FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by shure-fan
    ik zou zoizo dat behringer racklampje eruit halen en vervangen voor een powerbrite
    Lekker nuttige investering.. Enige apparaat in het rack waar het audio-signaal NIET doorheen gaat is van Behringer. Lekker boeiend? En mocht die naam een groot probleem zijn bovenin het rack is een mooie sticker er zo overheen geplakt.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Originally posted by Whitefarmer
      Welke FX heeft de voorkeur? MPX550 of SRV2000
      Welke insert heeft voorkeur DBX 1074 of extra SPL TD2

Wat zouden jullie nog wijzigen?
      Ik zou gaan voor een TD4, die's namelijk ook leuk voor toms. Gates heb je eigenlijk al voldoende.
      Qua FX zou ik er een PCM bijhangen, of een SPX990 of 2000. Dit om een beetje van de "TC-sound" af te komen. Ze klinken zeker niet verkeerd, maar soms heb je gewoon een wat vadsiger galm nodig, en de TC's zijn dan te netjes.

Groet, Rob.

Stuur me anders even een mail, misschien heb ik nog wat voor je.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Die Behringer is juist koel, als je de powerconditioner ervan niet vertrouwt kan je ook gewoon een blokje erin doen. Zo'n Furman doet niet veel meer.

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by bve
          [...][...]
          vette shit !!
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Originally posted by keenoncoolstuff
            Ik zou gaan voor een TD4, die's namelijk ook leuk voor toms. Gates heb je eigenlijk al voldoende.
            Qua FX zou ik er een PCM bijhangen, of een SPX990 of 2000. Dit om een beetje van de "TC-sound" af te komen. Ze klinken zeker niet verkeerd, maar soms heb je gewoon een wat vadsiger galm nodig, en de TC's zijn dan te netjes.

Groet, Rob.
            Het wordt dan een 2e TD2, (die heb ik in een ander rackje nog)

Qua FX snap ik wat je bedoeld, helaas is het budget op dit moment minimaal, en ik moet echt nog 4 kantjes compressie erbij hebben!

Misschien dat ik eerst een dpr 404 huur, dan kan ik nog even 'sparen'....

Die roland en mpx heb ik ook nog liggen, welke zou je voorkeur hebben?(in dit rackje als je gasttechnieker was?)
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Originally posted by Whitefarmer
              Die roland en mpx heb ik ook nog liggen, welke zou je voorkeur hebben?(in dit rackje als je gasttechnieker was?)
              Ik denk dat ik voor de lekker analoge SRV2000 zou gaan. De M-one XL is van dezelfde categorie als de MPX-550, waarbij de M1 stukken flexibeler is qua routing en je hem echt dual-engine kan gebruiken. Dit in tegenstelling tot de MPX, die alleen vaste combi's kan laden. Daar schiet je dus in dit geval niet heel erg veel mee op.

Groet, Rob.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

OK, thnx.

Nog anderen die andere ideen zijn toebedeeld?

alvast bedankt
                groet John
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

De M-one XL is van dezelfde categorie als de MPX-550, waarbij de M1 stukken flexibeler is qua routing en je hem echt dual-engine kan gebruiken. Dit in tegenstelling tot de MPX, die alleen vaste combi's kan laden
                  Als ik me goed herinner kun je een MPX wel als full-dual-engine gebruiken...Alleen werkt dat heel omslachtig waarbij je de handleiding nodig hebt...

Ik wil binnenkort ff de Apex gate en compressor proberen...een 8 voudig apparaat in 1 HE!

En ja, ARX maak ook leuke spullen...

En dat rackje met die Neve, erg leuk...
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

Originally posted by Olaf Duffhuës
                    Als ik me goed herinner kun je een MPX wel als full-dual-engine gebruiken...Alleen werkt dat heel omslachtig waarbij je de handleiding nodig hebt...
                    Ik heb er een tijd lang één in mijn eerste rackje gehad, en ik weet zeker van niet. Er zijn wel verschillende combinaties, maar je kunt dus niet in één engine een gated reverb laden, en in de andere een pitch shifter.
                    Daarom heb ik hem toen eruit gemikt en vervangen door een M1.

