Drive-in show pic's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by Stoney3K
    ShowTec en DAP horen bij elkaar ... van oorsprong Nederlands merk, hoofdeigenaar is Highlite. Ik heb die gasten nog meegemaakt in hun hele vroege dagen, toen dat spul nog bij De Regenboog Elektronica in Heerlen stond (goed kans dat dat toen hun huismerk was), onder een andere naam.
    Beste jongen,

Je hoeft mij geen les te geven in L&G merken danwel bedrijven erachter. Showtec heeft in het productgamma echt geen geluidsspul en Dap heeft echt geen lichtspul.

De Behringer LC2412 is namelijk niets anders dan een MA Lightcommander 12/2 met een nieuw frontplaatje.
    Nee. Het is een in Duitsland ontworpen product dat in China gebouwd is en waar bij het ontwerp flink is gekeken naar een Lightcommander 12/2. Als de bugs die in de LC2412 zitten ook in de MA hadden gezeten was die nooit een succes geweest
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

Om een eind te maken aan de 4 pagina's durende discussie.

Ben je een dj die 3 maal per jaar wordt gevraagd om muziek te verzorgen op de plaatselijke bbq, de sportvereniging en je eigen verjaardag?

zet een showtec setje van 180 euro achter je neer, haak je 4 parren eraan en je hebt een gewelidige avond. Zet wel even een aantal tafels voor je "dj booth"... mocht het trusje dan toch vallen bezeer je je alleen zelf.

Voor de overige mensen die vaker een feestje hebben, met kids die rondrennen, zelf ook al een strobo, licht effecten en zelfs misschien al scans hebben.. Zorg voor een stel degelijke statieven. De ST132 is een leuk statief, de lier is onder een andere naam.. wel gekeurd. Tuv gepruft: 100kg. Hieraan kun je je 4 parren hangen, en evt ook een scan in het midden ophangen. Deze zet je links en rechts achter of zijdelings neer en je hebt een nette Veilige set!!

Voor de mannen en vrouwen die toch meer willen maar geen geld hebben voor truss.. Die schaffen ook een stel ST 132 aan, nemen daarnaast een stel trussadaptors en beginnen eerst met een lijstje te maken met de gewichten van hun apparatuur dat ze graag in de truss zouden willen hangen.

Krijgen jullie nu de vraag om een setje truss met licht ergens neer te zetten: dan stappen jullie naar een verhuurder in de buurt, huren voor een paar euro een aantal meters truss. Bekijken jullie lijstje, het aantal meters truss dat jullie hebben gehuurd met het aantal kg per meter truss en zorgen er vervolgens voor dat jullie de truss veilig opbouwen en niet meer belasten dan 150KG totaal gewicht van truss, haken, lampen, kabels enz enz.

tevens hebben jullie uiteraard een groot aantal safety's bij jullie en hangen alles volgens het boekje.

jullie vragen tevens een bedrag dat jullie normaal ook vragen, echter nu plus de kosten van de huur van de truss...!!
      SIMPEL, DOELTREFFEND, VEILIG, BETAALBAAR EN GEEN GEZEUR MEER VAN ANDERE FORUMLEZERS..

zo en niet anders...

owja en even verder te gaan over VMB.
      de T03 mag ook belast worden tot 100kg max.
      neem 2 statieven, een 8 meter truss en behang het zwikkie met een totaal gewicht van 150 kg. Omhoog gaan gaat prima.. Stabiel staan.. mm ik heb zo mijn bedenkingen, zeker als je het geheel redelijk hoog opdraait.
      Dan merk je ook wel speling in de statieven.

Bij de ST132 gaat het geheel al een stuk zwaarder omhoog en j hebt al snel de gedachte de volgende keer misschien toch maar een aantal dingen niet mee op te hangen!!

En persoonlijk vind ik de ST132 dan toch effe iets stabieler staan, de speling lijkt minder.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• revolution
        • Mar 2006
        • 45

Hallo iedereen,

Dan zal ik hier ook een paar foto's posten van mn drive in!
        Deze zijn van zondag, een klein feestje met ongeveer 80 a 90 man!

Greatz Revolution!!!!!

