeling. Bij ampracks gaan deze natuurlijk wel op full-speed draaien.

Dat laatste... bedankt

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by Waveform
                  Achterzijde blijft volledig vrij, er gaan geen kabels over de achterkant lopen. Mogelijk voorzie ik een deurtje. Bij het stapelen van kistjes lopen alle kabels achteraan uiterst links naar beneden.

Ik heb een systeem bedacht om ampracks, fx-rack, cd/md, processor-racks,... zo conform mogelijk te maken. Dit om in de toekomst zo weinig mogelijk xlr's te moeten prikken en zo weinig mogelijk met shuko blokjes te moeten werken. Er is wel degelijk over nagedacht hoor. Moeilijk uit te leggen, maar ik post wel wat foto's als alles eens in orde is.

Ventilatoren draaien op halve snelheid, gewoon voor wat extra koeling. Bij ampracks gaan deze natuurlijk wel op full-speed draaien.

Dat laatste... bedankt
                  Ok, super, ik denk ook altijd heel erg door voor ik iets in elkaar knutsel, alles moet bij mij ook altijd zo universeel en praktisch mogelijk zijn met inderdaad zo min mogelijk kabels.
                  De meeste tijd bij het opruimen zit altijd in het kabels oprollen dus daar valt altijd winst te halen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Waveform
                    • Dec 2009
                    • 321

Originally posted by MusicXtra
                    Ok, super, ik denk ook altijd heel erg door voor ik iets in elkaar knutsel, alles moet bij mij ook altijd zo universeel en praktisch mogelijk zijn met inderdaad zo min mogelijk kabels.
                    De meeste tijd bij het opruimen zit altijd in het kabels oprollen dus daar valt altijd winst te halen.
                    Jup. Ik probeer uiteindelijk zoveel mogelijk flightcases te hebben van dezelfde grootte. En zoveel mogelijk de benodigde kabels zo dicht mogelijk bij het toestel ipv alles in 1 kabelkist. Dat bespaart me ook een hoop op en af geloop.

In een flightcase met net dezelfde uiterlijke afmetingen als een 12HE stolp kan ik dan bijvoorbeeld processorkist + harting multi-kabels + stroomkabels + speakerkabels kwijt. Maw; alles wat je nodig hebt om die geluidsset te bekabelen. Dan hoef je enkel 3 even grote kistjes met de geluidsset mee te geven en je hebt alles wat je nodig hebt. Geen losse kabels meesleuren, niet eindeloos zoeken in kabelkisten en veel minder over en weer geloop.

Comment

• BvE
                      • Oct 2004
                      • 385

Heren,

binnenkort komt er van mij ook nog een heel leuk rackje op deze site. Ik ben trotse eigenaar van een Vintage Neve 33609 limiter/compressor. Dus niet de J versie of C versie, maar echt eentje uit begin jaren 80!

Momenteel wordt hij nog gerepareerd maar kan niet wachten er iets moois om te bouwen!
                      Last edited by moderator; 23-03-10, 21:43. Reason: spelregels

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

natuurlijk rokken alle forumleden alles keurig af... maar toch vind ik als huurder van PA bedrijven het een dikke min als er op dingen zoals een EFX-rek grote reclamestickers staan.

Die audix logo's staan straks prominent midden in de zaal terwijl je klant er waarschijnlijk geen korting mee zal krijgen. Bij mij is dat wel een dikke min.
                        lekker belangrijk!

Comment

• Waveform
                          • Dec 2009
                          • 321

Klopt helemaal, heb je 100% gelijk in. Bij de definitieve versie zal je hooguit een bedrijfslogo van mezelf zien

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Sorry, kon het niet laten ontgaan....

Nieuw rackje naast mijn andere rack...

PCM96
                            LXP15/2
                            D-Two

Aan het insert rack wordt nog gewerkt....Ben nog opzoek naar een leuke 1HE 2 weg compressor...heb de SPL Dynmaxx op het oog...
                            Last edited by Olaf Duffhuës; 18-04-10, 21:56.
                            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• djberjo
                              • Aug 2008
                              • 130

Leuk rackje Olaf

Mijn rackje:
                              Boss RE-20 Space echo pedaal
                              Fmr RNLA & RNC bovenop. (moet ik nog inbouwen)
                              Meestal op kleine klussen gaat de RE-20 & RNLA alleen mee. Lekker compact.

In de rockbag
                              Toft EC-1
                              Bss 402
                              Lexicon Pcm-80
                              Yamaha Spx990

Ik heb nu nog 2 HE over, iemand nog leuke suggesties voor apparatuur?
                              Ik gebruik hem vooral voor bands en theater.

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

Sjijk!

Komen we elkaar dit jaar nog tegen?
                                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...