Bose 802

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scotty
    • Jul 2004
    • 22

Verteerde ophangingen?? Moet ik eerlijk zeggen dat ik daar nog geen last van heb gehad.
    Ik gebruik altijd Meyer Beugels met hijsoogjes die in de speaker kunnen worden gedraaid. Werkt altijd goed.
    Het hangt....................nog steeds

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

citaat:Geplaatst door Scotty

Verteerde ophangingen?? Moet ik eerlijk zeggen dat ik daar nog geen last van heb gehad.
      Ik gebruik altijd Meyer Beugels met hijsoogjes die in de speaker kunnen worden gedraaid. Werkt altijd goed.
      misschien dat ik niet al te duidelijk was in m'n verhaal, maar ik bedoelde met ophanging de surround van de luidspreker..
      Bart

Comment

• Scotty
        • Jul 2004
        • 22

Haha... Kwestie van terminology
        Zo te horen heb jij iets van een geluiscursus gedaan.
        Helaas heb ik dat nog niet.

Wat bedoel je dan met verteerd?? oud of qualitatief gewoon achterhaald??
        en surround van een speaker?? Bedoel je daarmee de spreiding??

Het hangt....................nog steeds

Comment

• Jozi
          • May 2003
          • 11

in 't jargon wordt ook wel gesproken over "doze(n) van bose"
          ..... dat dan weer wel!

Comment

• MatthiasB
            • May 2003
            • 674

Met de surround word de foam rand bedoeld rond de speakertjes. En die vergaat na een tijd (weg dus) ...

Ik heb ze gebruikt als floor monitor en dat viel best mee.
            Nu staan ze naast men pc das toch al beter dan een stel pc boxjes

sdpelling gecoruligideerd. <gerard>

hartelijken dank daarvoor
            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• VERVALLEN

802 's van bose zijn echt te duur voor het gene wat je ervoor krijgt.
              Ze zijn zeer snel stuk , zijn niet echt enorm robuust en ze maken gebruik van een bose aandrijfdeel (naam ben ik kwijt) ook dit deel (nodig!!!) is duur in aankoop!

Kijk beter en liever naar de JBL of Meyer kasten. Misschien ga je voor dezelfde prijs degelijker en beter materiaal vinden!

Bose is duur, te duur voor hun speakers!

't is enkel dat naamplaatje 'bose' dat zoveel geld kost denk ik!

Di spekertjes zijn klein die erin zitten en snel gescheurd!

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

Meyersound zal je (gelukkig) niet in die prijsklasse (1000,-) vinden. JBL daarentegen wel, maar of je daar gelukkig van wordt....
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• djHerbie
                  • Nov 2004
                  • 7

bose 802

Ik zou graag eens een lans wille breken voor de zo vaak afgekraakte 802.
                  Ik bezit er nu 8 van de serie 3, met 8 mb4 en 4 1800VI.
                  Tot op heden na 4 jaar dagelijks gebruik, heb ik; geen rugpijn, geen enkele klacht over geluid, geen enkele technische storing, geen langere op- en afbouwtijd dan 30 min (afhankelijk van de afstand naar de buhne) en zo kan ik nog wel eens lekker doorgaan, trouwens de mb4 heb ik ge crossovered op 100 hrz, wat een heel aangename en gevoelige bas weergeeft.
                  Ik run hier 2 drive in disco's met deze spullen. Als ik mijn materiaal moet gaan vergelijken met waar de meeste drive ins mee spelen, alsblieft breek me de bek niet open. Veel dj's denken dat hoe harder het gaat des te beter het systeem!!!!
                  Ik speel normaal voor 50 tot 300 man. Dat de 802 niet ver reikt komt ook door zijn brede uitstraling van 120 graden, wat anders wordt bij stack, dan kom je wel ver en luid genoeg (in my case).
                  Het grote voordeel va de 802 is dat ze op een afstand van 10 meter hun druk verliezen, perfect in my case, want die wil ik hebben op de dansvloer en niet aan de bar waar veel mensen zich zitten te onderhouden.
                  Dat iemand veel betaald voor de Bose is zijn, haar schuld, want bose kan je op veel delen van de wereld voor de helft van de prijs aanschaffen.
                  Tot zover mijn comentaar op de zovele negatieve commentaren
                  PvdB
                  Happiness is the key to succes!!!

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

Originally posted by djHerbie
                    knip
                    Nou, mijn mening over die kastjes;
                    Ze zijn inderdaad licht en compact, gaan redelijk hard, klinken best aardig, komt géén laag uit wat velen feestgangers toch wel wensen (maar ligt vast aan je publiek, kan me niet voorstellen dat ik genoegen nam met die kastjes als je jump/hardstyle uit staat te pompen..).

Bovendien zijn die kastjes wel erg duur vind ik, het enige voordeel wat ik zie is de compactheid.. Maar je mist toch wel geluid hoor, met name in het laag.. En ook in het hoog kan het best beter. Ik durf met mijn goedkope set iig gerust 4 maal die Bose dingen aan

Last van de rug? Neehoor, alles staat op wielen, bij "stackje" bouwen even met 2 man (45 kilo, is in principe gerust alleen te doen, maargoed..). Opbouw tijd heb ik ook echt niet meer dan 30 minuten voor nodig (versterkerrack openhalen, speakers plaatsen én aansluiten... JBL SF25's & Ciare Punisher's). Ik weet wel dat hier een pak meer geluid uitkomt, en voelbaar laag.. Bose dingen zijn leuk voor café's e.d.

