Drive-in show pic's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Originally posted by lightzone
    nu niet gaan overdrijven eh, komop zeg
    Ik ben het met TNT eens...

Je zet onder je auto toch ook geen skelter wielen?

Van 1 fourbarretje zal deze constructie nog niet in storten, maar je weet niet wat er allemaal nog bijkomt... Straks hangen aan dezelfde statieven ook nog 4MH's van 20kg de stuk..

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• TNT
      • Jun 2006
      • 15

Idd, dan krijg je dus zoiets, dit gaat werkelijk nergens meer over

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by TNT
        Idd, dan krijg je dus zoiets, dit gaat werkelijk nergens meer over
        True, maar als je dat soort spul inhangt heb je meer aan licht in je truss hangen dan je truss zelf waard is.

Face it: Een overspanning staat nou eenmaal representatiever dan een tweetal fourbars links en rechts. Je creëert een beetje een 'grens' tussen de DJ en het publiek (boven de truss, onder het DJ meubel/doek), en dat verkoopt, ongeacht wat je er in hangt.

Ik zou zelf dan voor een arraytje LED parren gaan (PAR36) als pure effect-aankleding, en de fourbars lekker op de bestaande statieven houden... bovendien is het erg onhandig om bv. scanners aan een T-bar te hangen, en ik vind het er persoonlijk niet uitzien. De parren moeten dan bonvenop, want de scanner moet onder komen te hangen, en je moet iets anders aan de andere kant van de T-bar hangen voor een goeie gewichtsverdeling.

Het is een verschil of je die al genoemde ShowTec set gebruikt voor 2 fourbars (56), 2 scanners en wat los spul of dat je er vier MH's, PAR64 barren en gevlogen speakers in gaat hangen. Ik reken me niet rijk met veiligheidsmarges!

Originally posted by TNT
        Van deze weet ik zeker dat ze goed zijn
        Misscchien is dit een redelijk alternatief
        Mag ik zeggen dat ik de max. vertical load van 100kg van die dingen enigszins optimistisch vind? Dat zijn namelijk dezelfde windups als in dit setje, en die is meer van het kaliber ShowTec (die een 60kg distributed load als specificatie heeft, je moet best moeite doen om dat te halen met een bescheiden gearlist. Ik zou het persoonlijk niet proberen!)
        Last edited by Stoney3K; 01-10-07, 20:22.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Originally posted by Stoney3K
          Ik reken me niet rijk met veiligheidsmarges!
          En daar komen nou net de meeste ongevallen van.

Ontopic: persoonlijk vind ik een setje scanners op statief er ook niet zo mooi uitzien, alternatief is om een scanners op statief achter de boot te zetten, of op vliegkist. Geeft altijd nog een mooi effect.
          Truss heeft niet altijd zen voordelen!
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
            En daar komen nou net de meeste ongevallen van.
            Wat ik daarmee bedoel is: Ik ga juist NIET bewust over de marges heen zitten (en echt 140kg aan een brug hangen waarvan dat getal in een American DJ foldertje staat). Aan het ADJ systeempje wat ik aanlinkte zou ik ook niet meer dan twee scans, twee fourbars en eventueel nog iets links en rechts (strobo, laser, moon...) hangen, dan heb je iets van 20kg over de hele truss belast. Voor de meeste drive-ins heb je toch niet veel meer nodig.

Parren bijzetten is niet zo'n enorme belasting, ze wegen niet veel en je kunt er wel veel mee aankleden. Intelligent licht is een ander verhaal, al vallen scans meestal nogal mee in verhouding tot MH's.

Comment

• TNT
              • Jun 2006
              • 15

In deze prijsklasse moet je dat soort specs zoiezo met een flinke zak zout nemen

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by TNT
                In deze prijsklasse moet je dat soort specs zoiezo met een flinke zak zout nemen
                Precies. En voor de beginnende drive-inner met de genoemde setup, of alleen al twee fourbarretjes en wat losse troep, is die set meer dan afdoende. Ik zit er zelf nu over te denken om de ShowTec set van 6 meter op de boodschappenlijst te zetten, sinds ik daar toch niet hele ladingen apparatuur in ga hangen (en hij puur decoratief bedoeld is, BY DESIGN, DECO-TRUSS!), het gaat ook voornamelijk een ophang-geval worden voor een video-achtergrond (greenscreen) als de drive-in niet draait. Meer dan 30kg komt er sowieso NOOIT in! (Maar je moet een aardige draaier zijn om dat te halen... als je zoveel gear hebt, heb je vast ook het budget voor een paar metertjes Prolyte)

Comment

• lightzone
                  • Oct 2006
                  • 261

Meer dan 30kg komt er sowieso NOOIT in! (Maar je moet een aardige draaier zijn om dat te halen... als je zoveel gear hebt, heb je vast ook het budget voor een paar metertjes Prolyte)
                  30 kg heb je zo hoor....
                  jumping is not a crime

Comment

• lightzone
                    • Oct 2006
                    • 261

Originally posted by hugovanmeijeren
                    Ik ben het met TNT eens...

Je zet onder je auto toch ook geen skelter wielen?

Van 1 fourbarretje zal deze constructie nog niet in storten, maar je weet niet wat er allemaal nog bijkomt... Straks hangen aan dezelfde statieven ook nog 4MH's van 20kg de stuk..

Groeten Hugo
                    ik zij alleen dat je ook al redelijke statieven kan vinden rond de 200 euro...

en nu word ik hier voor gek verklaart

mindere kwaliteit en kapaciteit uiteraard maar what about de American DJ ST-132?

die is toch redelijk bekend om zijn prijs kwaliteit s verhouding...
                    jumping is not a crime

Comment

• Stage-Q
                      • Sep 2007
                      • 389

Prima statieven die van American DJ...

beter dan die standaard statiefjes van zo'n truss-setje van 200 euro.

