Bose 802

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj kevin kd
    • Jul 2004
    • 74

Originally posted by steven007
    Niet gebruiken die adapters !!
    Dat is voor signaal en niet voor speakervermogens, trouwens met eerst zo'n adapter in een 802 en dan pas je kabel wordt de hefboom te groot en zullen je XLR chassis
    sneuvelen, beter is enkele korte (40cm) speakerkabeltjes maken F-F
    mja da laatste was ook men idee maar mits ik niet zo sterk ben in solderen was men keuze wel rap gemaakt.

ik stak deze adaptors niet in de boses zelf maar in men geluidkabels.

en ik heb onlangs ook 2 signaal kabels besteld van 20 m.
    en deze gingen wel met geluid.

nu ik denk dan maar nog 2 paar extra kabels te bestellen maar dan F-F xlrs als ik deze moet doorlinken is het toch voor langere afstanden te doen.
    Kan ik me even goed f-f van 20 m aanschaffen. plaats van zo'n kleine stukjes.
    moet ik dan nog verder dan 20 dan steek ik er een gewoon F-M kabel tussen en ik kom dan ook goed uit op men bose e.

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Wat ik niet kan begrijpen is dat je deze spullen hebt maar niet echt het verschil weet tussen signaal en luidspreker kabels.. Of heb ik dit nu fout??

Dit bedoel ik dus..........

Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• dj kevin kd
        • Jul 2004
        • 74

Originally posted by salsa
        Wat ik niet kan begrijpen is dat je deze spullen hebt maar niet echt het verschil weet tussen signaal en luidspreker kabels.. Of heb ik dit nu fout??

Dit bedoel ik dus..........

Dave
        mja idd zeker als deze signaal kabel toch geluid door geeft.
        Dan begrijp ik er niets meer van.

verschil zal em liggen tussen de aansluiting van de 3 pinnen van een xlr kabel zeker.

Maar uiteindelijke of het blauwe draadje of het rode nu aan vb de 2de pin vast zit of de 3de pin.
        Maak toch niet veel uit.
        Het is toch uw versterk die het signaal door geeft. of da nu door da blauwe kabeltjes is of da rood, da weet die versterker of dienne box toch niet e.

ik gebruikt zelf dmx kabels voor men geluid en deze werken ook perfect.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Ja joh, lekker eigenwijs zijn jongen....

Blijf maar lekker DJ..

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• steven007
            • Jun 2007
            • 13

Originally posted by salsa
            Ja joh, lekker eigenwijs zijn jongen....

Blijf maar lekker DJ..

Dave
            Volledig mee eens,

en trouwens, een 64Amp kabel werkt ook voor signaalkabel en een compressiedriver als micro, ......... JA HALLO !!

Ik heb nog graag reacties ontvangen van m'n bose 802 als mid driver,
            (zie voorgaande foto)
            Gegroet !

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

Originally posted by dj kevin kd
              mja idd zeker als deze signaal kabel toch geluid door geeft.
              Dan begrijp ik er niets meer van.

verschil zal em liggen tussen de aansluiting van de 3 pinnen van een xlr kabel zeker.

Maar uiteindelijke of het blauwe draadje of het rode nu aan vb de 2de pin vast zit of de 3de pin.
              Maak toch niet veel uit.
              Het is toch uw versterk die het signaal door geeft. of da nu door da blauwe kabeltjes is of da rood, da weet die versterker of dienne box toch niet e.

ik gebruikt zelf dmx kabels voor men geluid en deze werken ook perfect.
              POTVER.... ga jij eens heel snel aan het lezen hier op het forum... en dat alleen voor je eigen bestwil en het behoudt van jouw speakers...

een signaal kabel is wat anders als een speakerkabel!!
              en de rest zoek je eerst zelf eens op!!!!
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• lve
                • Nov 2002
                • 62

Loppem Zingt

Originally posted by steven007
                Deze zomer 802-II gebruikt als middriver,
                bovenste "802 kast" is er een met JBL Ultra high in en 2x Compressie drivers in van RCF voor High,
                6 stuks 802-II Mid,
                4 stuks 15" PD Bass en 8 stuks 18" PD Sub,
                Amps : 10 x EP2500 en 2 x IterM R500 (high & ultrahigh),
                Klonk zuiver als een bel !!
                Picasa-webalbums - Feest Comité - Loppem Zingt ...
                Ziet er netjes uit, ben wel benieuwd wat er gebeurd met zoveel kastjes op elkaar gestapeld wat koppeling betreft enzo, heb je daar ook iets mee gedaan of gewoon opgestapeld?

Verder ben ik wel benieuwd naar de High Kastjes, is dit zelfbouw, of bestond er al zoiets in ongeveer dezelfde vorm kast? Wellicht wat meer foto's?
                mvg LvE.

