Bose 802

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

802...Acht speakertjes met twee bass reflex poorten??
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

Originally posted by dj kevin kd
      hoi,

ik heb het probleem opgelost.
      ik heb zo'n adaptor open gemaakt.
      en blijkft dat er maar 2 kabeltjes aan een 3 pin xlr gesoldeerd zijn.
      een derde kabeltje er aan zetten was er precies te veel aan .

Dus heb ik dat maar gedaan.
      resultaat is dat ik geluid krijg naar men 2de bose 802 die ik door link van de 1ste.

dus toch geen nutteloze kost gemaakt .
      (khad er zo 8 gekocht)
      je bent wel erg hardleers..... nu ga je die dingen nog gebruiken ook om je speakers mee door te lussen?? sterkte...
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Originally posted by Outline
        Ja, je moet iets om jezelf bezig te houden...
        Tja, in dit geval was het best de moeite waard aangezien ik ze voor niets heb gekregen samen met een AWC plus de controller

En de vijf minuten per avond die ik nodig had om een surround te lijmen konden er ook nog wel af... (ik had slechts één MDF ring gemaakt om het 100% exact te centreren, vandaar, nu hebben we een CNC freesmachiene op het werk en zou ik 32 ringen kunnen maken om ze allemaal tegelijk te doen )

@ Salsa, het zou maar zo kunnen die theorie, maar bij andere modellen gaat het al niet meer, kijk naar de 302 sub 2x 12 inch met 2x BR....
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

302 = 30 cm x2 luidsprekers... BOSE is zoooo simpel!
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• bramm14
            • Jun 2009
            • 17

Ja ben ook erg benieuwd,, zou dat ook graag zien

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Originally posted by bramm14
              Ja ben ook erg benieuwd,, zou dat ook graag zien
              Ehm, Bram14, laatste toevoeging aan dit topic alweer een tijdje oud. Dan heeft het weinig zin om (zonder quote) te melden dat je dat ook graag zou willen zien... Wat wil je precies zien?

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• jurrikka
                • Jun 2009
                • 96

Originally posted by beyma
                *kuch* in een 802 zitten 8x 4 inch (10 cm) drivertjes

Hier een foto van de mijne toen ik net klaar was met 're-foamen' (1 driver per avond )

ik had nog even vraagje...
                wij hebben op school 4 van (volgens mij) deze luidsprekers, en ik wilde weten hoe er toch nog zulke mooie diepe en vooral harde bassen uit komen?
                ik vind dat nog al knap voor zulke drivers!...

Jurre

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by jurrikka
                  ik had nog even vraagje...
                  wij hebben op school 4 van (volgens mij) deze luidsprekers, en ik wilde weten hoe er toch nog zulke mooie diepe en vooral harde bassen uit komen?
                  ik vind dat nog al knap voor zulke drivers!...

Jurre
                  Die komen er echt niet uit hoor, zal vast ergens een sub verstopt zitten.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jurrikka
                    • Jun 2009
                    • 96

er zijn daar geens subs.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by jurrikka
                      er zijn daar geens subs.
                      Dan zijn het dus geen 802's.

Comment

• jurrikka
                        • Jun 2009
                        • 96

blijkbaar niet nee.....

Comment

• Kasper
                          • Jul 2004
                          • 171

Jurikka,

Als je het helemaal af wilt maken kun je de drivers zo monteren dat de draadjes van de spreekspoel per vier naar de poort "'wijzen"
                          Dat is namelijk origineel.

gr. Kasper

Comment

• Fred Buist
                            • Sep 2004
                            • 5

