Bose 802

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Proav
    • Apr 2006
    • 5

kwestie van toepassen

Zijn congres/conversatie speakers.
    dus vooral voor spraak en presentatiemuziek.
    werkt indeaal in kerken en andere geluidstechnische rampenruimtes.
    Door de ruime spreiding hoeken en de acoustisch gekoppelde speakertjes kun je een zeer goede verstaanbaarheid verkrijgen.

Zou ze absoluut niet op een feesie weghangen.
    Naar beneden lukt altijd

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

Originally posted by Proav
      Zou ze absoluut niet op een feesie weghangen.
      waarom niet?
      in combinatie met een 502/302 sub(s) kan ik er behoorlijk wat geluid uit krijgen..
      Zeker met dubbel 802 per kant(in stack) of meer natuurlijk, kan ik in combinatie met zware eindversterkers harder dan veel hier denken!

ga je fullrange over 802's spelen, tja dan gaan ze niet zo hard inderdaad en zijn het gewoon toespraken kastjes, maar met sub erbij (kantelpunt ligt dan automatisch op 150hz, zo is de contoller onworpen namelijk..) dan gaan ze echt wel behoorlijk hard en blijft het zuiver!

tja als ik echt een grote lokatie heb, dan neem ik mn grote set mee (18",12",2")
      Bart

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

@ Pro AV,

die verstaanbaarheid komt vooral omdat het geluid van één en dezelfde speaker komt, je hebt dus geen kantelpunten tussen verschillende drivers die net in het spraakgebied zitten....

@ Bart, geef het maar op (doe ik ook) je hebt twee heel duidelijke kampen, de één is helemaal vóór Bose en de andere kun je gewoon niet overstag krijgen en zal Bose altijd een duur en vooral slecht plastic bakkie met speakers blijven!
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by beyma
          @ Pro AV,

die verstaanbaarheid komt vooral omdat het geluid van één en dezelfde speaker komt, je hebt dus geen kantelpunten tussen verschillende drivers die net in het spraakgebied zitten....

@ Bart, geef het maar op (doe ik ook) je hebt twee heel duidelijke kampen, de één is helemaal vóór Bose en de andere kun je gewoon niet overstag krijgen en zal Bose altijd een duur en vooral slecht plastic bakkie met speakers blijven!
          1 en door de eq die kje er absoluut wel bij moet nemen...
          2 ik ben een gemiddelde. Ben er niet kapot van, maar wou dat ik er 50 in de verhuur had.

Comment

• ljkev
            • Nov 2005
            • 27

Wij hebben deze al gebruikt in openlucht en deze klonken heel goed we hebben er geen klachten over en wij gebruiken deze nu bijna voor elke fuif en klinken niet slecht. Je moet dan natuurlijk een paar subs kope en ze zegge ook dat je er een processor kunt voor kopen maar deze gebruiken wij niet

Het is een goede aanrader

KeVkE@your service

Comment

• Gitarist 62
              • May 2006
              • 278

zonder processor? dan klinken ze echt als een kartonnen doos. Die processor is toch een vrij complex ding dat eigenlijk allerlei frekwentie- en fase correcties toepast. Ik heb dat ding een keer opgengeschroefd met het idee "het zal wel weer zon kastje zijn met bijna niks er in." Maar ik moet toegeven dat ik voor m'n beurt sprak! Wat de 802 'van nature'tekort komt compenseert de processor weer.

Het zal je echt verbazen hoeveel beter die dingen klinken MET processor! Bose zegt zelf ook dt je de processor MOET gebruiken
              ~Clearsound~

Comment

• w00Dy
                • May 2006
                • 257

Zelf ben ik in het bezit van de eerste reeks waarvan de speakertjes ondertussen voorzien zijn van nieuwe randen. Ik ben nu op zoek naar een extra set omdat ik ze aardig vind klinken voor het geld (ik heb ze 2de hands gekocht)

Ze zijn ideaal als je alleen moet gaan opbouwen, ik til liever een bose 802 op een statief dan een dynacord FE 15.2.
                Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

Originally posted by ljkev
                  ze zegge ook dat je er een processor kunt voor kopen maar deze gebruiken wij niet
                  zonder processor klinken ze echt "but" , als je de processor gebruikt, liefst de 802-C II serie of de digitale dan zal er een wereld voor je open gaan!

