Drive-in show pic's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by Stoney3K
    Okee, geef jij mij een leverancier die alu buis en hoeken (elleboogjes) aan particulieren levert. Dan ga ik die gelijk bellen, want ik heb ook liever gelijk goed materiaal staan.
    Google is your friend.

Wat denk je als je met een klant communiceert en ze vragen of je ervaring hebt: "Nee, dit is mijn eerste klus". De meeste klanten haken dan gelijk af.
    Ga dus alsjeblieft eerst wat echte werkervaring opdoen bij andere bedrijven en bouw op die manier referenties op.

Marketing kan ik niet, lightjockeyen en bouwen wel. Maar om daar een persoon voor in te schakelen gaat me een beetje te ver (een drive-in met een manager?), en ik heb geen zin om elke keer via het "neefje van het broertje van de tante van de bakker" te gaan draaien.
    Begin dan geen eigen bedrijf maar ga lekker voor een firma werken.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• revolution
      • Mar 2006
      • 45

Mag ik dan weten wat de complete set van Revolution gekost heeft? Hij heeft immers geen gearlist gepost. En dan bedoel ik wel alles bij elkaar, dus licht, geluid, rigging, kabels.
      Als je het zo graag wilt weten.
      Hier mn lijstje:

GELUID:
      2x Dynacord MX12 topjes
      2x 18Sound Subs
      Palladium 1200 versterker
      Palladium 2000 versterker
      Numark MP302 Dubbele CD-speler
      Behringer Xenx 1622 mengtafel
      Shure SM58 Draadloze Mic.
      Tussenpaaltjes, diverse flightcases en bekabeling.

LICHT:
      4x PAR 56 Long
      Slidebar + Light 8 PRO
      2x Scorpion Scan + Scanmaster 3
      Tomahawk
      DJ-switch 10
      Fogger (merk weet ik niet)
      3x 1,5 meter Installatie Truss + 2 Wind-ups
      En diverse flightcases en bekabeling.
      Last edited by revolution; 03-10-07, 16:29.
      Greatz Revolution!!!!!

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by JeroenVDV
        Google is your friend.
        Been there, done that. Alle metaal (groot) handelaren leveren niet aan particulieren of tegen belachelijke leverkosten. Er zijn meer projecten waarvoor ik een fatsoenlijk metaalbedrijf goed kan gebruiken namelijk.

Ga dus alsjeblieft eerst wat echte werkervaring opdoen bij andere bedrijven en bouw op die manier referenties op.
        Dat is dus het probleem: Geen ervaring, nemen ze je niet aan. Waar wil je dan nog ervaring op kunnen doen als beginnende AV-technicus? Daar komt nog eens bij dat ik een lichte arbeidshandicap heb (autismespectrumstoornis) en dan zegt een bedrijf al gauw 'nee' omdat ze niet van mijn beperkingen kennis hebben en al helemaal geen zin hebben om de werkomstandigheden erop aan te passen.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Stage-Q
          • Sep 2007
          • 389

er bestaat zoiets als Studie's met stage's.

Moet jij eens opletten als je je best zou doen op dat gebied en tijdens de stages hoeveel contacten je er aan kunt overhouden.
          Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Moet je er foto's van zien? Plus de opnamen die gedraaid zijn in HD?
            Ja ben ik wel benieuwd naar eigenlijk!
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by Stage-Q
              er bestaat zoiets als Studie's met stage's.

Moet jij eens opletten als je je best zou doen op dat gebied en tijdens de stages hoeveel contacten je er aan kunt overhouden.
              Popacademie Tilburg? MBO theatertechniek Eindhoven? Leuk, maar dat zijn 4-jaars opleidingen waarvan ik 90% van de stof al weet. (Les één: dit is een mengtafel. Gaat de fader omhoog dan gaat de muziek harder.), bovendien zijn we dan weer 4 jaar verder voordat ik ook maar iets kan doen, en dan zit ik op het niveau van hooguit een schoolverlater van 20 (voor miijn CV dan). Daar heb ik dan ook weinig aan, als het losse cursussen zouden zijn dan was het een ander verhaal en was ik gelijk in gaan schrijven.

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Als je met dezelfde houding als je hier op het forum toont bent gaan solliciteren en netwerken snap ik heel goed dat je nog steeds geen baan hebt. Wat dacht je ervan om gewoon, net zoals (bijna) iedereen hier, onderdaan de ladder te beginnen? Ofwel met een (te) simpele opleiding waar je WEL de contacten aan overhoudt voor een stage en daarna een baan, ofwel door "simpel" werk te doen bij een bedrijf waar je door kunt groeien?

Als je werkelijk zoveel kunt en weet als je beweert zou je wel aangenomen zijn bij diverse firma's, want er zijn er zat op zoek naar goede jongens.

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by JeroenVDV
                  Als je werkelijk zoveel kunt en weet als je beweert zou je wel aangenomen zijn bij diverse firma's, want er zijn er zat op zoek naar goede jongens.
                  Denk je nou serieus dat ik dat niet al geprobeerd heb? Ik kom daar aan met een *blanco* CV en dan gaan ze al gauw doorzoeken naar iemand anders (vooral als ze het ASS etiketje op mijn CV zien staan). Wat ik voor werk daar doe maakt me geen zak uit, al is het maar flightcases sjouwen en kabeltjes leggen. Als ik maar op de één of andere manier in kan stromen in de industrie.

Comment

• OMD
                    • Oct 2007
                    • 8

Voor Alu buizen enzo zou je eens de auto-industrie kunnen proberen.
                    Vooral bij "tuning" van auto's worden vaak alu buizen gebruikt.

