24 uur vcl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

citaat:er wordt aan gewerkt door ons om standaard alles op/in mooie flightcases te zetten, maar we hebben vooral een probleem met vervoer.
    en we moeten nu al meerdere keren rijden.... met niet de kleinste auto's
    De eerste vraag? en de speakers dan?, tweede vraag: en als je dan verder weg moet (zo ongeveer 2 uur rijden)?

Ik deed altijd mijn drive-inn in de paardetrailer van mijn zus(je). Die werdt op den duur te klein en toen heb ik voor 1400 euro een officiele wesco bedrijfsaanhanger gekocht (met opbouw dus he). Deze heeft een laadvloer van 4 meter bij 1,60 meter. Daar past echt genoeg in en zorgt voor een hoop gemak. Je ziet dus dat een aanhanger niet te duur hoeft te zijn, als je maar goed rondzoekt. Er mag trouwens tot 2000 kilo geladen worden.

Ik heb ook een paar maand geleden een offerte aangevraagd voor een nieuwe aanhanger van 5,20 meter lang en 1,80 meter breed (wielkassen geintegreerd in opbouw), ook tot ongeveer 2000 kilo belastbaar (auto mag toch maar 1900 kilo geremd trekken) en dit viel mij erg mee, 5000 euro inclusief de BTW.

Ik weet niet hoe vaak jullie per jaar draaien maar als je zo'n 50 x per jaar met de auto heen en weer crosst plus de tijd die je kwijt bent dan telt dat al behoorlijk aan.

Groeten Martin.
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Italio
      • Jan 2004
      • 47

Hou er natuurlijk wel rekening mee dat je hiervoor wel een extra B reijbewijs nodig hebt om dit te mogen rijden. Zijn dure grappen als je zonder van de weg af gehaald wordt[}]
      Voor jou een vraag...... voor mij ook!

Comment

• Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

citaat:Ik heb ook een paar maand geleden een offerte aangevraagd voor een nieuwe aanhanger van 5,20 meter lang en 1,80 meter breed (wielkassen geintegreerd in opbouw), ook tot ongeveer 2000 kilo belastbaar (auto mag toch maar 1900 kilo geremd trekken) en dit viel mij erg mee, 5000 euro inclusief de BTW.
        Je moet toch een beetje oppassen want zo'n grote aanhanger is snel overladen, nog maar te zwijgen over je auto.
        Zo'n aanhanger(5.2x1.8m) weegt toch al snel 1 ton, dan blijft er nog maar 900 kg over,anders kan je auto het niet trekken. Geloof me maar dat 900 kg laadvermogen niet veel is.setje geluid met paar subs en toppen per kant, ampracks, kabels, liften, trussen... kom je vlotjes aan 1.5 tot 2 ton materiaal.

Je spreekt over 2000 kilo belastbaar? Is dit 2000 kilo laadvermogen van de remork, of 2000kg totaal gewicht?

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

citaat:Ik heb ook een paar maand geleden een offerte aangevraagd voor een nieuwe aanhanger van 5,20 meter lang en 1,80 meter breed (wielkassen geintegreerd in opbouw), ook tot ongeveer 2000 kilo belastbaar (auto mag toch maar 1900 kilo geremd trekken) en dit viel mij erg mee, 5000 euro inclusief de BTW.
          Heb je dan een jeep ofzo? want een gewone auto die 1900 kilo geremd mag trekken is heel wat, laat staan als die het ook kan

heb ook wel een "grote" auto( oude ford orion 4deurs 1800 diesel) deze mag max 900kg geremd trekken. optrekken doet die zowieso al niet en met aanhanger is dat nog erger

maar tis wel een groot gemak nu we die grote aanhanger hebben[^]

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• kwaak
            • Jun 2003
            • 177

je hebt voor het rijden van een degelijke aanhanger geen B rijbewijs nodig
            nog ff martin wat vroeg je over de speakers??
            nog een probleem, we wonen in een stad dus waar laat je de aanhanger...
            en ik weet heus dat die dingen niet duur zijn, maar als je hem niet kwijt kan blijf je een probleem hebben....
            trouwens we hebben tot nu toe nog geen feesten gehad die verder dan 2 uur rijden zijn...
            greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

citaat:we wonen in een stad dus waar laat je de aanhanger...
              Op dezelfde plaats waar je je materiaal laat staan.Logisch, niet?

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

Ja, gewoon in je slaapkamer![]
                Een caravanstalling kan wel een optie zijn, als je er dan ook altijd bij kunt.
                De mijne staat daar ook, en kost weinig.
                Een B rijbewijs is alleen voor de auto, om een aanhanger van meer dan 750 kg. incl. laadvermogen te mogen rijden moet je ook E hebben.

Comment

• kwaak
                  • Jun 2003
                  • 177

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels

citaat:we wonen in een stad dus waar laat je de aanhanger...
                  Op dezelfde plaats waar je je materiaal laat staan.Logisch, niet?
                  niet heel logisch lijkt me...
                  al ons materiaal staat in onze kamers... en deels in de schuur
                  dus waar laat je dat ding?
                  greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Caravanstalling is idd een goede optie. Midden in de nacht kun je dr uiteraard niet bij, maar dan moet je 'm één nachtje voor de deur laten staan. Op de carpool als dat mogelijk is of anders in een parkeervak voor de deur, volgens mij heb ik ooit eens gehoord dat je daar een aanhanger oid daar max. 3 dagen mag laten staan. Wel zorgen voor een aantal hele goede sloten, want tsja... Den Haag...

Comment

• vic
                      • Jun 2003
                      • 93

een ander iets is dat mensen je aanhanger mogen laten wegslepen als ze vinden dat hij te veel zon licht tegen houdt[B)] Wat leven we toch in een rare wereld
                      greetzzz
                      vic

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

Zonlicht? 's Nachts??? Ik neem toch aan dat je m de volgende morgen wel wegbrengt. Andere mensen hebben trouwens niet aan je eigendom te komen, wel rotburen heb je dan. En ik neem aan dat de politie m niet zomaar meeneemt.

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

Zeg heren...Het is hier GEEN chatbox!

Comment

• dj ThunderXplosion
                            • Apr 2004
                            • 82

Wat hing/stond hier?

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat:Geplaatst door kwaak

je hebt voor het rijden van een degelijke aanhanger geen B rijbewijs nodig
                              nee, maar wel E bij B,
                              ff kort : tot 750 max treingewicht (= leeg + laadvermogen) van de aanhanger = vrij, daarna moet het trekkende voertuig 1 kg meer max massa hebben dan de aanhanger. Anders : E bij B,

met een laadvermogen van 2 ton (= max.treingewicht van krap 3 ton) zit je dus al snel aan het extra rij-examentje...Of je moet er een lel van een auto voorgooien (sprinter, ML, X5, Landcruiser, oid)

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

oh, en het gaat niet om de daadwerkelijke masa, maar om de massa die maximaal toegestaan is..Staat op je aanhanger-kenteken.

enne,

Comment

Working...