Bose 802
Collapse
X
-
Bose is gewoon goed voor de huiskamer of klein cafe en daar houdt het mee op !
Garantie van Bose is ook slecht vindt ik uit eigen ervaring ( met hun waterdicht en watrebestendig gezeur .................
De speakerkast is NIET waterdicht ( er zitten 2 baspoorten in ) plus waterbestendig zijn ze ook niet. Heb ze vaak buiten gebruikt maar bij een regenbui moest ik ze ook vaak leeggieten !!!!Vaak waterschade gehad die niet vergoed werd door bose terwijl ze in die tijd juist adverteerde met deze garantie ( in de hal daar stond in de vijver een bose kast onderwater te spelen met de tekst er4bij dat Bose waterbestendig is ............. )
Geluid is op zich OK maar niet op hoge volumens ! fullrange niet tenminste wel in kobinatie van de controller en met de subs eronder.
Heb zelf 4 bassen gehad met 8 toppen en klonk op zich niet verkeerd totdat ik stukken kreeg en Almere geen garantie kon op dat moment toen maar met tegenzin in de bassen RCF gestoken waardoor de subs geen 10X maar 1000X beter klonken ( speakers waren stukken goedkoper dan de originele speaker ) in de toppen Beyma gedaan en set is een heel stuk vooruit gegaan ! ( wel met wat aanpassingen ) Maar goed set is nu weg !
En als Bose zo goed zou zijn zoals wordt beweert waarom hangt er bij de meeste concerten en grote discotheken geen Bose ???
Het is goed voor HIFI in de huiskamer of klein cafe waar geen hoge eisen zijn op hoog volume !
Dan ga je kijken bij de Bose LT series en die kosten me een *** vermogen!Comment
-
Die komen er zeker wel uit!! Ze hebben een frequentiebereik vanaf 50 hz.
Die bas maken ze helemaal zelf hoor! En over die sub, een 302 sub kan je zeer goed verstoppen, het zou natuurlijk kunnen dat die daar staat!!
In heel de Efteling hebben ze erg veel 802 en 402 hangen, ook de 402 heeft een ongelofelijke bas, de 802 nog meer!
Comment
-
Hou toch op joh, de curve wel eens gezien die de processor ervan maakt?
Een smile tot ver boven je oren.
Gevolg is dat de belastbaarheid sterk terugloopt simpel omdat de kleine speakertjes niet zoveel lucht kunnen verplaatsen.
De 802 is een prima kastje voor bepaalde toepassingen maar ga nu niet beweren dat je zonder subs een lekker drukkend laag kunt krijgen met een behoorlijke geluidsdruk.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Niet dat ze met die bas hard gaan, ga ervan uit dat je die bas krijgt tot de 100 watt, met de bass knop helemaal naar rechts, ik was een paar uur geleden in de Efteling (hoe vaak heb ik dat woord nou al wel niet gebruiktHou toch op joh, de curve wel eens gezien die de processor ervan maakt?
Een smile tot ver boven je oren.
Gevolg is dat de belastbaarheid sterk terugloopt simpel omdat de kleine speakertjes niet zoveel lucht kunnen verplaatsen.
De 802 is een prima kastje voor bepaalde toepassingen maar ga nu niet beweren dat je zonder subs een lekker drukkend laag kunt krijgen met een behoorlijke geluidsdruk.
), in het 'spookslot' hebben ze zes oude Bose 802 hangen, zonder sub. Heel het ventilatierooster stond ervan te trillen, echt wat een bas!!
Comment
-
Je hebt inderdaad gelijk over de waterdichtheid, want die is er gewoon niet!!Bose is gewoon goed voor de huiskamer of klein cafe en daar houdt het mee op !
Garantie van Bose is ook slecht vindt ik uit eigen ervaring ( met hun waterdicht en watrebestendig gezeur .................