Het hoeft niet altijd het beste van het beste te zijn. Je gaat toch geen vmb statieven meezeulen met je drive-in... gekkenwerk.
                      Het gaat erom dat je veilig werkt, en dat kan best met die van American DJ.

Dus ik ben het wel met Lightzone eens.

het doel van het forum is toch: om elkaar te helpen met oplossingen, en het is geen competitie wie het beste spul heeft. Uiteraard mogen meningen gegeven worden...maar er ligt een grens tussen je mening geven en elkaar keihard afkraken.
                      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by lightzone
                        30 kg heb je zo hoor....
                        Maar als je voor 30kg aan gear al IN je truss hebt hangen, zet je per jaar ook een behoorlijke hoeveelheid meer klussen weg. Je verdient er dus meer op, en zul je ongetwijfels ook meer budget hebben om die 'net 30 kg houdende' truss te dumpen en een fatsoenlijk rigging-assortiment op te gaan bouwen. Ik draai liever met 2 MH's en een goed stuk truss dan met 4 MH's en onveilige rommel. (immers een overspanninkje met die afmetingen kost je ongeveer evenveel als 2 MH's van een beetje merk), die andere 2 MH's verdien je er met een volgende klus weer bij.

Voorbeeldje van een "30kg setupje", wat ik zelf zou inhangen:

* ShowTec Jumbo Strobe DMX (midden) - 2,5kg
                        * 4 x JB Systems Dynamo Scanner (verdeeld) - 15,2kg (totaal)
                        * Showtec Shogun G-40 (5,2kg)
                        * 2 x ShowTec Sunstrip Active (7,8kg)

Sommige gewichten heb ik moeten schatten, want die stonden niet als zodanig op de site. Sinds je nu dus aan net over de 30kg zit heb je geen speelruimte meer voor kabels, verdeeldozen, enzovoort. Maar als je dit al inhangt kom je bij veel feesten en partijen al een heel stuk... (Even aangenomen dat de parren apart op een T bar staan zoals bij mijn setup op de foto)

Wil je toch parren erin, dan kun je in ieder geval de laser schrappen (die kan eventueel ook los op een statief) en eventueel twee van de Dynamo Scanners, daar zou ik dan andere units voor in de plaats hangen. De Dynamos zijn juist leuk als je ze in groepen zet.

Even als 'proof of concept' dat je met 30kg al een heel eind komt. Overigens kan ik de schattingen op de fabrikant-site ook niet zo 100% serieus nemen, een LED par weegt nooit 1,2kg, laat staan de 36 variant. (Ik heb de '56 in handen gehad en die was niet meer dan 800 gram)

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by Stage-Q
                          Prima statieven die van American DJ...

beter dan die standaard statiefjes van zo'n truss-setje van 200 euro.
                          Je kunt toch met de Showtec set van 375 euro beginnen (6m triangle truss + windups) en er later de American DJ statieven onder zetten als je zwaardere lasten moet tillen? Wil je nog groter gaan, dan kun je daarna altijd kijken voor nieuwe koppelingen en wat zwaardere truss.

Comment

• lightzone
                            • Oct 2006
                            • 261

Maar als je voor 30kg aan gear al IN je truss hebt hangen, zet je per jaar ook een behoorlijke hoeveelheid meer klussen weg.

...

Voorbeeldje van een "30kg setupje", wat ik zelf zou inhangen:

* ShowTec Jumbo Strobe DMX (midden) - 2,5kg
                            * 4 x JB Systems Dynamo Scanner (verdeeld) - 15,2kg (totaal)
                            * Showtec Shogun G-40 (5,2kg)
                            * 2 x ShowTec Sunstrip Active (7,8kg)

Sommige gewichten heb ik moeten schatten, want die stonden niet als zodanig op de site. Sinds je nu dus aan net over de 30kg zit heb je geen speelruimte meer voor kabels, verdeeldozen, enzovoort. Maar als je dit al inhangt kom je bij veel feesten en partijen al een heel stuk... (Even aangenomen dat de parren apart op een T bar staan zoals bij mijn setup op de foto)
                            sorry hoor , maar dit is echt magertjes hoor.

30kg heb je echt meteen , kabels zijn al 5kg , en niet te vergeten de truss, g-haken, standmounts .... en dan ben je er al bijna :P
                            jumping is not a crime

Comment

• lightzone
                              • Oct 2006
                              • 261

Je kunt toch met de Showtec set van 375 euro beginnen (6m triangle truss + windups) en er later de American DJ statieven onder zetten als je zwaardere lasten moet tillen? Wil je nog groter gaan, dan kun je daarna altijd kijken voor nieuwe koppelingen en wat zwaardere truss.
                              ik denk dat juist die bruggen af te raden zijn , je zij het eigenlijk zelf ook al dat ze onsafe waren
                              jumping is not a crime

Comment

• Stage-Q
                                • Sep 2007
                                • 389

kijk, en dat vind ik persoonlijk een zinloze aankoop.

Ik betaal liever iets meer zodat ik het in 1x goed heb, dan dat ik later een zwaardere versie moet kopen. In principe betaal je dan 2x voor hetzelfde product. ( alleen andere kwaliteitsverschil dan he ).

Daarom koop ik meestal ook dingen dan miss. dan wel duur zijn, maar dan heb ik het wel in 1x voor elkaar.
                                Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

Working...