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1066

ziet er netjes verzorgt uit!

dacht zelfs in de gouwigheid dat je een backdropje had hangen

jumpstyle zeker op de onderste foto

Comment

• lightzone
            • Oct 2006
            • 261

netjes , echt mooi

geen kabelzooi, mooi afgerokt.

welke fogger gebruik je?
            jumping is not a crime

Comment

• DJ nn
              • Jun 2006
              • 489

Qua afwerking enzo: dikke 10 !!!
              En een hemd als DJ vind ik een klein detail dat veel doen aan je voorkomen !

Enkel jammer dat er niet nog een 4barretje hing...

grtzz DJ nn
              ... the sound of silence...

Comment

• Bastisito
                • Sep 2004
                • 185

Ziet er prima uit, complimenten. Lekker basis, toch strak verzorgd. Vanwaar je keuze voor installatietruss? Goedkoop kunnen krijgen? Is dat niet tijdrovend met opbouwen?
                Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by vasco
                  en
                  Je hebt echt grootheidswaanzin geloof ik hier op het forum. 8 parren doe je even een filmset mee
                  Moet je er foto's van zien? Plus de opnamen die gedraaid zijn in HD? Ik heb het niet over een Hollywood-filmset. Maar een amateur-project wat steeds meer niveau aan het krijgen is.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Prachtig afgewerkt behalve dat ene detailtje (en daar hoef ik geen tientallen andere berichte gezeur over...): als je dat LS-kabeltje van je topjes netjes langs de paal naar beneden had geleid en vastgezet met een (zwart!) spanbandje of zwarte gaffa dan was dit goed voor een dikke 10!
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by JeroenVDV
                      Beste jongen,

Je hoeft mij geen les te geven in L&G merken danwel bedrijven erachter. Showtec heeft in het productgamma echt geen geluidsspul en Dap heeft echt geen lichtspul.
                      Gek he, omdat ze allebei van hetzelfde bedrijf zijn.

Nee. Het is een in Duitsland ontworpen product dat in China gebouwd is en waar bij het ontwerp flink is gekeken naar een Lightcommander 12/2. Als de bugs die in de LC2412 zitten ook in de MA hadden gezeten was die nooit een succes geweest
                      Er is wel meer dan een beetje afgekeken... ik heb de twee tafels naast elkaar gehad. Elke knop die op de MA zit zit ook op de 2412, en het enige wat waarschijnlijk verschillend is is de firmware. Dat wordt dus mogelijk flashen

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Er is wel meer dan een beetje afgekeken... ik heb de twee tafels naast elkaar gehad. Elke knop die op de MA zit zit ook op de 2412, en het enige wat waarschijnlijk verschillend is is de firmware. Dat wordt dus mogelijk flashen
                        Aaaah, dus er bestaat maar 1 microprocessor en op het gebied van electronica-onderdelen is de keuze ook zo klein dat die 2 apparaten echt dezelfde onderdelen bevatten?

Juist ja. Of eigenlijk, juist NEE.

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Moet je er foto's van zien? Plus de opnamen die gedraaid zijn in HD? Ik heb het niet over een Hollywood-filmset. Maar een amateur-project wat steeds meer niveau aan het krijgen is.
                          Lijkt me leerzaam, ken nog wel wat filmjongens die financieel gezien er veel voor voelen hun lichtapparatuur allemaal te vervangen door slechts 8 parretjes

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by JeroenVDV
                            Aaaah, dus er bestaat maar 1 microprocessor en op het gebied van electronica-onderdelen is de keuze ook zo klein dat die 2 apparaten echt dezelfde onderdelen bevatten?

Juist ja. Of eigenlijk, juist NEE.
                            Geen zin om hier ruzie over te gaan zitten maken, maar de menu-structuur en de bediening van de 12/2 en de LC2412 zijn EXACT hetzelfde. Er zitten inderdaad verschillen in (de bekende bugs van de 2412) maar ik heb zelf een 2412 staan en ik durf erop te gokken dat de MA firmware er zonder problemen in past. Het is namelijk stom en duur om een tafel (die aan de buitenkant een 1:1 kopie is) aan de binnenkant totaal anders op te bouwen, in plaats van hetzelfde reference-design te gebruiken. Het wiel opnieuw uitvinden kost immers veel meer in ontwikkelkosten dan een design "jatten" (overkopen). Je ziet dat niet alleen in AV-equipment terugkomen, maar ook in o.a. de high-end audio (think Dussun en Mark Levinson)

