Beckers Entertainment --> Mijn setje.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Beckers Entertainment --> Mijn setje.

Ook ik kan natuurlijk niet achterblijven met een lijst van mijn setje en wat foto's.

Ik ben ongeveer 3 jaar geleden begonnen met een Hercules DJ console in combinatie met een Sony Vaio laptop. Hier ben ik vrij snel vanaf gestapt vanwege de (on)mogelijkheden hiervan. Heb besloten een Numark CM200 USB mixertje te kopen met het oog op de toekomst, om later te investeren in een controller. Na ook de controller aangeschaft te hebben en regelmatig de PA gehuurd te hebben op feestjes vond ik het tijd voor een eigen set. Na even zoeken kwam ik uit bij de American Audio DLS 15P speakers. 2 speakers op statieven waren voldoende om te draaien voor 75 personen. Maar datzelfde jaar werd ik gevraagd te draaien op een carnavalswagen. Hierbij had ik natuurlijk wat bas nodig. Heb toen besloten direct voor het merk te kiezen waar ik op verder wil " borduren " . De eerste SUB 05 van dB technologies was een feit. Niet veel later volgde een 2e. Toen kwam het volgende probleem. De opstelling. Elke keer een tafeltje lenen van de zaaleigenaar was alles behalve handig en aangezien ik toch al flink wat apparatuur had besloten om 2 19" cases te maken. Direct als aanvulling van het PA-support gedeelte een nieuwe mixer erbij gekocht. De ZED-14 is sindsdien ook een aanvulling in mijn flightcase.

Als jullie na het doorlezen van dit verhaaltje nog niet de interesse in mijn setje hebben opgegeven heb ik hieronder een materiaallijstje.

Geluid:
    Numark DMC 2 controller
    Numark CM200 USB mixer
    Allen & Heath zed-14 pa mixer
    2x DLS 15P actieve 300 watt's 15" speakers met 109 dB
    2x SUB 05 actieve 15" subs met 400 watt per stuk en een 129 dB aan geluidsdruk.
    Sennheiser E-845 mic.

Licht:
    Helemaal niets

Overig:
    Een Slimline PC van acer met Virtual DJ en 64.000
    Laptop van acer voor effecten bij ZED-14
    Enkele koffertjes vol met kabels
    En de rest wat ik vergeet op te noemen..

Binnenkort erbij:
    Nieuwe topjes. (Opera 402 of 405)
    Draadloze Mics
    En de rest van mijn dromen..

Foto's:

Reactie's en eventuele toevoegingen zijn meer dan welkom.

Groeten Jasper
    Last edited by Beckers Entertainment; 03-08-09, 19:10.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Originally posted by Beckers Entertainment
    Ook ik kan natuurlijk niet achterblijven met een lijst van mijn setje en wat foto's.

Ik ben ongeveer 3 jaar geleden begonnen met een Hercules DJ console in combinatie met een Sony Vaio laptop. Hier ben ik vrij snel vanaf gestapt vanwege de (on)mogelijkheden hiervan. Heb besloten een Numark CM200 USB mixertje te kopen met het oog op de toekomst, om later te investeren in een controller. Na ook de controller aangeschaft te hebben en regelmatig de PA gehuurd te hebben op feestjes vond ik het tijd voor een eigen set. Na even zoeken kwam ik uit bij de American Audio DLS 15P speakers. 2 speakers op statieven waren voldoende om te draaien voor 75 personen. Maar datzelfde jaar werd ik gevraagd te draaien op een carnavalswagen. Hierbij had ik natuurlijk wat bas nodig. Heb toen besloten direct voor het merk te kiezen waar ik op verder wil " borduren " . De eerste SUB 05 van dB technologies was een feit. Niet veel later volgde een 2e. Toen kwam het volgende probleem. De opstelling. Elke keer een tafeltje lenen van de zaaleigenaar was alles behalve handig en aangezien ik toch al flink wat apparatuur had besloten om 2 19" cases te maken. Direct als aanvulling van het PA-support gedeelte een nieuwe mixer erbij gekocht. De ZED-14 is sindsdien ook een aanvulling in mijn flightcase.

Als jullie na het doorlezen van dit verhaaltje nog niet de interesse in mijn setje hebben opgegeven heb ik hieronder een materiaallijstje.

Geluid:
    Numark DMC 2 controller
    Numark CM200 USB mixer
    Allen & Heath zed-14 pa mixer
    2x SUB 05 actieve 15" subs met 400 watt per stuk en een 129 dB aan geluidsdruk.

