FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

je zeurt wel :P

Maar had een optie kunnen zijn.
    Heb zelf nooit last van de kabels.
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Stage-Q
      je zeurt wel :P

Maar had een optie kunnen zijn.
      Heb zelf nooit last van de kabels.
      Weet ik, maar door mijn eigen gezeur heb ik mijn eigen spullen nu wel super efficiƫnt voor elkaar, en dat maakt het draaglijk voor mezelf
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Laat ik mijn rackje ook eens tonen.
        De Motu wordt in de toekomst gewisseld voor een tweede DSP224.
        De motu komt dan met een tweede AD converter in een apart rackje.

Rack samen met tafel.

Last edited by jans; 24-08-09, 21:40.
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Nette handzame rackjes maar waarom je DSP en draadloze mics bij de FOH tafel en niet bij het podium?

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Waarom een analoge EQ als die van de LS9 prima in orde is? En vind je de FX ook niet OK? Zo verwaarloos je een beetje het concept van een compacte alles in 1 tafel zonder outboard rack.
            d&b Audiotechnik

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

Music Extra,

Ik wil graag direct controle over mijn systeem. In de ideale situatie zou er eentje in mijn amp rack zitten en een als systeemcontroller maar zover is het nog niet.
              Voor de ontvangers geldt eigenlijk hetzelfde, heb er wel eens over gedacht om ze naast het podium te plaatsen maar ik mag graag zien wat er aan signaal, zowel AF als RF, binnenkomt.

Music Support,

De DN360 had ik al en nu heb ik het hele interne rack beschikbaar voor monitors, inserts noem maar op. Ook een beetje vertrouwd gevoel denk ik. Tevens heb ik nu een standaard drive-rack voor mijn analoge en digitale tafel.
              Wat de M2K betreft, vindt ik echt mooier dan de reverbs van de LS-9.
              Om niet teveel losse racks mee te hoeven slepen heb ik hem in dit rack gebouwd.

Er zijn overigens ook producties waarbij ik allen de LS-9 meeneem.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by jans
                Music Extra,

Ik wil graag direct controle over mijn systeem. In de ideale situatie zou er eentje in mijn amp rack zitten en een als systeemcontroller maar zover is het nog niet.
                Voor de ontvangers geldt eigenlijk hetzelfde, heb er wel eens over gedacht om ze naast het podium te plaatsen maar ik mag graag zien wat er aan signaal, zowel AF als RF, binnenkomt.

Er zijn overigens ook producties waarbij ik allen de LS-9 meeneem.
                Wanneer het nodig is iets te veranderen aan mijn DSP is dat altijd voor aanvang en doe ik dat draadloos met een laptopje.
                En ontvangers blijven wel werken hoor, je hebt minder kans op problemen als je de ontvangers zo dicht mogelijk bij de microfoons plaatst.
                Heeft de LX 9 geen ingebouwde EQ's voor de monitoren?
                Zelf vind ik het een enorm voordeel dat de mengtafel, eventueel dus met een minilaptopje, het enige is waarmee ik in de zaal sta.

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Originally posted by MusicXtra
                  Wanneer het nodig is iets te veranderen aan mijn DSP is dat altijd voor aanvang en doe ik dat draadloos met een laptopje.
                  .
                  Omdat de subs niet apart via de DSP aangestuurd kunnen worden door middel van een derde input wil ik de controle hierover graag bij de hand hebben.

En ontvangers blijven wel werken hoor, je hebt minder kans op problemen als je de ontvangers zo dicht mogelijk bij de microfoons plaatst.
                  .
                  Ik heb wat betreft het ontvangst met afstanden zoals op de foto nooit problemen. Het gaat mij voornamelijk om het AF signaal. Mocht er iets aan de hand zijn, omdat bijvoorbeeld de muteknop is bediend, dan kan ik direct zien wat het probleem is.

Heeft de LX 9 geen ingebouwde EQ's voor de monitoren?
                  Ja zeker wel, dit bedoelde ik met het interne rack van de LS-9. Tevens hebben de omni uitgangen een 4 voudige parametrische EQ.

Even OFF-Topic
                  Zelf vind ik het een enorm voordeel dat de mengtafel, eventueel dus met een minilaptopje, het enige is waarmee ik in de zaal sta.
                  Hoe bevalt dit overigens met een mini laptop. Heb laatst naar een 10" gekeken maar dit leek me erg klein.
                  Lijkt me vooral handig met een tabletPC.
                  Last edited by jans; 25-08-09, 21:24.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by jans
                    Omdat de subs niet apart via de DSP aangestuurd kunnen worden door middel van een derde input wil ik de controle hierover graag bij de hand hebben.

