Mijn Drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Originally posted by sntho0
    Waarom lijken paaltjes er tussen niet? Kwestie van smaak denk ik. En geluid is toch belangrijker dan 'lijken'?
    Ik zou in ieder gaval de subs wel op de grond laten staan. Heb je namelijk meer bas dan wanneer je ze verhoogd.
    het bedrijf waar ik werk hebben we 4 eli setjes, staan allemaal op een verhoging, werkt perfect. De basspoort zit niet echt aan 1 kant van de kast. Als je bv. een frontloaded kast zou hebben dan koppelen de lage tonen wel met de grond/vloer. Nu maakt dat niet zo gek veel verschil uit.

Zo gek veel laag komt er ook niet uit trouwens. Ik denk dat die opvolger van de eli een beter laag weergave heeft. Die Tour X.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by jaksev
      het bedrijf waar ik werk hebben we 4 eli setjes, staan allemaal op een verhoging, werkt perfect. De basspoort zit niet echt aan 1 kant van de kast. Als je bv. een frontloaded kast zou hebben dan koppelen de lage tonen wel met de grond/vloer. Nu maakt dat niet zo gek veel verschil uit.

Zo gek veel laag komt er ook niet uit trouwens. Ik denk dat die opvolger van de eli een beter laag weergave heeft. Die Tour X.
      Sub koppelt altijd met de vloer ongeacht of het nou om horn-loaded, front-loaded of band-pass kasten gaat. Het heeft dus niks met de kast constructie te maken maar alles met de frequenties en de bijbehorende golflengte.
      Overigens koppelen ze ook als ze een meter van de vloer staan.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Dirk Wijnen
        • Dec 2006
        • 189

Of wat ook kan, een stukje vierkante truss van 50 cm of langer, tussen de subjes en de topjes zetten. Natuurlijk wel met aan de onderkant en bovenkant een baseplate maken met in het midden een soort paaltje van +- 10 cm wat precies in het statiefflens past!

Ziet er ook leuk best leuk uit! Denk ik:P
        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Het verhaal van MusicXtra klopt als een bus.

Als een tussenpaaltje gewoonweg geen gezicht is of helemaal niet kan, is een tussenblok of een stukkie truss de oplossing. Ik heb wel wat praktijkfoto's met truss, maar die staan op mijn laptop die helaas gecrasht is. Op deze praktijkfoto's is te zien dat men géén baseplate's, maar statiefflensen heeft gebruikt. Drie welteverstaan, omdat het daar ging om een triangel truss.

Voorbeeldje tussenblok:

En

Prima oplossing.

@ Dirk Wijnen: dat verhaal met die baseplates snap ik niet helemaal. Hoe staat de stack nou stabiel? Hoe is de baseplate op de sub bevestigt en hoe op de top?

Mvg,

Teun

Ps. Ik heb zo'n eliminator setje wel eens als sub/sat met tussenpaal gezien, zo erg is dat toch niet? ALTIJD beter dan de toppen te laag plaatsen door ze op de sub te zetten, dat sowieso.
          Last edited by 4AC; 27-01-10, 22:51.
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• sntho0
            • Sep 2003
            • 196

Originally posted by 4AC
            Ps. Ik heb zo'n eliminator setje wel eens als sub/sat met tussenpaal gezien, zo erg is dat toch niet? ALTIJD beter dan de toppen te laag plaatsen door ze op de sub te zetten, dat sowieso.
            Dat zeg ik............ ik zelf vind het zelfs mooi staan......gewoon een kwestie van smaak. En je kunt ook nog eens heel gemakkelijk je topjes wat bijdraaien.
            Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• Dj Gino V
              • Feb 2009
              • 237

Originally posted by 4AC
              Het verhaal van MusicXtra klopt als een bus.

Als een tussenpaaltje gewoonweg geen gezicht is of helemaal niet kan, is een tussenblok of een stukkie truss de oplossing. Ik heb wel wat praktijkfoto's met truss, maar die staan op mijn laptop die helaas gecrasht is. Op deze praktijkfoto's is te zien dat men géén baseplate's, maar statiefflensen heeft gebruikt. Drie welteverstaan, omdat het daar ging om een triangel truss.

Voorbeeldje tussenblok:

En

Prima oplossing.

@ Dirk Wijnen: dat verhaal met die baseplates snap ik niet helemaal. Hoe staat de stack nou stabiel? Hoe is de baseplate op de sub bevestigt en hoe op de top?

Mvg,

Teun

zeg hoe klink deze set want heb zelf de hpr 122 en ga waarschijnlijk de 18" sub kopen

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by 4AC
                Trusspaaltje van 50cm met twee baseplates (een aan weerskanten), en dan als een blokje gebruiken? Dus sub -> baseplate -> truss -> baseplate -> top? Als die dingen movingheads van 30kg stabiel kunnen houden, lukt dat met een evenzoveel wegend topkastje ook nog wel, gok ik.

EDIT: Wat Dirk trouwens bedoelt is een pin (bv. truss-eitje) in het midden van de baseplate maken, die valt dan weer precies in de statiefflenzen van de top en sub. Zo kan het niet gaan schuiven. Een spanbandje aan de boven- en onderkant door resp. sub+baseplate of top+baseplate heen trekken heeft dezelfde functie.
                Last edited by Stoney3K; 28-01-10, 12:10.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Dirk Wijnen
                  • Dec 2006
                  • 189

Originally posted by Stoney3K
                  Trusspaaltje van 50cm met twee baseplates (een aan weerskanten), en dan als een blokje gebruiken? Dus sub -> baseplate -> truss -> baseplate -> top? Als die dingen movingheads van 30kg stabiel kunnen houden, lukt dat met een evenzoveel wegend topkastje ook nog wel, gok ik.

EDIT: Wat Dirk trouwens bedoelt is een pin (bv. truss-eitje) in het midden van de baseplate maken, die valt dan weer precies in de statiefflenzen van de top en sub. Zo kan het niet gaan schuiven. Een spanbandje aan de boven- en onderkant door resp. sub+baseplate of top+baseplate heen trekken heeft dezelfde functie.
                  Exactly!
                  Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Originally posted by Dj Gino V
                    zeg hoe klink deze set want heb zelf de hpr 122 en ga waarschijnlijk de 18" sub kopen
                    Deze set is niet in mijn bezit. Maar ik kan wel antwoord geven op je vraag: even een PM naar me sturen of een nieuw topic starten! (mits er niet al een vergelijkend draadje loopt, uiteraard)

Dit vind ik zelf dus geen betrouwbare en veilige optie... Met het resoneren, vibreren, trillen (hoe wil je het ook noemen) van de top/sub kon het nog wel eens gevaarlijk worden.

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit lijkt me ook een prima oplossing, maar in vergelijking met een tussenblok wel behoorlijk aan de prijs. Als je kijkt wat tegenwoordig al een baseplate kost... Geen wonder dat bijna iedereen zelf zo'n ding maakt.

Originally posted by Dirk Wijnen
                    Exactly!
                    Wat je voorstelde is wat mij betreft dus een prima oplossing, maar wel wat prijzig. Mede omdat het voor een drive-in is, lijkt me het dus niet de beste oplossing.

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...