Lijkt me leerzaam, ken nog wel wat filmjongens die financieel gezien er veel voor voelen hun lichtapparatuur allemaal te vervangen door slechts 8 parretjes
                            Dat is meer het idee: Niet meer meenemen dan je nodig hebt. We draaien alle opnamen op een greenscreen van 3x2 en daar ga je geen 6kW aan licht op zetten, vooral niet als je overdag draait. Grote sets hebben we voorlopig niet, avondopnamen ook niet. Als dat zover gaat komen, dan moeten we serieus aan meer licht gaan denken (maar dan zit je weer met andere problemen, zoals waar haal je kilowatten aan stroom vandaan in the middle of nowhere, zonder het geronk van een aggregaat op de audio-opname)
                            Last edited by Stoney3K; 02-10-07, 18:51.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                              • Nov 2005
                              • 950

Geen zin om hier ruzie over te gaan zitten maken, maar de menu-structuur en de bediening van de 12/2 en de LC2412 zijn EXACT hetzelfde. Er zitten inderdaad verschillen in (de bekende bugs van de 2412) maar ik heb zelf een 2412 staan en ik durf erop te gokken dat de MA firmware er zonder problemen in past. Het is namelijk stom en duur om een tafel (die aan de buitenkant een 1:1 kopie is) aan de binnenkant totaal anders op te bouwen, in plaats van hetzelfde reference-design te gebruiken. Het wiel opnieuw uitvinden kost immers veel meer in ontwikkelkosten dan een design "jatten" (overkopen). Je ziet dat niet alleen in AV-equipment terugkomen, maar ook in o.a. de high-end audio (think Dussun en Mark Levinson)

Dat is meer het idee: Niet meer meenemen dan je nodig hebt. We draaien alle opnamen op een greenscreen van 3x2 en daar ga je geen 6kW aan licht op zetten, vooral niet als je overdag draait. Grote sets hebben we voorlopig niet, avondopnamen ook niet. Als dat zover gaat komen, dan moeten we serieus aan meer licht gaan denken (maar dan zit je weer met andere problemen, zoals waar haal je kilowatten aan stroom vandaan in the middle of nowhere, zonder het geronk van een aggregaat op de audio-opname)
                              Dan zou ik je MA nog maar eens donders goed bekijken, zul je zien dat er voldoende verschillen zijn (segmentendisplay en soundtolight zitten onder) en sommige knoppen zitten totaal anders).
                              De Behringer is totaal opnieuw getekend, maar met de tekeningen van de MA ernaast... Intern zit alles ook net even anders. Heb de behringer vaak genoeg opengehad en ik kan je vertellen, de Chipset van MA past niet in die van de behringer!

Met filmsetpraat praat ik niet mee, heb ik geen ervaring mee
                              MEEO Audio Licht Rigging,
                              Mark van der Werff
                              Groningen

Comment

• Stoney3K
                                • Sep 2007
                                • 1399

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                                Dan zou ik je MA nog maar eens donders goed bekijken, zul je zien dat er voldoende verschillen zijn (segmentendisplay en soundtolight zitten onder) en sommige knoppen zitten totaal anders).
                                Dat hoef nog niks te zeggen, want dat is zo simpel als een paar draadjes omleggen,

De Behringer is totaal opnieuw getekend, maar met de tekeningen van de MA ernaast... Intern zit alles ook net even anders. Heb de behringer vaak genoeg opengehad en ik kan je vertellen, de Chipset van MA past niet in die van de behringer!
                                Goed, daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar ik ga mijn 2412 binnenkort toch maar weer eens openmaken (crime om open te maken overigens) en kijken wat voor processor ze gebruikt hebben. Als het een 8052, AVR of PIC is dan is het niet moeilijk om de bugs eruit te strijken met een nieuw setje firmware (zelf geprogrammeerd dus, niet de ori MA firmware)

Maar we raken weer een beetje op een zijspoor... misschien kan dit eerder gesplitst worden. Het ging immers over drive-in foto's

Comment

Working...