Takken jullie de spanning voor de mengtafel ook af van de Furman (of iets dergelijks?)
Mijn rack is nu opgebouwd met 2 keer 220V stopcontacten aan de achterkant, rechtstreeks doorgelust met de ingang.
FX & EQ rack
Collapse
X
-
Dat was ook het idee dat de TS ondertussen had... Of je dan LK, Akkerman of Harting (of Socapex) gebruikt maakt niet zoveel uit, ieder zn eigen ding.
DaanLeave a comment:
-
of, je legt hartig tussen je fx rack en je mengtafel en maakt spinners in je mengtafel en in je fx rackje waardoor je alleen een harting kabel hoeft aan te sluiten!
heb je een grotere afstand nodig? dan pak je een langere harting kabel!
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Ze zijn alleen wel aanzienlijk duurder dan de standaard LK's, en voor Harting (waar ik voor geluid overigens geen fan van ben) is dit niet van toepassing.
DaanLeave a comment:
-
Het glas is half leeg.....?
Ligt eraan welke nadelen...:
- Je kunt de kabel in ieder geval nooit meer verkeer om neer leggen.
- Je kunt een haspel neer zetten daar waar je wilt (FOH of MON)
- Je kunt makkelijk verlengen.
En de standaard bijgeleverde beschermkap kan een oplossing bieden voor de discussie over beschadigen/vervuilen van pinnen/bussenLeave a comment:
-
Gewoon deze aan beide kanten: dan heb je male, en female op ieder plek..., kost wel wat, maar dan heb je ook wat..
Leave a comment:
-
@ Musicxtra
Volledig mee akkoord, dit is de reden waarom mijn multikabel richtingpodium is uitgerust met een vast stageblok.
Met de 5 meter kabel richting fx zal het wel meevallen.
Ik heb ooit voor het M-F verhaal gekozen omdat ik deze kon verlengen. In de praktijk heb ik dit nog nooit nodig gehad (kabels worden gebruikt van stageblok naar monitortafel, en zijn ook 5 m lang)Leave a comment:
-
Male female of vice versa heeft als grootste nadeel dat je de kabel verkeerd om kunt leggen, bij een FX rack nog niet zo heel erg maar bij 50 meter multi minder leuk.
Leave a comment:
-
Mac,
Interessant stukje tekst.
Mijn vraag ging eigenlijk over de kabel tussen zaaltafel en fx rack; fantoom is hier niet van toepassing. Signaal richting is ook geen richtlijn aangezien het send-return is.Leave a comment:
-
4 opties voor de kabel , gezien van stageblok - zaaltafel
Male-Female - ivm 48V vanuit de zaaltafel niet altijd even lekker, dezelfde discussie loopt overigens over de XLR
Male Male - zou ik voor gekozen hebben - die kun je omdraaien en heeft de phantoom tenminste aanraakveilig bij de tafels
Female Female - is wat de meesten zouden kiezen omdat de pennetjes dan beter beschermd zouden zij
Female - Male - dezelfde volgorde als onze XLR-kabels, phantoom bij de tafels aanraakveilig, en daarom misschien wel bijna standaard in Nederland.Last edited by Gast1401081; 12-08-13, 06:46.Leave a comment:
-
Als je bij je LK's altijd netjes beschermkappen gebruikt (die je met een staalkabeltje aan de connector vastzet) kan er volgens mij nooit vuil in de connector komen/pennen beschadigd raken terwijl de kabel niet aangesloten is. Zodoende kan je gewoon het systeem uitkiezen dat voor jou het makkelijkste werkt. Beschermkappen zijn er uiteraard ook voor chassisdelen.

DaanLeave a comment:
-
Het idee achter het plaatsen van female multiconnectoren aan kabels is dat de female connector minder gevoelig is voor beschadigingen aan de contactpinnen als de connector op de grond valt aangezien de pinnen beschermt in het huis/shell zitten.
Indien een male connector met de contactpinnen op bv een bolhoek van een flightcase valt, is er een grote kans dat er 1 of meer pinnen verbogen raken.
Zelf ben ik meer van female chassisdelen... met als reden dat indien je female multiconnectoren aan de kabel hebt, er een kans is dat er vuil in de contactpinnen komt.
bv van Whirlwind de W1 en W2 connectoren zijn er alleen Female kabeldelen beschikbaar.., en er zit altijd een beschermkap bij geleverd.Leave a comment:
-
Ik heb dit met LK 85 en heb op het rack een male connector
en bij de tafel een female connector.
Er was daar ooit een logica voor........
grtz
NesLeave a comment:

Leave a comment: