citaat:Geplaatst door **************
nee, maar wel E bij B,
ff kort : tot 750 max treingewicht (= leeg + laadvermogen) van de aanhanger = vrij, daarna moet het trekkende voertuig 1 kg meer max massa hebben dan de aanhanger. Anders : E bij B,
met een laadvermogen van 2 ton (= max.treingewicht van krap 3 ton) zit je dus al snel aan het extra rij-examentje...Of je moet er een lel van een auto voorgooien (sprinter, ML, X5, Landcruiser, oid)
citaat:Geplaatst door kwaak
je hebt voor het rijden van een degelijke aanhanger geen B rijbewijs nodig
je hebt voor het rijden van een degelijke aanhanger geen B rijbewijs nodig
ff kort : tot 750 max treingewicht (= leeg + laadvermogen) van de aanhanger = vrij, daarna moet het trekkende voertuig 1 kg meer max massa hebben dan de aanhanger. Anders : E bij B,
met een laadvermogen van 2 ton (= max.treingewicht van krap 3 ton) zit je dus al snel aan het extra rij-examentje...Of je moet er een lel van een auto voorgooien (sprinter, ML, X5, Landcruiser, oid)
de heren hebben sinds de intro van de w kentekens gelijk maar de wet een beetje veranderd.
alles boven de 750 kg treinvermogen moet je een e voor hebben.
kort door de bocht;alles met een w plaat heb je dus een e bij b voor nodig.
tipje voor de mensen die een aanhangertje gaan kopen;
alles met een treingewicht van boven de 750 hoort een w kenteken bij,
dus geen registratie bewijs maar een eigen kenteken, zonder dat is je aanhanger niets waard dus niet kopen.
is in september ingegaan.
Comment