Mijn Drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

En welke is dat?
    Ik ken voor 100 euro geen redelijk stukje truss met statieven.

Ken wel echte stukjes truss voor €100 de meter
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• kevinrelouw
      • Dec 2009
      • 32

De scanners heb je toch niet op elk feestje nodig. Als we ze nodig hebben dan heb ik liever nog een tijdje aan t4 bar. We hebben nog wel een budget liggen maar zijn nog meer dingen die beter moeten. Ik ben niet van plan om voor €200,- zo'n mini truss te kopen. Dan toch nog liever even sparen.

Comment

• jaksev
        • Jul 2007
        • 365

Kom die XTC maar een keertje halen.

Kabels bij licht blijf je altijd zien, of je moet truss met een backdropje hebben.

Truss heb ik ook nog liggen, als je wat wilt kopen dan klopt maar een keertje aan, dat is helemaal niet zo duur.

Comment

• daveyb
          • Aug 2009
          • 150

Originally posted by jaksev

Kabels bij licht blijf je altijd zien, of je moet truss met een backdropje hebben.

Truss heb ik ook nog liggen, als je wat wilt kopen dan klopt maar een keertje aan, dat is helemaal niet zo duur.
          Ik neem aan dat het om de Dateq gaat hahahaha..
          Gr Davey
          We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Originally posted by jaksev

Of je werkt ze slim weg, dan zie je alleen nog de pluggen aan je aperatuur.

Comment

• flash-a-new-generation
              • Nov 2006
              • 228

ben ik nu de enige die zich een beetje er aan stoort dat er scanners aan verwarmingsbuizen hangen??? Ik heb ook wel eens riskante bouwwerken gemaakt maar verwarmingsbuizen is nieuw voor mij. die apparaten wegen ong. 15-20kg per stuk.. das toch niet de bedoeling denk ik zo. Ik denk dat je beter eerst gevaarlijke situaties uit de weg kunt gaan door idd truss aan te schaffen.
              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Simpel de enigste die het op zijn knar kan krijgen is hijzelf, het publiek komt daar niet.

Hier thuis zet ik ook geen truss op, het hangt hier ook gewoon aan de verwarmingsbuizen

Had het boven publiek gehangen had het een hele andere zaak geweest, als je aan zo'n buis gaat hangen en hij geeft niet mee zou ik er geen probleem mee hebben om er bijv. een scan aan te hangen.

Originally posted by flash-a-new-generation
                scanners --> scans

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by mhsounds
                  Simpel de enigste die het op zijn knar kan krijgen is hijzelf, het publiek komt daar niet.
                  Elegant blijft het nog altijd niet. Bovendien, als hij niet alleen op klus gaat (en er dus een 'collega' meegaat) wordt het een heel andere zaak.

Dan nog heb ik het vermoeden dat dat ding 2 scans en eventueel een zwart doekje nog wel zal houden. Een setje ST-132's met een meter of 4-6 aan truss (driehoek of vierkant, of misschien wel plat? ) is dan natuurlijk een logische upgrade als je er budget voor hebt. Voor een 600 euro heb je dan apparatuur die gekeurd en veilig is, en er ook nog eens netjes uitziet op wat 'grotere' klussen.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• kevinrelouw
                    • Dec 2009
                    • 32

Ik snap dat jullie natuurlijk niet te spreken zijn over de manier waarop de scans gebruikt werden. Dit was het eerste feestje en hebben de scans daar getest. De verwarmingsbuis gaf echt helemaal niets mee. Het zijn 2 scans van ongeveer 10 kilo dat kan een verwarmingsbuis echt wel hebben hoor
                    Maar ik begrijp jullie kritiek, truss komt eraan
                    Last edited by kevinrelouw; 27-12-09, 00:43.

Comment

• flash-a-new-generation
                      • Nov 2006
                      • 228

allereerst mijn dank voor de spelling correctie

Kijk, op dit forum wordt gevraagd: wat vindt je er van? Nou, ik ben van mening dat je toch moet trachten naar zo veilig mogelijke situaties. Ik beweer niet dat ik iedere keer de schoonheidsprijs verdien, maar stel je wel eens de vraag: wat als? Die stelde ik me vroeger bijna nooit als ik als guppie mijn drive in op stond te bouwen. Echter na een incident waarbij in één klap:
                      - 2 Scans;
                      - 1 DJ mixer (American audio);
                      - 1 Laptop;
                      - 1 CDJ 800;
                      en één SRM450 topje naar in meer of mindere mate afgeschreven werd doet dat wel pijn. en dan mag ik nog van geluk spreken dat er geen lichamelijk letsel was. Alleen omdat ik toen niet zo goed nadacht over de vraag: wat als?

