Bose 802

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

Originally posted by Olaf Duffhuës
    En ja, de kasten zijn niet mooi...Vind opzich de techniek wel mooi...Compact, lichtgewicht en over het algemeen genoeg geluid...Maar dan raad ik de Bose 1800IV af....
    ..
    Waarom raad je de 1800IV af?
    Bart

Comment

• Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

Ik ga niets tegenspreken, en kan het best vinden erin... Die discotheek, zou prima kunnen, het zal ook geen grote hal o.i.d. geweest zijn waardoor de gevoeligheid wat minder belangrijk is? Tsjah, dan gast het idd hard door.. Dat karnavalskoor idem..

Voor het geld zijn vast systemen te vinden die én evengoed/beter klinken maar wel goedkoper zijn. Die garantie is leuk, maar of het écht nodig is weet ik niet.. Ken meerdere systemen die die garantie niet geven en toch doorbeuken zonder kapot te gaan. Ligt ook een beetje aan het gebruik, en ik ga ervanuit dat een systeem niet zomaar kapot gaat.. En een kapot drivertje kost je in dat geval ook de kop niet.

Het ligt gewoon aan de locatie en het gebruik ervan.. Ik stamp hem niet in de grond, het klinkt lekker en leuk voor de wat kleinere discotheken (of je moet idd al de hele zaal vol gaan hangen, JA, dan lukt het ook met Dap AX10s die alleen STUKKEN goedkoper zijn!) en spraakgebeuren.
      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Te licht van vermogen...

Die garantie is leuk, maar of het écht nodig is weet ik niet..
        Klopt, geeft alleen vaak een beter gevoel...vind ik in ieder geval...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Barthezz80
          • Aug 2004
          • 365

Originally posted by Olaf Duffhuës
          Citaat:

Te licht van vermogen...
          Ik heb toevallig nog onlangs een topic geopend met de vraag of iemand mij aan de specs van de 1800 (4 serie) van Bose kon helpen, maar daar heeft tot op heden nog niemand op gereageerd..

Maar blijkbaar weet jij dus wel het vermogen van deze versterker, want je vind hem te licht?

Ik heb laatst iemand gesproken, die wist mij te vertellen dat de '1800 serie 4' 2 x 450 watt op 8 ohm is..
          Als dit zo is vind ik dit voor 802tjes (240 watt) mee aan te sturen niet te licht, maar meer dan voldoende

Wat ik ook begrepen heb (waardoor de 1800 versterker meer geschikt is om 802's aan te sturen dan een gemiddelde amp met zwaarder vermogen)
          is dat hij productgerelateerd is aan de 802..
          ik wil zeggen dat hij uitblinkt in bepaalde frequenties die overeenkomen met die van de controller, waardoor bij een andere (mogelijk zelfs zwaardere amp) de kleine speakertjes eerder stuk kunnen spelen, door eerder clippen van de amp, ivm dat de controller bepaalde frequenties afzwakt en de versterker dus eerder op zn max staat te draaien om het geluid op hetzelfde niveau te krijgen als bij een 'rechte' speaker..

but correct me if I'm wrong..
          Bart

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Bose is gewoon goed voor de huiskamer of klein cafe en daar houdt het mee op !

Garantie van Bose is ook slecht vindt ik uit eigen ervaring ( met hun waterdicht en watrebestendig gezeur .................

De speakerkast is NIET waterdicht ( er zitten 2 baspoorten in ) plus waterbestendig zijn ze ook niet. Heb ze vaak buiten gebruikt maar bij een regenbui moest ik ze ook vaak leeggieten !!!!Vaak waterschade gehad die niet vergoed werd door bose terwijl ze in die tijd juist adverteerde met deze garantie ( in de hal daar stond in de vijver een bose kast onderwater te spelen met de tekst er4bij dat Bose waterbestendig is ............. )

Geluid is op zich OK maar niet op hoge volumens ! fullrange niet tenminste wel in kobinatie van de controller en met de subs eronder.

Heb zelf 4 bassen gehad met 8 toppen en klonk op zich niet verkeerd totdat ik stukken kreeg en Almere geen garantie kon op dat moment toen maar met tegenzin in de bassen RCF gestoken waardoor de subs geen 10X maar 1000X beter klonken ( speakers waren stukken goedkoper dan de originele speaker ) in de toppen Beyma gedaan en set is een heel stuk vooruit gegaan ! ( wel met wat aanpassingen ) Maar goed set is nu weg !