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

(vooral als ze het ASS etiketje op mijn CV zien staan). Wat ik voor werk daar doe maakt me geen zak uit, al is het maar flightcases sjouwen en kabeltjes leggen. Als ik maar op de één of andere manier in kan stromen in de industrie.
                      Gek genoeg heb ik nog nooit een CV gebruikt of nodig gehad bij sollicitaties. Sterker nog, ik heb slechts mijn HAVO-opleiding afgemaakt. Misschien heeft het dan toch echt wat met je houding te maken?

Deze industrie inrollen doe je niet door willekeurig CV's rond te sturen naar allerlei bedrijven, maar door ze te bellen en eens te gaan praten. Leg uit wat je kunt, en vooral wat je nog hoopt te leren. Laat zien dat je bereid bent te leren en daar moeite voor wilt doen, en dat je graag hard werkt.

Anders als vrijwillige technicus aan het werk in een theater gaan, kan ontzettend leerzaam zijn.

Comment

• Stage-Q
                        • Sep 2007
                        • 389

misschien komt het door je Ego Stoney

sorry dat k het zeg, maar als jij ook zo bij klanten overkomt, net zoals je hier op het forum doet, kan ik mee voorstellen dat niemand je aanneemt.

Je bent er nogal negatief over,... "ja niemand wil me vanwege m'n blanco cv"
                        ja met zo'n houding kom je er ook niet.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by Stage-Q
                          misschien komt het door je Ego Stoney

sorry dat k het zeg, maar als jij ook zo bij klanten overkomt, net zoals je hier op het forum doet, kan ik mee voorstellen dat niemand je aanneemt.

Je bent er nogal negatief over,... "ja niemand wil me vanwege m'n blanco cv"
                          ja met zo'n houding kom je er ook niet.
                          Krijg ik hier opmerkingen over mij ego? Van wie was die reactie ook al weer (toen ik mijn set postte) van "dit kan ECHT niet, prutsers", of iets in die strekking? Mag ik vragen welk setje je zelf op je eerste optreden neerzette? Was dat een Dynacord set met 4 movingheads en 2 CDJ1000's?

Ik heb zelf de persoonlijke ervaring dat veel AV profs die hun eigen bedrijfje runnen, vooral drive-inners, nogal eigenheimers zijn die geen pottenkijkers willen en al helemaal geen kritiek.

Ik vind L&G techniek nou eenmaal gewoon leuk, ook om in te werken. Ga ik anderen lopen bekritiseren om hun set? Nee, maar ik krijg elke keer reacties van "dit moet niet kunnen" als ik iets probeer voor weinig geld op te lossen. Face it: Ik heb nou eenmaal geen geld om 'echte' pro apparatuur aan te schaffen, dus improviseren is hier de oplossing. Niet met oplossingen als een steigerpijp als een truss op twee statiefjes, maar bezuinigen op zaken die je toch op de lange termijn pas nodig gaat hebben.

Iedereen is hier blijkbaar een beetje fan van dure apparatuur. Als het voor minder dan 1000 euro nieuwprijs de deur uit gaat dan is het knoeiwerk à la Behringer. En de mensen die er intensief gebruik van maken, ga je die maar een potje lopen newbie-bashen? Ooit ben je toch zelf ook zo begonnen?

FYI: Ik draai vrijwillig licht mee bij een cultureel centrum in Eindhoven, en theaters ga ik zeker nog aanschrijven. Bovendien heb ik een (goed gaande!) sollicitatie lopen bij een AV bedrijf in Mierlo. En daar sjouw ik net zo graag kabels als dat ik aan loop te sluiten of de lichttafel bedien. Noem je dat 'ego'?

Comment

• Stage-Q
                            • Sep 2007
                            • 389

laat maar zitten stoney, doe vooral je ding...

back 2 topic

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

Denk je nou serieus dat ik dat niet al geprobeerd heb? Ik kom daar aan met een *blanco* CV en dan gaan ze al gauw doorzoeken naar iemand anders (vooral als ze het ASS etiketje op mijn CV zien staan). Wat ik voor werk daar doe maakt me geen zak uit, al is het maar flightcases sjouwen en kabeltjes leggen. Als ik maar op de één of andere manier in kan stromen in de industrie.
                              Je wilt dus toch wel leren?? Nou kom maar kabels schoonmaken dan, flightcases rollen en verder met je tengels overal afblijven... want echt je hebt op alles een weerwoord, de arrogantie ten top.. Een doorzettings vermogen van een (ik heb er even geen naam voor)..

jammer dat je zo door blijft drammen.. zonder enige inhoud.

Je hebt het steeds over netjes willen werken, goede uitstraling maar een krap budget.
                              Ik geef je tips over veiligheid en wat je zeker niet moet doen maar een alternatief.. Jij begint over geen geld en toch iets willen. (op alles een weerwoord, antwoordt)

Wil je iets doen? doe het veilig en anders niet, dus geen pvc.. owja.. Pvc in 50mm met bochtjes enz loopt ook in de euro's!! Morgen zie ik van jouw een berekeningetje van wat het frontje zoals jij poste gaat kosten aan PVC materiaal?

Zal ik posten wat ik zou doen met de bijbehorende kosten..
                              (owja ik controleer je wel.. heb hier nog wel een wildkamp boek liggen)

Gaan we meteen weer een stukje BOT zal ook een foto plaatsen.
                              Last edited by Watt Xtra; 03-10-07, 23:31. Reason: nog even iets toevoegen
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

Onderwerp even afgesloten, ga eerst maar eens nadenken wat het onderwerp van gesprek in dit onderwerp is, ga ik bij gelegenheid even de off-topisc op een hoop vegen...

Graag even goed nadenken voordat er iets geplaatst wordt!
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...