Licht:
    Helemaal niets

Overig:
    Een Slimline PC van acer met Virtual DJ en 64.000
    Laptop van acer voor effecten bij ZED-14
    Enkele koffertjes vol met kabels
    En de rest wat ik vergeet op te noemen..

Foto's:

Ik zal proberen vanavond en anders morgenavond foto's te posten van mijn opstelling.

Reactie's en eventuele toevoegingen zijn meer dan welkom.

Groeten Jasper

haaj jasper, ook jaloers(toen ik mijn topic op het zelfbouwforum aanmaakte dacht ik: dat wil ik ook!!!een eigen topic!!!) ik heb je setje al eens gezien op het productieforum(carnaval, ow shit, je had al een topic, of was die niet van jou???) die subjes 05, is dat nog wat, die zijn namelijk bandpass(of zie ik dat verkeerd) en voor zover ik weet is dat lang niet zo goed(kwa rendement) als een BRetje of een hoorn(nog beter). als het ik het verkeerd heb, heb ik al bijna 2 jaar een grote fout lopen maken.......

daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Dat ligt eraan wat je ermee wilt doen. Als je altijd maar buiten draait, zul je een ander setje nodig hebben als dat je binnen werkt. Eigenlijk doe ik alles wel. Binnen/buiten/tent. Voor die doeleinden voldoen ze prima. Bovendien zijn ze longthrow dus een iets grotere zaal met 200 man is er ook prima mee te doen. Ik ben dus erg te spreken over de bassjes en ze zijn hun geld al dubbel en dwars waard.

En nee, ik was niet jaloers op het feit dat ik geen topic had?
      Ik wou graag gewoon wat reactie's op mijn setje. Positief of negatief, beide zijn welkom.

Groeten Jasper

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by Beckers Entertainment
        Dat ligt eraan wat je ermee wilt doen. Als je altijd maar buiten draait, zul je een ander setje nodig hebben als dat je binnen werkt. Eigenlijk doe ik alles wel. Binnen/buiten/tent. Voor die doeleinden voldoen ze prima. Bovendien zijn ze longthrow dus een iets grotere zaal met 200 man is er ook prima mee te doen. Ik ben dus erg te spreken over de bassjes en ze zijn hun geld al dubbel en dwars waard.

En nee, ik was niet jaloers op het feit dat ik geen topic had?
        Ik wou graag gewoon wat reactie's op mijn setje. Positief of negatief, beide zijn welkom.

Groeten Jasper
        je hebt het dus over deze sub : dBTechnologies - Produkte

Deze is dus bandpass , iets zegt mij dat bandpass geen long-throw is maar short-throw.
        En 200 man doe je echt niet met deze subjes , nog in geen 100 jaar . ( op laag geluidsniveau wel natuurlijk, maar gas geven , now way )
        Voor 200 man zette ik vroeger 2 x EAW sb150 per kant , goed voor 4000 watt AES , kwestie van een beetje speling te hebben om even te kunnen doordrukken
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

En toch heb ik praktijkvoorbeelden waar ik het wel degelijk haalde met deze subjes op flink volume. 150-200 man was daar toch echt wel aanwezig. Had wel andere tops, uiteraard RCF, en de bassen speelde de hele tijd op "clip-niveau". Dus het even doorduwen miste ik inderdaad. Maar goed, dat hoefde daar niet. Akoestiek was ook geweldig, dat scheelt ook al 'n hoop.
          En toen ik ze kocht heeft de leverancier er nog eens op gewezen dat ze long throw zijn. Verder eigenlijk nooit op gelet...

Groeten Jasper

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Over overdreven specs gesproken...
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

Volgens mij helemaal niets overdreven aan..
              DLS-15 by: AMERICAN AUDIO - American DJ Europe

Of ze moeten bij ADJ al verkeerde prijzen aangeven..
              Meer dan kopiëren heb ik niet gedaan.

Groeten Jasper

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Denk dat bones 2001 wel gelijk heeft .
                Sensitivity van 109dB is waarschijnlijk wel een drukfout, komt wel eens meer voor bij dit soort merken .
                Die gooien graag met cijfers
                sis
                Last edited by sis; 05-03-09, 06:34.

