Drive-in show pic's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Daar zou jij ook gelijk in kunnen hebben, ik doe daar niet moeilijk over, heb soort van abbonement bij onderdelenleverancier van behringer, als er een nieuwe firmware uitkomt, sturen ze mij de chip met firmware automatisch toe Ideaal!

Maar ontopic:
    Ik moet eerlijk zeggen, de beginnende drive-in shows worden steeds netter en netter. Laatst discotje gehad (als uitgaan iemand, niet als iemand van de techniek) en daar stond ook een setje.
    Toen ik vroeg of die al lang bezig was, kreeg ik het antwoord:
    "Nee, slechts 3 maanden". (Terwijl het leek of er jarenlange ervaring inzat).
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
      Ik moet eerlijk zeggen, de beginnende drive-in shows worden steeds netter en netter. Laatst discotje gehad (als uitgaan iemand, niet als iemand van de techniek) en daar stond ook een setje.
      Toen ik vroeg of die al lang bezig was, kreeg ik het antwoord:
      "Nee, slechts 3 maanden". (Terwijl het leek of er jarenlange ervaring inzat).
      Dat is nou net het verschil tussen twee T4's en een trussbrug met wat eraan. Zie bijvoorbeeld de laatste foto (met de installatietruss), er hangt niet veel aan maar een overspanning geeft gelijk een enorm professioneler indruk. Vooral als je het combineert met óf een goed afgerokte tafel óf schotten/cases die de DJ booth 'omlijsten'.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

stoney3

even voor de duidelijkheid, je schrijft af en toe met grote arrogantie, betweterigheid en ik kan nog wel even doorgaan wat ik niet doe!

op mijn post reageer je niet jammer. Tevens jouw reactie op dat truss meteen beter zou staan dan een statief met barretje eraan.. loopp het forum maar eens door, staan genoeg voorbeelden van wel nette shows zonder truss.

Daarnaast spreek je jezelf tegen, eerst benoem je meenemen wat noodzakelijk is.. En vervolgens opper je dat truss noodzakelijk is voor een professionele uitstraling. Laatst geposte foto's laten zien dat je met relatief weinig een zeer nette verzorgde set kunt neerzetten. Belasting zal niet gruwelijk wezen en moet gewoon zo kunnen.

echter extra parren, scans enz erbij aan hangen is NOT DONE.

Ditzelfde zou je kunnen neerzetten met een 2tal statieven, par balkjes en de scans.
        Hoeft er echt niet minder om uit te zien hoor.

Verder dikke duim omhoog voor laatst geposte foto's!! ga zo door.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• revolution
          • Mar 2006
          • 45

Bedankt voor de positieve reacties, en opbouwende kritiek is ook altijd welkom, kan ik alleen maar van leren!
          maar goed, hier de antwoorden:

Originally posted by lightzone
          netjes , echt mooi

geen kabelzooi, mooi afgerokt.

welke fogger gebruik je?
          Ik weet het merk niet van die fogger, maar hij is 700W en is een beetje vergelijkbaar met die Antari Z-800.

Originally posted by Bastisito
          Ziet er prima uit, complimenten. Lekker basis, toch strak verzorgd. Vanwaar je keuze voor installatietruss? Goedkoop kunnen krijgen? Is dat niet tijdrovend met opbouwen?
          Die installatietruss heb ik al een tijdje, en het is niet het snelst opgebouwd, maar echt tijdrovend vindt ik het niet.

Originally posted by DJ nn
          Qua afwerking enzo: dikke 10 !!!
          En een hemd als DJ vind ik een klein detail dat veel doen aan je voorkomen !

Enkel jammer dat er niet nog een 4barretje hing...

grtzz DJ nn
          We moeten er natuurlijk zelf ook goed en verzorgd bijlopen!
          En er komt in de loop der tijd vast nog een 4bar, maar nu is even het geld op, dus moeten we even wachten!

@Laserguy: Ik zal de volgende keer die kabels ook goed wegwerken!
          Greatz Revolution!!!!!