En als Bose zo goed zou zijn zoals wordt beweert waarom hangt er bij de meeste concerten en grote discotheken geen Bose ???

Het is goed voor HIFI in de huiskamer of klein cafe waar geen hoge eisen zijn op hoog volume !

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5949

Originally posted by mephisto
              Bose is gewoon goed voor de huiskamer of klein cafe en daar houdt het mee op !

....blablabla...
              Het is goed voor HIFI in de huiskamer of klein cafe waar geen hoge eisen zijn op hoog volume !
              BOSE...is dat niet wat in stadion Nieuw Galgewaard hangt en waar TNN's cucaracha zo onwijs lekker uit komt beuken?....

zalig zijn de onwetenden....
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by moderator
                BOSE...is dat niet wat in stadion Nieuw Galgewaard hangt en waar TNN's cucaracha zo onwijs lekker uit komt beuken?....

zalig zijn de onwetenden....
                Als je over zn nek gaan bedoelt met beuken dan zal dat heel goed kunnen.
                Ook hier in twente (2x) gaat het perfect door de vervormingsgrens heen .

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5949

Mac, hiervoor hing de Galgewaard vol met AD, was ik ook erg over te spreken voor stadiongeluid.
                  Bose heeft het nieuwe stadion mogen doen, ik weet wanneer iets over zn nek gaat...dit gaat niet over zn nek en ja, gaat netjes aan.

Ligt momenteel wel ff gevoelig hoor....over twente beginnen en een link met Utreg leggen

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

volgens mij worden de modjes door Bose betaald voor hun zegje .............

Ze zijn de enige die positief zijn over bose !

Bose is niet slecht zeker goed in de huiskamer of klein cafe maar je betaald gewoon teveel voor wat je krijgt !

plus hebben ze een service van niets !

Als het zo goed is waarom wordthet dan niet gebruikt in de discotheken en op liveconcerten ?

Zijn mensen die de realiteit zeggen onwetend ??

Draaien ze in dat stadion popconcerten daar over die Bose ??

Wordt alleen gebruikt voor afroep en achtergrond muziek

Kun je beter voor dat geld vol hangen met DAP kastjes heb je voor hetzelfde geld meer herrie en veel meer boxen en mss klinkt het dan nog beter ook ! in iedergeval wel wat meer spreiding ! ( vanwege de meerdere boxen )

Comment

• mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

meer dan een omroep en achtergrond installatie heb je in een stadion ook niet nodig. Als ze en concert willen organiseren brengt de organisator toch wel een line-array mee. Daar hoef het stadion bestuur niet in te investeren.

Bovendien blijft ik erbij dat geen enkele speaker multi inzetbaar is. Bose kiest voor een bepaald type speaker die heel goed is voor kleine afstanden en spraak. Ze kiezen niet voor grote vermogens in 1 kist

Comment

• Barthezz80
                        • Aug 2004
                        • 365

ik ben nogsteeds benieuwd naar een reactie van Olaf Duffhuës op mijn laatste post..
                        Bart

Comment

• Gitarist 62
                          • May 2006
                          • 278

Ik heb nog steeds 2 van die 802's liggen in combi met een 302 baskast. Ervaring is dat je beste resultaat krijgt als je de 802's en de 302 ieder met een eigen amp aanstuurt. De controller heeft daarvoor ook de mogelijkheden: je kunt kietzen uit 802 -full range 302-802 met een passieve x-over in de 302 of actief filteren dmv de controller.

Als je passief filtert wordt het geheel nogal bonkerig Plus dat je niet de vrijheid hebt om een van je versterkers een streepje meer of minder open te trekken om het geneel lekker in balans te krijgen.

Het gebruik van full range speakers heeft wel z'n beperkingen: het hoog is niet erg transparant en midden wat ongedefinieerd. Ik gebruik inmiddels regulier een paar EV sx 300 Die klinken beter, betere verstaanbaarheid en hebben ook het voordeel van lichtgewicht van de 802.

