Nieuwe amp-racks

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Nieuwe amp-racks

Eindelijk zijn ze klaar, m'n nieuwe amp-racks. M'n PA bestaat uit:

1x DAP racklight
    1x Behringer ultra-curve pro deq2496
    1x Behringer cx-3400
    2x Behringer ep1500
    1x Behringer ep2500

Alle connectoren en chassis-delen zijn van Neutrik, heeft me ook een vermogen gekost.

Dit systeem is een 3-weg systeem, 1 versterker voor het hoog, 1 voor het mid en 1 voor het laag. De cross-over scheidt alles mooi en de ultra-curve doet z'n werk als equalizer ook goed.

Voor het geval er iemand met een reactie komt in de trend van "behringer is ruk", er is altijd betere apparatuur verkrijgbaar, maar voor een begin lijkt me dit toch wel aardig dienst doen. Het is in ieder geval geschikt voor wat ik ermee wil doen en ik ben er tevreden over.

Ik wou het toch ff laten zien, als trotse eigenaar! [8D]

//edit: handig als je ook foto's plaatst...

Overzicht

FX & hoog case

Mid case

Laag case
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Waarom alles niet in 1 case?

Mooi afgewerkt allesinds!

En waarom zit die XLR rechts daar nog ongebruikt in de bovenste rack?

De aansluitingen naar de mixer, zijn deze ook xlr?
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

citaat:Geplaatst door LuPuS

Waarom alles niet in 1 case?

Mooi afgewerkt allesinds!

En waarom zit die XLR rechts daar nog ongebruikt in de bovenste rack?

De aansluitingen naar de mixer, zijn deze ook xlr?
      Dat was dus ook mijn eerste gedachte, waarom niet alles in 1 case.

Dat is heel simpel, ik had een 12u case besteld, daar zaten 2 ep1500's in en een skytecje voor monitoring. Gevolg was dat het ding onhandelbaar was en niet te tillen in je eentje. Om het ding vervolgens ook nog eens een trap op te tillen is dus helemaal onmogelijk. Mijn opslag is namelijk op de 1e verdieping. Vandaar alles in 3 flights, makkelijk te slepen in je eentje, niet te zwaar en voor losse verhuur ook handig.

Die ene xlr-plug is voor de meet-microfoon van de ultra-curve, zo hoef ik de achterkant niet los te maken.

Input & output is allemaal xlr. Hier zit alleen maar speakon, xlr en powercon in verwerkt.

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

Hoe zit het met je speaker uitgangen want het loopt nu nogal door elkaar.

Maaruh erg netjes!
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

Hoe zit het met je speaker uitgangen want het loopt nu nogal door elkaar.

Maaruh erg netjes!
          Hoog case heeft 2 speakon uitgangen, links & rechts.

Die worden doorgelust naar de mid-case via speakon, waar ze aan de uitgang van de mid-case worden gekoppeld, omdat de speakers die eraan hangen ge-bi-amped zijn. En omdat er maar 1 kabel naar de speakers toe gaat en er 2 flights zijn, moet het op deze manier. +1/-1 wordt doorgelust als het ware voor het hoog, en +2/-2 voor het mid.

Laag case heeft gewoon links & rechts via speakon.

Comment

• djjef
            • Sep 2004
            • 40

Mark mooi gedaan man mijn complimenten, Ga vooral zo door!

Super![8D]

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Mooi, ook die powercon , van wit naar blauw.

Theoretisch is het mogelijk (met alleen blauw) om op de pennen van een normale stekker 220V bloot te krijgen, vandaar dat powercon-doorlussen steeds van wit naar blauw gaan. Zoniet, dan kun dan vanuit de laatste blauw chass een blauwe verloop powercon-schucko steken, en op die pennen staat dan open en bloot 220.

maar dat heppie mooi doan, mien jong.

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Alleen gaat er nog even bij me langs waarom je in hemelsnaam op zo'n mooi amprack nog 2 tulppluggen nodig hebt, alles ging toch via XLR?

Please uitleg.