[FONT=Arial][FONT=Arial]Gegroet,[/FONT]
                            [FONT=Arial] [/FONT]
                            [FONT=Arial]Er is een heel verschil tussen de Bose 802 mk1 (foamranden) en de Bose 802 mk2 (linnen randen). De meeste mensen willen een mk2 of een mk1 met linnen randen, maar komen vaak van de koude kermis thuis.[/FONT]
                            [FONT=Arial] [/FONT]
                            [FONT=Arial]Een Bose 802mk1 kast met nieuwe foamranden is veel meer fullrange, er kan een stevig laagfundament uit komen. Daar in tegen hebben de linnen versies +3dB, maar geven in het laag een droge, korte, niet diepe bas. De Bose 802mk2 is veel meer gemaakt voor bij een baskast, zoals de 502 of 302.[/FONT]
                            [FONT=Arial] [/FONT]
                            [FONT=Arial]Wil je een stel 802's om zonder baskast in de kroeg te hangen, dan weet je dus wat je dient te doen. Verder is een stel 802mk1 met linnen randen circa een 100,- - 125,- p.paar. meer waard. Dus ga je voor de handel: linnen randen.[/FONT]
                            [FONT=Arial] [/FONT]
                            [FONT=Arial]Wil je bijv. een eenvoudige drive-in show beginnen of muziek voor bij een dansgroep zonder grote baskast dan is foam beter.[/FONT]
                            [FONT=Arial] [/FONT]
                            [FONT=Arial]Nu hoor ik mensen denken: 'en rubber dan?' Rubber gaat normaliter lang mee, maar is een stuk zwaarder dan foam of linnen. En het grappige bij de 802 is juist dat de gezamelijke snelle lichte woofertjes voor een bijzonder geluid zorgen. In de berekening van het concept wordt de helft van het gewicht van de rand mee genomen. Dat betekent dat het hele systeem op e schop gaat.[/FONT]
                            [FONT=Arial] [/FONT]
                            [FONT=Arial]Inderdaad, met rubber verandert er een hoop aan dit speakertje. Het rendement wordt sowieso een stuk lager en als ik het wel heb wordt de resonantiefrequentie lager. Wat dat precies met de basrefelex doent weet ik niet, maar een laag rendent is niet wenselijk, en waarschijnlijk zijn de lagere frequentie niet buikbaar. Ook verandert de demping van de resonantiemodi van het speakertjes, de golvende trillingen in de conus.[/FONT]
                            [FONT=Arial] [/FONT]
                            [FONT=Arial]Mochten er niet te veel mensen zijn, dan kan ik wel een handleiding opsturen van de kasten, om ze weer goed te krijgen. LET OP: ik verstuur dit alleen per post. Zie ook www.audiofriends.nl/bose[/FONT]
                            [FONT=Arial] [/FONT]
                            [FONT=Arial]Vrgr. Fred[/FONT][/FONT]

Comment

• Gertje123
                              • Aug 2011
                              • 61

Ik ben ook niet echt fan de Bose spullen, ze zijn leuk voor een dansschool gymzaal cafétje of voor spraaktoepassingen. Meer dan dat bijna niet! Ben jij ooit in de Efteling geweest? Daar hebben ze bijna alleen maar Bose. De Bose 802 hangen daar nu een jaar lang non stop te spelen in de buitenlucht. Gaat helemaal goed hoor!

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by Fred Buist
                                [FONT=Arial][FONT=Arial]Gegroet,[/FONT]
                                [FONT=Arial]Inderdaad, met rubber verandert er een hoop aan dit speakertje. Het rendement wordt sowieso een stuk lager en als ik het wel heb wordt de resonantiefrequentie lager. Wat dat precies met de basrefelex doent weet ik niet, maar een laag rendent is niet wenselijk, en waarschijnlijk zijn de lagere frequentie niet buikbaar. Ook verandert de demping van de resonantiemodi van het speakertjes, de golvende trillingen in de conus.[/FONT]

[FONT=Arial]Vrgr. Fred[/FONT][/FONT]
                                Ook al is het een oud topic, toch maar ff reageren. Waarschijnlijk verandert er niet zo heel veel, de resonantie frequentie van het speakertje wordt weliswaar lager maar de tuning verandert niet waardoor het rendement van het totaal weer iets hoger wordt. Waarschijnlijk komt er net boven de tunings frequentie een bult in de frequentie response.

Comment

Working...