Hoe bevalt dit overigens met een mini laptop. Heb laatst naar een 10" gekeken maar dit leek me erg klein.
                    Lijkt me vooral handig met een tabletPC.
                    Zolang je de subs niet apart aanstuurt kun je eenvoudig bijregelen met je EQ, je zou ook kunnen overwegen om het sub vanuit je processor bij het podium weer via je mengtafel te laten lopen.
                    Scheelt je drie kanalen van je multi, kost je ƩƩn kanaal op je tafel maar bijregelen is wel erg eenvoudig.
                    Overigens stuur ik mijn sub wel apart aan en dat werkt wel errrug makkelijk en de mix wordt er veel rustiger door.

Die minilaptop werkt goed als het gaat om de processor bijregelen en metingen met smaart te doen. Om de mengtafel remote te kunnen bedienen is niet te doen, daar gebruik ik een 17" laptop voor.
                    Probleem is dat je bij die 10" moet scrollen om de hele tafel te overzien en dat is niet echt handig.
                    Met die 17" laptop wil ik binnenkort proberen om op het podium de monitormix mee te doen, scheelt me de aanschaf van een 2e M400.

Comment

• w00Dy
                      • May 2006
                      • 257

blijft een leuk "gear-kijken" topic dit,

Ik ben momenteel mijn rackjes onder handen aan't nemen, het eerste wat eruit vliegt zijn die verrekte Tascam CD 150's. Die spullen zuigen meer stof dan een Nilfisk en een gebrand schijfje afspelen? How maar!
                      Er komt gewoon een Denon DN 4500 in de plaats, zeker zo betrouwbaar!
                      Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Zo, de laatste tijd mijn FX rack eens heftig ge-upgrade dus bij deze:

Equipment:

-Racklight (nogal obvious...)
                        -XTA DP200 digitale parametrische EQ
                        -TC M-One XL galm
                        -XTA C2 (digitale!) compressor, heel tof ding...
                        -Drawmer DL441 quad compressor
                        -Drawmer LX20 compressor/gate
                        -Drawmer DS201 gate
                        -Drawmer DS201 gate

Helaas is ƩƩn rackoortje van mijn TC gescheurd, dus daar moet ik even iets nieuws op maken. Vandaar dat die maar aan ƩƩn kant vast zit...

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• qvt
                          • Oct 2009
                          • 721

Allemaal mooie rackjes Maar nu vraag Ik me af of jullie ook een bepaalde aansluitnorm aanhouden? En op welke connectors?

Gezien Ik zelf binnenkort ook nieuwe rackjes ga bouwen en nog zit te twijfelen tussen Ampco norm of een gebalanceerde 12 kanaals variant op Link connectors
                          There is no substitute for imagination

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

Originally posted by hugovanmeijeren
                            [...]
                            Heb jij die DP-200's gescoord die op marktplaats stonden?
                            Was ik ook over aan het denken... super handig als monitor-EQ met laptop remote voor theatertourtjes en zo... maar ik heb besloten toch andere prioriteiten te stellen ... werken die dingen goed?

Mooi rackje verder. Jammer dat je galm nog niet helemaal meekomt met de rest... maar dat zal vast de volgende stap zijn, niet?

Veel plezier ermee !
                            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Hoi Berolios,

nee ik werk al een paar jaar met de DP-200's. Ik vind het zelf erg fijne apparaten. Heel handig bijvoorbeeld als EQ op een setje druppels, je kunt de filterbanden extreem smal maken (Q van 124 maximaal, zo uit mijn hoofd) dus uitfluiten is een fluitje van een cent.
                              Ook als zaal EQ werkt het (uiteraard in combinatie met een laptop met AudioCore) snel en goed.

Wat betreft de galm, opzich ben ik erg tevreden over de M-One XL, maar heb hem dan ook nog nooit rechtstreeks met een duurdere galm vergeleken. Waar zou jij naar uitkijken dan? Bij TC blijven (M2000, M3000)? Of bijvoorbeeld naar Lexicon gaan (PCM-91)?

Groeten Hugo

Comment

• hugovanmeijeren
                                • Oct 2004
                                • 1436

Originally posted by qvt
                                Allemaal mooie rackjes Maar nu vraag Ik me af of jullie ook een bepaalde aansluitnorm aanhouden? En op welke connectors?

Gezien Ik zelf binnenkort ook nieuwe rackjes ga bouwen en nog zit te twijfelen tussen Ampco norm of een gebalanceerde 12 kanaals variant op Link connectors
                                Mijn oude rackje zat op een 37 polige Socapex. Aangezien dat nu niet meer past zat ik te denken richting Harting 72 polig.

Groeten Hugo

Comment

Working...