Bose 802

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

ik denk dat Bose een kwestie van smaak/persoonlijke voorkeur is(blijft)
    persoonlijk vind ik dat warme geluid dan weer erg mooi klinken, omdat het een soort hifi(conus)geluid heeft maar dan ook op hoog volume + dat ik de horizontale spreiding uniek vind tov andere systemen

ik wil ook nog even zeggen dat het hele systeem staat of valt bij een goede inregeling/geluidsman, ik heb vaker gehoord dat het systeem niet klonk dan dat het wel goed klonk, vandaar dat veel mensen ook (onterecht) bevooroordeeld zijn..

grote problemen ontstaan al door kleine dingen als: verkeerde/geen controller, slechte kwaliteit versterker(s), ze zijn eigenlijk bij het ontwerpen al gemaakt om in combinatie met een Bose versterker te gebruiken omdat die naast de (vereiste!) controller ook nog een bepaalde frequenties versterkt/corrigeert (vooraal in het hoog, laag) waardoor je (en ik spreek uit praktijkervaring) het beste geluid met een bose versterker krijgt..
    Lieft de 1800IV serie of 1800VI!
    ook is de hoeveelheid 802's van belang voor de kwaliteit, omdat ze sterk akoestisch koppelen als je ze op elkaar zet, en je al bijna dubbel zoveel geluid hebt met 2 per kant (het is een soort line-array element zo'n 802) hoe meer, des te meer geluid en dat uit zich vooral in het laag

en zoals ik al eerder in dit topic aangaf is het beste om ze als top te gebruiken in combinatie met 502/302 bas

Maar ik moet je gelijk geven: 'echt' Blazen zullen ze nooit doen!
    (maar dan is de vraag, wil je dit? wat voor toepassing gebruik je ze voor?)
    en blazen kan altijd nog met de subs, want 2 302subs "gestacked" met een flinke amp geeft behoorlijke maagbas kan ik uit eigen ondervinding vertellen!
    Bart

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Ik ga nu iets zeggen wat ik meen: Die 802's klinken zo slecht nog niet MITS je er een lekkere zware versterker voor hebt hangen MAAR VOORAL die digitale controller! Dat is dus echt een wereld van verschil!

Toen we een tijd geleden nog met klein drive-inn en klein verhuur-werk bezig waren hebben we nog serieus overwegen om 'n 302B (=12"!)/802-combinatie met digitale controller aan te schaffen. Is uiteindelijk niet doorgegaan (helemaal ermee gestopt omdat het eigenlijk te weinig oplevert), maar na de demonstratie door de dealer waren we allebei HELEMAAL om! Moet er natuurlijk wel bijzeggen dat het tot ongeveer 100man goed te doen is.

Resumé Overflakké: als je de digitale controller voor hebt staan, klinkt het echt goed!

Over de Bose-versterkers: Met die digitale controller ervoor kun je gewoon kiezen voor een kwalitatief andere goede versterker EN het is natuurlijk publiek geheim dat het gewoon Carver's zijn met 'n Bose-plakkertje...

Comment

• THE BOSS
        • Jun 2006
        • 9

Als je de wat oudere 802's maar niet te hard neerzet want anders liggen de magneten onder in de kast.

En geloof iemand maar die nog met de eerste BOSE 802 Demo set die nederland in kwam gewerkt heeft.

Comment

• Gitarist 62
          • May 2006
          • 278

Mensen kijk ff wat er al gepost is voor je in herhaling valt. We weten nu wel dat je een goede versterker moet gebruiken (da's nl ALTIJD zo..) EN DAT JE VOOR BOSE EEN CONTROLLER MOET GEBRUIKEN
          ~Clearsound~

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

te duur, slecht.
            Blijkbaar wanneer je de naam Bose gebruikt is het automatisch slecht.....Omdat ze goed zijn.

De 802 zijn niet van de krachtigste speakers. Dit is duidelijk.
            maar mijn ervaring is, dat dit de enige speakers zijn die de klank zo natuurlijk mogelijk weergeven.

Ze zijn heelaas niet inzetbaar voor grote projecten. Maar wij hebben in de Bigband 4 bose 802 kastjes
            in combinatie van 2 Bose baskasten Ik moet zeggen, wanneer veel merken de "revue" hebben gepasseerd hebben we toch vast gesteld dat ze hun concurrenten kwa klank ver achter zich laten!

Ik ken iemand, die de voorhanger heeft van 20 jaar geleden, die werden probleemloos gerikoont.
            Dit wil ik nog eens zien doen bij klankkasten van meyersound en dergelijke binnen 20 jaar.
            Last edited by frederic; 23-06-06, 16:33.

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Ach ja, volgende week sta ik weer buiten met me Bose setje tijdens een groot auto festival in Six flags/walibi/flevohof of hoe dat stomme park nu weer heet

Wie weet verbreek ik me record weer , laatste keer 8 minuten na het aan zetten de organisatie op de stoep, of het wat zachter kon.....

Met een beetje geluk heb ik twee andere speakers voor me sub's , die de vorige keer overleden waren , terwijl de 802's gewoon door speelden alsof er een achtergrond muziekje op stond.... (snoei harde "old skool" hardcore) Voor de duidelijkheid, m'n Crest CA6 stond tegen clippen aan op die 802's
              Nog een feitje: de mijne zijn bouwjaar 1983 , en heb ze persoonlijk voorzien van nieuwe surrounds, waarna ze dus weer gaan als de brandweer.