Ik draai met best budget spul, t-amp's, JBL's zijn van de goedkopere reeks, problemen gehad? Never, vooral de JBL's soms toch (wel met limiter) zwaar op de kloten gegeven.. Punisher's afgelopen carnaval idem Laat staan de versterkers.. Dusja, leuk dat jij er tevreden mee bent.. Das het belangrijkst.
                    Last edited by Dr. Edie; 17-04-06, 05:18.
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

Ik snap niet wat iedereen tegen Bose heeft.
                      Op school hebben we setje 402's (kleinere broer dus). die dingen zijn geweldig. lekker compact, helder geluid, dragen vrij ver (de stralingsbreedte is ook een stuk kleiner dan de 802). Ideaal voor presentaties, ouderavonden, sportdagen.

Het zijn natuurlijk wel speakers die niet met Meyer oid te vergelijken zijn, maar wie gaat er op een bijeenkomst in een school aula een Meyer systeem neerzetten. Niemand. Dit is lekker compact, makkelijk vervoerbaar, snel aansluitbaar en geeft naar mijn mening prima geluid. Ze missen inderdaad wat bas, maar dan zet je er gewoon een sub bij; dat is niet zo vreemd.

Comment

• djHerbie
                        • Nov 2004
                        • 7

nog even wat aanvullende info. Het op- en afbouwen doe ik alleen, daarom was in de aankoop van een systeem voor mij het gewicht enorm belangrijk, daarbij komt ook dat ze makkelijk te stapelen zijn voor het transport. Natuurlijk zijn er in deze prijsklasse talloze hele goede alternatieven zoals jbl, nexo etc etc. Maar ik ben toch wel blij met deze configuratie en ja ik doe geen house of dance partys. Ik werk in hotels waar van alles gedraaid moet worden van wals tot Tiesto, enorm leuk en uitdagend.
                        Groetjes
                        Happiness is the key to succes!!!

Comment

• mac tecson
                          • Feb 2006
                          • 348

Voordeel van deze dingen in hotels is vooral hun omvang.
                          Hotels zitten nu eenmaal niet te wachten op grote systemen;ze willen het liefst alles zo compact mogelijk hebben

Comment

• Dr. Edie
                            • May 2003
                            • 671

Nee logisch, voor jou doel zijn ze zo te horen perfect.. In zo'n hotel hoeft het ook niet keihard te bonken.. Maar feesten die ik doe (veelal moet het toch best hard, buiten, ook carnaval e.d.) red je het daar niet mee (of je eisen liggen lager).. Bovendien vind ik Bose wel erg duur persoonlijk.
                            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• mac tecson
                              • Feb 2006
                              • 348

ze zijn inderdaad wat aan de prijzige kant.
                              Laten we ook niet vergeten dat er geen enkele speaker is die alles perfect doet. Elke speaker heeft z'n kenmerken, voor en nadelen. Het is de afweging die je maakt voor welke kermerken je kiest.
                              een groot voordeel van Bose is dat het licht en compact is en dus makkelijk te verplaatsen en dat ze stemgeluid goed weergeven. Grote nadeel is de magere bas klank, maar dan zet je er gewoon een sub onder.
                              Maar echt stampen zullen ze nooit doen, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

Was het niet de formatie 'Bots' uit begin jaren 80, die gigantische hoeveelheden 802 (meen me ter herrinneren 16 per kant)gebruikte, in de vorm 'line array'? En aangevuld met wat 302 basskasten complete sporthallen vulden?

Is het niet dat ik Bose wel heb horen klinken, beuken en rammen in een discotheek(Hent uut 't Zaand, Wekerom)4 stuks 802, 4 stuks 502B Dynacord amp's? En met beuken bedoel ik ook echt beuken, gemiddeld 110/115 dB....Voor in de kroeg 4 402's en 2 502B En in de apresski kelder 4 stuks 402 + 1 502B...

Ik Bose over het algemeen wel te duur vind...Eerlijk is eerlijk...Maarrrr...daar krijg je wel service voor, indien nodig...En ze geven niet voor niks 5 jaar garantie...Vrijwel onbeperkt! De eerste op geblazen speaker, binnen de garantie moeten we nog afrekenen...En we doen nu zon 5 jaar Bose...En ze zijn over het algemeen erg snel met onderdelen of repareren..

En ja, de kasten zijn niet mooi...Vind opzich de techniek wel mooi...Compact, lichtgewicht en over het algemeen genoeg geluid...Maar dan raad ik de Bose 1800IV af....

Ik gebruik zelf regelmatig Bose 802's met 502B's voor 'nette' klusjes. Afgelopen carnaval een carnavals mis gedaan in een kerk...Ze waren dik tevreden en kon daar behoorlijk gassen...Had de organisatie nog niet mee gemaakt...Voor het eerst in jaren klonk het als een klok...Over de installatie werd een combo(4*Viool, 2*Cello, dwarsfluit,bassgitaar, toetsen, drums en klarinet)koor van 30 personen en 4 solo zangers/zangeressen gemixed...6*Bose 802, 2*502...rond de 1100 personen in de kerk...

Ik ga mezelf niet ophemelen, maar Bose werkt wel erg gemakkelijk..
                                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...