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by Watt Xtra
            stoney3

even voor de duidelijkheid, je schrijft af en toe met grote arrogantie, betweterigheid en ik kan nog wel even doorgaan wat ik niet doe!
            Ik kreeg in eerste instantie redelijk arrogante, n00b-bashende reacties terug op mijn eigen foto, met de strekking "kijk die twee prutsers nou!". Dat streek me een beetje tegen de haren in omdat iedereen toch ergens moet beginnen? Ik zie geen foto's van de eerste optredens van andere users hier, en denk je dat ik met deze foto serieus reclame ga lopen maken?

op mijn post reageer je niet jammer. Tevens jouw reactie op dat truss meteen beter zou staan dan een statief met barretje eraan.. loopp het forum maar eens door, staan genoeg voorbeelden van wel nette shows zonder truss.

Daarnaast spreek je jezelf tegen, eerst benoem je meenemen wat noodzakelijk is.. En vervolgens opper je dat truss noodzakelijk is voor een professionele uitstraling. Laatst geposte foto's laten zien dat je met relatief weinig een zeer nette verzorgde set kunt neerzetten. Belasting zal niet gruwelijk wezen en moet gewoon zo kunnen.
            Noodzakelijk is het niet (met twee T4's kun je ook een show maken), maar het verkoopt beter. Als je minder licht bij je hebt moet je onder de prijs gaan zitten van de reguliere drive-in shows, want anders kiest een klant natuurlijk voor een betere show voor hetzelfde geld. Maar als je weer te laag gaat zitten krijg je vaak weer het "te mooi om waar te zijn" effect, zodat een klant afhaakt omdat het TE goedkoop is om nog goed spul te zijn.

echter extra parren, scans enz erbij aan hangen is NOT DONE.

Ditzelfde zou je kunnen neerzetten met een 2tal statieven, par balkjes en de scans.
            Hoeft er echt niet minder om uit te zien hoor.

Verder dikke duim omhoog voor laatst geposte foto's!! ga zo door.
            Je hebt wel gelijk, als je echt serieus wil gaan draaien huur je gewoon spul bij. ELKE pro doet dat, niet iedereen heeft immers een mobiel podium à la Gigant in zijn achtertuin geparkeerd staan. Zoiets verreken je gewoon in de prijs van je show, maar dan kun je geen 100 euro op een avond meer vragen, en dan gaat het al wat dikker in de papieren lopen. Overigens is 400 à 500 euro per avond voor een drive-in niet een ongangbare prijs, tenminste als ik de advertenties afstroop.

Als je dan straks elke week je set loopt uit te huren en te draaien, dan komt er vanzelf wel genoeg binnen om een setje goeie statieven en een paar meter Alulite bij te kopen. En hoe meer je ondertussen zelf bij elkaar sprokkelt, hoe minder je bij hoeft te huren en hoe meer je van je vraagprijs overhoudt.

(okee, ik ga even niet in op de boekhouding, BTW, enzovoort, want dat gaat er als je goed werkt ook nog allemaal af)

Comment

• Bastisito
              • Sep 2004
              • 185

Noodzakelijk is het niet (met twee T4's kun je ook een show maken), maar het verkoopt beter. Als je minder licht bij je hebt moet je onder de prijs gaan zitten van de reguliere drive-in shows, want anders kiest een klant natuurlijk voor een betere show voor hetzelfde geld. Maar als je weer te laag gaat zitten krijg je vaak weer het "te mooi om waar te zijn" effect, zodat een klant afhaakt omdat het TE goedkoop is om nog goed spul te zijn.
              Lesje marketing: prijs is niet het enige middel om te concurreren he Tuurlijk kijkt een klant naar de prijs, maar ook nog naar een hele hoop andere zaken. Welke zaken? Bedenk maar eens wat

Verder is de meest gehuurde show bij het bedrijf waar ik regelmatig voor wordt ingehuurd om te draaien een showtje met 'slechts' 8 parren op 2 tiefjes. Gek? Nee hoor, mensen vinden dit al vaak zat en het voldoet prima. Doet absoluut niks af aan onze professionaliteit. Vaak geldt de regel: less is more!
              Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Dit keer niet concreet een foto, maar even een previewtje van hoe de op de vorige pagina genoemde schotten er uit kunnen zien:

Niet al te ingewikkeld, maar het blijven gewone decoratieve plaatjes, je kan er verder achter kwijt wat je zelf zou willen. Hier een plaatje met de rest van ozne gear om even de verhoudingen te zien (parren heb ik even niet getekend, T-bars wel

Materiaallijst voor één schot:

* PVC buis 30mm (Rioleringsbuis), 2 stukken van 1m en 2 stukken van 2m (voor het middelste schot). Maten kunnen vrij in gevariëerd worden.

