Mijn Drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevinrelouw
    • Dec 2009
    • 32

Mijn Drive-in

Beste forumbezoekers,

afgelopen zaterdag (12-12-09) hebben we op een feestje (25 jaar getrouwd) voor het licht en geluid gezorgd. Hier zou ik graag wat foto's van willen posten voor opmerkingen, aanmerkingen en tips.

apparatuurlijst
    geluid:

2x Electro Voice Eliminator I sub
    2x Electro Voice Eliminator I top
    1x Peavey CS-1800G versterker
    1x Numark cdn35
    1x Behinger UB2222fx-pro
    1x Sennheiser EW100 145g2
    1x Shure RS25
    1x HP laptop met ClubDJ Pro(c3)

Licht:

2x Showtec T-4 bar met ieder 4x par64 spots
    4x Futurelight sc-375 (waarvan 2 op foto's)
    1x Eurolite N-150 1500watt dmx rookmachine
    1x Showtec light desk pro 136

Ik zou graag willen weten wat hier nog verbeterd kan worden. wat ik zelf binnenkort graag anders wil zien is:
    1. DJ mixer i.p.v Live mixer
    2. lichtbrug voor lichtshow (eerstvolgende investering)
    3. Nog 2 van dezelfde fligtcasses voor DJ spul zodat tafel overbodig wordt.

groetjes Kevin

• mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Nette show, staan je toppen alleen niet erg laag?
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Ziet er inderdaad leuk uit. Vrij aardige lijst.
      Je meubel is inderdaad nog een aandachtspuntje, maar ik zie dat je daar al goeie plannen voor hebt!
      Enige puntje van kritiek nog, zie dat je je t-bars niet beide even hoog hebt en de rechter verkeerd om hebt staan.

Ga zo door!

PS. Zie ik daar een dame achter de lichttafel? Wist niet dat die ook in de licht-geluids branche zaten
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Ech wel!
        Bij mij in de klas zitten er ook 4

Al zijn wij mannen nog in een grote meerderheid...dus dat is vechten...
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• discover
          • Feb 2005
          • 108

ziet er mooi uit maar ik had al van je vader begrepen dat jullie met het meubel bezig zijn om uit te bereiden, en die licht brug ja toch makkelijk
          gr mike

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

Ik zou nog iets voor je toppen verzinnen dat die iets hoger komen te staan.

verder ziet het er netjes uit!

Comment

• kevinrelouw
              • Dec 2009
              • 32

Bedankt voor jullie reactie's en tip's

Wat de speakers betreft is idd nog wel wat puzzelen. Heb ze een keer gehad met statieven er tussen maar dit is echt geen gezicht. We gaan waarschijnlijk een soort krukjes laten maken waar ze op komen te staan zodat de toppen toch boven publiek uitkomen. Hier wordt aan gewerkt.

Bij het licht waren idd wat slordigheidsfoutjes. hier kwamen we pas achter toen de show klaar was. Gelukkig heb je bij dat soort feestjes niet zo'n kritisch publiek (dit wil niet zeggen dat je slordig op mag bouwen). En de LJ, was ik eigenlijk gewoon, maar ik moest dus even wat foto's schieten. Heb toch een goede vervanger gevonden niet?

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Heb je geen flightcases van je scanners?

Wij gebruiken die kisten ook wel eens om onze topjes nét ietsje hoger te zeggen wanneer een statiefje te hoog is.

Comment

• kevinrelouw
                  • Dec 2009
                  • 32

Originally posted by Beckers Entertainment
                  Heb je geen flightcases van je scanners?

Wij gebruiken die kisten ook wel eens om onze topjes nét ietsje hoger te zeggen wanneer een statiefje te hoog is.
                  Die hebbe we idd wel. Zoude we een keertje uit moeten proberen. Zoals je op de foto ziet gebruiken we ze op dit moment voor de lichttafel op te zetten. Is daar ideale hoogte voor.

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Maar met je nieuwe meubel heb je deze niet meer nodig, toch?
                    Is natuurlijk wel even kijken hoe diep deze zijn.

Comment

• kevinrelouw
                      • Dec 2009
                      • 32

Mijn plan was eigenlijk om DJ en LJ te scheiden. Dus de DJ staat op de voorgrond met 3 flightcases met misschien nog LED-tubes er tussen en de LJ dan naast of aan de rand van bijvoorbeeld het podium te plaatsen. Dan vind ik de kisten van de scanners wel oké genoeg um lichttafeltje op te plaatsen. De LJ is nu eenmaal niet belangrijk he.

Comment

• stainz
                        • Sep 2009
                        • 609

ik prefereer altijd als LJ redelijk in de buurt (of achter) de DJ te staan, dit is makkelijk met communicatie van plannen om naar climaxen toe te werken..

Comment

• kevinrelouw
                          • Dec 2009
                          • 32

Originally posted by stainz
                          ik prefereer altijd als LJ redelijk in de buurt (of achter) de DJ te staan, dit is makkelijk met communicatie van plannen om naar climaxen toe te werken..
                          Ik snap wat je hiermee bedoelt. Waar het mij eigenlijk om ging was dat de DJ en de LJ hun apparatuur niet in dezelfde meubel hebben zitten. Dus het lichttafeltje staat los van de DJ meubel. Ziet toch wat mooier uit vind ik

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by stainz
                            En om af en toe een keertje een plaat te suggereren, of te ruilen als één van de twee moet pissen of bier moet halen.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• stainz
                              • Sep 2009
                              • 609

Ik zit nu nog eens goed te lezen en je hebt het over plannen voor een nieuw meubel en daarna over DJ vooraan met 3 cases, komen deze cases binnen je meubel of bestaat je meubel uit cases?

Ben zelf ook druk aan het kijken om een DJ/drive-in meubel te gaan bouwen dus ben benieuwd hoe anderen dit oplossen.

Comment

Working...