De speakerkast is NIET waterdicht ( er zitten 2 baspoorten in ) plus waterbestendig zijn ze ook niet. Heb ze vaak buiten gebruikt maar bij een regenbui moest ik ze ook vaak leeggieten !!!!Vaak waterschade gehad die niet vergoed werd door bose terwijl ze in die tijd juist adverteerde met deze garantie ( in de hal daar stond in de vijver een bose kast onderwater te spelen met de tekst er4bij dat Bose waterbestendig is ............. )
Geluid is op zich OK maar niet op hoge volumens ! fullrange niet tenminste wel in kobinatie van de controller en met de subs eronder.
Heb zelf 4 bassen gehad met 8 toppen en klonk op zich niet verkeerd totdat ik stukken kreeg en Almere geen garantie kon op dat moment toen maar met tegenzin in de bassen RCF gestoken waardoor de subs geen 10X maar 1000X beter klonken ( speakers waren stukken goedkoper dan de originele speaker ) in de toppen Beyma gedaan en set is een heel stuk vooruit gegaan ! ( wel met wat aanpassingen ) Maar goed set is nu weg !
En als Bose zo goed zou zijn zoals wordt beweert waarom hangt er bij de meeste concerten en grote discotheken geen Bose ???
Het is goed voor HIFI in de huiskamer of klein cafe waar geen hoge eisen zijn op hoog volume !
De 402 een stuk meer.
Ik zag gisteren in de Efteling het personeel vier Bose 802 III leeg staan gooien, het was er gewoon in geregend.Comment
-
Comment
-
Ik meen toch echt dat ze vroeger vanaf de 60hz gingen, als dat niet is hebben ze daar een sub verstopt.Comment
-
Toch even dit topic weer een kick geven. WIj zitten er aan te denken om een aantal van deze kasten te kopen. (even de reactie van Bose afwachten mbt het vinden van een dealer).
We zaten eerst te denken om ze tweedehands te kopen, maar heb begrepen dat eerdere gebruikers de speakers behoorlijk verpest kunnen hebben. We willen de speakers gebruiken bij demonstraties en presentaties en dan vooral buiten. Vooral spraak dus met een enkel keer een cdtje. Is de 802 daar nu de beste keuze voor? En is die derde versie nu wel of niet 100% waterdicht?Comment
-
Dank je wel voor je reactie. VAnwege dat recone verhaal zittn wij ook te denken om ze nieuw te kopen.
Ik heb laatst een keertje gehoord wat dat Sound Project doet en ik weet niet of hier veel processing bij nodig is om er goed geluid uit te krijgen, maar ik was er niet echt ondersteboven van, sterker nog ik vond de verhoudingen een beetje missen. Het ging hier wel om een bandsetje en niet om een omroepsetje.
Moet wel eerlijk toegeven, ik had het nog nooit eerder ergens gezien of gehoord, ook wel toevallig dat je juist dit merk nu naar voren haalt. HEt zal in ieder geval niet mijn eerste keus zijn.Comment
-
Voor het geld wat je aan Bose uitgeeft zijn er denk ik heel veel alternatieven te koop, die breder inzetbaar zijn, en in mijn ogen beter klinken.
Denk bijvoorbeeld aan EV ZX3 (of ZX1 zelfs). Als het echt goedkoop moet Dap K112.
er zijn echt talloze mogelijkheden !!Comment
-
DAP zal het niet worden. Al is het alleen maar om het feit dat er DAP op staat.
Zijn die kastjes van EV waterdicht, er staat niets over geschreven.
De ZX3 is te groot, 12inch voor spraak is niet echt nodig. Die ZX1 is op zich wel netjes, op de site helaas geen foto en met 250 euro wel echt heel goedkoop.Comment
-
@Podiumverhuur:
Een Bose 802 heeft twee poorten en is in die zin dus niet "waterdicht" maar kan probleemloos, ook permanent, buiten in weer en wind gebruikt worden. Ik heb op dit forum als eens eerder over mijn ervatingen met 802's geschreven dus even zoeken. Öf een 802 de beste keuze is is natuurlijk subjectief.
groet,
KasperComment

Comment