* PVC elleboogjes 90 graden, 30mm (hoeken). 4 nodig per schot.

* Materiaal voor het binnenste van de schotten. Ik zou zelf hardboard pakken, maar als het echt licht moet zijn kan zwart (of elke andere kleur) doek ook.

Koppelen van de schotten moet ik nog even uitvissen. Tiewraps zijn er niet in grijs te krijgen dus dat wordt zwarte tiewraps verdekt opstellen, of de buizen zwart schilderen.

Het hele zaakje is licht en plat te vouwen / stapelen dus het neemt ook nog eens bijna geen ruimte in. Erachter kun je dan doen wat je wilt, ik ga zelf kijken voor een 19" flightcase met boven / front rails voor lichttafel, versterker, eventuele FX en misschien straks nog een PC. De DJ-set kan er dan los naast.

Comment

• Stage-Q
                  • Sep 2007
                  • 389

geen led-tubes i.p.v. pvc buis ?
                  Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by Stage-Q
                    geen led-tubes i.p.v. pvc buis ?
                    Per meter is PVC-buis iets goedkoper als het om simpele schotjes gaat.

Overigens zit ik er nu wel een beetje over te denken, ik ga waarschijnlijk het middenschot splitsen en dus 4 1x1 panelen maken, elk voorzien van één kleur lichtslang. Om het lekker in de jaren 80 disco-sfeer te houden

Eventueel kunnen we later nog wit doek inhangen ipv zwart (de achterkant van de frames wordt voorzien van klittenband, doek ook) en de achterkant uitlichten met LED-parren.

Goed, vandaag dus ritje op en neer naar de GAMMA + Ikea (resp. buizen en lichtslang + stof) en foto's volgen snel! Dan zal ik van de week even de hele set weer overeind zetten en laten zien hoe het totaalplaatje geworden is.

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

en je denkt dat dat lang goed gaat wanneer jij rondrijdt met je pvc buizen constructie?? Is toch wel een redelijk Hobby gehalte zo. Ga direct voor een alu variant.. Kost iets meer, is echter veilig, steviger en je hebt er zekersweten veel langer plezier van.

Bedenk eens wat er met je constructie gebeurt als er een dombo aan loopt te trekken omdat hij in je oor wil hijgen met het verzoek om een nummer? JUIST.. geen pvc dus.

Verder heb je het over doek.. denk je even aan de brandveiligheid??

Op je tekening zie ik nu ook ineens wel 2 statieven in plaats van truss dat je elke keer oppert?? Dat staat toch professioneler?

zoals er al is geschreven.. er wordt heel vaak gekozen voor een setje met geluid en een stel statieven en parren. EVT aangevuld met een effectje per statief. Geheel is simpel door een persoon op te bouwen, blijft betaalbaar voor de klant.. en het past op een losse groep 230V 16A.

Dit zijn een aantal punten waar ook naar gekeken moet worden. Niet in elk huis, schuur of buurtvereniging is gewoon Sterkstroom aanwezig.
                      En verder waarom een hoop scans en ander draaiend licht in een ruimte die niet hoger dan 2,4 meter is, waar 60 bezoekers aanwezig zijn, zittend aan een tafel kletsend met elkaar. Op het einde nog effe de voetjes op de dansvloer??
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by Watt Xtra
                        en je denkt dat dat lang goed gaat wanneer jij rondrijdt met je pvc buizen constructie?? Is toch wel een redelijk Hobby gehalte zo. Ga direct voor een alu variant.. Kost iets meer, is echter veilig, steviger en je hebt er zekersweten veel langer plezier van.

Bedenk eens wat er met je constructie gebeurt als er een dombo aan loopt te trekken omdat hij in je oor wil hijgen met het verzoek om een nummer? JUIST.. geen pvc dus.