Dat is inmiddels een hele tijd geleden en leert men van de fouten. In dit geval lag het aan mijn opstelling, waar ik een t-statief niet dicht genoeg achter de DJ booth had neergezet, en een veel te drukke zaal waar in een ruimte voor 200 man er 300-400 werden ingepropt. een mooi concept voor chaos.

Maargoed, dit is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken en misschien een beetje off-topic maar dit is mijn opmerking over dit topic.

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

Dat doet zeker pijn... hoe is dat naar beneden gekomen?

Comment

• flash-a-new-generation
                          • Nov 2006
                          • 228

het statief stond Links van mij achter een Topje op statief. in een lijn ongeveer met de linkse speaker dus. Door de enorme (onverwachte) drukte stonden er ook mensen links van mij. Ik stond niet op een verhoging of iets, gewoon gelijkvloers. Op een gegeven moment wil ik een cd pakken en hoor ik een zoevend geluid vlak achter mij. Een T-statief valt achter mij naar rechts waarbij de scans tot rust komen op mijn rechter CDJ800 en laptop die daar staat. gevolg: CDJ door midden en laptop eveneens helemaal einde oefening. De mixer had aan de rechter zijde afgebroken eq knoppen. Bij de scans waren de kappen volledig ontzet en het topje dat meegekomen was had wat scheuren in de behuizing.

De oorzaak is waarschijnlijk dat iemand het statief (on)bewust is omver gelopen waardoor het hele zaakje is omgevallen. Wie of wat het gedaan heeft is onduidelijk. uiteindelijk wel alle schade vergoed naar heel wat getouwtrek met de organiserende vereniging.

Zeer vervelend allemaal, maar gelukkig uiteindelijk goed gekomen.

Comment

• daveyb
                            • Aug 2009
                            • 150

Hallo,
                            Schoot me net te binnen, maar of dit ook geld voor dit geval weet ik niet.
                            Volgens mij is het zo dat als een scanner of dergelijke valt en hij is niet goed gezekerd (vastgemaakt) dat je dan geen vergoeding krijgt. Wat de precieze eisen zijn weet ik zelf ook niet
                            Gr Davey
                            We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• kevinrelouw
                              • Dec 2009
                              • 32

Originally posted by flash-a-new-generation
                              allereerst mijn dank voor de spelling correctie

Kijk, op dit forum wordt gevraagd: wat vindt je er van? Nou, ik ben van mening dat je toch moet trachten naar zo veilig mogelijke situaties. Ik beweer niet dat ik iedere keer de schoonheidsprijs verdien, maar stel je wel eens de vraag: wat als? Die stelde ik me vroeger bijna nooit als ik als guppie mijn drive in op stond te bouwen. Echter na een incident waarbij in één klap:
                              - 2 Scans;
                              - 1 DJ mixer (American audio);
                              - 1 Laptop;
                              - 1 CDJ 800;
                              en één SRM450 topje naar in meer of mindere mate afgeschreven werd doet dat wel pijn. en dan mag ik nog van geluk spreken dat er geen lichamelijk letsel was. Alleen omdat ik toen niet zo goed nadacht over de vraag: wat als?

Dat is inmiddels een hele tijd geleden en leert men van de fouten. In dit geval lag het aan mijn opstelling, waar ik een t-statief niet dicht genoeg achter de DJ booth had neergezet, en een veel te drukke zaal waar in een ruimte voor 200 man er 300-400 werden ingepropt. een mooi concept voor chaos.

Maargoed, dit is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken en misschien een beetje off-topic maar dit is mijn opmerking over dit topic.
                              Dat is inderdaad vervelend ja. Gelukkig alles nog goed gekomen
                              De truss is uitgekozen en word vandaag nog besteld

Comment

• mhsounds
                                • Sep 2009
                                • 933

Originally posted by kevinrelouw
                                Dat is inderdaad vervelend ja. Gelukkig alles nog goed gekomen
                                De truss is uitgekozen en word vandaag nog besteld
                                Kijk dat is vooruitgang

@Flash,

...

Heb jij nog geluk gehad

Comment

Working...