Oja, @ Gitarist 62 denk je nog wel eens aan me....
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

Originally posted by beyma
                Oja, @ Gitarist 62 denk je nog wel eens aan me....

yep, pas dat ding nog door m'n handen gehad maar toen in geen velden of wegen een rolmaatje te vinden natuurlijk

Die 302 heeft weer eens lekker een avondje staan beuken; vol open achter een ep2500 Dus het stof is er weer uit..
                maar ben je niet vergeten
                ~Clearsound~

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by frederic

Ik ken iemand, die de voorhanger heeft van 20 jaar geleden, die werden probleemloos gerikoont.
                  Dit wil ik nog eens zien doen bij klankkasten van meyersound en dergelijke binnen 20 jaar.
                  geen probleem, hoor...reconen doen we sowieso al erg weinig, de kasten gaan gewoon nog een tijdje door met spelen...

Maar idd, de 802 is een van de weinige kasten die hun investering driedubbel waard zijn. Als ze gaan, gaan ze bigtime, maar tot dat moment een redelijk geluid, en een betrouwbare partner.

Comment

• dj kevin kd
                    • Jul 2004
                    • 74

bose 502

hey ik heb hier onder tussen wat vanalles geleze over bose producten.

ik zelf ben een bose fan.
                    beschik al jaar of 8 over 4 x bose 802 serie 2

ik heb onlangs 1 x 502 bp aan gekocht en ben beetje teleurgesteld.
                    ik krijg plots veel meer power maar waar is men warme zwoele geluid naar toe dat ik van bose gewoon ben.
                    ik krijg eerder ronk achtige bass en als het liedje iets zweefs achtig weer heeft staat die kast daar te ronken niet normaal.
                    wat in sommige zalen dus echt slecht klinkt.

de 802's doen hun werk zoals verwacht.

Comment

• dj kevin kd
                      • Jul 2004
                      • 74

Originally posted by dj kevin kd
                      hey ik heb hier onder tussen wat vanalles geleze over bose producten.

ik zelf ben een bose fan.
                      beschik al jaar of 8 over 4 x bose 802 serie 2

ik heb onlangs 1 x 502 bp aan gekocht en ben beetje teleurgesteld.
                      ik krijg plots veel meer power maar waar is men warme zwoele geluid naar toe dat ik van bose gewoon ben.
                      ik krijg eerder ronk achtige bass en als het liedje iets zweefs achtig weer heeft staat die kast daar te ronken niet normaal.
                      wat in sommige zalen dus echt slecht klinkt.

de 802's doen hun werk zoals verwacht.

ook heb ik nog 2 andere boxen staan die ik combineer in full range met 2 802's.
                      nl. 2 x jenson power station slp 2300.
                      800 watt in 8 ohm.

deze komen van 2x 802's. en dan komt kwa klank alles goed een mooi stevige zwoele bass met perfect hoog en mid geluid van de 802's.

(zoiets had ik van die 502 ook verwacht

Comment

• dj kevin kd
                        • Jul 2004
                        • 74

502

bijkomende vraag.

- ik had men 502 b aangesloten op versterker yamaha p 4500 in bridge mode wat dus in 8 ohm zo'n 1240 wat geeft.

- nu heb ik eens de 502 gewoon in stereo aangesloten en deze klinkt minder ronkend , wat dan 620 watt is per uitgangskanaal van de versterker.

wat is jullie menig daar over ?

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

@ DJ Kevin

Ik denk dat je je 502 aan het 'opblazen' bent met deze vermogens! Dat ronkende geluid kan maar zo een spoel zijn die tegen de poolplaat staat te rammen, en dan zit je ver over de mechanische limiet van de speaker....

Verwacht geen geluidsdrukken die je normaal bij een stackje van 4x 18 inch BR kasten hebt uit deze ene 12 inch kast!!!
                          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• steven007
                            • Jun 2007
                            • 13

Bose 802 als Mid in een 5weg systeem

Deze zomer 802-II gebruikt als middriver,
                            bovenste "802 kast" is er een met JBL Ultra high in en 2x Compressie drivers in van RCF voor High,
                            6 stuks 802-II Mid,
                            4 stuks 15" PD Bass en 8 stuks 18" PD Sub,
                            Amps : 10 x EP2500 en 2 x IterM R500 (high & ultrahigh),
                            Klonk zuiver als een bel !!
                            Picasa-webalbums - Feest Comité - Loppem Zingt ...

Comment

• dj kevin kd
                              • Jul 2004
                              • 74

hey

voorbije wekend heb ik met 4 x bose 802's geluid verzorgd op opendeur event.

Nu heb ik die week er voor zo'n stuk of 4 xlr female to xlr female adaptortjes aangeschaft.
                              1317 / 2x Adaptor plug XLR-3 female / XLR-3 female

zodat ik van uit men versterker naar een 802 te gaan en van die 802 door te linken naar nog een 802.

Maar mits deze 802's beschikken over 2 x xlr male ingangen en 2 x jack ingangen.
                              en al men audio kabels xlr male to xlr female zijn.

dacht ik me met deze adaptors een gemakkelijke oplossing te vinden om zo men huidige kabels en zo'n adaptor toch kunnen door te linken naar een 2de 802.
                              Maar wat bleek ik kreeg geen enkel geluid signiaal door.

Weet iemand hoe dit zou komen.

vgr

Comment

• steven007
                                • Jun 2007
                                • 13

Niet gebruiken die adapters !!
                                Dat is voor signaal en niet voor speakervermogens, trouwens met eerst zo'n adapter in een 802 en dan pas je kabel wordt de hefboom te groot en zullen je XLR chassis
                                sneuvelen, beter is enkele korte (40cm) speakerkabeltjes maken F-F

Comment

Working...