Verder heb je het over doek.. denk je even aan de brandveiligheid??
                        Ik ben dit ook voorlopig nog niet van plan om dit op studenten / jongerenfeesten weg te zetten, daar huur ik materiaal voor. Het zijn ook geen stage-barriers, dit is puur decoratief materiaal. Plus deze schotten zijn plat en zijn dus makkelijker in te pakken / op te slaan dan grote cases.

Mbt brandveiligheid: Daar hou ik zeker rekening mee. Katoenen doek zou enigszins dom zijn, podiumdoek moet daar toch ook op gemaakt zijn?

Op je tekening zie ik nu ook ineens wel 2 statieven in plaats van truss dat je elke keer oppert?? Dat staat toch professioneler?
                        Ik heb even bestaand materiaal ingetekend. Niet spul wat mogelijk nog op de planning staat. Trussbrugjes zijn leuk en verkopen zeker, maar zijn voorlopig nog boven mijn budget (behalve genoemde ShowTec meuk). Als een klant zoiets wil, huren.

zoals er al is geschreven.. er wordt heel vaak gekozen voor een setje met geluid en een stel statieven en parren. EVT aangevuld met een effectje per statief. Geheel is simpel door een persoon op te bouwen, blijft betaalbaar voor de klant.. en het past op een losse groep 230V 16A.

Dit zijn een aantal punten waar ook naar gekeken moet worden. Niet in elk huis, schuur of buurtvereniging is gewoon Sterkstroom aanwezig.
                        En verder waarom een hoop scans en ander draaiend licht in een ruimte die niet hoger dan 2,4 meter is, waar 60 bezoekers aanwezig zijn, zittend aan een tafel kletsend met elkaar. Op het einde nog effe de voetjes op de dansvloer??
                        Klopt, op één groep heb ik voorlopig alles berekend. Het is waar dat er veel "standaard" setjes verhuurd worden, voor het doorsnee werk is het leuk
                        maar je kunt er weinig show mee geven behalve "set it and forget it" geknipper. Desalniettemin is het wel te verhuren als het goed afgewerkt is (en dat gaat dus ook geld en groter vervoer kosten)

Comment

• Bastisito
                          • Sep 2004
                          • 185

Maarre...PVC rioleringsbuizen? Komt mij over als erg cheap-ass. Houd je er ook rekening mee dat er op die buizen code's en stukjes tekst staan gedrukt aan de buitenkant? Ziet er lekker profi uit.

Doe jezelf een plezier en ga voor alu buizen. Blijven veel langer heel (één flinke klap tijdens vervoer en er zit een scheur in je PVC buis) en ziet er ook nog eens veel fraaier uit.
                          Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Originally posted by Stoney3K
                            Ik kreeg in eerste instantie redelijk arrogante, n00b-bashende reacties terug op mijn eigen foto, met de strekking "kijk die twee prutsers nou!". Dat streek me een beetje tegen de haren in omdat iedereen toch ergens moet beginnen? Ik zie geen foto's van de eerste optredens van andere users hier, en denk je dat ik met deze foto serieus reclame ga lopen maken?
                            Je doet uiterst arrogant in al je postings alsof je het allemaal al zo goed weet maar ondertussen weet je niet echt veel en sta je (nog) niet met de apparatuur die je in de toekomst waarschijnlijk wilt. Geeft allemaal niks en iedereen moet ergens beginnen maar stel je dan ook zo op.

Telkens weer weet jij reacties te geven als merken die uit dezelfde fabriek vandaag zouden komen of apparatuur die van binnen hetzelfde is waar dit allemaal niet waar is, etc, etc. Maak dit soort opmerkingen gewoon niet als je niet 100% zeker bent van je zaak en je wordt stukken serieuzer genomen op dit forum.

Als je naar de laatste foto's kijkt van revolution dan is dat een schoolvoorbeeld van een beginner met weinig en misschien zelfs wel geen dure spullen en toch een strakke uitstraling. Dit zijn de jongens die het ver kunnen/gaan schoppen.

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

Stoney3: Jij wekt telkens weer het idee alsof je alles al weet.. en dat stoort mensen... Mij ook.