Groeten Bart
                  Bart

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

to barthez
                    in het begin van het topic was het te duur in voor wat je krijgt en heb je er ooit weleens mee gewerkt maar je was er niet kapot van.Later in het het topic weet je er in combinatie met een sub goed geluid uit te krijgen en heb je er een aantal in bezit.Hoe zit het nou? en hoe staat het met je zelfgemaakt line array,horen we ook niks meer over
                    master-qsc en de rest

Comment

• Barthezz80
                      • Aug 2004
                      • 365

Originally posted by pilot
                      en heb je er ooit weleens mee gewerkt maar je was er niet kapot van.Later in het topic weet je er in combinatie met een sub goed geluid uit te krijgen en heb je er een aantal in bezit.Hoe zit het nou?
                      klopt was ik ook niet, die keer dat ik er mee gewerkt had zaten er (achteraf) geen goede versterkers op en ik was ook negatief vanwege de dure prijs/kwaliteit verhouding,
                      maar omdat ik ze later bij een vriend van me hoorde tijdens een klus en ze daar echt heel mooi klonken met subs erbij en de juiste controller/versterkers..
                      heb ik na veel luisteren toch zelf (2dehands) een aantal 802's aangeschaft en ben ik eigenlijk (voor het geld wat ik ervoor betaald heb) best tevreden!
                      maar als je goed las, dan wist je ook dat ik ze voor de kleinere klussen gebruik en voor het grotere werk nogsteeds met 18",12"2" op de proppen kom!

in het begin van het topic was het te duur in voor wat je krijgt
                      vind ik nogsteeds, en ik heb niet gezegd dat ik daar nu anders over denk, maar omdat ik ze goedkoopt het kunnen kopen is het voor de door mij betaalde prijs leuke apparatuur (Voor het doel waar ik het voor gebruik!)
                      staat ook in het topic namelijk: 'kleinere klussen'

en hoe staat het met je zelfgemaakt line array,horen we ook niks meer over
                      als je goed had gelezen dan had 6-2-2006 kunnen lezen dat ik gestopt ben!

citaat:

"
                      sorry mensen ik ben gestopt met het nabouwen van de W8lc omdat het simpel gezegd te gecompliceerd is om dit 'goed' te kunnen doen
                      sommigen van jullie hadden dus gelijk dat ik op een aantal punten heb moeten gokken omdat ik simpelweg niet over de exacte gegevens beschikte, zodra ik over meer gegevens beschik van deze Martin Audio kasten, dan wil ik zeker weten weer verder gaan bouwen!

dus hou me op de hoogte als je ervaringen in de line array techniek met me wil delen, en misschien ga ik in de toekomst wel weer verder met deze projecten, want een uitdaging is het zeker en niets is mooier als het dan in de praktijk ook nog op een aanzienlijk niveau lukt"

Het klinkt vreemd, maar soms (vaak) kan je je mening herzien over iets als bepaalde factoren (gunstig) veranden!

groeten Bart
                      Bart

Comment

• pilot
                        • Nov 2003
                        • 267

okee bedankt voor je uitleg,het is me nu helemaal duidelijk
                        master-qsc en de rest

Comment

• maranta
                          • Sep 2002
                          • 113

Was het niet de formatie 'Bots' uit begin jaren 80, die gigantische hoeveelheden 802 (meen me ter herrinneren 16 per kant)gebruikte, in de vorm 'line array'? En aangevuld met wat 302 basskasten complete sporthallen vulden?
                          Ik kan me nog herinneren dat ik een kleine 20 jaar geleden voor een bedrijf uit groningen 802's stapelde in Ahoy, als ik het me goed herinner 12 stuks gestackt per kant op het podium, 302 laag eronder en op de grond lagen altec lansing hoorn -geladen laag kasten.
                          Dit was een productie met o.a. anita meyer, rob de nijs, orkest en koor.
                          Het hoefde toen niet zo hard, op de ringen zat niemand dus dat kwam wel uit. Niet veel later werd het bose systeem voor msl 3 verruild.

Ik denk dat de 802 een beetje achterhaald is, er is in de loop der tijd veel bijgekomen, niet altijd goedkoper maar wel met meer rendement.
                          Last edited by maranta; 28-05-06, 10:24.
                          Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• gier
                            • Jun 2006
                            • 1

probeer eens de syrincs boxxen beter dan bose [INDENT]
                            Originally posted by Lemmen
                            ik denk dat het dan de 802's zijn Zijn jullie er tevreden over of hebben jullie ze nog nooit gehoord?

Thanx voor de info / foto's
                            [/INDENT]

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Originally posted by gier
                              probeer eens de syrincs boxxen beter dan bose[INDENT]

[/INDENT]
                              Ja amaai, moeten wij dit ernstig nemen of is dit een grap !!
                              Welke types had je zo aan gedacht ??
                              Trouwens Boxen is met 1 X !!
                              Een goede start op een forum als deze
                              vele schrijfgroetjes van sis
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Poelmans
                                • Feb 2004
                                • 804

Persoonlijk vind ik Bose over het algemeen een beetje té warm klinken. Psychoakoestisch komt dit mooi uit als je achtergrondmuziek draait (hoog laag mogen dan een tikje meer hebben), maar van het moment dat je ermee wil blazen gaat het mis:het is zo erg dat je nooit de indruk zal hebben dat het luid genoeg staat omdat bepaalde delen van je spectrum gewoon ontbreken, en andere gewoon voor 1 grote rommel (vooral dan in het laag) zorgen

Niks tegen bose: met een filmpje thuis of bij een glas bier in de bar klinkt dit systeem super, maar voor PA of drive-inn neen bedankt

Comment

Working...