Ik gebruik de 802 wel graag voor wat kleinere zalen en ook buiten. Daar dragen ze voor zo'n klein ding opvallend ver, veel beter bv dan de sx 300

Verder zijn ze ook goed te gebruiken als een fill ergens hoog in je truss. Geringe gewicht is dan wel lekker
                          ~Clearsound~

Comment

• beyma
                            • Oct 2002
                            • 1614

Nee hoor, ik ben ook positief over Bose

Heb 4x 802 en met m'n home made subs er onder blaas ik de vouwen uit je broek hoor

Ik heb er afgelopen weekend tijdens Full Speed Rosmalen nog een buiten feestje mee gegeven en -nu wordt het spannend- ik ging harder en klonk vooral beter als de Meyer set die op de mainstage zo'n 80 meter naast ons stond!!

Echter, die set werd behandeld door een stel DJ's die
                            A: niet konden draaien
                            B: geen afluistering hadden
                            C: geen idee hadden wat voor prachtige geluidset ze hadden gekregen van de organisatie

Maar goed, ik weet ook wel dat als die Meyer set bediend was door iemand met verstand er van dat ik kansloos was geweest.....

PS

Gitarist 62, you got mail !
                            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by beyma
                              .....als de Meyer set die op de mainstage zo'n 80 meter naast ons stond!!

....

Maar goed, ik weet ook wel dat als die Meyer set bediend was door iemand met verstand er van dat ik kansloos was geweest.....

PS
                              Heb er ook 3 hangen in een stel disco's, en U raadt het al : de heren DJ's zijn ervoor om toonregelingen te verkrachten, en de menger over zn nek te helpen.

sjammer, heren, luister nou eens als ik iets zeg,,,

Ik ben van mening dat iedere set kan klinken, en dat is een vak apart.
                              Zelfs een goed ingeregelde 802 kan best. Maar dan wel met liefde behandelen.
                              Last edited by Gast1401081; 13-05-06, 22:08.

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5949

Even gekeken op mijn bankafschriften van de afgelopen jaren: staan namen op van enkele gerenomeerde bedrijven, maar van geen enkele fabrikant/importeur.
                                Beetje flauw om mensen die een op ervaringen gebasseerde mening plaatsen op deze manier van repliek te dienen.

En geven ook duidelijk aan voor welke toepassing.

Bose is niet slecht zeker goed in de huiskamer of klein cafe maar je betaald gewoon teveel voor wat je krijgt !

plus hebben ze een service van niets !
                                Zijn jouw ervaringen, ken hier een klein theater wat ooit begonnen is met een setje 802's incl processor en dat setje wordt voor kleine dingetjes tot op de dag van vandaag met heel veel lol gebruikt, dat terwijl de vaste eindset van dat theatertje toch een RH sr5/bps set is, over referentiekader gesproken....

Als het zo goed is waarom wordthet dan niet gebruikt in de discotheken en op liveconcerten ?
                                eerlijk of een aardig antwoord?
                                Voor het gemak neem ik aan dat deze vraag retorisch bedoeld was.

Zijn mensen die de realiteit zeggen onwetend ??
                                Als nu uit jouw berichtjes alhier bleek dat je enig referentiekader had, je de indruk wist achter te laten dat je een onderbouwde mening ventileerde, dan had je absolut een punt gehad, nu is het euhm...zielig?

Draaien ze in dat stadion popconcerten daar over die Bose ??
                                Wordt alleen gebruikt voor afroep en achtergrond muziek
                                Ken geen enkel stadion waar ze over de huisset wel zoiets doen, jij wel?
                                In een eerder bericht gaf ik aan dat het bose systeem zoals dat in stadion nieuw galgewaard hangt EN flink aan kan EN dan nog strak klinkt.
                                kom een keer kijken ( voor goed voetbal niet altijd garantie )

Kun je beter voor dat geld vol hangen met DAP kastjes heb je voor hetzelfde geld meer herrie en veel meer boxen en mss klinkt het dan nog beter ook ! in iedergeval wel wat meer spreiding ! ( vanwege de meerdere boxen )
                                en bedankt voor het diskwalilificeren van jezelf, maakt je eerste valse beschuldiging meer dan goed...
                                Ik ga van de zon genieten, bandje in park, gelukkig zonder bose ...dat dan weer wel. Er is immers beter dan bose op de markt.
                                Last edited by Gast1401081; 15-05-06, 00:39.

Comment

Working...