Ik beargumenteer mijn kritiek en ik krijg een antwoordt van een NOOB. Citaat: "Ik ben dit ook voorlopig nog niet van plan om dit op studenten / jongerenfeesten weg te zetten, daar huur ik materiaal voor. Het zijn ook geen stage-barriers, dit is puur decoratief materiaal. Plus deze schotten zijn plat en zijn dus makkelijker in te pakken / op te slaan dan grote cases."

Ook decoratief materiaal moet stevig staan!! en veilig zijn.. Als je het toch niet inzet.. maak het dan niet. Ook een iets aangeschoten bezoeker kan zich aan jouw creatie vastgrijpen omdat hij of zij het everwicht kwijt is.. Tja dan heb je helemaal geen decoratie meer.. GEWOON NIET DOEN DUS

dat jij je tegen de haren ingestreken voelt.. redelijk logisch.. je hebt uitspraken die kant nog wal raken! En doet telkens weer alsof je het allemaal al weet.

Dat je ergens moet beginnen is duidelijk.. hou eens op met te posten en te reageren en lees eerst eens een maandje of 2 hier op het forum en leer hiervan..

Kom daarna met een aantal ideeen die je hebt opgedaan en vraag dan om een reactie. Neem deze reacties dan voor lief of reageer niet.

Heb jij iets leuks maar kom je er niet helemaal uit? Geen probleem er zijn er genoeg hier op het forum die je een tip, aandachtspunt, verderhelpTIP of ander commentaar kan en wil geven..

meen te toch te moeten verder prutsen... dan verdraag de geschreven kritiek en stuntel lekker verder! maar val ons niet meer lastig met betweterigheid...

vr groeten
                              Jorrit
                              Last edited by Watt Xtra; 03-10-07, 13:59. Reason: schrijffoutje

Comment

• Stoney3K
                                • Sep 2007
                                • 1399

Originally posted by Bastisito
                                Maarre...PVC rioleringsbuizen? Komt mij over als erg cheap-ass. Houd je er ook rekening mee dat er op die buizen code's en stukjes tekst staan gedrukt aan de buitenkant? Ziet er lekker profi uit.

Doe jezelf een plezier en ga voor alu buizen. Blijven veel langer heel (één flinke klap tijdens vervoer en er zit een scheur in je PVC buis) en ziet er ook nog eens veel fraaier uit.
                                Okee, geef jij mij een leverancier die alu buis en hoeken (elleboogjes) aan particulieren levert. Dan ga ik die gelijk bellen, want ik heb ook liever gelijk goed materiaal staan.

Probleem is dat goed, degelijk materiaal nou eenmaal geld kost (minstens honderden euro's) en een beginner zoals ik heeft dat niet. Maar je wilt toch met weinig middelen een representatieve set neerzetten (dus niet wat ik nu heb staan). Als je immers geen set hebt dan boekt niemand je, en je kunt dan wel gaan huren, maar zonder eerste klus kun je ook geen huurset wegzetten.

Wat denk je als je met een klant communiceert en ze vragen of je ervaring hebt: "Nee, dit is mijn eerste klus". De meeste klanten haken dan gelijk af.

Punt is, als je eenmaal een paar (echte) klussen gedraaid hebt, ongeacht wat voor set je er neerzet, dan gaan mensen je kennen. Heb je nog niks, dan benaderen mensen je nagenoeg niet voor klussen. En als je dan gaat rondvragen dan is meestal het antwoord "daar hebben we al een mannetje voor".

Marketing kan ik niet, lightjockeyen en bouwen wel. Maar om daar een persoon voor in te schakelen gaat me een beetje te ver (een drive-in met een manager?), en ik heb geen zin om elke keer via het "neefje van het broertje van de tante van de bakker" te gaan draaien.

Als je naar de laatste foto's kijkt van revolution dan is dat een schoolvoorbeeld van een beginner met weinig en misschien zelfs wel geen dure spullen en toch een strakke uitstraling. Dit zijn de jongens die het ver kunnen/gaan schoppen.
                                Mag ik dan weten wat de complete set van Revolution gekost heeft? Hij heeft immers geen gearlist gepost. En dan bedoel ik wel alles bij elkaar, dus licht, geluid, rigging, kabels.
                                Last edited by Stoney3K; 03-10-07, 15:59.

Comment

Working...