Uit de handleiding:
                    Dual effects that combine Delay with Reverb, or
                    either Delay or Reverb with Chorus, Flange, or Pitch
                    Groet, Rob.

PS: het schijnt dat er bij de MPX-550 een test-CD hoort te zitten met allemaal losse onderdelen van een drumkit, vocals enz. op aparte tracks. Is er iemand die die CD heeft, en die hem voor me zou kunnen branje en sjnirke?

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Originally posted by keenoncoolstuff
                      PS: het schijnt dat er bij de MPX-550 een test-CD hoort te zitten met allemaal losse onderdelen van een drumkit, vocals enz. op aparte tracks. Is er iemand die die CD heeft, en die hem voor me zou kunnen branje en sjnirke?
                      Krijg nou tie..en, nooit geweten dat er 'tracks' op stonden. (En dat ik hem meteen wist te vinden)

Ben hem aan het branden, stuur me even een mailtje met je adresinfo.(zie profiel)

groeten John

ps. de tracks krijg ik nog niet afgespeeld, dus nog even 'pielen'.

er staat ook ergens de tracks van de mic-shoot online, ik weet zo even niet waar precies.
                      Last edited by Whitefarmer; 21-05-10, 10:49.
                      Groeten John

Comment

• djberjo
                        • Aug 2008
                        • 130

Originally posted by Olaf Duffhuës
                        Ik wil binnenkort ff de Apex gate en compressor proberen...een 8 voudig apparaat in 1 HE!
                        Ik zou het bij proberen houden voor het geld niet verkeerd, doe mij toch maar een Dbx166 compressor.

Comment

• Waveform
                          • Dec 2009
                          • 321

Originally posted by djberjo
                          Ik zou het bij proberen houden voor het geld niet verkeerd, doe mij toch maar een Dbx166 compressor.
                          Oh??

Valt die Apex dan zo hard tegen dat je een Dbx prefereert? Ik neem aan dat je de xl versie bedoelt? Hoe heb je de Apex getest en wat waren exact de gebreken?

Wat zou jij uberhaupt aanraden als gates?

Comment

• BvE
                            • Oct 2004
                            • 385

Originally posted by jans
                            Alleen jammer van die vieze bruine kleur
                            Inderdaad Thomann kistje. Die kleur was ik mij ook niet bewust, beetje vies ja. Maarja, geeft een beetje vintage feel, past mooi bij wat erin zit

Overigens, die APEX EQ had bij mij ook iets van uitvallende kanten, weet niet waar ik het probleem moet zoeken.

Mijn Mackie heeft last van kabelbreuk intern in de platte ribbon kabels, krijg er geen opgestuurd van Mackie zelf, iemand een idee waar ik die los kan halen? Zijn naar mijn weten gewoon van die standaard type die wel vaker in apparatuur wordt gebruikt.

Ook de limiters van de 166 XL zijn waardeloos en pieken helemaal niet af waar je de threshold zet. 7 dB erover heen is makkelijk mogelijk. De audio is dan ook compleet vervormd en niks meer van het origineel signaal te herkennen bij wijze van. Lijkt me allemaal niet lekker.

Al met al dus wel wat probleempjes met mn spullen. Baal ik wel van, want bij mij lijkt het altijd alsof juist IK de fabrieks productiefouten krijg.

Comment

• jans
                              • Feb 2003
                              • 869

Originally posted by BvE
                              Inderdaad Thomann kistje. Die kleur was ik mij ook niet bewust, beetje vies ja. Maarja, geeft een beetje vintage feel, past mooi bij wat erin zit
                              Beetje off-topic maar kan het niet laten.
                              Overigens wel jammer van deze kleur want de kwaliteit is dik in orde. De kleur is voor mij wel reden ze niet meer te bestellen.
                              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• BvE
                                • Oct 2004
                                • 385

Begrijp dat wel een beetje ja. Het bruin vloekt echt met normaal zwart zoals in het bindplaatje.

Comment

Working...