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Sterker nog!
                  Er bestaat GEEN frontgeladen 15 incher met een systeemrendement van 109dB.
                  Althans ik heb ze nooit kunnen vinden..
                  Nogiets anders: Bij 256 Watt zou dat een CONTINU geluidsdruk opleveren van 133 dB
                  En een te verwachten peak van zeg 136 a 137 db???????? (700W peak)

Wat zijn we dan een sukkels met onze speakers die een peak opleveren van 133dB bij 2KW. En dat alles voor 256 euries! Gooi alles maar weg wat je nu hebt, dus. Ook de ZX5 kan er niet aan tippen!

Maar... het zal wel het ruwe rendement van de 1.75 inch hoogdriver zijn met een 15 incher van 99 a 100 dB zegt ons verstand.

Paul
                  Last edited by SPS; 05-03-09, 14:11.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Toen ik mijn topjes 2 jaar geleden gekocht heb heb ik daar eigenlijk verder niet opgelet/na gevraagd. Voor de 269 euro die ze me gekost hebben klonk het vrij aardig, dus een echte bult heb ik me er niet op gevallen. Zeker voor een beginner is het leuk spul.
                    Echter, in combinatie met mijn basjes missen ze toch net de power om ook die goed bij te houden. Dat is ook een van de redenen om nieuwe topjes aan te schaffen, als de portemonnee dit toelaat tenminste. :P
                    Kan ik misschien direct vragen. Wat zouden jullie aanraden voor op mijn 15" subjes? De Opera 402 of 405? De 405 zal wel interessanter zijn voor op de kleine feestjes, als ik zonder sub wil draaien. Maar de 402 als ik met sub wil draaien.. Of heb ik het hier bij het verkeerde eind?

Groeten Jasper

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Ik heb het vermoeden dat die 109dB de maximum SPL is, al is dat wel serieus aan de lage kant.

Edit: Re topkasten: Ik ben zelf geen fan van 15" subs met 15" toppen, maar misschien is er nog een set die me anders doet denken. Heb zelf ook 15" toppen en ik wil er in de toekomst toch 18" subs onder plaatsen. Maar wat je zegt, de 405's kun je dan wel weer standalone gebruiken waar de 402's misschien net te weinig power voor hebben.

Verder leuke gearlist, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat foto's
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• kevinos91
                        • Jul 2007
                        • 12

Originally posted by Stoney3K
                        Edit: Re topkasten: Ik ben zelf geen fan van 15" subs met 15" toppen, maar misschien is er nog een set die me anders doet denken.
                        Ik heb ook 15'' toppen met 15'' (hoorn geladen!) subs eronder. Dat gaat als een trein, en ik geloof niet dat ik ook maar ergens een (hoorbaar) gat in mijn geluid heb.

Comment

• Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

Ik denk dat ik dan gewoon bij mijn leverancier vraag of ik beide topjes een keer van hem kan lenen. Ergens op 'n feestje even testen en dan gewoon zelf beluisteren wat het beste klinkt. Maar ik denk dat ik dan toch voor de 12" ga, dan zet ik waar nodig gewoon een enkele sub neer, aangezien ik die toch stereo kan aansturen.
                          En over die foto's.. Ik heb een foto waar alles ingepakt staat, maar alles uitgezet krijg ik er niet op door ruimtegebrek, zal komend weekend wat foto's maken op locatie.

Groeten Jasper

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Originally posted by Stoney3K
                            Ik heb het vermoeden dat die 109dB de maximum SPL is, al is dat wel serieus aan de lage kant.

Edit: Re topkasten: Ik ben zelf geen fan van 15" subs met 15" toppen, maar misschien is er nog een set die me anders doet denken. Heb zelf ook 15" toppen en ik wil er in de toekomst toch 18" subs onder plaatsen. Maar wat je zegt, de 405's kun je dan wel weer standalone gebruiken waar de 402's misschien net te weinig power voor hebben.

Verder leuke gearlist, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat foto's
                            Nou nee hoor, er zijn zelfs 12 " subs die jou 15" topjes wegblazen . heb je geen 18 " voor nodig
                            Snap je .
                            sis

Comment

• Toan_08

Originally posted by sis
                              je hebt het dus over deze sub : dBTechnologies - Produkte

Deze is dus bandpass , iets zegt mij dat bandpass geen long-throw is maar short-throw.
                              En 200 man doe je echt niet met deze subjes , nog in geen 100 jaar . ( op laag geluidsniveau wel natuurlijk, maar gas geven , now way )
                              Voor 200 man zette ik vroeger 2 x EAW sb150 per kant , goed voor 4000 watt AES , kwestie van een beetje speling te hebben om even te kunnen doordrukken
                              sis
                              FF een vraagje, Welke amp had je op die 4 subs dan?

Comment

Working...