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Overdrive
                  • Feb 2002
                  • 717

Lijkt me simpel gevalletje van mengtafel zonder XLR uitgang

Comment

• Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

citaat:Geplaatst door **************

Mooi, ook die powercon , van wit naar blauw.

Theoretisch is het mogelijk (met alleen blauw) om op de pennen van een normale stekker 220V bloot te krijgen, vandaar dat powercon-doorlussen steeds van wit naar blauw gaan. Zoniet, dan kun dan vanuit de laatste blauw chass een blauwe verloop powercon-schucko steken, en op die pennen staat dan open en bloot 220.
                    Dit ontgaat mij even, wat bedoel je precies?

citaat:Geplaatst door hugovanmeijeren

Alleen gaat er nog even bij me langs waarom je in hemelsnaam op zo'n mooi amprack nog 2 tulppluggen nodig hebt, alles ging toch via XLR?

Please uitleg.

Groeten Hugo
                    Dat zit zo, m'n dateqje heeft geen xlr-output, alleen tulp. Daarom komt er in m'n custom-dj-flight een stereo di-box die van een ongebalanceerde tulp een gebalanceerde xlr-output maakt, die vervolgens naar het amp-rack gaat. Voorlopig werk ik nog ff met die verloopjes.

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

He Mark, net setje! []

Bij het aansluiten wel goed onthouden wat waar in moet, maar ik heb ampracks gezien waar het langer duurt. Met name over het uiterlijk niets dan goed.

Veel plezier ermee en succes met sparen voor je PA.

Comment

• Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Bij het aansluiten wel goed onthouden wat waar in moet, maar ik heb ampracks gezien waar het langer duurt. Met name over het uiterlijk niets dan goed.
                        Er komen nog 'stickers' op van een Dymo Label Writer, muurvast, zwart en duidelijk leesbare witte letters. Zo kan 't nooit fout gaan (mede met oog op verhuur).

Ook wel een leuk detail, waarom ik ventilatie-gleuven aan de voorkant heb zitten en de achterkant van de flights dicht laat.

Ook over nagedacht: die europowers hebben back-to-front koeling, dus zuigt ie nu de lucht aan via de voorkant, en blaast het er aan de voorkant ook weer uit. Zodoende scheelt het een hoop stof en kan er nooit bier oid in vallen wat defecten voorkomt.

Comment

• Max
                          • Feb 2003
                          • 680

Hoewel ik geen behringer fan ben moet ik zeggen dat het er toch zeer netjes uit vindt zien !

Aansluitingen gepopt of geschroeft?

Comment

• Mark-LED
                            • May 2004
                            • 822

citaat:Geplaatst door Max

Hoewel ik geen behringer fan ben moet ik zeggen dat het er toch zeer netjes uit vindt zien !

Aansluitingen gepopt of geschroeft?
                            Gebout []

Bout + moer, zo is het demontabel wanneer nodig, maar zit het toch goed vast. Bovendien kom je op deze manier goed uit met de powercons aan de achterkant van de plaat, met popnagels kon de powercon er dan niet in had ik gehoord van iemand die wel ge-popnageld heeft.

Comment

• Victor
                              • Aug 2000
                              • 54

citaat:Geplaatst door Dj Mark
                              Ook wel een leuk detail, waarom ik ventilatie-gleuven aan de voorkant heb zitten en de achterkant van de flights dicht laat.

Ook over nagedacht: die europowers hebben back-to-front koeling, dus zuigt ie nu de lucht aan via de voorkant, en blaast het er aan de voorkant ook weer uit. Zodoende scheelt het een hoop stof en kan er nooit bier oid in vallen wat defecten voorkomt.
                              Nadeel is nu dat de versterkers de hete lucht die er aan de voorkant uitkomt weer opzuigen via het vlak erboven geplaatste rooster. Daardoor is de koeling niet optimaal.

citaat:
                              +1/-1 wordt doorgelust als het ware voor het hoog, en +2/-2 voor het mid
                              Dit zou ik nog even omdraaien. Pin 1 dient standaard voor laag/mid en pin 2 voor hoog. Hoe lager het pinnummer, hoe lager de frequentie als het ware.

Verder ziet het er perfect uit.
                              Groeten,
                              Victor Noordland

Comment

Working...