Comment

• steven007
                  • Jun 2007
                  • 13

In een haastje nog wat foto's

poweramp

Het systeem was inderdaad naar mijn weten niet bestaande, een 802 scoort erg goed
                  op midden gebied (ook zonder EQ), mooie spreiding een een goede koppeling in mijn geval
                  om alsnog afstand te overbruggen,
                  met de compressiedrivers heb ik dezelfde spreiding, enkel met de Ultra high geraak ik
                  net niet ver genoeg (JBL bullet). Het geheel vormt een krachtige en gedefinieerde klank die helemaal niet irriterend klink ( bij andere systemen die grotere frequentiegebieden in het hoog met gebruik van een hoorn kan je wel het tuuuuuuuut - effect hebben als je slapen gaat)
                  Ik maak in dit systeem gebruik van 2x BehringerDCX2496 en een dagje TrueRTA met een condensor microfoontje
                  Last edited by steven007; 17-09-08, 16:47.

Comment

• steven007
                    • Jun 2007
                    • 13

De topkast is - was een bestaande 802, bewerkt met de decoupeerzaag, nieuw houten frame erin en een zwart gelakte metalen gril erin, nadien ook nog de bullet lichjes zwart gemaakt,
                    Vanop een afstand lijkt het op een 802-III
                    Last edited by steven007; 17-09-08, 13:17.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Was een 802 eigenlijk niet het eerste line-array? Heb wel eens verhalen gehoord over stapels van 20 stuks hoog in het Ahoy. Dus wie daar meer van weet of foto's...

Comment

• Kasper
                        • Jul 2004
                        • 171

Hé leuk!

Ziet er goed uit. Die omgebouwde 802 ziet er ook mooi uit zo op de foto.
                        Ik vind het wel leuk eigenlijk. je bent er iig wel mee bezig! Het hoogste hoog kan er zeker wel van opknappen ja, een 802 blijft toch full-range hè. Oogt trouwens ook wel lekker zo.

Groet
                        Kasper

Comment

• dj kevin kd
                          • Jul 2004
                          • 74

Originally posted by dj kevin kd
                          hey

voorbije wekend heb ik met 4 x bose 802's geluid verzorgd op opendeur event.

Nu heb ik die week er voor zo'n stuk of 4 xlr female to xlr female adaptortjes aangeschaft.
                          1317 / 2x Adaptor plug XLR-3 female / XLR-3 female

zodat ik van uit men versterker naar een 802 te gaan en van die 802 door te linken naar nog een 802.

Maar mits deze 802's beschikken over 2 x xlr male ingangen en 2 x jack ingangen.
                          en al men audio kabels xlr male to xlr female zijn.

dacht ik me met deze adaptors een gemakkelijke oplossing te vinden om zo men huidige kabels en zo'n adaptor toch kunnen door te linken naar een 2de 802.
                          Maar wat bleek ik kreeg geen enkel geluid signiaal door.

Weet iemand hoe dit zou komen.

vgr
                          hoi,

ik heb het probleem opgelost.
                          ik heb zo'n adaptor open gemaakt.
                          en blijkft dat er maar 2 kabeltjes aan een 3 pin xlr gesoldeerd zijn.
                          een derde kabeltje er aan zetten was er precies te veel aan .

Dus heb ik dat maar gedaan.
                          resultaat is dat ik geluid krijg naar men 2de bose 802 die ik door link van de 1ste.

dus toch geen nutteloze kost gemaakt .
                          (khad er zo 8 gekocht)

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

Originally posted by Outline
                            Was een 802 eigenlijk niet het eerste line-array? Heb wel eens verhalen gehoord over stapels van 20 stuks hoog in het Ahoy. Dus wie daar meer van weet of foto's...
                            De eerste lijn-bronnen waren de spraak-zuiltjes in kerken, die werkten inderdaad als een lijn-bron in het spraak-gebied (tot 2,5 kHz of zo). In 802 zitten 8 x 4" speakertjes (waarom noemen ze het dan geen 804?)... een hoop 802-en op elkaar maakt dus simpelweg een grote spraak-zuil, die dus inderdaad als een lijnbron werkt in het spraak-gebied... maar dan wel maar tot 2,5 kHz of zo!!
                            Last edited by berolios; 20-09-08, 07:49. Reason: 4" ipv 2" ... weet ik veel, heb die nooit in mijn handen ;)
                            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

*kuch* in een 802 zitten 8x 4 inch (10 cm) drivertjes

Hier een foto van de mijne toen ik net klaar was met 're-foamen' (1 driver per avond )

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Outline
                                • Feb 2006
                                • 1434

Ja, je moet iets om jezelf bezig te houden...

Comment

Working...